Gå til innhold

Ultraløp og mensen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal springe mitt første ultraløp til høsten, jeg har trent mye og gleder meg. 

Dessverre ser jeg at jeg venter mensen når løpet skal være. Jeg ønsker å be legen om slike medisiner som utsetter mensen. Har to spørsmål: 

1) Noen som har erfaring med løping og slike medikamenter som de vil dele? 

2) Jeg merker at formen går betydelig ned rett før og under mensen, jeg greier rett og slett ikke å løpe like hurtig som jeg pleier. Når man tar slike medisiner, forsvinner denne "prestasjonsdepresjonen" da? Noen med erfaring? 

Anonymkode: c6a50...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at jeg har lite å gi uka før mens,  og de 2 første dagene.  Men fra dag 3 er jeg derimot på mitt sterkeste.  

Var redd for det når jeg begynte på p piller at det skulle gå utover prestasjon, men merket ikke noe prekært til det.  Jeg er derimot sterkere idag enn jeg var som 25 år på p piller.  (37 år uten hormonell prevensjon)

Anonymkode: c595b...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få Primolut, om du skal utsette mensen. Det fins to metoder: å starte 3 dager før, med 3 tabletter daglig. Inntil 10 dager, tror jeg det er.

Men for å utsette over en lengre periode kan man starte på dag 15 og ta 1 tablett pr dag. Mensen kan da utsettes flere mnd på denne måten. 

Tenker sistnevnte kan være aktuelt for deg, og at du starter så fort som mulig, for å få testet hvordan du føler deg? Og kanskje for å unngå hormonsirkus ukene før? 

 

Endret av klarinetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...