Avispapir Skrevet 15. oktober #1861 Skrevet 15. oktober Sofie Maria skrev (1 minutt siden): Nei det vet vi ikke, men Ulrikke ville fullføre sesong tre eller ville ha ny sjanse i sesong fire. Slik ting endte opp så fikk hun ingen ønsker oppfylt, bare penger ifra nrk fra en avbrutt kontrakt! Det kan godt hende at dersom hun hadde jobbet i s3, med prematur på sykehus, så hadde hun gjort en så dårlig jobb at hun uansett ikke hadde fått ny kontrakt for s4. Eller at produksjonen barr ville ha noe nytt for å se om de kunne øke seertallene. Vi kan umulig vite hva som haddr skjedd dersom hun jobbet gjennom s3. 23 2
isbre Skrevet 15. oktober #1862 Skrevet 15. oktober Sofie Maria skrev (23 minutter siden): Jeg skjønner at Nrk sitter med en bestemmelsesrett, men sånn rent teknisk og juridisk har de vel brutt kontrakten i all tid hun ble nektet å jobbe. Nå kan ikke jeg juss, men blir vanskelig å tolke det en annen vei? Jeg støtter på en måte nrk sin avgjørelse, men at hun ikke fikk sesong fire syns jeg er slemt gjort. En annen ting er at nrk har lov å være litt kreativ, hva med om vikar og Ulrikke hadde jobbet sammen? Hvis det ble for mye for Ulrikke er vikar på plass og ordner opp, men Ulrikke er fortsatt inkludert og føler seg ikke kastet i søpla. Eller andre kreative løsninger 🙂 Å kalle det slemt at hun ikke fikk sesong fire sier mer om forventning enn realitet. I bransjen er man ikke garantert fornyelse, og ingen har krav på en ny sesong bare fordi de ønsker det. Det er en vanlig utskiftning, ikke et svik. Forslaget om at NRK burde «inkludert henne litt» for at hun skulle føle seg bedre er feil vei å gå. Å begynne å lage spesialordninger for å beskytte egoet til folk som føler seg forbigått, er oppskriften på kaos. Entitlement skal ikke premieres, for det lærer folk at følelsespress lønner seg mer enn profesjonalitet. Offerrollen er ikke et skjold mot ansvar. Den er en strategi for å flytte fokus bort fra realitetene og over på følelser. NRK valgte å stå stødig i fakta, og det skal de ha respekt for. De skyldte henne ingenting mer enn det hun allerede fikk. Resten er et ekko av uforløst selvbilde. 24 1 9
Skrottefar Skrevet 15. oktober #1863 Skrevet 15. oktober Sofie Maria skrev (3 minutter siden): Nei det vet vi ikke, men Ulrikke ville fullføre sesong tre eller ville ha ny sjanse i sesong fire. Slik ting endte opp så fikk hun ingen ønsker oppfylt, bare penger ifra nrk fra en avbrutt kontrakt! At hun ikke fikk være programleder for sesong 3 tilsier ikke at hun automatisk skulle få lov til å være programleder for sesong 4, hvor vanskelig er det å skjønne? Hun hadde en kontrakt for sesong 3, som hun fikk betalt for, selv om hun ikke fikk være med på den, pga fødselen, og som NRK mente hun ikke var kapabel til å kunne være med på siden det var snakk om minst 9-10 timers arbeidsdager, og da skulle også hensynet til produksjonen og alle dets involverte være en del av begrunnelsen til å benytte vikar fremfor Ulrikke. Og kontrakten ble ikke avbrutt, hun fikk betalt, ergo så er kontrakten komplett, det eneste er at Ulrikke ikke fikk være på skjermen, og jeg er ganske så sikker på at det er nok av klausuler i den kontrakten som frifinner NRK, men du er jo så bastant på å være pro-Ulrikke at uansett hva alle sier og mener så setter du deg på bakbeina, skulle nesten tro du er Ulrikke 😛 Og en annen ting, du er klar over at Ulrikke kun er freelancer og har kontrakt for kun en og en sesong, eller? Så det å få betalt for en sesong, selv om man ikke får gjennomført den, gir en fri-pass til neste sesong? 15 9
Kygos Skrevet 15. oktober #1864 Skrevet 15. oktober Om denne saken skulle blitt prøvet juridisk, så er vel det beste utfallet ulrikke kan håpe på at nrk må betale henne for resterende av sesong 3. Men det har de jo allerede gjort. Dette er ingen sak. I svært få arbeidsforhold får man betalt for en jobb man ikke utfører. Hun fikk kanskje offentlige ytelser i tillegg... 25 1
