Gjest trisaba Skrevet 14. februar 2006 #1 Skrevet 14. februar 2006 Jeg ødelegger alle forhold og relasjoner til de som kan bli mer enn kjærester... Jeg må lissom bevise at de bør finne seg en annen enn meg... Jeg er nevrotisk, og ruser meg av og til. Straks det kommer følelser inn i bildet, ruser jeg meg og holder ikke avtaler... Jeg unner ingen å være sammen med en periodevis rusmisbruker, og flagger høyt. Ett eks. Jeg går ut når han skal på jobb tidlig neste dag. Jeg er ikke utro, men jeg er likevel en drittsekk. En venninne av meg har det på samme måte, men hun ruser seg ikke. Hun skaper kun krangler. Jeg krangler ikke, men menn blir gale. Han jeg er sammen med nå, vil kanskje ikke mer. Men da har jeg blottet meg totalt og det er hans valg. Det verste er at jeg ikke er sikker på om jeg vil stanse dette destruktive mønsteret. Jeg har ikke adhd, men føler meg rimelig gal. En mulighet er at jeg gjør det fordi jeg er vant til å være selvstendig, være fri... en annen er at jeg elsker å gå på pub to ganger i uka, en tredje er at jeg setter forholdet på prøve... (elsker han meg, da godtar han det...) Jeg driver han jeg er sammen med til vanvidd...men nå har han en fin mulighet til å gjøre det slutt. Jeg er aldri utro og det vet han. Han ruser seg også når han ikke skal på jobb, og han er ingen flørt. Akkurat der kjenner vi hverandre, i alle fall håper jeg det. Jeg vet ingenting. Hva skal jeg skrive via sms til han nå? Ingenting... Er deppa. Det er jeg som ødelegger alltid. Jeg må lissom ha bekreftelse på at jeg er ok selv om jeg er en drittsekk... vil SE om han VIRKELIG er glad i meg eller om det kun er sex... Jeg er bevisst på min oppførsel, men det hjelper ikke mye... Hva skal jeg si til han... fortelle han dette? Slik at han blir enda mer knyttet til meg... Nei. Jeg unner ingen å være sammen med en som kan oppføre seg så umoden...
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 14. februar 2006 #2 Skrevet 14. februar 2006 Hele poenget her er jo at du er umoden. Du unngår å ta dine konsekvenser ved å bare stikke til noe annet, da det blir bråk. Du bare går. Det er ikke bare umodent men også et personlighetstrekk som er svärt lite attraktivt. HVordan er de menneskene du omgir deg med? Hva slags type folk er det? Tipper de ikke er på överste trappetrinn. Du kanskje vil endre deg da du virkelig har brent deg, eller da du begynner å se at DU betyr NOE for ANDRE, og påvirker ANDRES LIV. Egoist
Gjest tristaba Skrevet 14. februar 2006 #3 Skrevet 14. februar 2006 Humlen. De mennene jeg finner eller som finner meg, er på øverste trappetrinn økonomisk og sosialt og kulturelt... Jeg er ikke innbilsk men jeg vet jeg er en sjarmerende og snill person, helt til det ramler for meg... Det er vel rusen som kommer inn i bildet... Jeg vil at de (han) skal SE meg...slik jeg er, med alle mine feil og mangler og velge derfra... Jeg er ikke ufølsom, tvert i mot. Det er kanskje derfor jeg ikke makter skjule mine personlighetstrekk fordi jeg ikke orker leve eller bygge livet /samlivet på en løgn... jeg vil heller kvele forholdet i starten...før noen blir for såret... Det har ikke alltid nyttet...jeg har hatt langvarige forhold... Jeg er nevrotisk, voldtatt, psykisk nedbrutt fra tidligere forhold, banket, nesten drept/kvelt, voldtatt med kniv osv. Dvs. jeg har en forhistorie som ligner ingenting... Ingen kan hjelpe meg innenfor helsevesenet. Jeg får ikke psykolog pga. at jeg er åpen ang. mine holdninger til rus. (men jeg ruser meg kun sporadisk...) Jeg klarer ikke hjelpeapparatet innenfor rusomsorgen og jeg orker ikke forklare hvorfor... Jeg ruser meg kun sporadisk og aldri med noe tungt dop. Det går på alkohol og hasj cirka en gang i måneden. Jeg får velge å være alene.
Gjest tristaba Skrevet 14. februar 2006 #4 Skrevet 14. februar 2006 En av grunnene til at jeg ikke vil ha hjelp fra rusomsorgen er at jeg ble psykisk voldtatt der også... Belive it? Psykologen klarte å si til meg at det var min egen feil at jeg ble voldtatt med kniv mot strupen, for jeg var ikke edru... Terapi skal bygges på tillit...
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 14. februar 2006 #5 Skrevet 14. februar 2006 Jeg forstår at det er vanskelig - kanskje ikke jeg forstår, men jeg tror jeg ser at du har det töft. Jeg er nevrotisk, voldtatt, psykisk nedbrutt fra tidligere forhold, banket, nesten drept/kvelt, voldtatt med kniv osv. Er det disse du kaller flotte ressuressterke menn?
Gjest tristaba Skrevet 14. februar 2006 #6 Skrevet 14. februar 2006 Nei. Det meste har skjedd utenfor mine forhold. To av mine forhold har innebærrt psykisk og fysisk mishandling, og tre har ikke innebært det... Voldtatt med kniv og kvelertak var ikke inklusiva parforhold. Skal du kverulere mer, så vær så god. Jeg kan stikke fingeren i jorda jeg, uten hjelp fra deg.
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 14. februar 2006 #7 Skrevet 14. februar 2006 Ja, da tror jeg du skal gjöre det - og oppsöke proffesjonell hjelp. det ser ut til at det er mer enn dine relasjoner du må jobbe med. Lykke til!
Gjest tristaba Skrevet 14. februar 2006 #8 Skrevet 14. februar 2006 Jeg vet at Humlen ikke var ute etter å kverulere, men jeg går lett i selvforsvar... Jeg har ikke fortalt hele historien, og jeg vil ikke fortelle mer heller i denne tråden. I går fikk jeg noen piller av en venn (sovetabletter) og jeg tok en for litt siden. Like etterpå ringte kjæresten min. Han var visst ikke sur, og skulle komme hit etterpå. Han ville bare si fra at jeg burde hatt vett til å vite at han måtte sove og ikke sende sms rundt midnatt... Han påstår at mobilen (erikson) ikke fungerer som vekkerklokke når den er på lydløs men det er jo rent tull. Vi er altså ikke uvenner, men jeg er litt irritert for jeg liker ikke å bli styrt, eller følelsen av å bli styrt. Selv skal han på to ukers reise til Cuba om 2 uker, og det får han selvsagt lov til. (han ville dratt uansett...) Jeg sier jo selv at jeg ikke får noe tilbud fra hjelpeapparatet. Ingen kan se på meg at jeg ruser meg i perioder, men jeg var så dum å være ærlig overfor legen min, så jeg har havnet mellom to stoler i helsevesenet. De behandler ikke psyken min før de har fått meg totalt rusfri...
Nabodama Skrevet 15. februar 2006 #9 Skrevet 15. februar 2006 "(elsker han meg, da godtar han det...)" Der har du misforstått. Godtar han det, er han en tøffel!
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #10 Skrevet 15. februar 2006 Jeg hadde det litt slik. Startet krangler med vilje, for å "teste" om de ble eller stakk. Ble de, elsket de meg. Stakk de elsket de meg ikke. I ettertid har jeg funet ut at det var et slags selvforsvar, for å unngå å bli såret, og å stadig få bekreftelse på at jeg var elsket. Nå tør jeg å åpne meg, og er ikke slik lenger. jeg forstå fullt og helt at noen faktisk kan elske meg slik jeg er, da trengerjeg ikke lage istand bråk og tull.
Trygve Skrevet 15. februar 2006 #11 Skrevet 15. februar 2006 Først av alt så bør du passer deg for folk som ruser(selv om du ruser deg selv og selv om han som ruser med deg er bondevik selv!) for narkotika ødelegger hjernen. Selv har jeg rust meg "lett" på marihuana i to år uten at jeg merket hvor dum jeg ble og hva slags venner jeg plutselig hadde fått.-dette er noen år siden nå- eks. Selgere ruser seg på makka for å holde humøret oppe og være god selger og tjene bra penger, men får psykiske problemer og blir fortere sinna som bivirkning - farlig! Uansett om det er uteligger i Oslo som ruser seg eller en respektert businessmann så gjør narkotika aldri noe godt med mennesker. Oftest er det folk som allerede er deppa eller psykisk ubalanse som gjør sterk narkotika og blir mer gærne - og disse blir jo selvsagt som ville dyr når de finner ut at de er kåte og mister alle hemninger og "naturlige" sperre hos mennesker når det gjelder moral - følgende blir vold, drap, voldtekt, psykisk terror, og lignende. INGEN instanser kan hjelpe deg med å komme ut av dette. De som jobber med slikt er folk som jobber for penger for selv å dra hjem til en koselig familie uten problemer hvor de prater om "taperne" de har hjelpet idag....selvsagt finnes det noen jesus dere ute, men ikke sats på det. Beste hjelpen du kan få er av deg selv og en som kanskje er utenfor hele dette miljøet. Selv om du har ditt problem med å være drittsekk, hva nå enn grunnen til det måtte være, så kan du bare få hjelp hvis du kan vise iblant(når du får kontroll og ydmykheten tilbake) at du ønsker at noen skal hjelpe deg. Dersom typen din - elskeren din - ikke er en direkte narkoman med store problemer så fortell dette og si han må hjelpe deg og seg selv. Finn ut hva du vil gjøre i livet. Du må skape deg et mål. Alt er lettere å oppnå og presse seg gjennom helvete hvis man bare har et mål å gå etter uansett hva som skjer på veien. Med mål mener jeg en type arbeid som hadde vært morsomt å jobbe med, eller studier i utlandet, eller reiser og lignende. Arbeid kan være mangt. Finn ut hva du liker og finn ut hva slags skole eller kurs du kan gjøre. istedet for å bruke 4-800 kroner grammet på dritt så kan du heller bruke dem til å gå ut på en VELDIG flott middag, eller spare dem til skole, hus, reise, kurs mm Du har din måte å finne ut på om noen elsker deg - slutt med det. Livet handler om mer enn å teste hverandres kjærlighet. Dessuten er dette å "teste" og bli drittsekk verre å bli kvitt dersom man driver med narkotika. Har selv flere venner som er "drittsekker" og driver med narkotika. Kjenne til alt det der. Har levd oppi det selv, før jeg kom meg ut. Heldigvis kom jeg meg ut før jeg ble alvorlig rammet selv som min bestevenn som bare ble en helt annen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå