Doris Becker Skrevet 14. oktober #1621 Skrevet 14. oktober Frøkenfryden skrev (2 minutter siden): Jeg kommer ennå ikke over at hun sa i Dagsnytt 18 at hun jo var i så bra form etter fødsel for hun var jo bare gravid i 7 måneder, ikke 9, må vi jo huske. Jeg bare: 😳 Først meg selv, så meg selv, så min neste, hvis det tjener til mitt eget beste... Influensere som dette er mentalt skadet. De har mistet sin identitet, hele selvfølelsen, (eller mangel på selvfølelse) er knyttet opp mot merkevaren de er på sine kanaler. De er totalt avhengige av kontinuerlig bekreftelse via likes og kommentarer, og har utviklet et ekstremt behov for oppmerksomhet, som går på bekostning av alt annet, 15 10
Rotehodet Skrevet 14. oktober #1622 Skrevet 14. oktober Jeg lurer mest på hva mannen til Ulrikke tenker.. 😂 Han trenger all støtte han kan få 17
oss-to Skrevet 14. oktober #1623 Skrevet 14. oktober Frøkenfryden skrev (16 minutter siden): Jeg kommer ennå ikke over at hun sa i Dagsnytt 18 at hun jo var i så bra form etter fødsel for hun var jo bare gravid i 7 måneder, ikke 9, må vi jo huske. Jeg bare: 😳 Doris Becker skrev (10 minutter siden): Først meg selv, så meg selv, så min neste, hvis det tjener til mitt eget beste... Influensere som dette er mentalt skadet. De har mistet sin identitet, hele selvfølelsen, (eller mangel på selvfølelse) er knyttet opp mot merkevaren de er på sine kanaler. De er totalt avhengige av kontinuerlig bekreftelse via likes og kommentarer, og har utviklet et ekstremt behov for oppmerksomhet, som går på bekostning av alt annet, Ho seier at kvinner må støtte kvinner. Men det ho eigentleg meiner, er at kvinner må støtte ho. Det er etisk narsissisme ,ein internalisert marknadslogikk der empati og røyndomskontakt må vike for sjølvpromotering. 24 6
Doris Becker Skrevet 14. oktober #1624 Skrevet 14. oktober oss-to skrev (6 minutter siden): Ho seier at kvinner må støtte kvinner. Men det ho eigentleg meiner, er at kvinner må støtte ho. Det er etisk narsissisme ,ein internalisert marknadslogikk der empati og røyndomskontakt må vike for sjølvpromotering. Jeg støtter barnet. Som ble født i uke 32, med ekstra behov for hudkontakt og nærhet, og med fare for alvorlige komplikasjoner. En liten baby som blir solgt av sine foreldre på nett, fra første åndedrag. Hvem beskytter disse barna fra oppmeksomhetskåte og grådige foreldre? 13 24
Fju Skrevet 14. oktober #1625 Skrevet 14. oktober Ninaen skrev (3 timer siden): Og i tillegg: en skribent sitter gjerne alene, her var det 50 andre å ta hensyn til og deres arbeidsmiljø, og ikke minst de 9 deltakerne, hovedpersonene. En person sin tilrettelegging kan ikke strekke seg så langt at det går vesentlig på bekostning av kolleger og arbeidsgiver. Det er helt glemt i dette regnestykket og debatten Det virker ikke som det har slått Ulrikke et sekund at produksjonen består enn flere folk enn henne selv. Hvis hun var like selvsentrert da de drev og spilte inn programmet, forstår jeg godt at NRK byttet henne ut. Hun framstår veldig selvopptatt og uprofesjonell. 19 12
Pipaluk Skrevet 14. oktober #1626 Skrevet 14. oktober Nå velger jeg kun å tenke juridisk rundt problemstillingen rundt dette med at hun ikke fikk fortsette i Bakemesterskapet. Hva slags mor hun er som vil forlate sin premature sønn dagen etter fødsel blir en annen problemstilling for meg. Sjef i NRK sier at hun har ansvar for en stor produksjon med rundt 50 mennesker og tok da avgjørelsen om å sette inn en vikar for henne. De har vel antakelig ikke tenkt tanken på at hun har lyst til å komme tilbake så raskt etter fødsel. Om hun så ville, vet de jo ikke hvordan formen hennes er etter dette. Hun kan være ganske hormonell,og ellers fysisk preget etter fødselen. De ønsker vel ikke en programleder som avviker fra slik hun pleier å være. På den måten forstår jeg dem. De har et ansvar for sine medarbeidere. De hadde sikkert vurdert det samme om en programleder havnet i en bilulykke. Skal da den personen dukke opp bare noen få dager senere, ruset på smertestillende fordi hun ikke ville miste oppdraget? Nå har jo NRK betalt henne tiden ut, så hun har ikke tapt økonomisk på dette. Og når hun jobber som freelanser har hun vel ikke krav på et bestemt oppdrag? Det er det som er kjipt i denne bransjen. Trenger du vikar, og de blir mer begeistret for vikaren, risikerer du at den nye tar over for deg. Julie har vel heller ikke jobbet i et svangerskapsvikariat, og NRK har kanskje følt at hun skulle få lov til å fortsette når hun først hoppet inn i dette på kort varsel. Ulrikke kunne da fått andre oppdrag. Det er vel ikke bare Bakemesterskapet som er tiltenkt henne. Ulrikke får vel frem meningene sine, men det er neppe klokt med tanke på videre oppdrag med NRK. Da må de i såfall skrive en klar klausul med henne om at hvis det og det skjer, får vi inn en vikar for deg som tar over resten av sesongen. 13 2
oss-to Skrevet 14. oktober #1627 Skrevet 14. oktober Melvina123 skrev (8 timer siden): Det burde forskes på det her, for det må være en diagnose.... Det at influencere bruker barna sine for å tjene penger og oppnå "fame".. En slags avart av Münchausen by proxy. Dette☝️ Doris Becker skrev (10 minutter siden): Jeg støtter barnet. Som ble født i uke 32, med ekstra behov for hudkontakt og nærhet, og med fare for alvorlige komplikasjoner. En liten baby som blir solgt av sine foreldre på nett, fra første åndedrag. Hvem beskytter disse barna fra oppmeksomhetskåte og grådige foreldre? Limte inn ein kommentar frå ein annan influensars diskusjonsside . Men meinar dette var so bra, og ein passande kommentar. Og eg er heilt einig – kven beskyttar barna? det er sjokkerande at barn blir brukt som underhaldning og inntekt. Folk må verkeleg vakne og tenkje på kva som er rett for barna. 10 2
Doris Becker Skrevet 14. oktober #1628 Skrevet 14. oktober (endret) oss-to skrev (8 minutter siden): Dette☝️ Limte inn ein kommentar frå ein annan influensars diskusjonsside . Men meinar dette var so bra, og ein passande kommentar. Og eg er heilt einig – kven beskyttar barna? det er sjokkerande at barn blir brukt som underhaldning og inntekt. Folk må verkeleg vakne og tenkje på kva som er rett for barna. Jeg har også tenkt den tanken, at det kan trekkes paralleller til Munchausen by proxy. Et sykelig behov for oppmerksomhet, der de i kampen om likes tyr til helt ekstreme poster, som skal skape engasjement. De driter i hva slags engasjement etterhvert. Først søker de kjærlighet og eller beundring, men så går det for mange over i ragebait og utelevering av "sjokkereende" og intime detaljer. Alt for å holde seg relevante, koste hva det koste vil. Selvsagt vil dette gå utover psyken deres etterhvert, og barna vil påføres en enorm mental belastning, fordi foreldrene er skadet, men også fordi de må leve i et slags evig realityshow, der de er salgsvarer. Endret 14. oktober av Doris Becker 6 1 12
Skrottefar Skrevet 14. oktober #1629 Skrevet 14. oktober DesmondMiles skrev (1 time siden): Så hun er ansatt i NRK, men VG forstod det ikke? Har VG skrevet noe annet?