Ninaen Skrevet 15. oktober #1865 Skrevet 15. oktober Kygos skrev (2 minutter siden): Om denne saken skulle blitt prøvet juridisk, så er vel det beste utfallet ulrikke kan håpe på at nrk må betale henne for resterende av sesong 3. Men det har de jo allerede gjort. Dette er ingen sak. I svært få arbeidsforhold får man betalt for en jobb man ikke utfører. Hun fikk kanskje offentlige ytelser i tillegg... Hun har tatt engangsstønad. Hun tar ikke ut foreldrepermisjon 4
Kygos Skrevet 15. oktober #1866 Skrevet 15. oktober Ninaen skrev (1 minutt siden): Hun har tatt engangsstønad. Hun tar ikke ut foreldrepermisjon Åja. Så hun yanka bare inn 90k fra staten + sikkert en fet lønn fra nrk. Sikkert dårlig stilt økonomisk i den heimen... 12
Anemoi Skrevet 15. oktober #1867 Skrevet 15. oktober Kygos skrev (5 minutter siden): Åja. Så hun yanka bare inn 90k fra staten + sikkert en fet lønn fra nrk. Sikkert dårlig stilt økonomisk i den heimen... i tillegg storbetaling fra snap siden følgertallet hennes doblet seg etter fødselen, og hun snappet 24/7. Pluss honorar fra Viaplay som begynte å filme allerede på sykehuset i Bergen til serien «Mødre». 14 5
pøbelsara Skrevet 15. oktober #1868 Skrevet 15. oktober Og innleggene på snap om denne saken har sikkert generert vilt mye penger. 12 5
Anemoi Skrevet 15. oktober #1869 Skrevet 15. oktober Sofie Maria skrev (35 minutter siden): Omg, du tar snap som en troverdig kilde? Jeg forholder meg til hva Ulrkkke har sagt i intervjuer+ hva nrk sier. Ulrikke sier at hun ALLTID har gitt klar beskjed til nrk at hun ville tilbake på jobb. Sjef i nrk sier på dagsnytt at hun snakket med både HR avdeling og psykolog om Ulrikke sin case. Er jo null grunn at ledelsen i nrk skulle gjort det hvis Ulrikke ikke ville jobbe 😏 2+ 2 = 4.. pøbelsara skrev (33 minutter siden): Nei, det sa hun ikke i intervjuer i mai da dette skjedde - det sier hun nå - og du fikk med deg at det er Ulrikkes egen snap jeg brukes som kilde? Hennes utsagt i løpet av tiden hun var på sykehuset med babyen. Så fra selve hovedkilden der. altså. Hehe, jeg vil vel mene at snap sånn sett er en mer pålitelig kilde enn intervjuer der ting er formidlet via journalister… Jeg fulgte også Ulrikke etter fødselen, og hun snakket og reflekterte mye, i tillegg til teksting. Ikke en eneste gang sa/snakket hun om at hun helst ville ha vært på jobb, tvert imot, hun var lykkelig over tiden med sønn og far og forholdene på sykehuset. Snap som kilde er jo Ulrikkes egne ord, skriftlig og muntlig. 17 3
pøbelsara Skrevet 15. oktober #1870 Skrevet 15. oktober Anemoi skrev (Akkurat nå): Hehe, jeg vil vel mene at snap sånn sett er en mer pålitelig kilde enn intervjuer der ting er formidlet via journalister… Jeg fulgte også Ulrikke etter fødselen, og hun snakket og reflekterte mye, i tillegg til teksting. Ikke en eneste gang sa/snakket hun om at hun helst ville ha vært på jobb, tvert imot, hun var lykkelig over tiden med sønn og far og forholdene på sykehuset. Snap som kilde er jo Ulrikkes egne ord, skriftlig og muntlig. Ja, det er jo kilder direkte fra henne - og siden hun la ut så mye, er det et godt innblikk i hva hun tenkte og sa og mente på den tiden. jeg syntes hun taklet det hele fint den gangen, selv om det ble en veldig brå start på foreldreskapet. Det var fint å se hvordan de bondet - og hvordan de ble en famlie med den bittelille babyen. Selv om det etterhvert ble for mye deling slik at jeg avfulgte - men det var etter at de reiste hjem Men hun snakket overhodet ingenting den gangen om at hun heller ville vært på jobb. OG hun delte veldig mye og åpent om tanker og følelser, men altså ingenting om at hun heller ville være på jobb. 4 8
Stargaze Skrevet 15. oktober #1871 Skrevet 15. oktober Sofie Maria skrev (39 minutter siden): Nei det vet vi ikke, men Ulrikke ville fullføre sesong tre eller ville ha ny sjanse i sesong fire. Slik ting endte opp så fikk hun ingen ønsker oppfylt, bare penger ifra nrk fra en avbrutt kontrakt! Ulrikke ville jobbe, Ulrikke ville ha ny sesong, Ulrikke ville …Det ville ikke NRK. Hun visste vikar var klar og at hun ville bli satt inn ved komplikasjoner. Nå ble det fødsel. Vikar aktivert. NRK hadde ingen plikt til å gi henne en ny sesong. De tar den de mener er best egnet. Ikke en de vil være snill med. Det er ikke sånn buisness fungerer. NRK gjør det som er best for produksjonen og et kobbel av mennesker. De kan ikke tilfredstille ett ego. 18 6
Stargaze Skrevet 15. oktober #1872 Skrevet 15. oktober Sofie Maria skrev (46 minutter siden): Omg, du tar snap som en troverdig kilde? Jeg forholder meg til hva Ulrkkke har sagt i intervjuer+ hva nrk sier. Ulrikke sier at hun ALLTID har gitt klar beskjed til nrk at hun ville tilbake på jobb. Sjef i nrk sier på dagsnytt at hun snakket med både HR avdeling og psykolog om Ulrikke sin case. Er jo null grunn at ledelsen i nrk skulle gjort det hvis Ulrikke ikke ville jobbe 😏 2+ 2 = 4.. Omg, du tar intervjuer i tabloidpressen som en troverdig kilde? 17 2
Stargaze Skrevet 15. oktober #1873 Skrevet 15. oktober https://www.vg.no/rampelys/i/op2vzK/ulrikke-brandstorp-jeg-bare-graat-og-var-helt-knust ikje første gang med hyl og skrik. For øvrig en interessant beskrivelse av seg selv: 16 6
Sfr Skrevet 15. oktober #1874 Skrevet 15. oktober Kan vi slutte å gi henne mer oppmerksomhet? Tror ikke det kommer noe nytt som ikke allerede er sagt (ihjel forklart/diskutert)allerede 😶 4 4
Anemoi Skrevet 15. oktober #1875 Skrevet 15. oktober Sfr skrev (5 minutter siden): Kan vi slutte å gi henne mer oppmerksomhet? Tror ikke det kommer noe nytt som ikke allerede er sagt (ihjel forklart/diskutert)allerede 😶 Der er jeg uenig med deg. De kritiske stemmene her er viktige. Det blir veldig feil at Ulrikke alene skal eie agendaen og fortelle all verden hvor mye støtte hun får og at alle er enige med henne. En diskusjon som dette ebber ut når det er naturlig at den ebber ut. Denne type «oppmerksomhet» som den her på KG og i andre diskusjonsforum er ikke noe hun ønsker seg, tvert imot. Her kommer alle motstemmene fram, og bra er det. 17 3
Sfr Skrevet 15. oktober #1876 Skrevet 15. oktober Anemoi skrev (4 minutter siden): Der er jeg uenig med deg. De kritiske stemmene her er viktige. Det blir veldig feil at Ulrikke alene skal eie agendaen og fortelle all verden hvor mye støtte hun får og at alle er enige med henne. En diskusjon som dette ebber ut når det er naturlig at den ebber ut. Denne type «oppmerksomhet» som den her på KG og i andre diskusjonsforum er ikke noe hun ønsker seg, tvert imot. Her kommer alle motstemmene fram, og bra er det. Jeg tror du misforstod litt 😊 Jeg er helt enig i at de kritiske stemmene er viktige, og jeg mener absolutt at hun fortjener å bli møtt med motstand. Poenget mitt var mer at hun virker til å nyte all oppmerksomheten, også den negative, og bruker den til å skaffe seg flere klikk og følgere. Derfor tenker jeg det kanskje er bedre å ikke gi henne mer fokus, ikke fordi hun skal «skånes», men fordi hun lever på dette oppstyret. 6 2
Mollami Skrevet 15. oktober #1877 Skrevet 15. oktober oss-to skrev (På 3.5.2025 den 12.37): Nei. Og det var ikkje det eg anntyda. Då ho seier at ho hadde fått melding om at det kunne være det. Då lurer eg på om det er reelt at å gni/stryke seg på magen kan føre til fortideleg fødsel. Det kan stimulere allerede begynte rier, men neppe sette i gang fødsel
Anemoi Skrevet 15. oktober #1878 Skrevet 15. oktober Sfr skrev (1 minutt siden): Jeg tror du misforstod litt 😊 Jeg er helt enig i at de kritiske stemmene er viktige, og jeg mener absolutt at hun fortjener å bli møtt med motstand. Poenget mitt var mer at hun virker til å nyte all oppmerksomheten, også den negative, og bruker den til å skaffe seg flere klikk og følgere. Derfor tenker jeg det kanskje er bedre å ikke gi henne mer fokus, ikke fordi hun skal «skånes», men fordi hun lever på dette oppstyret. Så flott at du forklarer! 👍🏻Og jeg ser ditt poeng også. 😊 Men jeg tror faktisk ikke at hun nyter kritikken, heller ikke at all oppmerksomhet er god oppmerksomhet. Jeg tror kritikken kom helt uventet på henne, og at kommentarene også etter artikler i avisene har snudd. Nå ser mange flere situasjonen også fra NRK sitt ståsted. Det er bra. Ulrikke har ikke økt følgertallet sitt på snap så mye som man kanskje skulle forventet i forhold til en såpass stor sak. Da er det vanlig med mange tusen flere følgere, og det har ikke skjedd. 2 1
Mollami Skrevet 15. oktober #1879 Skrevet 15. oktober Stargaze skrev (2 timer siden): Men du skjønner overhodet ikke at hun alene ikke bestemme om hun skal gjennomføre? At oppdragsgiver har noe de skulle sagt? At de sitter med siste bestemmelsesrettt? For det beste for produksjonen. Hun er ikke dårlig behandlet og det er langt fra sikkert at hun hadde fått sesong 4. Det er egoet hennes som er såret, intet annet. Hun er ikke Bakemesterskapet, og hun eier det heller ikke. - og nå er vel sjansen for en ev. ny kontrakt med Nrk minimal, uansett konsept. 8
Sofie Maria Skrevet 15. oktober #1880 Skrevet 15. oktober (endret) Anemoi skrev (1 time siden): Hehe, jeg vil vel mene at snap sånn sett er en mer pålitelig kilde enn intervjuer der ting er formidlet via journalister… Jeg fulgte også Ulrikke etter fødselen, og hun snakket og reflekterte mye, i tillegg til teksting. Ikke en eneste gang sa/snakket hun om at hun helst ville ha vært på jobb, tvert imot, hun var lykkelig over tiden med sønn og far og forholdene på sykehuset. Snap som kilde er jo Ulrikkes egne ord, skriftlig og muntlig. Ok, jeg er enig og forhastet meg med hva jeg sa, snap er sikkert en fin kilde hvis det var Ulrikke sin egen Uansett endrer det ikke på fakta at det skjedde tydeligvis mye mer bak kulissene i vår/sommer som nå kommer frem i lyset. Dessuten hvorfor skulle hun «oute» Nrk på snap når det på det tidspunktet var en privatsak imellom nrk og henne? 🤔Og spørsmål to som du hoppet over i min tidligere tekst hvorfor skulle BM sin leder snakke med psykolog og HR avdeling hvis Ulrikke ikke ønsket å komme tilbake på jobb? Det henger jo ikke på greip i det hele tatt vel? Hvis du tror at Ulrikke dikter opp hele situasjonen (altså at hun ikke formidlet tydelig til nrk at hun ville tilbake på jobb) så er det greit, men det er ikke min oppfattelse eller tro. Som jeg skrev tidligere ville det vært ganske idiotisk av Ulrikke å legge seg ut med den største aktøren i bransjen hvis hun selv vet at det hun sier er totalt løgn. Da er hun liksom stemplet som en egoistisk diva, men også løgner når sannheten kommer for en dag slik den pleier å gjøre, tror ikke hun ønsker eller vil det. Nei, jeg er ikke Ulrikke, men jeg er mer enn gjennomsnitt opptatt av rettferdighet❤️ Og til slutt dere som påpeker gang på gang at Ulrikke fikk penger og derfor er Nrk fritatt alt av ansvar.. Ja det hyggelig gjort fra nrk sin side, men dere «glemmer» bort det lille fakta at Ulrikke ville jobbe fordi hun elsker BM, pengene var derfor aldri hovedmotivasjon for henne. Pengene har derfor veldig lite betydning i totalbildet her sånn jeg ser det annet enn en hyggelig gest ifra nrk Endret 15. oktober av Sofie Maria 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå