Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
enkefru skrev (18 minutter siden):

Gode argumenter fra programdirektøren i Nrk i Dax18 om dette nå

Hun klarte seg meget bra! Programdirektøren. Ulrikke fremstod ikke bra.. 

• Liker 28
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sofie Maria skrev (18 minutter siden):

Men.. I følge vg artikkelen sier sykehuset at dem sitt krav var at en forelder er på plass til enhver tid og siden far var der så kunne Ulrikke få lov å jobbe. Poenget her er uansett at det burde være Ulrikke sitt valg- ikke nrk som tar valg over hodet på henne🙂

ps. bra at vi begge to er enig om at alt ble rotete 😂🙈

Har ikke lest noe sted at sykehuset mente at det beste er å bare dra. Skal hun åpne sak mot nrk så må sykehuset komme med en mer profesjonell uttalelse enn "Det bestemmer hun selv". Det er de som er medisinsk fagfolk. 

Ingen kan tvinges til å være på sykehuset, uansett hva. Om barnet mitt blir sykt kan de ikke tvinge meg til å bli der. Om jeg ville ut og henge med venner eller noe dagen etter mitt barn ble født, så kunne ikke sykehuset nektet meg det. Men det betyr ikke at det hadde vært det beste i den situasjonen. 

Jeg syns det er idiotisk å VELGE å ikke være med sitt barn. Uansett om man får lov eller ikke. I denne situasjonen fremstår det meget egoistisk. 

• Liker 24
  • Nyttig 8
Skrevet
Sofie Maria skrev (45 minutter siden):

Selvsagt ikke, men jeg kan i min villeste fantasi ikke forstå hvorfor Ulrikke ikke var førstemann NÅR de bestemte at det skulle bli ny sesong. Nå som likestillingsombudet går ut å støtter henne så må jo det bli skikkelig dårlig PR for nrk? Kommer dessuten frem i vg nå at produksjonen og timeplanen var det som hadde pri nr 1 for nrk, ikke at de var redd for Ulrikke sin helse eller velvære som de tidligere har stått fast på. 

Fordi hun ikke er en god nok programleder.

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
Stargaze skrev (3 minutter siden):

Kjempebra søknad til fremtidige jobber….hun skjønner visst ikke sitt eget beste.

IMG_8715.jpeg

Hun er jo verre enn KG. Hoho. Kan hun ikke bli med her inne da!

• Liker 11
Skrevet (endret)

Jeg kjenner jeg lurer veldig på opptakten til at legene på nfi på Haukland skriver ut en mamma som har født et prematurt barn for 1,5 døgn siden. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
Kjempeliten skrev (7 minutter siden):

Har ikke lest noe sted at sykehuset mente at det beste er å bare dra. Skal hun åpne sak mot nrk så må sykehuset komme med en mer profesjonell uttalelse enn "Det bestemmer hun selv". Det er de som er medisinsk fagfolk. 

Ingen kan tvinges til å være på sykehuset, uansett hva. Om barnet mitt blir sykt kan de ikke tvinge meg til å bli der. Om jeg ville ut og henge med venner eller noe dagen etter mitt barn ble født, så kunne ikke sykehuset nektet meg det. Men det betyr ikke at det hadde vært det beste i den situasjonen. 

Jeg syns det er idiotisk å VELGE å ikke være med sitt barn. Uansett om man får lov eller ikke. I denne situasjonen fremstår det meget egoistisk. 

Best å best fru blom, men dette er hvertfall hva som står ;

VG har sett dokumentasjon på at Haukeland sykehus skrev Brandstorp ut halvannet døgn etter fødselen, at de erklærte henne frisk, og at de ikke var bekymret for den nyfødte. 

Sykehuset konkluderte også med at deres anbefalinger om at én av foreldrene til enhver tid bør være til stede på sykehuset, var ivaretatt. « 

Sånn jeg leser det mener de situasjonen og risiko var akseptabel fordi far var der. 

Skrevet
Nowayback skrev (1 time siden):

At hun har lagd en sang med tittelen Attention gir mer og mer mening.

Merker jeg generelt er skeptisk til de som er rundt Gen Z-alder og deres evne som foreldre.

Mange er for egoistiske til å faktisk kunne gi det barn trenger. Det er selvrealisering foran ALT annet.

Kanskje hennes premature barn kan lytte til den sangen når de blir store og forstår at moren deres ikke kunne gi de nok attention pga sine ambisjoner.. Not irony.. 

• Liker 16
Skrevet
Sofie Maria skrev (1 time siden):

Nå skal jeg bli ganske personlig her, men det er virkelig ikke sånn at mor automatisk er den beste omsorgspersonen kun fordi hun har poppet ut en baby.

Jeg vet det er standarden å tenke- mor er liksom alt mens far er assistent og i mange tilfeller er nok det sant, men det finnes udugelige mødre der ute samme som det finnes fraværende fedre som heller vil sitte å spille ps5 eller drikke øl (nå setter jg det på spissen, men du forstår hva jg mener håper jeg) 

Jeg har et papir fra sykehuset hvor det står skrevet at far ga meg best omsorg. Og nei jeg var ikke todler eller noe sånt, men helt nyfødt, du kan jo tygge litt på den.

Eg skjønar at du har sterke erfaringar med dette, og det er leit å høyre at mora di kanskje ikkje var den som gav deg tryggleik i starten. Samstundes er det viktig å skilje mellom enkeltopplevingar og det vi veit om behovet til barn generelt.For nyfødde, særleg for tidlegfødde, er nærvær av mor ofte heilt avgjerande for regulering av puls, pust, temperatur og følelsesmessig tryggleik – det er biologisk forankra. Det betyr ikkje at fedrar ikkje kan gi god omsorg, men at mors kropp og lukt i den fasen spelar ei heilt spesiell rolle som ikkje fullt ut kan erstattast.Så ja, du har heilt rett i at ikkje alle mødrer automatisk er dei beste omsorgspersonane, men det endrar ikkje det fysiologiske behovet små babyar har for mors nærleik i starten.

• Liker 19
  • Nyttig 15
Skrevet
Sofie Maria skrev (2 minutter siden):

VG har sett dokumentasjon på at Haukeland sykehus skrev Brandstorp ut halvannet døgn etter fødselen, at de erklærte henne frisk, og at de ikke var bekymret for den nyfødte. 

Sykehuset konkluderte også med at deres anbefalinger om at én av foreldrene til enhver tid bør være til stede på sykehuset, var ivaretatt. « 

Sånn jeg leser det mener de situasjonen og risiko var akseptabel fordi far var der. 

Så klart, de kan ikke nekte henne om barn og mor er friske. Det har ikke sykehuset mandat til. Folk velger til syvende og sist hva de vil gjøre med barna sine og livene sine selv. Det er ikke poenget. Poenget er at det er sykt merkelig og egoistisk at hun faktisk ønsker å velge bort sitt nyfødte barn til fordel for fine kjoler og kameraer. Hun har selv sagt at det beste for henne psykisk og fysisk hadde vært å dra tilbake på jobb, og jeg lurer på hvorfor? Jeg skjønner at de som har svangerskapsdepresjon føler at de ikke vil ha noe med barnet sitt å gjøre. Så er det det det går i? Eller hva er det da? 

Som sagt, hun fikk betalt og hun hadde ikke kontrakt for s4. Hun har karrieremuligheter i øst og vest. Hun taper ikke noe som helst på det. Og dette er ikke noe folkeopplysning eller kvinnekamp. Hun får ta det med nrk og sin advokat, noe hun ikke har gjort en gang. Hun går rett ut i media og klager og forklarer, skifter forklaring og det er bare rot. Og blir sur fordi at folk "slenger dritt". I ordentlig influenserstil. Hun kommer ingen vei med dette før hun går til sak mot nrk, så jeg skjønner ikke hvorfor hun driver og legger ut om dette på snap og insta og lar seg intervjue av alle landets aviser. 

• Liker 23
  • Nyttig 8
Skrevet
Sofie Maria skrev (5 minutter siden):

Jeg sier som deg - best og best fru Blom… For hvem da? 😉

Hvis man ser nøkternt på det, så var nok sykehuset under sterkt press fra Ulrikke selv, og bekreftet at hun kunne skrives ut.
Men var hun frisk nok til å jobbe intenst i 4 uker og 10 t i uken? Ville hun klare å stå løpet? Ville det hemmet produksjonen? Skulle en hel produksjon på 50 mennesker tilpasse seg programlederens tilstand til enhver tid?
Alle vi som har født, vet at barselstiden alltid er utfordrende både psykisk og fysisk…. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Han fra Likestillingsombudet innrømmer jo å ikke kjenne til TV-produksjon. Det er stor forskjell på å bruke vikar på deler av program/enkelte program i f.eks en konseptproduksjon som dette er, og f.eks Dagsrevyen… man kan jo ikke bare hoppe fram og tilbake på 2 ulike programledere, det vil jo soleklart være til stor ulempe for det ferdige produktet og dermed arbeidsgiver/nrk, det vil også være være en betydelig ulempe og belastning for de 49 andre i produksjonen! Og hva med hensynet til vikaren her? 
Hadde de nektet henne å komme på jobb OG nektet å betale hadde saken vært en annen. 
Det er direkte pinlig at han fra Likestillingsombudet uttaler seg såpass bastant uten å ha satt seg inn i hva en slik produksjon innebærer. Hensynet til 1 programleder kan ikke veie tyngre enn arbeidsmiljø og -hensyn til 49 andre. 
Sammenlikne det med en kirurg som skal operere i 8 timer. Et helt team er involvert. Man må stole på hverandre og ha forutsigbarhet. Hvis ikke kirurgen er helt sikker på at hen kan stå der i alle 8 timene og fullføre operasjonen, så må en annen kirurg steppe inn for hele. Av hensyn til pasienten, og av hensyn til resten av teamet. Man kan ikke bytte på å operere annenhver time, uten at dette er planlagt for og del av opplegget. Det er ikke kirurgen som er hovedpersonen som person, men som «instrument». Noen vil sikkert si det er en søkt sammenligning, men poenget her er forskjellen på når uforutsigbarheten i hovedsak rammer den personen det gjelder og arbeidsgiver som i leder, og når den også rammer et helt team med x antall andre mennesker som arbeidsgiver også skal ta hensyn til. 
I UB sitt tilfelle er det også 9 deltakere som skal tas hensyn til, og det er tross alt de 9 som er hovedpersonene her!

Endret av Ninaen
  • Liker 30
  • Nyttig 4
Skrevet

Hun fremstår som en superegoist. Meg, meg, meg. Ikke ett ord om barnet sitt, ei heller et rosende ord til vikaren som steppet inn på kort varsel og tok det hele på strak arm. Hvis hun er sååååå glad i Bakemesterskapet, burde hun være glad de fikk spilt inn ny sesong selv om hun måtte melde forfall. 

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Anemoi skrev (1 minutt siden):

Jeg sier som deg - best og best fru Blom… For hvem da? 😉

Hvis man ser nøkternt på det, så var nok sykehuset under sterkt press fra Ulrikke selv, og bekreftet at hun kunne skrives ut.
Men var hun frisk nok til å jobbe intenst i 4 uker og 10 t i uken? Ville hun klare å stå løpet? Ville det hemmet produksjonen? Skulle en hel produksjon på 50 mennesker tilpasse seg programlederens tilstand til enhver tid?
Alle vi som har født, vet at barselstiden alltid er utfordrende både psykisk og fysisk…. 

Ja, dette strider mot mye av det en leser på kvinneguiden. Halvparten av de som har født er jo i såpass skral form at de ikke kan ta imot besøk fra nærmeste familie før det har gått flere uker. Og Ulrikke skulle jobbe langt mer enn det som er vanlig dagen etter fødsel.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Purple Basil skrev (37 minutter siden):

Mister all respekt for den dama. "Det var min rett å få jobbe", javel, hva med den premature ungen din sin rett til å ha sin mor i nærheten etter fødsel? Helt hårreisende at hun kan lire av seg noe slikt. 

🎯

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Angående sykehuset: de har kun gjort det som er jobben sin.

1) Skrevet ut mor etter 1,5 døgn fordi mors helsetilstand ikke krevde innleggelse.

2) Uttalt noe om hva som er deres formelle krav til tilstedeværelse på NFI. 

Sykehuset har i utgangspunktet ingenting med hva Ulrikke da gjør med jobb, og kan derfor heller ikke uttale seg om det, det er en sak mellom Ulrikke og nrk. Sykehuset er ikke part i konflikten. At en person ikke har medisinsk behov for å være innlagt betyr ikke at personen bør være på jobb. I det Ulrikke var utskrevet var det fastlege som måtte tatt stilling til det medisinske opp mot å jobbe når det gjelder forhold hos Ulrikke. Og hverken sykehus eller fastlege kunne nekte henne så lenge hun er samtykkekompetent.

NRK på sin side har et ansvar for både Ulrikke, og ikke minst de 49 andre som er del av produksjonen. Det er de som må gjøre den totale kost-nytte-risikovurderingen, der alle forhold vektes mot hverandre. Det er de som har kunnskap om hva som er forsvarlig i situasjonen, når alle hensyn er tatt inn i regnestykket. Vår rett til fri vilje og frie valg strekker seg bare til de valgene går utover andre. At Ulrikke sitt behov for å stå foran kameraet skulle trumfe 49 andre menneskers behov, inkludert 9 mennesker (=deltakerne) som virkelig har «sitt livs eneste sjanse» og mye på spill, er helt hårreisende å påstå. Dette handler ikke om kvinnekamp eller likestilling, det handler om grenseløs egoisme og fascinerende lav mentaliseringsevne fra en voksen dame.

Endret av Ninaen
  • Liker 30
  • Nyttig 12
Skrevet
Era Vulgaris skrev (9 minutter siden):

Hun fremstår som en superegoist. Meg, meg, meg. Ikke ett ord om barnet sitt, ei heller et rosende ord til vikaren som steppet inn på kort varsel og tok det hele på strak arm. Hvis hun er sååååå glad i Bakemesterskapet, burde hun være glad de fikk spilt inn ny sesong selv om hun måtte melde forfall. 

Hun er vel mest glad i seg selv…

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (3 minutter siden):

Tusen takk for de knallgode innleggene du nettopp skrev!!! 👏🏻👏🏻👏🏻

• Liker 8
Skrevet
Ninaen skrev (9 minutter siden):

Akkurat det hersker det ingen tvil om etter siste dagers hendelser. «Kampen for å komme fortest mulig vekk fra sin nyfødte sønn». 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
Stargaze skrev (30 minutter siden):

Kjempebra søknad til fremtidige jobber….hun skjønner visst ikke sitt eget beste.

IMG_8715.jpeg

Dette var førsteoppslaget for et par timer siden på vg. Etter noen timer uten mobilmulighet og skulle kjapt sjekke ståa i verden så er det dette som sto øverst 😅 Nå er det en annen overskrift med henne som er nummer to, antagelig ramlet ned fra første? Må vel grave litt nedover for å få sjekket de viktige nyhetene ….. Merkelig å gå så i strupen på nrk som har gitt henne så mange muligheter til å bli kjent. Skummet litt over tråden og det virker som om ikke alle har forstått at Ulrikke har vært innleid og Julie er fast ansatt, og må derfor også brukes. Julie har vel vært programleder i alle slags varianter og kanaler i 20 år og er dreven på det meste.

• Liker 12
Skrevet (endret)

Jeg syns hele denne situasjonen virker skikkelig trist, og jeg skulle ønske hun hadde familie som evnet å gripe inn i denne galskapen. Personlig har jeg ikke fulgt med på verken bakemesterskapet eller Ulrikke sine kanaler, men med en gang dette kom i nyhetene så tenkte jeg at hun er helt på bærtur. Fødselsdepresjon kanskje, iblandet den personligheten hun har og yrket hun har valgt så kommer hun ekstremt dårlig ut av det. Noen i hennes nærmeste krets (hvor faen er mannen i dette) burde ta grep. Nå ender hun opp som en av flere barneeksponerende influensere med null troverdighet, men hun (og mannen) bryr seg kanske ikke så lenge pengene renner inn gjennom SnapChat. Det er noe dystopisk over hele greia. Kvinnekamp du liksom. 

Endret av 17.11
  • Liker 30
  • Nyttig 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...