Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kjempeliten skrev (51 minutter siden):

Jeg så et klipp fra Dagsnytt, gadd ikke se hele, men der drev Ulrikke og sa: Dere har brutt kontrakten! Mens nrk sa at de hadde gitt henne fritak fra en del av kontrakten og at de hadde gitt henne betalt. De sto på sitt. Jeg aner ingenting om lovgivningen rundt dette, men hadde vært interessant å høre mer. Og interessant om noen la dette frem for Ulrikke. 

Så hun brenner de få broene som finnes i dette landet også? Høres lurt ut... 

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
pøbelsara skrev (54 minutter siden):

Men på hvilken måte hevder hun at NRK har brutt kontrakten? Det høres veldig rart ut, gitt at hun jo har fått betalt.

Hun hevder Nrk har brutt kontrakten ved å nekte henne å jobbe. Hun mener nrk ikke har mulighet til å overprøve hennes ønske all den tid hun er frelanser og derfor ikke bundet av arbeidsmiljøloven og slike ting.

• Liker 1
Skrevet
Sofie Maria skrev (1 minutt siden):

Hun hevder Nrk har brutt kontrakten ved å nekte henne å jobbe. Hun mener nrk ikke har mulighet til å overprøve hennes ønske all den tid hun er frelanser og derfor ikke bundet av arbeidsmiljøloven og slike ting.

Herlighet, hun hadde jo ikke noe ønske om å jobbe i mai. Hun ga overhodet ikke uttrykk for det i sine timelange snapper fra sykehuset. Det er jo nå hun har fått dette voldsomme ønsket om å jobbe dagen etter fødsel. 

• Liker 12
  • Nyttig 15
Skrevet
FruRosa skrev (26 minutter siden):

https://www.nrk.no/presse/julie-stromsvag-er-klar-for-nrk-1.16084661

Fra 2022, da Julie kom til NRK.

Sitat fra artikkelen (skjermdump):

IMG_2016.jpeg

Hun er jo av et helt annet kaliber enn Ulrikke. Med solid programledererfaring. Med jordnærhet og positiv utstråling som NRK skriver. Dette har nok Ulrikke skjønt. Men når noen som er bedre kvalifisert får sesong 4, kunne Ulrikke vært smart og tatt det med verdighet og tenkt at hun tapte for en som var bedre. 

I stedet gjør hun et gedigent mageplask ut i alle medier, griner og bærer seg. Og mest sannsynlig brenner mange broer.

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det"

• Liker 23
  • Nyttig 7
Skrevet
Stargaze skrev (16 minutter siden):

Hun er jo av et helt annet kaliber enn Ulrikke. Med solid programledererfaring. Med jordnærhet og positiv utstråling som NRK skriver. Dette har nok Ulrikke skjønt. Men når noen som er bedre kvalifisert får sesong 4, kunne Ulrikke vært smart og tatt det med verdighet og tenkt at hun tapte for en som var bedre. 

I stedet gjør hun et gedigent mageplask ut i alle medier, griner og bærer seg. Og mest sannsynlig brenner mange broer.

Jeg tror nok Julie er en bedre programleder for konseptet og. Jeg personlig har ikke noe i mot Ulrikke sin entertainment-personlighet, men hun tar nok litt mye plass i programmet (har sett de to foregående sesongene). Og jeg vet om en del som ikke ser på programmet nettopp fordi Ulrikke har en personlighet som enten er spiselig eller ikke. 

I noen konsept har programlederen veldig mye å si for at konseptet skal fungere, men bakemesterskapet handler jo først og fremst om baking og deltakerne, og ikke en programleder med jazz hands, for å sette det noe på spissen. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
Stargaze skrev (21 minutter siden):

Støtter det du skriver. 
I tillegg til at Ulrikke har markert seg negativt for potensielt nye arbeidstakere, har hun blant mange av oss andre - sunket blytungt i kurs. Hun har selv fått satt fokus på sin ekstreme barneeksponering på snap, sin sutreatferd i SoMe og sin dårlige takling av NRK-saken. Dette gir et markant omdømmetap - veldig uheldig for enhver artist. 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet
Ninaen skrev (2 timer siden):

Og i tillegg: en skribent sitter gjerne alene, her var det 50 andre å ta hensyn til og deres arbeidsmiljø, og ikke minst de 9 deltakerne, hovedpersonene. En person sin tilrettelegging kan ikke strekke seg så langt at det går vesentlig på bekostning av kolleger og arbeidsgiver. Det er helt glemt i dette regnestykket og debatten 

Det er så riktig og så viktig å presisere akkurat dette ja! En slik produksjon er et lagspill. 

Ulrikke er og var ikke stjerna i showet uansett. Om noen skulle skinne her så var det deltagerne i såfall. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (24 minutter siden):

Herlighet, hun hadde jo ikke noe ønske om å jobbe i mai. Hun ga overhodet ikke uttrykk for det i sine timelange snapper fra sykehuset. Det er jo nå hun har fått dette voldsomme ønsket om å jobbe dagen etter fødsel. 

Fordi hun håpet/trodde sesong fire var «hennes». Skriver i hermetegn siden er korrekt at hun ikke hadde kontakt osv som flere påpeker her inne, men hun trodde og håpet at ved å spille ball med nrk, ikke være vanskelig og la vikar overta hele sesong tre så skulle sesong fire mest sannsynlig bli hennes. Nå med fasit i hånd vet vi jo at det ikke skjedde og derfor føler ulrikke seg lurt.

Jeg forstår ikke hvorfor det er vanskelig å skjønne sånn egentlig.. 

Skrevet
Sofie Maria skrev (4 minutter siden):

Fordi hun håpet/trodde sesong fire var «hennes». Skriver i hermetegn siden er korrekt at hun ikke hadde kontakt osv som flere påpeker her inne, men hun trodde og håpet at ved å spille ball med nrk, ikke være vanskelig og la vikar overta hele sesong tre så skulle sesong fire mest sannsynlig bli hennes. Nå med fasit i hånd vet vi jo at det ikke skjedde og derfor føler ulrikke seg lurt.

Hun kunne jo ikke bare gå rundt og tro at sesong 4 var hennes? Kontrakten gikk ut. Ingen har lurt henne. Unntatt kanskje hun selv da. Hvis hun har gått rundt og tatt det for gitt.

• Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet

Er ganske så skuffet over Kaveh her, såpass at jeg ikke gidder å følge han i some mer.

• Liker 27
  • Nyttig 5
Skrevet
Sofie Maria skrev (8 minutter siden):

Jeg tror de aller fleste forstår skuffelsen, men det er jo reaksjonene som er helt over the top og alle historiene som forandres på og ikke henger sammen. Mannen min er selvstendig og jeg synes jeg ser han gråter på nettet når en kontrakt ikke er fornyet eller han ikke har fått en jobb han ønsker, anklager og beskylder. Han er et voksent menneske og da burde man behandle skuffelser på en litt mer moden måte. 

• Liker 24
Skrevet

Ulrikke er tøff som tør å synliggjøre kanalenes diskriminerende behandling av kvinner.

Ei som jobbet som programleder, fikk beskjed om at de trengte noen som var enda penere til neste sesong av showet hun ledet. 

• Nyttig 1
Skrevet
Saralie skrev (2 minutter siden):

Ulrikke er tøff som tør å synliggjøre kanalenes diskriminerende behandling av kvinner.

Ei som jobbet som programleder, fikk beskjed om at de trengte noen som var enda penere til neste sesong av showet hun ledet. 

Nei nei nei. Det er ikke diskriminering, NRK har ikke diskriminert noen som helst. 

Og påstanden din i andre avsnitt må du dokumentere. 

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet
Saralie skrev (6 minutter siden):

Er det diskriminering å gi småbarnsmoren Julie Strømsvåg programleder jobben? Kan ikke si jeg ser den "diskriminerende behandlingen av kvinner" i det.

Når det kommer til din andre påstand må du nesten dokumentere den. 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
Saralie skrev (7 minutter siden):

Hvis det du forteller her er sant er jo det noe helt annet og en mye viktigere sak å diskutere enn det Ulrikke maser om. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg kommer ennå ikke over at hun sa i Dagsnytt 18 at hun jo var i så bra form etter fødsel for hun var jo bare gravid i 7 måneder, ikke 9, må vi jo huske. Jeg bare: 😳

• Liker 19
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
Saralie skrev (25 minutter siden):

Hvordan er kvinner diskriminert her? Kontrakten for sesong 4 gikk til en annen mor, med to barn, som faktisk er fast ansatt i NRK. NRK gav også Ulrikke full betaling for hele sesong 3 selv om Ulrikke ikke fullførte sesongen.

Endret av Babyface
  • Liker 23
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...