Gå til innhold

Hvilken internett-/TV-leverandør har du, og hvor mye betaler du for hva?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altibox

450kr for 500/500 (betaler for fiberaksess gjennom felleskostnader)

Anonymkode: 7316b...f35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ObosOpenNet, hastighet 1000/1000. Noe som er viktig med en gamer i hus...

Vet ikke eksakt hva vi betaler for det, for det inngår i de månedlige fellesutgiftene jeg betaler til borettslaget. Har ikke gransket fellesutgift-fakturaen siden vi startet med denne avtalen på senvinteren.

AnonymBruker
Skrevet

Telenor (tv og internett pakke). Internett (fiber) er rundt 1000, tv ca 650. 

Anonymkode: 84b0b...dd8

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Vet ikke eksakt hva vi betaler for det, for det inngår i de månedlige fellesutgiftene jeg betaler til borettslaget. Har ikke gransket fellesutgift-fakturaen siden vi startet med denne avtalen på senvinteren.

Det er på ingen måte nødvendig med så høy hastighet.

Anonymkode: e667b...00a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er på ingen måte nødvendig med så høy hastighet.

Anonymkode: e667b...00a

Det har du strengt tatt ikke noen anelse om vel, hva vi vil ha og trenger? TV-en går på trådløst internett, blant annet. Ikke kablet til noe tv-uttak.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

Det har du strengt tatt ikke noen anelse om vel, hva vi vil ha og trenger? TV-en går på trådløst internett, blant annet. Ikke kablet til noe tv-uttak.

Dere trenger likevel ikke så raskt nett. 

Vi har to tv'er på nett som vi ser på samtidig og en som gamer samtidig + han har flere pc'er som andre ting kjører på samtidig og vi surfer på mobilene også samtidig. Og vi greier oss helt utmerket med 250/250...

Anonymkode: bf608...367

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Canal Digital.

Inkludert i husleia. 

Anonymkode: f4571...f0a

AnonymBruker
Skrevet

Fiber fra lokal leverandør. 400,- pr måned for 500/500. Tv-abonnement har vi ikke, vi har heller de fleste strømmetjenester som Netflix, Viaplay, Hbo, Discovery+, Disney+, HVO, Tv2play, og nrk som er gratis. Enten bruker vi hver vår ipad eller så caster vi til Tven. Gidder ikke betale for lineær Tv i dyre dommer for noe vi aldri bruker, og betaler heller ikke for at noen skal bestemme HVA vi skal få se, og NÅR vi skal få se det… 

Anonymkode: 43654...d25

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

1000/1000-linje er kult, men det er vanskelig å få utnyttet. Gaming kan være et argument, men jeg tviler. Må være usedvanlig ekstreme spill, i så fall. Det jeg har lest meg til er at en nettaktiv familie med seriøse gamere kan ha nytte av 150-250mbps, og i spesielle tilfeller opp mot 500mbps. Ikke sett noen som påstår at 1000/1000 er nødvendig.

Vi har 100/100-linje via 5G fra Telenor. Finnes ikke fiber i området. Har en ivrig gamer i huset i tillegg til at 2-3 andre kan sitte og streame på hver sin enhet samtidig med gamingen. Ikke hørt noen klager på at det ikke holder og ikke hatt problemer selv, heller. Ting flyter fint.

Anonymkode: 286d4...fc7

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (19 minutter siden):

Greit nok det. Men her er det 3 gamere i hus samt 3 TV’er som går på nettet. Har ingen TV abonnement. Så, her er det totalt 7 PC’er, 2 AppleTV’er samt en annen strømmeboks, 6 mobiler og 2 Ipader. Vi har 750/750, men vi trenger det på død og liv ikke. Gikk greit da vi hadde 250-300 mbps også. En veldig sjelden gang når en skulle laste ned et spill tok det noe lenger tid, men ingen krise. Selv om en har en gamer i hus trenger en ikke 1000mbps, for de klarer også å vente litt de også. Vi gikk litt opp på hastigheten fordi jeg mener det var verdt det når prisforskjellen var så liten. Men som sagt, vi også kunne klart oss med mindre men jeg valgte rett og slett å skjemme ungene litt vekk.

Anonymkode: 0e5bf...7c8

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

1000/1000-linje er kult, men det er vanskelig å få utnyttet. Gaming kan være et argument, men jeg tviler. Må være usedvanlig ekstreme spill, i så fall. Det jeg har lest meg til er at en nettaktiv familie med seriøse gamere kan ha nytte av 150-250mbps, og i spesielle tilfeller opp mot 500mbps. Ikke sett noen som påstår at 1000/1000 er nødvendig.

Vi har 100/100-linje via 5G fra Telenor. Finnes ikke fiber i området. Har en ivrig gamer i huset i tillegg til at 2-3 andre kan sitte og streame på hver sin enhet samtidig med gamingen. Ikke hørt noen klager på at det ikke holder og ikke hatt problemer selv, heller. Ting flyter fint.

Anonymkode: 286d4...fc7

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Greit nok det. Men her er det 3 gamere i hus samt 3 TV’er som går på nettet. Har ingen TV abonnement. Så, her er det totalt 7 PC’er, 2 AppleTV’er samt en annen strømmeboks, 6 mobiler og 2 Ipader. Vi har 750/750, men vi trenger det på død og liv ikke. Gikk greit da vi hadde 250-300 mbps også. En veldig sjelden gang når en skulle laste ned et spill tok det noe lenger tid, men ingen krise. Selv om en har en gamer i hus trenger en ikke 1000mbps, for de klarer også å vente litt de også. Vi gikk litt opp på hastigheten fordi jeg mener det var verdt det når prisforskjellen var så liten. Men som sagt, vi også kunne klart oss med mindre men jeg valgte rett og slett å skjemme ungene litt vekk.

Avtalen borettslaget har med leverandøren er på 1000/1000. Skal jeg liksom insistere på at jeg skal ha noe dårligere hastighet, bare fordi dere sier det? Det lar seg vel ikke gjøre en gang, alle 200-300 boligene får den samme hastigheten. Dette er en ny avtale, da borettslaget sa opp den gamle leverandøren som leverte både tv- og internett. Nå har vi kun internettavtale via borettslaget, ikke tv (hver enkelt beboer må skaffe seg egen tv-avtale om de vil ha det) via leverandøren. Det ble holdt avstemming, og folk stemte ned tv-leveranse og opp en hurtigere og bedre bredbånd. Det ble lagt inn fiberkabler, de gravde og holdt på i månedsvis.

Jeg har forøvrig ikke hørt noen klager (endelig) fra gameren her hjemme siden vi skiftet til 1000/1000. Det tar jeg som et godt tegn på at ja, det er mye bedre nå enn før. Det kan være pga de nye fiberkablene, og det kan være pga hastigheten er høyere, eller en kombinasjon.

Endret av Million
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere trenger likevel ikke så raskt nett. 

Vi har to tv'er på nett som vi ser på samtidig og en som gamer samtidig + han har flere pc'er som andre ting kjører på samtidig og vi surfer på mobilene også samtidig. Og vi greier oss helt utmerket med 250/250...

Anonymkode: bf608...367

Nåja, jeg er en person og har 500/500. Det er greit med grei hastighet når man skal laste opp/ned store filer.

Anonymkode: 41bc0...68e

Skrevet (endret)

Vi har 750/750  fiberbredbånd fra Altibox (Sfjbb/snart Lyse) 

"Betaler" 1079,- i måneden som mannen får refundert av jobben.  

Endret av Gogglebox
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nåja, jeg er en person og har 500/500. Det er greit med grei hastighet når man skal laste opp/ned store filer.

Anonymkode: 41bc0...68e

Men ta noen eksempler på de store filene en laster ned så ofte? 

AnonymBruker
Skrevet

Sameiet har avtale med Telenor så vi betaler noe over felleskostnadene og noe på egen faktura. Vi har valgt billigste Internett og billigste TV (kan ikke velges bort), men betaler likevel 750 kr hver måned. Nå skal det stige pga fiber så da blir det enda dyrere i måneden. Synes det er unødvendig dyrt. Vi er to med hjemmekontor og et stort barn på deltid, og har aldri opplevd tregt Internett selv om vi bare har 100/10. 

Anonymkode: eebcf...404

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (3 timer siden):

Avtalen borettslaget har med leverandøren er på 1000/1000. Skal jeg liksom insistere på at jeg skal ha noe dårligere hastighet, bare fordi dere sier det? Det lar seg vel ikke gjøre en gang, alle 200-300 boligene får den samme hastigheten. Dette er en ny avtale, da borettslaget sa opp den gamle leverandøren som leverte både tv- og internett. Nå har vi kun internettavtale via borettslaget, ikke tv (hver enkelt beboer må skaffe seg egen tv-avtale om de vil ha det) via leverandøren. Det ble holdt avstemming, og folk stemte ned tv-leveranse og opp en hurtigere og bedre bredbånd. Det ble lagt inn fiberkabler, de gravde og holdt på i månedsvis.

Jeg har forøvrig ikke hørt noen klager (endelig) fra gameren her hjemme siden vi skiftet til 1000/1000. Det tar jeg som et godt tegn på at ja, det er mye bedre nå enn før. Det kan være pga de nye fiberkablene, og det kan være pga hastigheten er høyere, eller en kombinasjon.

Det var du som poengterte at det var viktig med 1000/1000 linje når en har en gamer i hus. Noe det forøvrig ikke er. Ingen som har sagt du skal klage for å få satt ned hastighet, er bare det at en gamer trenger ikke 1000/1000 linje. Nevnt noe om hastigheten kunne du gjort når forslaget var oppe og avstemmingen foregikk, hvis du hadde innvendinger der. En trenger ikke rare hastigheten for å game. Trenger ikke komme med hele livshistorien i borettslaget av den grunn. Uansett hvilken avtale borettslaget har så endrer ikke det på at det ikke er så utrolig viktig for en gamer å ha 1000/1000 linje. 

Nei, det har ingenting med hastigheten å gjøre. Dette er rett og slett pga fiber.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har altibox fiber 250/250 til kr 879 + rentefrinedbetaling på 222 i mnd. (trekker dog av en del på skatten via enk)

Ingen tv-leverandør. Har nrk og netflix. Andre kanaler kjøpes ved behov (feks tv2 play denne måneden pga em, 29kr/mnd)

Anonymkode: 565fc...a1d

AnonymBruker
Skrevet

Fiber og tv fra Telenor. Dvs bredbånd på rundt 500, tror jeg, og T-We. Bor i eget hus, så må ha eget. Koster egentlig tilsammen rundt 1800 kroner i måneden, men fikk prutet ned til omtrent 1000, i måneden. Slik er det i Telenor uansett om du er mobil eller bredbånd/tv kunde, du må ringe å true med å flytte, da får du alltid en bedre pris. 

Anonymkode: 94b79...630

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke og ingen ting.

Hvorfor svarer jeg egentlig?

Anonymkode: 4bcdd...999

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men ta noen eksempler på de store filene en laster ned så ofte? 

For å ta opp "gamer-diskusjonen" litt. Trenger strengt tatt ikke så høy hastighet når man gamer, det viktigste er stabil fiber og kablet nett, men høy hastighet er en luksus som absolutt er verdt det. Fint å kunne laste ned Steam spill på 100gb+ med en rimelig hastighet når gutta venter uten at det ødelegger for de andre i huset som streamer Netflix. For min del torrenter jeg mye, da er det også fint med god hastighet på både ned- og opplasting. Mange gamere hoster også egne servere til f.eks. Minecraft, da er det også veldig greit med god hastighet. For min del er det bare 100kr ekstra i mnd med 500/500 kontra 100/100.

Men, dette er med forbehold om at man har kablet nett til PCen. Man får trolig ikke utnyttet hastigheter som 500/500 eller 1000/1000 med bare wifi.

Anonymkode: 7316b...f35

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...