Gå til innhold

Lunge kreft hund. Alternativ medisin.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min kjære tibetanske spaniel gutt fikk i går påvist svulst i ene lungen. Ganske stor.  Han har vært mye trøtt og hostet litt den siste tiden. Han vil ikke lengre bli med på tur. Men rusler rundt i Hagen.  Men i forige uke var han med på turer. Vetrnær sa det er ikke noe å gjøre. Noe behandling.   Kun smerte stillende. Så må jeg ta en dag av gangen og se fornen ann.  Hun sa det er bedre at han dør av sprøyten enn av seg selv. 
 

Men en venn av meg sa at han har lest om en mann som hadde dødelig lungekreft og brukte ivermectim som er jo et middel mot parasitter.  Og brukes på hest, sau og høns. ) og ble frisk av dette. For noen mener kreft er en slags parasitt.  Han sa han kan skaffe meg ivermectim og prøve det. Samt hydrokorsidol.  Men er litt usikker på dette.  Og har mine tvil.  Noen som har hørt om dette ? 

Anonymkode: 5ae3b...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La han slippe, er min umiddelbare tanke. 

Anonymkode: 44efd...297

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde dra til et dyresykehus der de har spesialister innenfor alle felt og ikke bare den lokale «allmenndyrlegen» om dette ikke er gjort.

Anonymkode: c5243...e56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

 Hun sa det er bedre at han dør av sprøyten enn av seg selv. 

Hadde et alternativ medikament funket mot kreft ville det vært et gigantisk gjennombrudd innenfor medisin.

Dessverre er det nok veldig lite sannsynlig, og her burde du nok fokusere på å skåne hunden din for smerte og ubehag framfor å eksperimentere.. Skjønner at intensjonene dine er gode.

Sender deg en klem og beklager virkelig at hunden din har blit syk :( 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, tenk på hunden og la den få slippe å drukne av væsken som vil bygge seg opp i lungene på den.

Anonymkode: b5533...bc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så får du en second opinion hos en kompetent veterinær som kan so noe konkret om evt. behandling og prognoser, eller så avliver du. Å drive med alternativt kvakksalveri er dyreplageri (var det ikke Ivermectim Trump i sin tid ville bruke mot covid? Vidundermedisin der altså...)

Anonymkode: ef1fa...86e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ovverasker meg stadig hvor egoistiske hundeeiere er i forhold til andre dyreeiere.

En av dine viktigste oppgaver som dyreeier er å ta valget om å la de slippe når den dagen kommer. Vi er pliktige til å gjøre det som er best for dyra våre. Det er ikke hundens beste å holdes i live med dødlig sykdom for å tilfredsstille eier 

Anonymkode: 61da9...af5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tanken på dette gjør at du er en dyremishandler.

Anonymkode: 5a9af...40d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så trist når dei blir sjuke desse firbente bestevennene, men av erfaring med hunder som blir syke, så er behandling ofte bare noe som enten gir de mer lidelser, eller gir de mer lidelser over lengre tid. 

Hundene skjønner ikke smerten de blir påført, dei vil heller ikke skjønne att du prøver å gi de alternativene, som egentlig ikke gjør noe til eller ifra, imens vil hunden bare lide ekstra lenge.  Er derfor vi gir de denne vanskelige sprøyta som skal la de slippe. 

Styrkeklem til deg, jeg har vært i samme båt flere ganger, og det er like tungt hver gang, lytt til dyrlegen, i mellomtiden må en bare se tiden ann, du vil nok tilslutt se att å gi hunden en god og verdig, og ikke minst trygg avslutning på livet, blir det mest humane her. 

Anonymkode: b48b4...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du pine hunden? Å begynne med alskens behandling som «du har hørt at» fungerte på noen et sted, det er ikke innafor altså. Dette er en av de harde sidene ved å ha dyr, man MÅ sette sine egne følelser til side og gjøre det som er best for dyret. Du risikerer at hunden kveles sakte men sikkert. 

Anonymkode: c4af0...6a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I desember så måtte vi avlive vår 12 år gamle katt pga kreft. Hun fikk brystkreft. Det begynte som en liten klump som ble større og større. Hun ble operert først og da fant dyrlegen ut at det var kreft. Pelsbarnet vårt fikk et sår som ikke ville gro og som luktet død og fordervelse. Til slutt så sa dyrlegen at det beste var at katten fikk slippe. Klart vi vil gjøre alt for våre firbente familiemedlemmer, men noen harde valg må vi dessverre ta som følge av det. Vi fulgte dyrlegens råd og fikk det gjort hjemme, i trygge omgivelser. Det var ekstremt tøft og vanskelig, men det var det beste for vår lille elskling 💗

Hvis det finnes et alternativt medikament som virker mot kreft, så ville det vært et stort gjennombrudd i medisinsk historie. Vennen din har kun lest om dette. Har han noen medisinske bevis/forskning på at middelet virker mot kreft? At han har hørt og lest om det, betyr lite. Hvorfor spør du ikke dyrlegen om dette? Dyrlegen har kunnskap og er utdannet innen feltet. Jeg ville ikke hørt på andre enn dyrlegen. For dyrlegen er jo den som vet best og kommer med alternativer til behandling i situasjonen. 

Jeg forstår at du kun vil det beste for hunden din og vil at den skal være lenger sammen med deg, men noen ganger så må vi ta det tøffe valget. Det er bedre å gi hunden en god og verdig slutt på livet enn å, i verste fall, la hunden lide pga vår egen egoisme fordi vi er så glad i dyrene våre og vil ha mer tid med de. 

Jeg sender deg en stor klem :klem3: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars hund, la den heller få hvile enn å dra den gjennom lidelser

Anonymkode: cce45...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han slippe når han ikke klarer mer. Ikke pøs på med alternativ medisin. De virker ikke og ingrediensene kan gjøre hunden sykere.

Anonymkode: 4b4f2...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kreft er ikke en parasitt. Ivermectin er ikke en universalkur for alt fra covid til kreft. La hunden få slippe.

Anonymkode: f5d7f...cf1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg i smerten du snart skal igjennom, men vær så snill og ikke vente for lenge.

Husk at dyrene skjuler smerten på en helt annen måte enn oss mennesker. Ofte er dyrene veldig syke når vi kan se at de har det vondt. Og dessverre venter nok veldig mange for lenge med å la de slippe, nettopp fordi det er vanskelig å se hvor syke de er.

Måtte ta vår hund da han var 4 år, og kvelden før vi avlivet han, lekte han som han var en valp igjen. Ikke lenge, men nok til at vi virkelig måtte ta oss sammen og grave dypt for å hente mot til å ikke trekke oss fra avgjørelsen. Sett i ettertid var han nok mye sykere enn vi så (ville innse?) fordi han ble så gradvis dårlig. Det kom snikende over et halvt års tid.

Anonymkode: 74f03...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den nå har sluttet å gå tur på bare en uke så har den det vondt. Den fortjener å sovne uten å bli rotet mer med, for du kan ikke forklare ham hvorfor han må gjennom disse lidelsene. Han vet bare at han er trøtt og har det vondt, og trenger en trygg eier som kan hjelpe ham på siste reis i fred og ro 💗

Anonymkode: 9935f...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...