Gå til innhold

Kan ein kvinne føle kjærlighet uten å ha lyst på sex ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Menn får gjerne ein bekreftelse på kjærligheten, og igjennsidige  følelser  fra partneren igjennom sexen.  Kvinner får gjetne ein bekreftelse på kjærligheten,og igjennsidige følelser  fra  partneren hvordan han   oppfører   de øvrige timene i døgnet når  de ikkje har sex.

.Mange par kan  oppleve at de utfyller hverandre på dei fleste områder i samlivet, men har ulikt sexbehov. Ulikt sexbehov  inneberer da  at ein av partneren må vera ettergivende dersom  samlivet skal vera livslangt samliv, og det handler om tilpassning.  

Ein kan også  vise kjærlighet,og følelser   igjennom omsorg  for hverandre, og her har menn og kvinner  ofte ulikt   syn  til prioritering, og holdninger.  Kvinner kjjøper gjerne  klær,og  baker en  kake  til bursdager, farsdagen  medan menn  kjøper blomster, eller robotstøvsuger, robotklipper.

Blir han eller hun  sexuelt avvist utan å få en begrunnelse så kan  givergleden fort  føles   som  eit spill for galleriet, og av underordnet betydning, og det kan vera begynnelsen på slutten for samlivet. 

Anonymkode: 6e8a4...ecd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:popcorn:

Anonymkode: 32ceb...7e4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Til neste gang, får du i oppgave å pugge nynorske pronomen. 

Anonymkode: 52a04...e74

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Svar på spørsmålet i tittelen: Ja. Man kan være aseksuell, aromantisk, demiseksuell, gråseksuell osv osv. 

Skrevet

Ja. Jeg er aseksuell og hater sex, men siden jeg ville ha barn på 80-tallet måtte jeg ta meg sammen 😂

AnonymBruker
Skrevet

Ja, kvinner kan føle kjærlighet uten å ha lyst på sex.

Noen opplever at sexlysten og/eller seksualiteten generelt er sårbar. Det er ikke ukjent blant sexologer at sexlyst ofte er et overskuddsfenomen. Som kvinne opplever en ofte at ved for lite/dårlig søvn er sexlysten noe av det første som forsvinner fra bevisstheten. Og motsatt; å være uthvilt og opplagt gjør underverker for seksualiteten i sin helhet. Sex når man er utslitt og bare vil sove føles fort som enda et gjøremål som må krysses av på den uendelige lista. Sex når man er uthvilt føles lystbetont og herlig.

Mas og reelt eller "opplevd" press/samvittighetskvaler fra den som blir avvist virker ofte mot sin hensikt. Se for deg å ha så mye sex du vil, og litt til. Du rekker ikke å bli kåt igjen etter forrige runde engang, før partner tar initiativ igjen. Etter hvert kommer lengelsfulle sukk fra en partner som skulle ønske at du også tok initiativet av og til. Partner vil jo også gjerne bli forført og begjært. Samtidig skal resten av livet leves også; ansvar, forpliktelser og gjøremål øker i takt med hus og barn. Døgnet har fortsatt bare 24 timer, så noe må vike. Ofte blir det da sexen. For hver avvisning kommer en runde med spydige stikk om at du vil jo aldri lenger, de leketøyene du ville ha i begynnelsen kan bare kastes siden de ikke blir brukt, og så videre. Skamfølelsen disse stikkene gir, legges oppå den allerede dårlige samvittigheten over å måtte skuffe partneren igjen, og følelsen av utilstrekkelighet, ikke klare å være det partner ønsker.

Anonymkode: 44554...0cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

:hallo:      :fy:

Anonymkode: 6e8a4...ecd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro at noen få kvinner kan det, men for de fleste så er det jo ikke sånn.

Anonymkode: 4d1b0...4b3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, kvinner kan føle kjærlighet uten å ha lyst på sex.

Det er ikke ukjent blant sexologer at sexlyst ofte er et overskuddsfenomen. Som kvinne opplever en ofte at ved for lite/dårlig søvn er sexlysten noe av det første som forsvinner fra bevisstheten.

Sex når man er utslitt og bare vil sove føles fort som enda et gjøremål som må krysses av på den uendelige lista. 

Akkurat sånn er det for meg. Jeg er frisk, trener aktivt og alle verdier på stell. Jeg er mann.

Jeg kan gå et år uten å ha lyst på sex. Det betyr ikke at jeg ikke elsker dama mi.

Sex når jeg er trøtt, sliten etc er uaktuelt. Langt ned på prioriteringslista da.

Anonymkode: 66384...a47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mann 43. Relaterer 100% 

Anonymkode: 926d7...9dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Og du kan øve på kommaregler.

Anonymkode: 91ab6...75e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Akkurat sånn er det for meg. Jeg er frisk, trener aktivt og alle verdier på stell. Jeg er mann.

Jeg kan gå et år uten å ha lyst på sex. Det betyr ikke at jeg ikke elsker dama mi.

Sex når jeg er trøtt, sliten etc er uaktuelt. Langt ned på prioriteringslista da.

Hvordan blir sexlysten og/eller seksualiteten din som mann påvirket hvis partner viser sin skuffelse/frustrasjon med spydigheter, samvittighetskvaler eller lignende? I en slik situasjon generelt altså, jeg er oppriktig nysgjerrig på temaet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan blir sexlysten og/eller seksualiteten din som mann påvirket hvis partner viser sin skuffelse/frustrasjon med spydigheter, samvittighetskvaler eller lignende? I en slik situasjon generelt altså, jeg er oppriktig nysgjerrig på temaet.

Jeg skjønner spørsmålet, men det er ikke en situasjon jeg kjenner godt. Har vel egentlig aldri opplevd at hun har vært spydig eller veldig usaklig etc. 

Men jeg forestiller meg at sex hadde vært uaktuelt for min del om hun hadde vært spydig, spilt på samvittighet osv. det hadde heller gjort meg kald og distansert meg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 15.26):

Jeg skjønner spørsmålet, men det er ikke en situasjon jeg kjenner godt. Har vel egentlig aldri opplevd at hun har vært spydig eller veldig usaklig etc. 

Men jeg forestiller meg at sex hadde vært uaktuelt for min del om hun hadde vært spydig, spilt på samvittighet osv. det hadde heller gjort meg kald og distansert meg.

Ser den. Takk for svar, det er nyttig med innspill fra en manns perspektiv også. 🙌

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...