Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Frublå skrev (1 time siden):

Må helt ærlig si at jeg ikke skjønner hva hun utleverer som er så mye verre enn hva andre gjør. Kan vi ta et skritt tilbake å slutte og arrestere andre på ting. Vi må da vel feie for egen dør. Er jammen ikke rart det er krig i verden 🤯 Kan vi ikke bare glede oss med henne- at hun har født og at det har gått bra? Ja takk til mer av ulrikke og hennes positive vesen! Elsker positive mennesker 🙌🏻

Nei. Jeg gleder meg ikke over at enda et lite barns privatliv kringkastes til kreti og pleti for så å havne på det mørke nettet til fri manipulering for pedofile lyster, identitetstyveri eller enda verre: Gjøre det enkelt å oppspore barn.

Ei heller at at enda et barn blir fratatt muligheten til å danne sin egen digitale identitet når det selv ønsker det.

Jeg skjønner faktisk ikke at det i 2025 er mulig å være så uopplyst om barns rettigheter.

https://www.unicef.no/norge/oppvekst/eksponering-av-barn-i-sosiale-medier/rad-til-foreldre

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest hei_paa_deg
Skrevet
Bibbi_ skrev (5 timer siden):

Enig. Veit ikke om Ulrikke f.eks har delt det samme om unnfangelsen slik SE gjør hver gang hun plutselig blir gravid. Og ja, foreløpig vet vi vekt og cm på babyen. Tenker akk ikke det er så ille. Så får man bare se hvor mye hun deler av han. 

Ja, det var det. 

Skrevet

Jeg er i mot eksponering av barn og føler henne ikke egentlig. Men klikket innom i går, og var utrolig deilig å høre om hvordan hun fortalte om fødselen, i motsetning til andre influencere som dramatiserer hver minste detalj. At hun ikke måtte dramatisere fødselen så veldig mye selvom hun hadde rask fødsel

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet
Diamant20 skrev (1 time siden):

Jeg er i mot eksponering av barn og føler henne ikke egentlig. Men klikket innom i går, og var utrolig deilig å høre om hvordan hun fortalte om fødselen, i motsetning til andre influencere som dramatiserer hver minste detalj. At hun ikke måtte dramatisere fødselen så veldig mye selvom hun hadde rask fødsel

Enig! Endelig en «normal» oppførsel i forhold til fødsel. For en rå dame💪🏼

• Liker 6
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Eyr skrev (58 minutter siden):

Enig! Endelig en «normal» oppførsel i forhold til fødsel. For en rå dame💪🏼

Jeg hadde ikke vært så rolig om barnet mitt kom 8 uker før tiden og mannen satt i oalo

• Liker 3
Skrevet
Ninaen skrev (16 timer siden):

Takk for korrigering, hvor var hjernen min🙈Jeg vet jo det 😂Korrigerer

Fort gjort 😅

Skrevet
elskersommer skrev (8 timer siden):

Jeg hadde ikke vært så rolig om barnet mitt kom 8 uker før tiden og mannen satt i oalo

Man skal selvfølgelig ta på alvor at barnet er født for tidlig, men selvom man skal ta det på alvor trenger man ikke å overdramatisere alt i fødselen. Hun kunne gjort det til en kjempekrise at mannen ikke rakk frem, at ting gikk fort, at hun ikke hadde fødebag og alt det der, men det gjorde hun ikke. Og siden jeg opplever at en del influencere gjør alle småting rundt en fødsel ganske dramatisk, var det deilig at hun ikke gjorde det.

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet
Diamant20 skrev (11 minutter siden):

Man skal selvfølgelig ta på alvor at barnet er født for tidlig, men selvom man skal ta det på alvor trenger man ikke å overdramatisere alt i fødselen. Hun kunne gjort det til en kjempekrise at mannen ikke rakk frem, at ting gikk fort, at hun ikke hadde fødebag og alt det der, men det gjorde hun ikke. Og siden jeg opplever at en del influencere gjør alle småting rundt en fødsel ganske dramatisk, var det deilig at hun ikke gjorde det.

Tenker dette vil bli melket og melket fremover. Pengene rår. Jeg er sjokkert over alt hun deler. Ingenting er privat. Virker litt avhengig av å eksponere. Nei, jeg synes det er helt tragisk og samfunnet blir ikke bedre av det. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Skjønte ikke helt hva hun mente med at baby var en stjernekikker? Trodde stjernekikker ble brukt om babyer som sitter høyt opp og bruker lang tid på å komme ned i bekkenet under fødsel? Eller er det jeg som er helt på bærtur?

Skrevet
Tinkerbellee skrev (11 minutter siden):

Skjønte ikke helt hva hun mente med at baby var en stjernekikker? Trodde stjernekikker ble brukt om babyer som sitter høyt opp og bruker lang tid på å komme ned i bekkenet under fødsel? Eller er det jeg som er helt på bærtur?

Litt på bærtur, muligens 😜 De barna som blir født med ansiktet opp, altså «titter mot stjernene», blir kalt stjernekikkere. De har ikke snudd seg skikkelig. 

• Liker 21
Skrevet

Er det ein "ting", at om ein stryker seg for mykje på magen, kan barnet komme for tidelig?

Skrevet
oss-to skrev (1 minutt siden):

Er det ein "ting", at om ein stryker seg for mykje på magen, kan barnet komme for tidelig?

Du tuller nå?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
MarianneE skrev (Akkurat nå):

Du tuller nå?

Nei. Såg nett på snapp. Og influensaren seier ho har fått meldingar om det. Eller har eg missoppfatta?

Skrevet
oss-to skrev (45 minutter siden):

Nei. Såg nett på snapp. Og influensaren seier ho har fått meldingar om det. Eller har eg missoppfatta?

Nei hun nevnte det i går og har tydeligvis fått spm/kommentarer om det. Jeg har aldri hørt om noe sånt før, men jeg så Karianne Vilde som har risikosvangerskap med tvillinger og som har hatt tidlige sammentrekninger har fått beskjed om å ikke drive å stryke på magen. Men det er jo to helt forskjellige ting. 

• Liker 4
Skrevet
oss-to skrev (58 minutter siden):

MarianneE skrev (57 minutter siden):

Du tuller nå?

Det er ikke tull. Man får denne beskjeden på føden og på observasjonsposten på føden på sykehuset.

Skrevet
Blåttvann skrev (2 minutter siden):

Det er ikke tull. Man får denne beskjeden på føden og på observasjonsposten på føden på sykehuset.

Men det er om det er komplikasjoner da? 

Skrevet
refill skrev (3 minutter siden):

Men det er om det er komplikasjoner da? 

Spesielt da, men ikke nødvendigvis.

• Liker 1
Skrevet

Men hun sier jo at det ikke er fordi hun har stryki seg på magen... 

Screenshot_20250503_114235_Snapchat.jpg

Skrevet
Diamant20 skrev (3 timer siden):

Jeg er helt enig med deg altså.. ville bare si att jeg hadde ikke klart og være så rolig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...