Ninaen Skrevet 13. oktober 2025 #1421 Skrevet 13. oktober 2025 (endret) Raven.Writingdesk skrev (17 minutter siden): Hvis hun er fast ansatt blir det enda mer komisk at U.B klager. Da handler det til syvende og sist utelukkende om at det er valgt en type kontrakt hvor dette kan skje: altså man er selvstendig næringsdrivende fremfor fast ansatt. Da hadde det vært interessant å vite om U.B overhodet ønsket å være fast ansatt i NRK med både de rettigheter og plikter det ville ha medført? Eller ønsker hun friheten med en freelance kontrakt men rettighetene som kommer med å være fast ansatt? Nå er du ved kjernen ja. Ulrikke Brandstorp er en typisk entitled jentunge som vil ha i pose og sekk. Hun vil ha friheten til å gjøre det hun synes er gøyest og passer best inn i hennes image, men samtidig ha rettigheter som hun var arbeidstaker. Hun argumenterer med at hun er fritatt AML så hun kan jobbe rett etter fødsel hvis hun vil, men hun vil ha rettigheter som om hun var under AML. ingen plikter, bare rettigheter (satt veldig på spissen altså). For selvfølgelig vil hun ikke være fast ansatt. Da kan hun jo ikke dra på juleturné. Og hvis hun var fast ansatt kunne hun ikke «valgt å møte på jobb 1,5 døgn etter fødsel fordi jeg bestemmer selv», da hadde hun vært lovpålagt perm 6 uker etter fødsel. Hun argumenterer mot seg selv hele veien, og prøver å endre narrativ og tilpasse når hun ser det, gang på gang, og konsekvensen er at flertallet ikke greier å få med seg alt og forsvarer henne på feil premisser og uten å være klar over det. Jeg er imponert over NrK sin håndtering i denne saken nå siste dager, for det er jaggu ikke lett å henge med i svingene på «kappa etter vinden»-opplegget til UB på hva hun faktisk mener er problemet og hva hun mener er diskriminering… P.S. Takk for god debattone @Raven.Writingdesk, utrolig fint når man kan ha sånne reelle meningsutvekslinger og saklig diskusjon på nettet, settes pris på! Endret 13. oktober 2025 av Ninaen 33 6
Irja Skrevet 13. oktober 2025 #1422 Skrevet 13. oktober 2025 Dette blir jo bare verre og verre. Tenk å være så desperat etter en programlederjobb i en bakekonkurranse, at man vil ofte halve døgnet av de første ukene med sitt nyfødte barn. Et barn som er innlagt på nyfødt intensiv. Det er helt ubegripelig. Det handler ikke om at hun trenger pengene heller, for de renner jo inn på snapchat hvor hun daglig blottlegger privatlivet sitt og sønnen sin. Og det i livets mest sårbare periode. Hun burde skamme seg. 40 5
Ninaen Skrevet 13. oktober 2025 #1423 Skrevet 13. oktober 2025 Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden): Ok da skjønner jeg hva du mener. Med det sagt så tror jeg ikke en oppdragsgiver kan la være å forholde seg til arbeidsmiljøloven? Da snakker jeg altså ikke om den delen som berører retten til å komme tilbake til arbeid etter svangerskap/permisjon, men mye annet (hviletid, arbeidstidsbestemmelser, risikoarbeid osv) - arbeidsmiljøloven er jo svær og omfattende, at noen på kontrakt som er freelance ikke har noen form for noen slags vern på en eller annen måte via arbeidsmiljøloven, ville i så fall overraske meg. U.B har vel hevdet at hun var «lovet» å komme tilbake til bakemesterskapet, men så kommer det frem at denne «lovnaden» kom fra noen som «ønsket henne velkommen tilbake» uten å ha noe reell myndighet til å videreføre kontrakten hennes. Hadde det vært noen som faktisk satt med den myndigheten så hadde vel U.B kanskje hatt en sak? Akkurat nå får jeg nesten vondt av henne. Hvis du jobber som freelance (selvstendig næringsdrivende) så er du vel fullstendig klar over hvilke rettigheter du har og ikke, hvis de har gjort en avtale om vikar er dette også velkjent for henne. At en baby før eller siden faktisk popper ut burde også være ganske forventet, likevel fremstår hun altså fullstendig overrumplet over at ting gikk akkurat slik som avtalt og planlagt? - hvis det altså ikke er fornying av sesong 4 som er problemet,,, Dette er nok et klassisk tilfelle av komboen «vant til å få det som man vil»+følelser rett ut i SoMe, og så har saken fått sitt eget liv, og man kan ikke håndtere det på en voksen måte fordi man er bare vant til ja-mennesker og at «jeg er viktigst». Satt på spissen. Så ja, jeg får på en måte vondt av henne, men jeg blir også fascinert over at ingen rundt henne tråkker på bremsen og sier at «nå tar vi en timeout her, får oversikt og tenker nøye gjennom ting». 18
Ninaen Skrevet 13. oktober 2025 #1424 Skrevet 13. oktober 2025 Irja skrev (2 minutter siden): Dette blir jo bare verre og verre. Tenk å være så desperat etter en programlederjobb i en bakekonkurranse, at man vil ofte halve døgnet av de første ukene med sitt nyfødte barn. Et barn som er innlagt på nyfødt intensiv. Det er helt ubegripelig. Det handler ikke om at hun trenger pengene heller, for de renner jo inn på snapchat hvor hun daglig blottlegger privatlivet sitt og sønnen sin. Og det i livets mest sårbare periode. Hun burde skamme seg. Hun fikk jo uansett betaling for sesong 3 også. 8
Brunello Skrevet 13. oktober 2025 #1425 Skrevet 13. oktober 2025 refill skrev (Akkurat nå): refill skrev (5 minutter siden): Interessant innspill. Hvilket ansvar har oppdragsgiver sett opp mot arbeidsgiver da? For noen har vel ansvar for den selvstendig næringsdrivende sitt ve og vel? En oppdragstaker er en selvstendig næringsdrivende som ikke er omfattet av arbeidsmiljølovens regler om arbeidstid, selv om det kan finnes grenser i kontrakten eller for de ulike oppdragsgiverne. Arbeidsmiljøloven setter grenser for ansatte med en normalarbeidstid på maks ni timer per dag og 40 timer per uke (ofte 37,5 timer gjennom avtale). Siden oppdragstakere ikke er ansatte, kan de i teorien jobbe så mye de vil.
Irja Skrevet 13. oktober 2025 #1426 Skrevet 13. oktober 2025 Ninaen skrev (6 minutter siden): Hun fikk jo uansett betaling for sesong 3 også. Ja, men det var ikke bra nok det heller! 5
Raven.Writingdesk Skrevet 13. oktober 2025 #1427 Skrevet 13. oktober 2025 Ninaen skrev (4 minutter siden): Dette er nok et klassisk tilfelle av komboen «vant til å få det som man vil»+følelser rett ut i SoMe, og så har saken fått sitt eget liv, og man kan ikke håndtere det på en voksen måte fordi man er bare vant til ja-mennesker og at «jeg er viktigst». Satt på spissen. Så ja, jeg får på en måte vondt av henne, men jeg blir også fascinert over at ingen rundt henne tråkker på bremsen og sier at «nå tar vi en timeout her, får oversikt og tenker nøye gjennom ting». Hun er nybakt mor med alle hormoner og følelser det også innebærer, det kan godt være hun står inne for sin håndtering av denne saken her mange år frem i tid fordi hun mener den bør belyses, ( noe den kanskje også bør, selv om hun er veldig flakkende på hva med saken det er hun ønsker å belyse.,) men jeg lurer på hva det vil koste henne karrieremessig.. 4
isbre Skrevet 13. oktober 2025 #1428 Skrevet 13. oktober 2025 Jeg får veldig rare vibber av Ulrikke for tiden. Hun virker ikke ekte. Alt hun deler er så overdrevent følelsesladet og kontrollert på samme tid. Det er som om hun alltid må gjøre hver eneste hendelse til et stort øyeblikk. Alt skal pakkes inn i følelser, tårer og dramatikk. Jeg får mer inntrykk av en som spiller på sårbarhet enn en som faktisk viser den. Det er også noe med hvor bevisst hun virker på hvordan alt fremstår. Ingenting føles spontant. Hun skal alltid ha riktig lys, riktig tone, riktig stemning. Hun vil være både perfekt og ekte, men det blir bare kunstig. Man kjenner at det er regi. Jeg synes det blir ubehagelig å se på, fordi det føles manipulativt. Og hele greia med barnet, det er rett og slett for mye. Hun deler alt mulig. Hver minste ting. Det virker ikke som hun forstår hvor invaderende det er å gjøre barnet til en del av sin offentlige profil. Barnet har ikke valgt å være en del av dette, men blir likevel brukt for å styrke fasaden og fremheve den myke siden av henne. Det føles feil. Det er også noe med offerrollen hun tar hver gang noe ikke går hennes vei. Hun skal ha sympati, men samtidig fremstå sterk og modig. Det blir så tydelig at hun vil eie historien og kontrollere hvordan hun blir sett. Jeg får inntrykk av at alt handler om å bevare bildet av seg selv, uansett situasjon. Alt i alt får jeg følelsen av at hun lever i en slags iscenesatt virkelighet. Hun vil vise alt, men på en måte som gjør at hun alltid kommer godt ut av det. Det blir slitsomt å se på. 26 1 9
os Maxilla Skrevet 13. oktober 2025 #1429 Skrevet 13. oktober 2025 Sletter hun kommentarer? Jeg forstår ingenting av all støtten på Instagram. Og jeg kjenner jeg blir helt vanvittig irritert på henne, og at jeg håper jeg aldri ser henne i noe program igjen. Hun var slitsom fra før, men da var jeg i det minste nøytral til henne. Nå har jeg bare lyst å ROPE i innboksen hennes. Kaveh sin også. 31
Trulsa Skrevet 13. oktober 2025 #1430 Skrevet 13. oktober 2025 Jobbermedbarn skrev (På 12.10.2025 den 11.39): Jeg synes denne diskusjonen (alle steder, ikke bare her) er blitt aldeles merkelig. Det snakkes mye om kvinnehelse og respekt for graviditet og fødsel og kampen om gode permisjonsordninger, men i denne saken skal det plutselig fremmes å gå på jobb dagen etter en prematur fødsel med et lite barn som trenger mammaen sin! Dette er litt absurd for meg kjenner jeg, og mest av alt for de sårbare nyfødte barna som burde være viktigst! Hadde dette vært helt motsatt hadde jeg forstått det faktisk. Hvis nrk hadde truet UB til å jobbe dagen etter fødselen. Tror alt dette bare handler om å få oppmerksomhet.... 13
Kinder Skrevet 13. oktober 2025 #1431 Skrevet 13. oktober 2025 Zenhouse skrev (1 time siden): Her er realiteten. Slik hadde UB det i dagene etter fødsel. Dette var hverdagen- og natta hennes på sykehuset- samtidig som hun mener hun kunne stilt på jobb i 10 timer daglig i baketeltet. Ja, det hadde vært interessant å sett om hun faktisk hadde klart å vært 100% påskrudd som programleder i denne perioden. Jeg tviler, og tenker at NRK gjorde helt riktige vurderinger. Det har vel Ulrikke også selv innrømmet i tidligere intevjuer, som dokumentert i denne tråden. NRK har jo tross alt både deltakere og andre i produksjonen som de også må ta hensyn til. Såpas skylder NRK de andre som jobber knallhardt for at programmet skal være best mulig, samt deltakerne. Og hvordan ville det gått med fullammingen som hun nevner her, når hun måtte vært 10 timer på settet? Hvordan ville hun klart å være tilstede ovenfor barnet sitt og møte barnets behov, etter lange dager på settet? Om noe kunne jo NRK gitt Ulrikke tilpassete oppgaver, om det er slik at hun absolutt ville tilbake på jobb. Noe som ikke krevde at hun var 100% påkoblet til enhver tid, og hadde fokuset fullt ut på deltakerne. Men fordi Ulrikke ikke er fast ansatt i NRK, men kun leid seg inn via eget firma, har hun normalt ikke krav på tilpasset arbeidsoppgaver. Da gjelder avtaleretten, ikke arbeidsretten. Ofte kan da oppdragsgiver/kunden kreve feks at samarbeidet avsluttes uten å betale videre lønn til oppdragstaker, så her har faktisk NRK strekt seg langt i kontrakten til Ulrikke. Jeg tror at mange glemmer at Ulrikke egentlig er ansatt i eget firma, og kun utleid til NRK, når de uttaler seg så krast mot NRK. Så lenge NRK mener at oppdraget ikke kan utføres på tilfredsstillende måte, har Ulrikke ingen rett til å fortsette i programlederrollen. Det er litt merkelig at Ulrikke ikke har fått med seg dette, samtidig som hun gnåler over at arbeidsmiljøloven ikke gjelder henne, slik at hun kan jobbe så mye hun ønsker. 9 11
Sofie Maria Skrevet 13. oktober 2025 #1432 Skrevet 13. oktober 2025 Miomino skrev (3 timer siden): Nei, det var ingen selvfølge at hun måtte mase. Hun satt på sykehuset med et prematurt nyfødt barn. Der burde fokuset ligge. Hun hadde fått beskjed fra nrk at vikaren var på plass og Innspillingen av kommende sesong ville gå med henne som programleder. Som dreven med tv produksjoner og to sesonger med BM bak seg, visste UB at innspillingen tar tre uker. Hun visste da også at det var uaktuelt at hun plutselig skulle "hoppe inn" i noen episoder. Hun visste at kontrakten hennes var for sesong tre av BM, og at jobben dermed ikke er "gitt bort til vikaren". Jeg tror nok den store taperen i dette medie sirkuset er UB. Potensielle oppdragsgivere vil nok tenke seg om før de ansetter henne. Det du skriver stemmer ikke. Rekkefølgen er sånn her: Ulrikke skal jobbe i Bergen, men føder. Vikar kommer på plass. Ulrikke er på sykehuset og får beskjed at hun skal ta det med ro, men at det er plass til henne (hun skal hoppe inn når hun er klar) Nrk gjør så en 360 (usikker hvor mange dager det tok, men må ha gått en stund siden Ulrikke føler behov for å mase) tropper opp på sykehuset med beskjed at hele sesongen går med vikar av hensyn til Ulrikke selv, produksjonen sin timeplan and what not. Spol så frem til nåtid og nrk bestemmer at vikar skal få neste sesong også. Heia Ulrikke tenker jeg som tør å stå opp imot en så sterk part som det nrk er ❤️. Jeg håper bare ikke hun får depresjon eller lignende av dette kaoset som igjen går ut over hennes evne til å være mor. Virker ikke som alle dere baby forkjempere her i tråden har ofret det en tanke, den stormen som Ulrikke står i nå har potensial til å skade barnet (kanskje mer enn noen uker fravær fra sykehuset) hvis Ulrikke går på en smell som følge av alt dette tullet 😢. 2 1
Anemoi Skrevet 13. oktober 2025 #1433 Skrevet 13. oktober 2025 Sofie Maria skrev (3 minutter siden): Det du skriver stemmer ikke. Rekkefølgen er sånn her: Ulrikke skal jobbe i Bergen, men føder. Vikar kommer på plass. Ulrikke er på sykehuset og får beskjed at hun skal ta det med ro, men at det er plass til henne (hun skal hoppe inn når hun er klar) Nrk gjør så en 360 (usikker hvor mange dager det tok, men må ha gått en stund siden Ulrikke føler behov for å mase) tropper opp på sykehuset med beskjed at hele sesongen går med vikar av hensyn til Ulrikke selv, produksjonen sin timeplan and what not. Spol så frem til nåtid og nrk bestemmer at vikar skal få neste sesong også. Heia Ulrikke tenker jeg som tør å stå opp imot en så sterk part som det nrk er ❤️. Jeg håper bare ikke hun får depresjon eller lignende av dette kaoset som igjen går ut over hennes evne til å være mor. Virker ikke som alle dere baby forkjempere her i tråden har ofret det en tanke, den stormen som Ulrikke står i nå har potensial til å skade barnet (kanskje mer enn noen uker fravær fra sykehuset) hvis Ulrikke går på en smell som følge av alt dette tullet 😢. Har du ikke fått med deg at den i teamet som skrev til Ulrikke at hun var velkommen tilbake, overhodet ikke hadde beslutningsmyndighet? Jf Dagsnytt 18. Den meldingen har null og nada betydning, det burde Ulrikke skjønt og nå forstå. Så kom representantene fra NRK og ga Ulrikke etter noen dager formell beskjed, de hadde gjennomtenkt og vurdert situasjonene og hadde reell og formell beslutningsmyndighet. Her har NRK opptrådt meget ryddig. Ulrikke «reagerte» ikke på dette før hun ikke fikk være programleder for sesong 4, først da kom reaksjonene ang sesong 3. Veldig rart og vinglete, samtidig som hun i intervju 6.juni (lenke lagt ut flere ganger) uttrykker stor tilfredshet over å kunne være med det prematurfødte spedbarnet på sykehuset. Jeg syns det siste avsnittet ditt er en helt unødvendig og upassende moralsk pekefinger til kritikerne, inkludert brukerne i tråden. Det kunne du ha spart deg… 29 6
Ninaen Skrevet 13. oktober 2025 #1434 Skrevet 13. oktober 2025 Sofie Maria skrev (11 minutter siden): Det du skriver stemmer ikke. Rekkefølgen er sånn her: Ulrikke skal jobbe i Bergen, men føder. Vikar kommer på plass. Ulrikke er på sykehuset og får beskjed at hun skal ta det med ro, men at det er plass til henne (hun skal hoppe inn når hun er klar) Nrk gjør så en 360 (usikker hvor mange dager det tok, men må ha gått en stund siden Ulrikke føler behov for å mase) tropper opp på sykehuset med beskjed at hele sesongen går med vikar av hensyn til Ulrikke selv, produksjonen sin timeplan and what not. Spol så frem til nåtid og nrk bestemmer at vikar skal få neste sesong også. Heia Ulrikke tenker jeg som tør å stå opp imot en så sterk part som det nrk er ❤️. Jeg håper bare ikke hun får depresjon eller lignende av dette kaoset som igjen går ut over hennes evne til å være mor. Virker ikke som alle dere baby forkjempere her i tråden har ofret det en tanke, den stormen som Ulrikke står i nå har potensial til å skade barnet (kanskje mer enn noen uker fravær fra sykehuset) hvis Ulrikke går på en smell som følge av alt dette tullet 😢. Og hvem har starta den stormen fullstendig ufiltrert på snap og sørget for den eksponeringen? Ulrikke selv. Om hun mener det er kontraktsbrudd og diskriminering så kunne hun rådført seg med jurist, drøftet med mor sommer advokat og andre i bransjen, bedt om dialog med nrk, og eventuelt tatt dem til retten for kontaktsbrudd og diskriminering hvis nrk ikke kom henne i møte. Og latt retten gjøre jobben sin. Da hadde hun stått opp mot en sterk part, på en ryddig måte, og spart seg selv for en svært stor del av den stormen hun nå har skapt, og ikke minst utallige medieoppslag der hun sier rett ut at hun ville forlate ungen 1,5 døgn gammel, som han kan lese om få år, sånn apropos skade ungen. Som man reder ligger man osv 21 15
Tigerfrue Skrevet 13. oktober 2025 #1435 Skrevet 13. oktober 2025 Sofie Maria skrev (13 minutter siden): Det du skriver stemmer ikke. Rekkefølgen er sånn her: Ulrikke skal jobbe i Bergen, men føder. Vikar kommer på plass. Ulrikke er på sykehuset og får beskjed at hun skal ta det med ro, men at det er plass til henne (hun skal hoppe inn når hun er klar) Nrk gjør så en 360 (usikker hvor mange dager det tok, men må ha gått en stund siden Ulrikke føler behov for å mase) tropper opp på sykehuset med beskjed at hele sesongen går med vikar av hensyn til Ulrikke selv, produksjonen sin timeplan and what not. Spol så frem til nåtid og nrk bestemmer at vikar skal få neste sesong også. Heia Ulrikke tenker jeg som tør å stå opp imot en så sterk part som det nrk er ❤️. Jeg håper bare ikke hun får depresjon eller lignende av dette kaoset som igjen går ut over hennes evne til å være mor. Virker ikke som alle dere baby forkjempere her i tråden har ofret det en tanke, den stormen som Ulrikke står i nå har potensial til å skade barnet (kanskje mer enn noen uker fravær fra sykehuset) hvis Ulrikke går på en smell som følge av alt dette tullet 😢. Hvis U går på en smell, har hun seg selv å takke, med den orkanen hun har stelt istand...... absolutt ingen med ett snev av morsfølse reiser frivillig fra en nyfødt, og attpåtil prematur, for å jobbe 10 t pr dag i nesten 5 uker, hvis det ikke gjaldt om livet...... Har null respekt for slike ego jentunger, der alt handler om meg, meg...... 29 2 8
Sofie Maria Skrevet 13. oktober 2025 #1436 Skrevet 13. oktober 2025 oss-to skrev (6 timer siden): Eg skjønar at du har sterke erfaringar med dette, og det er leit å høyre at mora di kanskje ikkje var den som gav deg tryggleik i starten. Samstundes er det viktig å skilje mellom enkeltopplevingar og det vi veit om behovet til barn generelt.For nyfødde, særleg for tidlegfødde, er nærvær av mor ofte heilt avgjerande for regulering av puls, pust, temperatur og følelsesmessig tryggleik – det er biologisk forankra. Det betyr ikkje at fedrar ikkje kan gi god omsorg, men at mors kropp og lukt i den fasen spelar ei heilt spesiell rolle som ikkje fullt ut kan erstattast.Så ja, du har heilt rett i at ikkje alle mødrer automatisk er dei beste omsorgspersonane, men det endrar ikkje det fysiologiske behovet små babyar har for mors nærleik i starten. Takk for snille ord og enig med deg❤️. Jeg følte bare et behov for å få frem at det er ikke alltid to streker under svaret og jeg føler fortsatt at noen her inne har redusert fedre til ingenting og det liker jeg ikke. Likestilling betyr også at vi må se på åssen vi kan gi fedre rom og mulighet for å lykkes tenker jeg🙂 1
Sofie Maria Skrevet 14. oktober 2025 #1437 Skrevet 14. oktober 2025 Ninaen skrev (51 minutter siden): Og hvem har starta den stormen fullstendig ufiltrert på snap og sørget for den eksponeringen? Ulrikke selv. Om hun mener det er kontraktsbrudd og diskriminering så kunne hun rådført seg med jurist, drøftet med mor sommer advokat og andre i bransjen, bedt om dialog med nrk, og eventuelt tatt dem til retten for kontaktsbrudd og diskriminering hvis nrk ikke kom henne i møte. Og latt retten gjøre jobben sin. Da hadde hun stått opp mot en sterk part, på en ryddig måte, og spart seg selv for en svært stor del av den stormen hun nå har skapt, og ikke minst utallige medieoppslag der hun sier rett ut at hun ville forlate ungen 1,5 døgn gammel, som han kan lese om få år, sånn apropos skade ungen. Som man reder ligger man osv Ja for du tror ikke media ville snapet opp den saken hvis det skulle endt med rettssak ? Trenger vel ikke nevne noe mer enn en viss familie som løper fort og hvordan den saken ble? Er ikke heller sånn at Ulrikke står i denne stormen for gøy. Enig eller uenig med henne så mener hun oppriktig at hun er urettferdig behandlet og vil ha dette frem i lyset. Noe jeg er enig med. Jeg tenker nrk har et særskilt ansvar i lys av å være statskanalen vår for å unngå diskriminering osv. Hadde hun ikke sagt noe så ville jeg ikke tenkt et sekund på hvorfor BM har fått en permanent ny programleder, men nå vet jeg grunnen og jeg kan gjøre opp min egen mening 🙂. 1
Sofie Maria Skrevet 14. oktober 2025 #1438 Skrevet 14. oktober 2025 (endret) Anemoi skrev (1 time siden): Har du ikke fått med deg at den i teamet som skrev til Ulrikke at hun var velkommen tilbake, overhodet ikke hadde beslutningsmyndighet? Jf Dagsnytt 18. Den meldingen har null og nada betydning, det burde Ulrikke skjønt og nå forstå. Så kom representantene fra NRK og ga Ulrikke etter noen dager formell beskjed, de hadde gjennomtenkt og vurdert situasjonene og hadde reell og formell beslutningsmyndighet. Her har NRK opptrådt meget ryddig. Ulrikke «reagerte» ikke på dette før hun ikke fikk være programleder for sesong 4, først da kom reaksjonene ang sesong 3. Veldig rart og vinglete, samtidig som hun i intervju 6.juni (lenke lagt ut flere ganger) uttrykker stor tilfredshet over å kunne være med det prematurfødte spedbarnet på sykehuset. Jeg syns det siste avsnittet ditt er en helt unødvendig og upassende moralsk pekefinger til kritikerne, inkludert brukerne i tråden. Det kunne du ha spart deg… Orker ikke skrive masse greier som allerede er nevnt i tråden, men jeg syns nrk har opptrådt alt annet enn ryddig. Sesong fire burde gått til henne om ikke annet enn som plaster på såret også kan de ansette viggo klovn eller fantorangen i videre sesonger for alt jeg bryr meg. Endret 14. oktober 2025 av Sofie Maria 1
Kjempeliten Skrevet 14. oktober 2025 #1439 Skrevet 14. oktober 2025 (endret) Sofie Maria skrev (2 timer siden): Det du skriver stemmer ikke. Rekkefølgen er sånn her: Ulrikke skal jobbe i Bergen, men føder. Vikar kommer på plass. Ulrikke er på sykehuset og får beskjed at hun skal ta det med ro, men at det er plass til henne (hun skal hoppe inn når hun er klar) Nrk gjør så en 360 (usikker hvor mange dager det tok, men må ha gått en stund siden Ulrikke føler behov for å mase) tropper opp på sykehuset med beskjed at hele sesongen går med vikar av hensyn til Ulrikke selv, produksjonen sin timeplan and what not. Spol så frem til nåtid og nrk bestemmer at vikar skal få neste sesong også. Heia Ulrikke tenker jeg som tør å stå opp imot en så sterk part som det nrk er ❤️. Jeg håper bare ikke hun får depresjon eller lignende av dette kaoset som igjen går ut over hennes evne til å være mor. Virker ikke som alle dere baby forkjempere her i tråden har ofret det en tanke, den stormen som Ulrikke står i nå har potensial til å skade barnet (kanskje mer enn noen uker fravær fra sykehuset) hvis Ulrikke går på en smell som følge av alt dette tullet 😢. Hun har jo selv valgt å gå ut offentlig med det, da må hun tåle at folk er uenige. Influenseres offermentalitet er ingenting å heie på. De driver ikke folkeopplysning og kvinnekamp. De driver med en moderme form av "se&hør". Endret 14. oktober 2025 av Kjempeliten 17 8
Kjempeliten Skrevet 14. oktober 2025 #1440 Skrevet 14. oktober 2025 Sofie Maria skrev (1 time siden): Ja for du tror ikke media ville snapet opp den saken hvis det skulle endt med rettssak ? Trenger vel ikke nevne noe mer enn en viss familie som løper fort og hvordan den saken ble? Er ikke heller sånn at Ulrikke står i denne stormen for gøy. Enig eller uenig med henne så mener hun oppriktig at hun er urettferdig behandlet og vil ha dette frem i lyset. Noe jeg er enig med. Jeg tenker nrk har et særskilt ansvar i lys av å være statskanalen vår for å unngå diskriminering osv. Hadde hun ikke sagt noe så ville jeg ikke tenkt et sekund på hvorfor BM har fått en permanent ny programleder, men nå vet jeg grunnen og jeg kan gjøre opp min egen mening 🙂. Hvis hun ikke gjør det for "gøy" (oppmerksomhet), hvorfor gå ut offentlig med det da? Dette kunne hun tatt med nrk og advokat. Syns disse influenserne er så teite som går ut i media og klager på ting, også blir de sure og lei seg når folk er uenige. Folk har det verre og går ikke ut i media med det, og for mange så løser det seg likevel. Det er bare usmakelig. Jeg syns det er hysterisk morsomt å følge med på. Men at hun er sterk og modig er bare tull. Hun vil bare ha oppmerksomhet. 19 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå