AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #1 Skrevet 18. juni 2024 Hva pleier dere servere når barna har med besøk hjem? 2. og 3. klassing, en med cøliaki så det beste er noe alle kan spise.. Trenger noe tips! Anonymkode: ecb3a...337
Katten89 Skrevet 18. juni 2024 #2 Skrevet 18. juni 2024 Pølse og potetmos er en slager. Bare sjekk at det ikke er gluten i
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #3 Skrevet 18. juni 2024 Gilde Go og magrere pølser er glutenfri😊 Findus har glutenfrie fiskepinner (står merket glutenfri) Glutenfri pasta og hjemmelaget kjøttsaus (sjekk buljonger osv hvis du bruker det i). Anonymkode: 3dd39...59c
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #4 Skrevet 18. juni 2024 Katten89 skrev (35 minutter siden): Pølse og potetmos er en slager. Bare sjekk at det ikke er gluten i Det er så enkelt og glutenfritt, men hatt besøk av flere barn nå og ingen liker potetmos.. Anonymkode: ecb3a...337
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #5 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er så enkelt og glutenfritt, men hatt besøk av flere barn nå og ingen liker potetmos.. Anonymkode: ecb3a...337 Båtpoteter da Anonymkode: 2185a...0e4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #6 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Båtpoteter da Anonymkode: 2185a...0e4 Eller pommes Anonymkode: 2185a...0e4
Arkana Skrevet 18. juni 2024 #7 Skrevet 18. juni 2024 Det er jo veldig enkelt å lage glutenfri mat. Kjøtt/fisk + grønnsaker + ris eller poteter. Lag saus selv eller velg en glutenfri posesaus. Ovnsomelett (med grønnsaker, skinke eller pølsebiter og ost). Panert fisk (flere av sortene i frysedisken er glutenfrie). Hvis dette er barn du ofte har besøk av ville jeg hatt f.eks glutenfrie pitabrød eller tortillalefser i fryseren (kan fylles med alt mulig rart eller man lager pita/tortilla-pizza). 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #8 Skrevet 18. juni 2024 Hva med å spørre foreldrene eller barna selv hva de syns er greit å kunne få spise? Så får du alternativer? Anonymkode: 921d1...aaa
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #10 Skrevet 18. juni 2024 Arkana skrev (35 minutter siden): Det er jo veldig enkelt å lage glutenfri mat. Kjøtt/fisk + grønnsaker + ris eller poteter. Lag saus selv eller velg en glutenfri posesaus. Ovnsomelett (med grønnsaker, skinke eller pølsebiter og ost). Panert fisk (flere av sortene i frysedisken er glutenfrie). Hvis dette er barn du ofte har besøk av ville jeg hatt f.eks glutenfrie pitabrød eller tortillalefser i fryseren (kan fylles med alt mulig rart eller man lager pita/tortilla-pizza). Ts Det var sikkert uklart skrevet. Men barnet med cøliaki er mitt. Det var bare for å få forslag som ofte barn liker som er glutenfritt så jeg slipper lage flere middager. Anonymkode: ecb3a...337 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #11 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva med å spørre foreldrene eller barna selv hva de syns er greit å kunne få spise? Så får du alternativer? Anonymkode: 921d1...aaa Jo kan gjøre det selvsagt, bare tenkte mange hadde forslag her 😊 Anonymkode: ecb3a...337
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #12 Skrevet 18. juni 2024 Helt vanlig mat. Kjøtt, kylling, fisk, linser, bønner… Hjemmelagde sauser uten gluten, alt av grønnsaker. Evt kjøp en glutenfri posesaus eller pasta. Anonymkode: b3ab2...93f
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #13 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt vanlig mat. Kjøtt, kylling, fisk, linser, bønner… Hjemmelagde sauser uten gluten, alt av grønnsaker. Evt kjøp en glutenfri posesaus eller pasta. Anonymkode: b3ab2...93f Kanskje barna mine har kretsene venner. Men de vil ikke ha fisk, grønnsaker etc. Noen av de liker kjøtt men mange sier nei takk til det også. Anonymkode: ecb3a...337
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #14 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Kanskje barna mine har kretsene venner. Men de vil ikke ha fisk, grønnsaker etc. Noen av de liker kjøtt men mange sier nei takk til det også. Anonymkode: ecb3a...337 Sånn er det her også, noen vil bare ha pasta med ketchup. Det er ikke så mye å gjøre med. Jeg mener det er helt innafor å servere vanlig mat (som alt nevnt over her) og så får de velge om de vil spise eller ikke. Vil de ikke ha noe kan de sikkert spise ekstra mye kveldsmat hjemme etterpå. Anonymkode: 3bfdb...fe6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #15 Skrevet 18. juni 2024 Jeg sender de ofte hjem, eller lager litt mer hvis mulig. Også har jeg alltid mange poser tomatsuppe/pasta i skapet så det er rimelig lett å trylle frem makaroni og tomatsuppe til et halvt fotballag. Serveres med brødskiver og smør - latterlig lettvint og rimelig, men fryktelig kjedelig da. Anonymkode: b5009...2c5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #16 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva pleier dere servere når barna har med besøk hjem? 2. og 3. klassing, en med cøliaki så det beste er noe alle kan spise.. Trenger noe tips! Anonymkode: ecb3a...337 Taco med skjell, kyllinggryte med ris og salat, fisk og ris, hjemmelaget tomatsuppe Anonymkode: 46bc1...229
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #18 Skrevet 18. juni 2024 Kjøttboller, pasta med kjøttsaus, kyllinggryte i mange varianter, laks med ris, fiskeboller, tomatsuppe/fiskesuppe, karbonader og fries, grønnsakssuppe, pølsegrateng, hjemmelaget pizza, lasagne, indisk (glass er bra) med ris, kjøttgryter, curryretter med risnudler. Har også barn med cøliaki. Anonymkode: 74efa...b3d 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #19 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts Det var sikkert uklart skrevet. Men barnet med cøliaki er mitt. Det var bare for å få forslag som ofte barn liker som er glutenfritt så jeg slipper lage flere middager. Anonymkode: ecb3a...337 Jeg har cøliaki selv og lager kun glutenfri middag hjemme. Hvis barna har venner på besøk, blir det dermed glutenfritt på dem også. Toro sin glutenfrie pannekakemiks bruker jeg f.eks ofte. Ingen barn på besøk som har sagt noe på den. Glutenfri lasagne har jeg heller ikke fått kommentar på, ei heller pizza. Pleier å bruke denne pizzabunnen. Veldig god! http://elisabethborgund.blogspot.com/2015/05/pizzabunn.html?m=1 Pleier å kjevle den tynnere enn oppskriften sier, ved å ta litt olje på toppen og ha et bakepapir mellom deig og kjevle. Familien synes den smaker som vanlig, og alle som har vært på besøk har likt den. Har flere ganger glemt å ta i fiberhusk, men funker likevel. Tar ikke i oregano, for min minstemann blir skeptisk av det. Anonymkode: 701d4...57b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå