Gå til innhold

Katt 8 måneder tisser inne samme sted


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en kattunge på 8 måneder, hun har en god stund nå tisset på et teppe i trappen som ikke kan tas opp og vaskes. Jeg tenkte først det var noe galt (feks uvi) da hun har vært stueren hele veien, men har vært hos dyrlege to ganger og det er ikke noe galt med henne. Hun bruker doen sin også, denne renses hver dag, i noen tilfeller morgen og kveld. Hun har to doer da hun fra start ikke ville tisse og bæsje i samme do, så hun er kanskje sær i utgangspunktet. Men nå tisser hun i trappen, hvor det er limt fast et teppe, så det er vanskelig å få vasket det. Hva kan jeg gjøre for å stoppe dette? Hun er enda liten til å gå utendørs, men veldig slitsomt med denne tissingen innendørs. 
Har dere noen tips til hvordan dette kan stoppes? Det er ikke små mengder urin, det er større mengder, så dyrlegen mente det ikke var typisk markering.. Har hørt eddik kan hjelpe, noen som har erfaring med dette? Til nå brukt noe fra dyrebutikken men til ingen nytte. 

Anonymkode: 3fdc5...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må vaske, vaske kan du gjøre uten å fjerne teppet (de selger teppevask spray på så og si alle butikker).

Katter pisser der de kjenner lukta av tidligere tiss.

Kan hjelpe å løfte katten oppi doen sin noen ganger for dag for å få i hjernen på katten hvor doen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er pus kastrert? Det er første bud, hun er gammel nok. I en periode ville jeg teipet fast plast over teppet, så det ikke er så fristende å tisse der, høres ut som en uvane.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...