Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tillia skrev (22 minutter siden):

Ja forsåvidt enig mtp eksponeringen . Ja jeg vet det høres grinete og moraliserende ut, men det er det jeg umiddelbart tenker. Skjønner heller ikke hva mora hennes gjør innflyttet på nyfødtintensiv.. er ikke dette en tid for foreldrene? For å komme inn i rollen etc? 

Gjør det noe om mormor er der?  Jeg ser ikke noe galt i det om alle er komfortable med det.

• Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet
MzMe skrev (3 timer siden):

Gjør det noe om mormor er der?  Jeg ser ikke noe galt i det om alle er komfortable med det.

Kanskje det er akkurat det Ulrikke trenger for å føle seg så trygg og avslappet som hun gjør nå. Noe som er bra for T også.

Selv elsket jeg bobla til meg, barnefar og baby sist fødsel. Med KS og gulsot koste vi oss gløgg på rommet. Forskjellige behov.

Synes det er herlig å se den roen de har💛 

• Liker 8
Skrevet
Eyr skrev (7 timer siden):

Kanskje det er akkurat det Ulrikke trenger for å føle seg så trygg og avslappet som hun gjør nå. Noe som er bra for T også.

Selv elsket jeg bobla til meg, barnefar og baby sist fødsel. Med KS og gulsot koste vi oss gløgg på rommet. Forskjellige behov.

Synes det er herlig å se den roen de har💛 

Sååå enig 🥰 Nesten så en skulle tro de har vært igjennom dette før ☺️

• Liker 3
Skrevet
MzMe skrev (18 timer siden):

Nei sikkert ikke.

Bare angret litt selv i etterkant mtp at min mor var veldig involvert. Følte at dette var mer tida for meg og min mann å bli kjent med babyen uten for mye «forstyrrelser». Men den følelsen kom i ettertid, ikke når jeg fødselen nylig hadde vært.

men sikkert ulikt for alle:)

• Hjerte 1
Skrevet
Tillia skrev (21 timer siden):

Ja forsåvidt enig mtp eksponeringen . Ja jeg vet det høres grinete og moraliserende ut, men det er det jeg umiddelbart tenker. Skjønner heller ikke hva mora hennes gjør innflyttet på nyfødtintensiv.. er ikke dette en tid for foreldrene? For å komme inn i rollen etc? 

Forstår virkelig ikke at det skal være et problem? Det spiller ingen rolle for mor, far eller baby sin tilknytning at mormor er der.... Det er jo kun en bonus i mine øyne! De kommer seg garantert inn i foreldrerollen ;) 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Tillia skrev (3 timer siden):

Nei sikkert ikke.

Bare angret litt selv i etterkant mtp at min mor var veldig involvert. Følte at dette var mer tida for meg og min mann å bli kjent med babyen uten for mye «forstyrrelser». Men den følelsen kom i ettertid, ikke når jeg fødselen nylig hadde vært.

men sikkert ulikt for alle:)

Jeg hadde min mor på pasienthotellet første dagen, da mannen måtte hjem og ta seg av hund og bonusbarn. Jeg hadde også venninner på besøk, og da vi kom hjem, kom hele hans familie innom for å se. For meg var det helt naturlig, men ja, vi er forskjellige. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Ligger sikkert høy mestringsfølelse bak denne fødselen, men ærlig talt. Hvor mange ganger skal hun snakke om at det var styrtfødsel..? Jeg hadde det med alle mine barn, men det er da ikke noe man går og snakker om? Med mindre noen spør?  Og som hun snakker om at hun fødte uten smertestillende, trengte ikke smertestillende heller etterpå.. nei vel- svært mange gjør faktisk ikke det. Så da kan hun vel legge den død? At hun postet mellom riene, er vel ikke så uvanlig å gjøre ting mellom rier heller? Kanskje ikke poste på snap da 😅😅😅 
Hun er vel høy på livet og fødsel da, men såååå spesielt er det faktisk ikke å føde raskt, dessverre Ulrikke…

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
Xstrella skrev (På 2.5.2025 den 12.08):

Det finnes familie, venner, helsepersonell og psykologer som er fine ventiler til å få bearbeide opplevelser med. At hun bruker snapchat og 'selger' alt blir bare helt feil, mener jeg. Det er litt synd på damen som ikke klarer å skjerme seg selv og barnet sitt. 

Falskeste influenseren, hvorfor er hun kjent egentlig? Hun er ikke en så kjempeflink sanger heller. Bare irriterende falsk.

• Liker 3
Skrevet
ForumMaria skrev (4 timer siden):

Ligger sikkert høy mestringsfølelse bak denne fødselen, men ærlig talt. Hvor mange ganger skal hun snakke om at det var styrtfødsel..? Jeg hadde det med alle mine barn, men det er da ikke noe man går og snakker om? Med mindre noen spør?  Og som hun snakker om at hun fødte uten smertestillende, trengte ikke smertestillende heller etterpå.. nei vel- svært mange gjør faktisk ikke det. Så da kan hun vel legge den død? At hun postet mellom riene, er vel ikke så uvanlig å gjøre ting mellom rier heller? Kanskje ikke poste på snap da 😅😅😅 
Hun er vel høy på livet og fødsel da, men såååå spesielt er det faktisk ikke å føde raskt, dessverre Ulrikke…

Hadde også styrtfødsel med førstemann, var mye bedre enn å bli seigpint med andremann.

• Liker 2
Skrevet
ForumMaria skrev (5 timer siden):

Hun er nok i den babybobla at man tror alt er så spesielt.

De fleste får gjort mer mellom riene enn å snappa 😅 først i aktiv fødsel at man får de virkelige smertene.

• Liker 1
Skrevet
Margit777 skrev (1 time siden):

Falskeste influenseren, hvorfor er hun kjent egentlig? Hun er ikke en så kjempeflink sanger heller. Bare irriterende falsk.

Spist et ekstra surt eple i dag eller? Hjelpes, tenk å spy ut sånt om helt vanlige folk😅🤷🏻‍♀️

————

Ang å dele på nett, når man ser bort fra eksponering: jeg hadde mer enn nok tid på helt vanlig barsel til både å kose masse med baby, amme, sove og være på telefonen. Tror jeg hadde kjedet meg grønn uten telefonen 😅 så jeg forstår godt at det kan gi henne noe å dele.

• Liker 18
  • Hjerte 3
Skrevet
Margit777 skrev (1 time siden):

Oi, hvorfor mener du hun er falsk? Jeg synes Ulrikke er kjempe flink til å synge. Hun er bestandig blid. Det er da nok av influensere som sutrer og klager på f.eks snap hver eneste dag. 

• Liker 19
Skrevet
Margit777 skrev (3 timer siden):

Falskeste? Hvorfor mener du det? Synes hun er rimelig naturlig og jordnær jeg ihvertfall. Det er lov å ikke like noen....men å si at hun er falsk- det skjønner jeg ikke hvor du tar fra? 

• Liker 10
Skrevet
Anim92 skrev (2 timer siden):

Spist et ekstra surt eple i dag eller? Hjelpes, tenk å spy ut sånt om helt vanlige folk😅🤷🏻‍♀️

————

Ang å dele på nett, når man ser bort fra eksponering: jeg hadde mer enn nok tid på helt vanlig barsel til både å kose masse med baby, amme, sove og være på telefonen. Tror jeg hadde kjedet meg grønn uten telefonen 😅 så jeg forstår godt at det kan gi henne noe å dele.

Pluss å melke kua for det man kan i en slik setting 🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑

• Liker 1
Skrevet

Og der kom bilde av babyen. Alltid på jobb.

• Liker 2
Annonse
Skrevet

Her var det mange perfekte kvinner som har fasiten på alt…!

Ta dere sammen a. Er det noe som kan splitte en verden så er det mødre med deres fødselshistorier på hva som «er» rett og galt.

La Ulrikke være i bobla si.
La hun få sine erfaringer.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Ninaen skrev (På 5.5.2025 den 9.55):

Poenget var vel nettopp det. I motsetning til en god del influensere med «normal» fødsel som får det til å bli et h… styr

Uavhengig av det: eksponeringa her…ikke greit. 

Elsker Ulrikke sitt smil og hennes positive energi, og forstår behovet for å fortelle om det som skjedde, men eksponeringen er som du skriver ikke greit. Håper hun tenker seg om videre…

• Liker 4
Skrevet
Bibbi_ skrev (13 timer siden):

Oi, hvorfor mener du hun er falsk? Jeg synes Ulrikke er kjempe flink til å synge. Hun er bestandig blid. Det er da nok av influensere som sutrer og klager på f.eks snap hver eneste dag. 

Er det noe mål i seg selv å alltid være positiv? 
Foretrekker faktisk dem som viser at de tar inn over seg at livet har mange sider.. 

hvis en først skal ha en jobb som går ut på å by på seg selv altså.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Tillia skrev (1 time siden):

Er det noe mål i seg selv å alltid være positiv? 
Foretrekker faktisk dem som viser at de tar inn over seg at livet har mange sider.. 

Det bør i hvert fall være det.

Å holde hodet ovet vann med å ha et positivt fokus kan hjelpe enormt mye når ting er tøft.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

jeg har alltid likt henne, men nå la hun ut bilde av babyen sin, så da falt hun greit i kurs hos meg hvertfall. 

Hvorfor må folk på død og liv legge ut bilde av barna sine hvor mange tusen ukjente kan se de?

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...