Klump Skrevet 14. oktober 2025 #1641 Skrevet 14. oktober 2025 Pipaluk skrev (1 time siden): Nå velger jeg kun å tenke juridisk rundt problemstillingen rundt dette med at hun ikke fikk fortsette i Bakemesterskapet. Hva slags mor hun er som vil forlate sin premature sønn dagen etter fødsel blir en annen problemstilling for meg. Sjef i NRK sier at hun har ansvar for en stor produksjon med rundt 50 mennesker og tok da avgjørelsen om å sette inn en vikar for henne. De har vel antakelig ikke tenkt tanken på at hun har lyst til å komme tilbake så raskt etter fødsel. Om hun så ville, vet de jo ikke hvordan formen hennes er etter dette. Hun kan være ganske hormonell,og ellers fysisk preget etter fødselen. De ønsker vel ikke en programleder som avviker fra slik hun pleier å være. På den måten forstår jeg dem. De har et ansvar for sine medarbeidere. De hadde sikkert vurdert det samme om en programleder havnet i en bilulykke. Skal da den personen dukke opp bare noen få dager senere, ruset på smertestillende fordi hun ikke ville miste oppdraget? Nå har jo NRK betalt henne tiden ut, så hun har ikke tapt økonomisk på dette. Og når hun jobber som freelanser har hun vel ikke krav på et bestemt oppdrag? Det er det som er kjipt i denne bransjen. Trenger du vikar, og de blir mer begeistret for vikaren, risikerer du at den nye tar over for deg. Julie har vel heller ikke jobbet i et svangerskapsvikariat, og NRK har kanskje følt at hun skulle få lov til å fortsette når hun først hoppet inn i dette på kort varsel. Ulrikke kunne da fått andre oppdrag. Det er vel ikke bare Bakemesterskapet som er tiltenkt henne. Ulrikke får vel frem meningene sine, men det er neppe klokt med tanke på videre oppdrag med NRK. Da må de i såfall skrive en klar klausul med henne om at hvis det og det skjer, får vi inn en vikar for deg som tar over resten av sesongen. Sånn rent juridisk er det milevis forskjell på å være ruset på smertestillende på statskanalen i beste sendetid og det å ha født, så det resonnementet der ville ikke holdt ett sekund som argumentasjon. Det er ikke sammenlignbart overhodet, så hva slags juridisk bakgrunn du har, er for meg en gåte. Når det er sagt støtter jeg NRK 100 prosent i sin avgjørelse og synes Ulrikke sutrer noe voldsomt. Hun kommer ikke spesielt godt ut av det, men det er vel som hos influensere flest; all pr er god pr. 8
FruRosa Skrevet 14. oktober 2025 #1642 Skrevet 14. oktober 2025 CeXNS skrev (6 minutter siden): Har lest de siste artiklene om saken i VG og Aftenposten og ser med glede at vinden har snudd i kommentarfeltene; nå er de fleste innlegg kritiske til UB. Heldigvis! Jeg har merket meg at veldig mange av dem som er «team Ulrikke» bedriver synsing, mens «team NRK» ofte kommer med fakta. Et eksempel på dette (husker ikke hvilket kommentarfelt dette var) er en dame som heier på UB og skrev «baketeltet lå rett ved sykehuset» og en annen svarte «det er 9 km mellom teltet og Haukeland sykehus». 18
Miss Anthropy Skrevet 14. oktober 2025 #1643 Skrevet 14. oktober 2025 Det er jo smått pinlig å lese dette intervjuet nå.... 🙈😅 https://www.tv2.no/underholdning/var-i-fornektelse-under-fodselen/17804195/ 11 2
DesmondMiles Skrevet 14. oktober 2025 #1644 Skrevet 14. oktober 2025 Usj, Mimir har gått ut for å støtte UB ser jeg. Blir en pause fra ham i sosiale medier gitt. Det blir så avslørende når disse «kjendisene» hopper på saker de åpenbart ikke har satt seg inn i… 19
Stargaze Skrevet 14. oktober 2025 #1645 Skrevet 14. oktober 2025 CeXNS skrev (35 minutter siden): Har lest de siste artiklene om saken i VG og Aftenposten og ser med glede at vinden har snudd i kommentarfeltene; nå er de fleste innlegg kritiske til UB. Registrert det samme. Nå har hun dratt det så langt at det bare har blitt veldig negativt for henne. All pr er ikke god pr 8
DesmondMiles Skrevet 14. oktober 2025 #1646 Skrevet 14. oktober 2025 Stargaze skrev (2 minutter siden): Registrert det samme. Nå har hun dratt det så langt at det bare har blitt veldig negativt for henne. All pr er ikke god pr Joda, for en «mom-fluencer» som UB har blitt, så er det faktisk det. Hun tjener penger på views. Da er det et fett om det er støttespillere eller kritikere som ser på. Det er derfor det alltid er så mye kontroverser rundt influenserne som tjener mest penger - de vet dette. 6 2
Gjest Idar K. Skrevet 14. oktober 2025 #1647 Skrevet 14. oktober 2025 DesmondMiles skrev (6 minutter siden): Usj, Mimir har gått ut for å støtte UB ser jeg. Blir en pause fra ham i sosiale medier gitt. Det blir så avslørende når disse «kjendisene» hopper på saker de åpenbart ikke har satt seg inn i… Hvor uttalter han seg? På FB? Jeg har ikke det. Kan du si litt om hva han sier?
Stargaze Skrevet 14. oktober 2025 #1648 Skrevet 14. oktober 2025 DesmondMiles skrev (8 minutter siden): Joda, for en «mom-fluencer» som UB har blitt, så er det faktisk det. Hun tjener penger på views. Da er det et fett om det er støttespillere eller kritikere som ser på. Det er derfor det alltid er så mye kontroverser rundt influenserne som tjener mest penger - de vet dette. I forhold til influencerkarrieren er jeg enig i det ja. Men ikke i forhold til en programleder jobb. Håper hun sover godt om natte etter å dele ungen sin så massivt. Oppegående foreldre hadde ikke gjort det. Men nå har hun jo i denne saken tydelig vist at hun selv er viktigst. Og da er hun vel glad for den oppmerksomheten.. Må mangle noe vesentlig.. 2 7
FruRosa Skrevet 14. oktober 2025 #1649 Skrevet 14. oktober 2025 Idar K. skrev (12 minutter siden): Hvor uttalter han seg? På FB? Jeg har ikke det. Kan du si litt om hva han sier? Han gir henne uforbeholden støtte og ber NRK skjerpe seg. Jeg ble veldig skuffet av ham der! Stort sett folk som er uenige med ham i kommentarfeltet, heldigvis. 9 3
Hirondelle Skrevet 14. oktober 2025 #1650 Skrevet 14. oktober 2025 (endret) FruRosa skrev (5 minutter siden): Han gir henne uforbeholden støtte og ber NRK skjerpe seg. Jeg ble veldig skuffet av ham der! Stort sett folk som er uenige med ham i kommentarfeltet, heldigvis. Mimir og Ulrikke har en del til felles - blant annet at oppmerksomhetsbehovet går foran det å sette seg godt inn i sakene de uttaler seg om. Endret 14. oktober 2025 av Sugar&Spice Presiserte 11 2
Xstrella Skrevet 14. oktober 2025 #1651 Skrevet 14. oktober 2025 Hvis UB fikk fortsette i sesong 4 så hadde aldri denne debatten funnet sted. At hun ville på jobb dagen etter fødsel er noe hun finner på, fordi hun ikke fikk sesong 4. Jeg foreslår de legger ned hele programmet. UB har ødelagt alt med dette hysteriet sitt. Stakkars Julie som har overtatt. Enten stiger seertallene, eller de synker pga fansen til UB oppfordrer til boikotte. 13 3
Miss Anthropy Skrevet 14. oktober 2025 #1652 Skrevet 14. oktober 2025 Nå blir hun konfrontert med tidligere uttalelser.. https://www.tv2.no/underholdning/endret-forklaring-i-frykt-for-nrk/18192827/ 9 1
DesmondMiles Skrevet 14. oktober 2025 #1653 Skrevet 14. oktober 2025 (endret) Stargaze skrev (13 timer siden): I forhold til influencerkarrieren er jeg enig i det ja. Men ikke i forhold til en programleder jobb. Som jeg har nevnt tidligere, TV 2 bryr seg ikke om slikt og står med åpne armer. Vi ser henne nok (heldigvis) aldri i et NRK-program igjen. Endret 15. oktober 2025 av DesmondMiles 2 2
Anemoi Skrevet 14. oktober 2025 #1654 Skrevet 14. oktober 2025 Jeg syns det ser ut som om vinden har snudd, enig med de av dere som påpeker det. Og i forumene på nett er det som her, nøkternt og sakelig fra kritikerne versus følelsesmessig og bastant forsvar som ofte ender med: Hun må få bestemme selv! 8 2
DesmondMiles Skrevet 14. oktober 2025 #1655 Skrevet 14. oktober 2025 (endret) Miss Anthropy skrev (16 timer siden): Nå blir hun konfrontert med tidligere uttalelser.. https://www.tv2.no/underholdning/endret-forklaring-i-frykt-for-nrk/18192827/ Sitat Brandstorp forteller at innspillingen fant sted fire dager i uka. – Det vil si at jeg hadde hatt fri tre dager i uken. Da hadde jeg hatt masse tid med Timotheus, selv om jeg også var på jobb. Tenk at hun nekter å gi slipp på dette, også maser hun om «kvinnekamp». Snakk om å være historieløs. Kvinner - og menn - har kjempet for retten til å være med barnet sitt etter fødested. UB pisser og driter på dette, samtidig som hun holder det foran seg som et skjold. Jeg lurer på om hun forstår selv hvor lik hun er retorikken til tradwiferne. Endret 15. oktober 2025 av DesmondMiles 19 4
Miss Anthropy Skrevet 14. oktober 2025 #1656 Skrevet 14. oktober 2025 DesmondMiles skrev (9 minutter siden): «Brandstorp forteller at innspillingen fant sted fire dager i uka. – Det vil si at jeg hadde hatt fri tre dager i uken. Da hadde jeg hatt masse tid med Timotheus, selv om jeg også var på jobb.» Tenk at hun nekter å gi slipp på dette, også maser hun om «kvinnekamp». Snakk om å være historieløs. Kvinner - og menn - har kjempet for retten til å være med barnet sitt etter fødested. UB pisser og driter på dette, samtidig som hun holder det foran seg som et skjold. Jeg lurer på om hun forstår selv hvor lik hun er retorikken til tradwiferne. Det er nå så tydelig at dette handler om at hun er forbanna for ikke å få sesong 4! 🙈😅 3 4
Sofie Maria Skrevet 14. oktober 2025 #1657 Skrevet 14. oktober 2025 (endret) DesmondMiles skrev (14 minutter siden): «Brandstorp forteller at innspillingen fant sted fire dager i uka. – Det vil si at jeg hadde hatt fri tre dager i uken. Da hadde jeg hatt masse tid med Timotheus, selv om jeg også var på jobb.» Tenk at hun nekter å gi slipp på dette, også maser hun om «kvinnekamp». Snakk om å være historieløs. Kvinner - og menn - har kjempet for retten til å være med barnet sitt etter fødested. UB pisser og driter på dette, samtidig som hun holder det foran seg som et skjold. Jeg lurer på om hun forstår selv hvor lik hun er retorikken til tradwiferne. Hvis vi har tradwifes på en side av skalaen og Ulrikke på andre enden er vel prinsippet det samme? Begge leire vil bestemme selv over egne liv, ikke bli bestemt over hodet på! Jeg så nrk debatten om tradwifes og jeg syns de eldre damene opptrådte belærende og arrogante på samme linje som Nrk prøver å belære Ulrikke nå. Endret 14. oktober 2025 av Sofie Maria
elisabeth30 Skrevet 14. oktober 2025 #1658 Skrevet 14. oktober 2025 Denne saken blir bare verre og verre! Håper inderlig noen kan snakke med henne om hvor dumt hun fremstår så vi kan få en slutt på Sirkus Ulrikke 5 13
Ninaen Skrevet 14. oktober 2025 #1659 Skrevet 14. oktober 2025 Sofie Maria skrev (5 minutter siden): Hvis vi har tradwifes på en side av skalaen og Ulrikke på andre enden er vel prinsippet det samme? Begge leire vil bestemme selv over egne liv, ikke bli bestemt over hodet på! Jeg så nrk debatten om tradwifes og jeg syns de eldre damene opptrådte belærende og arrogante på samme linje som Nrk prøver å belære Ulrikke nå. Man kan også si at de unge damene+Ulrikke er absurd og grenseløst historieløse. Hvordan i h… tror de vi fikk den friheten og de rettighetene vi har i dag?! Privilegerte, bortskjemte, arrogante og historieløse d****unger oppfører de seg som. 12 1 10
Sofie Maria Skrevet 14. oktober 2025 #1660 Skrevet 14. oktober 2025 Stargaze skrev (3 timer siden): Hun kunne jo ikke bare gå rundt og tro at sesong 4 var hennes? Kontrakten gikk ut. Ingen har lurt henne. Unntatt kanskje hun selv da. Hvis hun har gått rundt og tatt det for gitt. Enig at det var noe naiv tankegang, men det var nå sånn tankeprosessen hennes var. For dere som ikke forstår logikken hennes anbefaler jeg insta-kontoen hennes (de to siste innleggene med video) hvor hun forklarer. Har sett dagsnytt nå og det endret ikke mitt syn i saken. Nrk har noen gode poenger med at de må passe på hele produksjonen, men det er uansett ikke ok å kaste Ulrikke i søppelbøtta.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå