Gå til innhold

Hentet en sønderknust 3, snart 4 år gammel gutt i barnehagen i dag. Ikke invitert i bursdag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg for min del aner ikke hvor mange barn som er i ulik alder på avdelingen til minsta. Alle inviterer kun samme årgang i bursdag her. 

Spurte du foreldrene om ikke sønnen din også kunne komme da?

Anonymkode: a4fd5...fa0

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spurte du foreldrene om ikke sønnen din også kunne komme da?

Anonymkode: a4fd5...fa0

Hun (og sønnen) visste det vel ikke før i dag?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Alle de andre hadde forlatt og blitt hentet før jeg kom kl 15:30, og skulle hjem til «Johannes» i bursdag. 

Jeg hadde ikke mulighet. Visste ikke noe om bursdagen.

Anonymkode: b5134...136

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det også to- og treårige gutter på avdelingen? Altså at sønnen ikke er den eneste gutten som ikke ble bedt?

Anonymkode: c8749...e84

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utenom gutten din og de nevnte guttene fra 2019-kullet, hvor mange gutter er det på avdelingen? De som slutter for å begynne på skolen trenger du ikke å ta med i beregningen.

Anonymkode: bd7aa...5ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke alder på de andre ungene på avdelingen, hvor mange unger det er i ulike årskull og fordelt på kjønn.

Inviterer alle i samme årskull. 

Anonymkode: 18786...269

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun gutter som er født i 2019, og da min egen sønn som er født i 2020. Han er da den eneste gutten født i 2020 på avdelingen. Det er ingen gutter som er født i 2018 på den avdelingen.

Anonymkode: b5134...136

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er med andre ord den eneste gutten som ikke ble invitert på hele avdelingen.

Anonymkode: b5134...136

  • Liker 3
  • Hjerte 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er med andre ord den eneste gutten som ikke ble invitert på hele avdelingen.

Anonymkode: b5134...136

Det syns jeg ikke er ok. Skjønner veldig godt at han er lei seg og føler seg utelatt!

Anonymkode: c612c...f80

  • Liker 14
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig i at det er leit, men vi må faktisk la barna våre få gå gjennom noen skuffelser og nederlag i blant. Det ruster dem for et liv som voksne, at de ikke har sklidd gjennom hele barndommen, tenårene uten motgang og uten å noengang oppleve noe som er "leit" eller nederlag. I dag får jo begge fotball-lagene "førstepremien" alle sammen, "alle skal få", som Kristian Valen pleide å si. Barn i dag vokser derfor opp uten å kjenne til et eneste nederlag, og da knekker de jo helt sammen som voksne når de flytter hjemmefra og må begynne og kjenne på ting som foreldrene ikke lenger verner dem mot.

Jeg kjenner det stikker litt i hjertet av at en gutt på knappe fire år gråter for noe sånt, ja, det er leit. Men snakk med han, forklar, og si at det blir hans tur andre ganger. Det er ikke verdens undergang. Han kommer over dette også, om du bare lar han, og hjelper han litt på veien. Vi kan ikke skjerme ungene fra absolutt alt!

Anonymkode: d7c00...0be

Jeg er veldig enig med deg i veldig mange situasjoner i livet. Barna må absolutt lære seg nederlag. 

Derimot synes jeg det er stor forskjell på nederlag og ren utestenging.  Det var nok ikke foreldrenes intensjon å holde han utenfor eller stenge han ute, men for min sønn isolert vil det utvilsomt oppleves akkurat sånn.

Å bli holdt utenfor har mine øyne ingenting med nederlag å gjøre, men bør heller assosieres med mobbing og følelsen av å ikke være bra nok for andre. Det å isoleres som en eneste person i en slik gruppesammenheng, spesielt hva angår barn, kan jo umulig være bra.

Anonymkode: b5134...136

  • Liker 20
  • Hjerte 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Det ble en vanskelig situasjon. Foreldrene har nok ikke vært klar over aldersfordelingen, får vi håpe. Men det er også litt rart av barnehagen å ikke nevne noe. Da vi skulle invitere til bursdag fikk jeg navnene på de i samme kull, og så nevnte den ansatte at det bare er ett barn født året etter. Så når vi skulle invitere alle som ble 4 det året, så tok vi også med han som var et år yngre. Jeg hadde ikke visst det om ikke den ansatte i barnehagen sa det til meg

Anonymkode: 29979...852

  • Liker 21
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det bare er snakk om én gutt, tenker jeg at en til eller fra i selskapet, det burde vel gå fint.

 

 

Anonymkode: fc360...0f5

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du leser, så er dette en vanlig praksis. Ikke noe å kritisere foreldrene om. Helt tilfeldig at akkuratt i din sønns gruppe er han den eneste fra et annet årskull.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at det bare er det at foreldrene ikke var klar ovet at det bare stod igjen én gutt, jeg hadde invitert den lille gutten også. 

Hvis jeg var deg ts så hadde jeg ringt foreldrene til Johannes og spurt om det var en misforståelse, om jeg rakk å kjøre ham bort så han kunne bli med. Hadde jeg vært den moren så hadde jeg blitt ganske opprørt og selvsagt invitert. 

Anonymkode: bbf5c...a93

  • Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde såklart invitert sønnen din også når han er den eneste som faller utenfor. 

Men antagelig er det noe den andre familien ikke har klart å tenke seg til. Så en trist situasjon for alle. Håper du klarer å trøste han og validere følesene hans. Ville lagt en koselig plan med sønnen din som plaster på såret. Feks cafe, bibliotek, badeland...

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...