DesmondMiles Skrevet 14. oktober #1630 Skrevet 14. oktober Doris Becker skrev (30 minutter siden): Jeg støtter barnet. Som ble født i uke 32, med ekstra behov for hudkontakt og nærhet, og med fare for alvorlige komplikasjoner. En liten baby som blir solgt av sine foreldre på nett, fra første åndedrag. Hvem beskytter disse barna fra oppmeksomhetskåte og grådige foreldre? På et teoretisk plan er det jo barnevernet som skal sikre dette; men vi ser jo hvordan troppene samles dersom en influenser blir meldt til barnevernet på bakgrunn av grov eksponering på sosiale medier. Det er på høy tid med lovverk som regulerer dette. 3 8
DesmondMiles Skrevet 14. oktober #1631 Skrevet 14. oktober Skrottefar skrev (1 minutt siden): Har VG skrevet noe annet? https://www.vg.no/rampelys/i/3MWqqv/nrk-har-faatt-klager-etter-at-de-vraket-ulrikke-brandstorp-i-bakemesterskapet
Doris Becker Skrevet 14. oktober #1632 Skrevet 14. oktober DesmondMiles skrev (8 minutter siden): På et teoretisk plan er det jo barnevernet som skal sikre dette; men vi ser jo hvordan troppene samles dersom en influenser blir meldt til barnevernet på bakgrunn av grov eksponering på sosiale medier. Det er på høy tid med lovverk som regulerer dette. Sophie Elise ble anmeldt tror jeg, Og benyttet det selvsagt som content og fikk masse media. Ser hun er ute i media igjen nå. Operasjon nr 4 etter sønnen ble født. Det er mye medisiner og nedetid på bare et drøyt år. De er ikke friske. Og media burde ikke skrive om dem, eller gi dem talerom. 16 4
Gjest Idar K. Skrevet 14. oktober #1633 Skrevet 14. oktober (endret) Hvis Ulrikke hadde vært en av de mange titusener av ringevikarer innen helse og hotell kunne vi absolutt ha snakket om diskriminering av kvinner. Men hun prater ikke om ringevikarer i kvinnedominerte yrker, kvinner i ufrivillig deltid, kvinner som må gå ned i stilling for å kunne ta vare på sitt barn og kvinner som må kjempe for omsorgslønn for å ta vare på sine syke barn. Eller kvinner som må ut i jobb igjen selv om de enda ammer, kvinner som må jobbe med fødselsskader, kvinner som må ta vare på gamle og syke foreldre, kvinner med endometriose, kvinner med store plager i forbindelse med menopause og kvinner som blir seksuelt trakassert på jobb. Vi snakker om en rik, hvit, frisk og privilegert kvinne som ikke evner å se ut over seg selv. Det er ikke kvinnesak. Det er pinlig. Endret 14. oktober av Idar K. Skrivefeil
Ninaen Skrevet 14. oktober #1634 Skrevet 14. oktober Fju skrev (39 minutter siden): Det virker ikke som det har slått Ulrikke et sekund at produksjonen består enn flere folk enn henne selv. Hvis hun var like selvsentrert da de drev og spilte inn programmet, forstår jeg godt at NRK byttet henne ut. Hun framstår veldig selvopptatt og uprofesjonell. Hun slår meg som en person som er blitt heiet fram hele livet, og har fått stå i sentrum, ikke blitt utfordret og fått reell konstruktiv kritikk, og når hun har møtt motstand har hun bare fått høre «du er flink uansett!» fra folk rundt seg. Alt handler om henne og egen realisering. Hun har imponerende lav mentaliseringsevne til å ha bikka 30 år. Men det er ofte konsekvensen av å ikke bli utfordret på og tvunget til å tenke helhet, jobbe i team, gi og ta osv, men i stedet «alltid» være stjerna i sentrum. Det tar seg ekstra dårlig ut i et program hvor programlederen ikke er hovedpersonen, men da 9 ukjente deltakere som skal få sin tur i rampelyset. Selv på «Lindmo» visste jo programlederen at hennes jobb var å få gjestene til å skinne, gi gjestene fokus, selv om programmet bar hennes navn. Jeg er av dem som ikke har orket å se på noe særlig av Bakemesterskapet pga UB. Jeg slet også da hun var på «Skal vi danse», og sa det til venninne underveis at jeg får så voldsomme «meg, meg, meg»-vibber og at hun ikke unner de andre å vinne, at i hennes hode er det hun som fortjener å vinne. Jeg er var på kroppsspråk og ansiktsuttrykk, og hun framsto ikke ekte. Men det er min subjektive opplevelse selvsagt. Hun må liksom være best, selv om hun ikke nødvendigvis er dyktigst. 16 7
oss-to Skrevet 14. oktober #1635 Skrevet 14. oktober Og vg fortsett være mikrofonstativ og klikkbait for innfluensaren. I dag: 3
Doris Becker Skrevet 14. oktober #1636 Skrevet 14. oktober oss-to skrev (3 minutter siden): Og vg fortsett være mikrofonstativ og klikkbait for innfluensaren. I dag: Schibsted eier VG, og de håver inn på influensere, de eier også Max Social blant annet. Nesten ingen gravejournalister igjen. Bare dritt. Follow the money. 10 4
oss-to Skrevet 14. oktober #1637 Skrevet 14. oktober Doris Becker skrev (4 minutter siden): Schibsted eier VG, og de håver inn på influensere, de eier også Max Social blant annet. Nesten ingen gravejournalister igjen. Bare dritt. Follow the money. Det gjev meining. 2
nestenubrukelig Skrevet 14. oktober #1638 Skrevet 14. oktober Anemoi skrev (På 12.10.2025 den 1.18): Tusen takk for innlegget ditt, @nestenubrukelig, det brakte fram minner hos meg. Her beskriver du akkurat det jeg selv tenkte da jeg fulgte Ulrikke de første ukene etter fødselen. Hennes manglende på uro og bekymring i forhold til det premature lille barnet var slående. Jeg har selv nær erfaring i forhold til fortidligfødte, og har opplevde en konstant dyp frykt for barnet. Hver dag som gikk bra var en gave i lang tid. Jeg tenkte at kanskje Ulrikke fortrengte en slik uro, kanskje viste hun den ikke eller kanskje kjente hun ikke til hvor utsatt den lille var, født to måneder før termin. I dag tror jeg det var en kombinasjon av alt dette. Jeg er iallfall veldig glad for at NRK skar gjennom og tok en klok avgjørelse, og at mor og barn - og far - fikk denne første tiden sammen på sykehuset. Kanskje ser ikke Ulrikke det nå, men jeg håper hun en gang får en øyeåpner og forstår hvilken gave hun ble gitt - samvær med sønnen sin denne verdifulle første tiden… Om hun prater før ho tenker, så har ho jo hatt god tid til å tenk nå. Ja, også, slik jeg husker det, strevde hun med å pumpe nok melk (noe som er vanlig for mange også med fullgodt svangerskap). I flere uker? Synes ho gikk med de skålene hele tiden. Det hadde blitt litt av en utfordring for teamet; vent! Ulrikke skal pumpe Det var jo fordi barnet var så umodent ennå at han ikke klarte å suge og kort tungebånd . Han skulle heller ikke ut av rommet før etter fler uker. Kanskje ho ville droppet amming om ho fikk jobbe? Tror enkete mødre idag glemmer at de er i barsel og at det er tiden hvor mor og barn skal tilpasse seg til hverandre og ny livssituasjon. Fødeavdelingene har også "glemt" det. Bra NRK tok ansvar! 9 1 7
DesmondMiles Skrevet 14. oktober #1639 Skrevet 14. oktober (endret) Doris Becker skrev (2 timer siden): Sophie Elise ble anmeldt tror jeg, Og benyttet det selvsagt som content og fikk masse media. Ser hun er ute i media igjen nå. Operasjon nr 4 etter sønnen ble født. Det er mye medisiner og nedetid på bare et drøyt år. De er ikke friske. Og media burde ikke skrive om dem, eller gi dem talerom. Ja, det var i det tilfellet «troppene» jeg siktet til ble samlet. Influensere stelte seg bak henne om hvor forferdelig det er å bli meldt til barnevernet. Joda, for så vidt enig, men det hadde jo aldri skjedd om du ikke eksponerte barnet ditt til enhver tid. Jo mer kjent du er, desto større ansvar mener jeg du har for å beskytte barna dine. At en influenser som føder barn i 2025 eksponerer så kraftig vitner om overlagt kynisme - ikke uvitenhet, som man kunne påberopt seg for 10-15 år siden. UB kan heller ikke gjemme seg bak «ung og dum», hun er 30 år og har vært i offentligheten lenge. Endret 14. oktober av DesmondMiles Skriveleif 3 6
CeXNS Skrevet 14. oktober #1640 Skrevet 14. oktober Har lest de siste artiklene om saken i VG og Aftenposten og ser med glede at vinden har snudd i kommentarfeltene; nå er de fleste innlegg kritiske til UB. 16 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå