Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sofie Maria skrev (37 minutter siden):

Hæ? Da vet du mer enn meg for i intervjuer har Nrk sagt at de er fornøyd med Ulrikke aka hun gjør en bra jobb?! Og hva slags tilrettelegging eller spesial behandling skulle Ulrikke få i sesong fire? Jeg skjønner ikke.. Pappa eller noen andre i familien hadde garantert passet baby under opptak og Ulrikke hadde hatt fokuset sitt på bakingen. 

Du sier man kan tilrettelegge så hun kunne komme på jobb rett etter fødsel. Jeg svarte på det. 

Dette er å komme på jobb dagen etter en prematur fødsel hvor mye fortsatt kan skje, ikke tilbake fra fødselspermisjon. 

• Liker 8
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

NRK ønsket ikke Ulrikke i sesong 4 og har aldri begrunnet det med babyen. De har rett og slett funnet en løsning/en programleder de mener er bedre egnet. Hvis dette utelukkende hadde handlet om at Ulrikke fikk baby, ville de heller ikke ansatt en annen småbarnsmor, som attpåtil har dobbelt så mange barn som Ulrikke. Det er helt åpenbart at NRK IKKE diskriminerer pga barn.

• Liker 18
  • Nyttig 15
Skrevet (endret)
Sofie Maria skrev (4 minutter siden):

Fair poeng, men tror du skjønner poenget mitt likevel. Virker som reglene er noe helt annet for kvinner enn menn i media bransjen.. Jeg ante ikke at det var en greie før Ulrikke saken blåste opp.. 

Hvordan forklarer du da at NRK valgte en annen kvinne med to små barn?

Endret av Babyface
  • Liker 8
  • Nyttig 16
Skrevet
Sofie Maria skrev (7 minutter siden):

Godt poeng, enda en grunn til at jeg er team Ulrikke, Nrk har kommunikasjonsrådgivere, advokater og hele pakka. Det blir litt David imot Goliat. 

Ulrikke burde hatt en kommunikasjonsrådgiver, for hun driter seg så ut med oppførselen sin. Jeg håper jo aldri noen ansetter henne i et tv program igjen! 

• Liker 21
  • Nyttig 7
Skrevet
Avispapir skrev (1 minutt siden):

Du MÅ sette deg mer inn i lovverket rundt kontrakter, frilans og fast ansatt. Du synser og mener og bare avfeier lovverket som en bagatell når det ikke fremmer saken din.

Jeg har aldri sagt at Ulrikke hadde kontrakt for sesong fire (hvis det er hva du antyder ?)

Jeg er også klar over at Nrk kan kaste henne vekk any given time fordi hun er på frelanse, men det ser fortsatt stygt ut sett med mine øyne selv om de har loven og rett på sin side. 

De kunne gitt henne sesong fire uansett som et «bevis» for at morskap ikke er noen hinder til å jobbe i Nrk. Ved å velge Julie så fremstår det som at de velger letteste vei. 

Skrevet
Sofie Maria skrev (28 minutter siden):

Ganske uvesentlig fordi Ulrikke brydde seg ikke om pengene, hun ville få lov å jobbe! Stopp med dette penge argumentet nå. 

Så hun kan bare omgå lovverket fordi hun har lyst? Er litt sånn divanykker på henne. Skjønner at hun hadde lyst liksom, men hun trenger ikke gråte på sosiale medier og la seg intervjue av alle medier av den grunn. Det viser bare så tydelig hva det egentlig er hun vil oppnå.... 

• Liker 12
  • Nyttig 9
Skrevet
Sofie Maria skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri sagt at Ulrikke hadde kontrakt for sesong fire (hvis det er hva du antyder ?)

Jeg er også klar over at Nrk kan kaste henne vekk any given time fordi hun er på frelanse, men det ser fortsatt stygt ut sett med mine øyne selv om de har loven og rett på sin side. 

De kunne gitt henne sesong fire uansett som et «bevis» for at morskap ikke er noen hinder til å jobbe i Nrk. Ved å velge Julie så fremstår det som at de velger letteste vei. 

En programlederjobb er ikke en belønning man kan gråte seg til. 

• Liker 23
  • Nyttig 6
Skrevet
Babyface skrev (4 minutter siden):

Hvordan forklarer du da at NRK valgte en annen kvinne med to små barn?

Jeg har mine tanker om det som jeg har nevnt før, men blir bare synsing og jeg har ikke bevis. Min teori er pga alder til Julie og fordi hun allerede har to barn så gambler de med at Julie ikke skal bli mer gravid og derfor sliper «peset» med det.. 

Skrevet
Sofie Maria skrev (1 minutt siden):

Sånn er det å være freelance. Man får klare seg selv. Man får ikke alle oppdrag og kan bli valgt vekk. Det er ikke unikt for henne. Skal som jeg har spurt om tidligere, dette gjelde for alle andre også? Om jeg føder midt i et vikariat så noen andre må ta over, bør jeg da kunne kreve at arbeidsplassen gir meg et nytt vikariat når permisjonen er over? Bare fordi jeg har født og de bør være greie? Og jeg ble redd for å miste videre muligheter på arbeidsplassen? Eller skal sånt bare gjelde Ulrikke?

• Liker 10
  • Nyttig 8
Skrevet
Kjempeliten skrev (3 minutter siden):

Så hun kan bare omgå lovverket fordi hun har lyst? Er litt sånn divanykker på henne. Skjønner at hun hadde lyst liksom, men hun trenger ikke gråte på sosiale medier og la seg intervjue av alle medier av den grunn. Det viser bare så tydelig hva det egentlig er hun vil oppnå.... 

Hva mener du hun prøver å oppnå? 🙂

Skrevet
Sofie Maria skrev (Akkurat nå):

Hva mener du hun prøver å oppnå? 🙂

Oppmerksomhet, klikk og penger.

• Liker 15
  • Nyttig 10
Skrevet
Sofie Maria skrev (17 minutter siden):

Godt poeng, enda en grunn til at jeg er team Ulrikke, Nrk har kommunikasjonsrådgivere, advokater og hele pakka. Det blir litt David imot Goliat. 

Det var Ulrikke som valgte å gå rett ut og grine på snap helt ufiltrert. Hun kunne tatt med seg advokat-mor, bedt om møte med nrk, og brukt en kommunikasjonsrådgiver selv opp mot media. Men det er ikke sånt influensere gjør. 

• Liker 23
  • Nyttig 4
Skrevet
Babyface skrev (12 minutter siden):

NRK ønsket ikke Ulrikke i sesong 4 og har aldri begrunnet det med babyen. De har rett og slett funnet en løsning/en programleder de mener er bedre egnet. Hvis dette utelukkende hadde handlet om at Ulrikke fikk baby, ville de heller ikke ansatt en annen småbarnsmor, som attpåtil har dobbelt så mange barn som Ulrikke. Det er helt åpenbart at NRK IKKE diskriminerer pga barn.

Men babyen var jo hele greia til hvorfor hun ikke fikk lov å jobbe sesong tre 🤔..

Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

Det var Ulrikke som valgte å gå rett ut og grine på snap helt ufiltrert. Hun kunne tatt med seg advokat-mor, bedt om møte med nrk, og brukt en kommunikasjonsrådgiver selv opp mot media. Men det er ikke sånt influensere gjør. 

Hva dialog som har vært med Nrk før denne saken sprakk vet vi ikke. Helt enig at hun burde hatt både advokat og kommunikasjonsrådgiver ;) 

• Liker 1
Skrevet
Sofie Maria skrev (Akkurat nå):

Hva dialog som har vært med Nrk før denne saken sprakk vet vi ikke. Helt enig at hun burde hatt både advokat og kommunikasjonsrådgiver ;) 

Hun gikk rett ut på snap og grein da hun fikk vite om sesong 4. 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet
Sofie Maria skrev (3 minutter siden):

Men babyen var jo hele greia til hvorfor hun ikke fikk lov å jobbe sesong tre 🤔..

Logikk funker ikke på deg?

• Liker 18
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg bare klarer ikke å skjønne hva man skal på jobb å gjøre dagen etter fødsel. Jeg har hatt superenkle fødsler hver gang, men kan ikke helt skjønne hvordan jeg skulle klare å stå på sett å både gjøre en bra jobb  og se noenlunde frisk ut. Ja, jeg gikk på kjøpesenter og på tur og hadde besøk to dager etter fødsel, men det var et par timer liksom. Ikke fulle dager. Og ikke uten babyen. Og mine var ikke født premature heller. Her hadde melkespreng satt en stopper for jobb. Og heldigvis, evnen til å tenke på babyen min før meg selv. Og takknemlighet for velferdsnorge som gjør det mulig å velge nyfødt baby foran jobb. Jeg kan ikke fatte å begripe hva som foregår i hodet på en mor som vil dra fra ungen (i tillegg prematur) for å prioritere jobb! Det gjelder egt far også, men biologisk er han mindre viktig de første ukene i overgangen mellom inni magen vs. ute i verden. 
når hun i tillegg har vist så stor mangel på dømmekraft mtp eksponering både på sykehus og etter at de kom hjem, tenker jeg hun driter seg ut mtp andre oppdrag og. Hvertfall seriøse programmer. Denne saken provoserer meg så voldsomt! Det roter til debatten om diskriminering i arbeidslivet for kvinner som føder barn. 

• Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Kjempeliten skrev (12 minutter siden):

Sånn er det å være freelance. Man får klare seg selv. Man får ikke alle oppdrag og kan bli valgt vekk. Det er ikke unikt for henne. Skal som jeg har spurt om tidligere, dette gjelde for alle andre også? Om jeg føder midt i et vikariat så noen andre må ta over, bør jeg da kunne kreve at arbeidsplassen gir meg et nytt vikariat når permisjonen er over? Bare fordi jeg har født og de bør være greie? Og jeg ble redd for å miste videre muligheter på arbeidsplassen? Eller skal sånt bare gjelde Ulrikke?

Jeg syns arbeidsplassen din burde det ja selv om de ikke er forpliktet til det sånn rent juridisk. Om de velger Viggo 50 år ser det ekstremt dårlig ut og det fremstår som anti kvinner/anti likestilling ;) 

Endret av Sofie Maria
Skrevet
Minthia skrev (2 minutter siden):

Logikk funker ikke på deg?

Jeg er ikke veldig logisk anlagt nei. Jeg er nok en «Ulrikke» som operer utifra følelser og intuisjonen min 🙂

Skrevet
Sofie Maria skrev (9 minutter siden):

Hun var enig med NRK i at hun ble hos baby på sykehuset. Dette fikk hun helt uavkortet betalt for. Det er først nå - 5 mndr etter at hun hevder at hun ikke fikk lov. 

• Liker 8
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...