Gjest Lea Skrevet 12. november 2002 #1 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg har nettopp sett Forandring Fryder på TV og merker nok en gang hvor inspirert jeg blir. Ideene bare popper opp i hodet mitt og jeg har lyst til å snu hele huset på hodet. Det burde være flere slike programmer. BBC Prime har heldigvis noen fine programmer i samme stil (den norske utgaven er jo hentet derfra). Jeg er svært interiør-interessert, men synes norske interiørmagasiner STINKER! Kun dyre design-møbler og annet som er nesten umulig for oss vanlige mennesker å skaffe. Man kan selvsagt lage sine egen kopier da.. Jeg savner flere "Gjør-det-selv"-blader og internettsider. Slike ting som gir ideer til å gjøre mest mulig for minst mulig penger. Å kjøpe ting andre har laget synes jeg er for teit. Jeg vil finne mine egne ting, lage min egen stil og gjøre mye ut av lite. Men jeg trenger inspirasjon og ideer, selv om det ikke er noe å si på fantasien min. Bøker har jeg masser av, men de er liksom brukt opp. Noen som vet om fine internett-sider eller blader som har mye stoff om sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. november 2002 #2 Del Skrevet 12. november 2002 Er litt enig med deg, Lea. Er fast leser av Bonytt hver mnd. Gøy, men avogtil blir det litt vel mye design for meg ihvertfall. Noen er så opptatt av design at personligheten i interiøret forsvinner. Har man bare penger nok kan alle kjøpe seg god smak på en måte. Jeg er også en fast seer av Forandring fryder, men hadde aldri sluppet naboen eller andre løs hjemme hos meg. Jeg er altfor opptatt og bevisst på hvordan jeg vil ha det rundt meg. Dessuten syntes jeg det er viktig med helhet i huset. Men mange av triksene er verd å få med seg. Ukeblader som Hjemmet og Allers har noen gode interiør reportasjer, og der kan en ofte hente litt lure tips også. Ellers så digger jeg IKEA! Og det selv om jeg ikke har noe typisk Ikea stil hjemme. En tur på Ikea er inspirajon i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. november 2002 #3 Del Skrevet 13. november 2002 Norske interiørmagasiner er håpløse. Det er lakkert furu og småbarnsvennlig interiør overalt og drepende kjedelig. BBC Prime har laget programmet Changing Rooms som Forandring Fryder er en norsk vesjon av. Men har du lite penger så er BBC's House Invaders ett mye bedre program. På www.bbcprime.com kan du lese om disse programmene og bestille bøker som virkelig gjør nytte for seg. Min favorittdesigner på BBC er den utrolige damen Anna Ryder Richardson, hun er rene trollkvinnen med stoff, maling og farger. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 13. november 2002 #4 Del Skrevet 13. november 2002 Du har også Ãntligen hemma på svensk TV4. Det går samtidig med Forandring fryder, men jeg pleier å zappe mellom de to programmene. Ãntligen hemma har også hjemmesider: www.tv4.se Tror ikke Milla kan ha lest norske interiørmagasiner i det siste. Det er nemlig dårlig både med furumøbler og med barnevennlig interiør, men derimot i overkant mye design og interiørtips som kan tømme enhver lommebok.......... MEN det er alltid moro å drømme seg bort og fange opp små hint her og der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 13. november 2002 #5 Del Skrevet 13. november 2002 Er enig med deg snuppa! ALLE norske interiørmagasiner er fulle av møbler, tekstiler og annet som kan kjøpes på de dyreste stedene. Det er lite inspirasjon og hente og sjelden noe som passer inn i et vanlig norsk hjem. Har fulgt med på alle interiørprogrammene på BBC og de er ganske bra, men nå var det blader og nettsider jeg var ute etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 13. november 2002 #6 Del Skrevet 13. november 2002 Mens vi snakker om dette programmet? Fikk det ikke med meg i går, for det sto ikke på programsidene i se og hør, hvilken dag går det i reprise?? Hunden min var hvis med, hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 13. november 2002 #7 Del Skrevet 13. november 2002 Programmet i går har de faktisk sendt tidligere, og det stod heller ikke at det skulle gå noe "Forandring Fryder" program i programsidene til Her og Nå... synes det er litt rart.. kanskje programmet er ferdig for denne gang?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 13. november 2002 #8 Del Skrevet 13. november 2002 Det står forandring fryder neste tirsdag i se og hør, og det samme gjør det på tekst tv. De sender vel det kanskje ikke i reprise igjen da? Siden det blir reprise av reprisen mener jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heksa Skrevet 14. november 2002 #9 Del Skrevet 14. november 2002 Det danske interiørbladet Bo Bedre er veldig bra, viser en del design til overkommelige priser. Dessuten har de mange gode tips til oppussing og rehabilitering. Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 14. november 2002 #10 Del Skrevet 14. november 2002 Takk for tipset, heksa. Her er web siden deres: > http://www.bobedre.dk/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolphina Skrevet 18. november 2002 #11 Del Skrevet 18. november 2002 Hilde Hummelvoll har laget et par bøker som heter forandring fryder har jeg sett! Så de på Notabene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 27. november 2002 #12 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg har abonnert på Bonytt i mange år og er kjempefornøyd med hva de viser der. Favoritten min er nok allikevel Interiørmagasinet, massevis av inspirasjon og hente der, synes nå jeg:) Her er forøvrig ett par litt forskjellige linker.. vet ikke om det er akkurat dette du ser etter da.. men kanskje du finner noe? http://www.interiorsiden.no/ http://www.bhg.com/bhg/househome/index.jhtml http://www.hushjemhage.no/hjem/hjem.htm http://www.shophoppers.co.uk/interior-decor.html http://interiordec.about.com/cs/ezines/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 28. november 2002 #13 Del Skrevet 28. november 2002 Når vi først snakker om Changing Rooms så skal favorittdesigneren min Laurence Llewelyn-Bowen ta over som programleder der! han er rett og slett helt RÅÅ!!! Men så synd at BBC bare sender repriser for tiden...også av House Invaders...har sett de episodene som sendes nå hundre ganger minst!!! Dere kan lese mer om programmet her:http://www.bbc.co.uk/homes/changingrooms/ Forøvrig støtter jeg meg til Mie på det at IKEA er verdt et besøk..der er det sinnsykt billig..og de har masser av inspirasjon til oppussing både her og der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 28. november 2002 #14 Del Skrevet 28. november 2002 Favorittdesignerne min på Changing Rooms er Oliver Heath og Graham Wynne.. Det er bare så synd at de er der altfor sjelden. Var det noen som så i går, forresten? Fikk skikkelig vondt av Anna Ryder Richardson stakkar.. Blir så irritert på sånne mennesker som melder seg på Forandring fryder og Changing Rooms, og driver og legger seg opp i hvordan designeren vil gjøre det. Hvis de har sterke meninger om hvordan de vil ha det kan de ikke melde seg på et sånt type program da.. hele hensikten faller jo bort? Frk. Busybody Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 29. november 2002 #15 Del Skrevet 29. november 2002 I USA er det en egen tv-kanal som heter Home and Garden Television. Mange flotte program for oss interiørinteresserte. Selvfølgelig har de egne web-sider med mange tips fra de forskjellige programmene. www.hgtv.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jen Skrevet 29. november 2002 #16 Del Skrevet 29. november 2002 [Når vi først snakker om Changing Rooms så skal favorittdesigneren min Laurence Llewelyn-Bowen ta over som programleder der! han er rett og slett helt RÅÅ!!! Enig, digger han! Er også lei av reprisene. Har kjøpt alt som er av bøker fra disse BBC designerene, og har fått mange gode tips som jeg har hatt nytte av i oppussingen. Norske blader liker jeg ikke, det eneste som går an er Bonytt og det abonnerer jeg på. De andre inneholder bare reklame, koster flesk, og tar for seg altfor dyre saker for normale mennesker. Jeg kjøper i hvertfall ikke sofa til 80 000,-! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gigi Skrevet 2. desember 2002 #17 Del Skrevet 2. desember 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå