Nowayback Skrevet mandag kl. 16:12 #1301 Skrevet mandag kl. 16:12 At hun har lagd en sang med tittelen Attention gir mer og mer mening. Merker jeg generelt er skeptisk til de som er rundt Gen Z-alder og deres evne som foreldre. Mange er for egoistiske til å faktisk kunne gi det barn trenger. Det er selvrealisering foran ALT annet. 25 2
Kjempeliten Skrevet mandag kl. 16:12 #1302 Skrevet mandag kl. 16:12 Sofie Maria skrev (21 minutter siden): Nå skal jeg bli ganske personlig her, men det er virkelig ikke sånn at mor automatisk er den beste omsorgspersonen kun fordi hun har poppet ut en baby. Jeg vet det er standarden å tenke- mor er liksom alt mens far er assistent og i mange tilfeller er nok det sant, men det finnes udugelige mødre der ute samme som det finnes fraværende fedre som heller vil sitte å spille ps5 eller drikke øl (nå setter jg det på spissen, men du forstår hva jg mener håper jeg) Jeg har et papir fra sykehuset hvor det står skrevet at far ga meg best omsorg. Og nei jeg var ikke todler eller noe sånt, men helt nyfødt, du kan jo tygge litt på den. Det har du rett i. Men det er likevel helt sykt å ønske bort sitt nyfødte barn. Det vitner jo om psykisk sykdom. 16 2
FruRosa Skrevet mandag kl. 16:14 #1303 Skrevet mandag kl. 16:14 Sofie Maria skrev (6 minutter siden): Takk ❤️. Skjønner hva du mener og delvis enig, men også derfor jg blir så lei meg når pappa/fedre generelt blir redusert til ingenting i tråden her. Også kan vi jo diskutere hvor frivillig ønsket til Ulrikke var når det bunnet i frykten for å miste jobben sin.. Kan hende hun følte at bakemesterskapet var et mer stabilt holdepunkt for henne og familien totalt sett enn snap og andre inntektskilder? Hun fikk betalt for hele sesong 3! Det var ikke avgjort på daværende tidspunkt om det i det hele tatt skulle bli flere sesonger, så det var ikke noen «jobben sin» å miste. 18 7
Sofie Maria Skrevet mandag kl. 16:16 #1304 Skrevet mandag kl. 16:16 Kjempeliten skrev (1 minutt siden): Det har du rett i. Men det er likevel helt sykt å ønske bort sitt nyfødte barn. Det vitner jo om psykisk sykdom. Ønske bort sitt nyfødte barn? Hun ville forsøke å redde/beholde jobben sin også mener du hun ikke ønsker å være mor? Den var kreativ må jeg si..
Kygos Skrevet mandag kl. 16:18 #1305 Skrevet mandag kl. 16:18 (endret) Nrk kunne ikke vinne her. Hadde de latt henne komme rett fra fødestua til studio, ville det være syv andre måter å lage sak på at nrk ikke tar hensyn til sårbare, nybakte mødre. For hun kunne jo laget akkurat den samme tiktoken, bare med en annen vinkling. "Jeg følte meg svimmel som nybakt mor, men produksjonen presset meg til å holde tidsskjemaet under innspilling". Igjen, nrk kunne ikke ha vunnet i denne saken. Hun burde holdt snavla all den tid hun gikk fikk betalt fullt ut for en jobb hun slapp å gjøre. Frilans er tøft, men disse tv-trynene har priviligier. Endret mandag kl. 21:04 av Kygos 13 1 11
Sofie Maria Skrevet mandag kl. 16:19 #1306 Skrevet mandag kl. 16:19 FruRosa skrev (2 minutter siden): Hun fikk betalt for hele sesong 3! Det var ikke avgjort på daværende tidspunkt om det i det hele tatt skulle bli flere sesonger, så det var ikke noen «jobben sin» å miste. Selvsagt ikke, men jeg kan i min villeste fantasi ikke forstå hvorfor Ulrikke ikke var førstemann NÅR de bestemte at det skulle bli ny sesong. Nå som likestillingsombudet går ut å støtter henne så må jo det bli skikkelig dårlig PR for nrk? Kommer dessuten frem i vg nå at produksjonen og timeplanen var det som hadde pri nr 1 for nrk, ikke at de var redd for Ulrikke sin helse eller velvære som de tidligere har stått fast på.
Kygos Skrevet mandag kl. 16:22 #1307 Skrevet mandag kl. 16:22 Sofie Maria skrev (Akkurat nå): Selvsagt ikke, men jeg kan i min villeste fantasi ikke forstå hvorfor Ulrikke ikke var førstemann NÅR de bestemte at det skulle bli ny sesong. Nå som likestillingsombudet går ut å støtter henne så må jo det bli skikkelig dårlig PR for nrk? Kommer dessuten frem i vg nå at produksjonen og timeplanen var det som hadde pri nr 1 for nrk, ikke at de var redd for Ulrikke sin helse eller velvære som de tidligere har stått fast på. Det ville selvfølgelig være stor risiko for nrk å ta inn en nybakt mor i en setting med høyt press - tid og kostnader. Det kan da ikke være mulig å være uenig i det? 24 11
Jobbermedbarn Skrevet mandag kl. 16:23 #1308 Skrevet mandag kl. 16:23 Sofie Maria skrev (3 minutter siden): Selvsagt ikke, men jeg kan i min villeste fantasi ikke forstå hvorfor Ulrikke ikke var førstemann NÅR de bestemte at det skulle bli ny sesong. Nå som likestillingsombudet går ut å støtter henne så må jo det bli skikkelig dårlig PR for nrk? Kommer dessuten frem i vg nå at produksjonen og timeplanen var det som hadde pri nr 1 for nrk, ikke at de var redd for Ulrikke sin helse eller velvære som de tidligere har stått fast på. De skriver da virkelig at NRK tenkte på både Ulrikke og den nyfødte og produksjonen. Hvordan får du det til at produksjonen var pri 1 ut i fra artikkelen? 21
Kjempeliten Skrevet mandag kl. 16:24 #1309 Skrevet mandag kl. 16:24 (endret) Sofie Maria skrev (9 minutter siden): Ønske bort sitt nyfødte barn? Hun ville forsøke å redde/beholde jobben sin også mener du hun ikke ønsker å være mor? Den var kreativ må jeg si.. Ja, hun ønsker bort barnet sitt når hun holder på sånn. Hun fikk betalt for denne jobben, så jeg ser ikke problemet. Hadde hun faktisk stått helt uten inntekt hadde jeg forstått det bedre, men denne situasjonen her blir for dum. Hun er altfor priviligert og vil bare ha mer mer mer, og den stakkars ungen kom i veien for det. Jeg skjønner ikke helt hva som er så tungtveiende grunn for at hun skulle jobbe? Hun hadde fått betalt og hun hadde ikke kontrakt for s4. Hun har andre karrieremuligheter i øst og vest, dette taper hun ingenting på. Endret mandag kl. 16:25 av Kjempeliten 19 4
Kjempeliten Skrevet mandag kl. 16:28 #1310 Skrevet mandag kl. 16:28 (endret) Sofie Maria skrev (10 minutter siden): Selvsagt ikke, men jeg kan i min villeste fantasi ikke forstå hvorfor Ulrikke ikke var førstemann NÅR de bestemte at det skulle bli ny sesong. Nå som likestillingsombudet går ut å støtter henne så må jo det bli skikkelig dårlig PR for nrk? Kommer dessuten frem i vg nå at produksjonen og timeplanen var det som hadde pri nr 1 for nrk, ikke at de var redd for Ulrikke sin helse eller velvære som de tidligere har stått fast på. Likestillingsombudet sier at man ikke skal diskriminere pga fødsel/ svangerskap. Dette er en unik sak, og her kan jeg tenke meg at en lege bør ha like mye å si som loven. Så kan man vurdere. Jeg er enig i at det hele ble noe rotete og forhastet. Men jeg syns likevel det er sykt å ønske seg bort fra sitt nyfødte barn, for å gå rundt i fine kjoler og prate til kamera. Kan hende loven sier noe annet, men da er man rinelig firkanta og ser ikke det menneskelige og barnets behov i situasjoen. Endret mandag kl. 16:30 av Kjempeliten 17
FruRosa Skrevet mandag kl. 16:29 #1311 Skrevet mandag kl. 16:29 En ting er iallfall sikker; Ulrikke har ikke økt sjansene sine for fremtidige jobber! Hun bedriver karakterdrap på seg selv for åpent (snap)kamera! 22 19
Anemoi Skrevet mandag kl. 16:40 #1312 Skrevet mandag kl. 16:40 (endret) FruRosa skrev (11 minutter siden): En ting er iallfall sikker; Ulrikke har ikke økt sjansene sine for fremtidige jobber! Hun bedriver karakterdrap på seg selv for åpent (snap)kamera! Der er du den første som sier det som veldig mange av oss har hatt i bakhodet… Og det blir verre for hver dag som går. Jeg tror nok Ulrikke har støtte fra andre freelancere og en del flere. Men jeg tror også at det store flertallet måper av det hun sier og legger ut, dag etter dag. Selvmotsigelser og anklager, meg-først-argumenter. Selv ville jeg aldri ha gått på Ulrikkes julekonsert som snart kommer.pga hennes voldsomme barneeksponering. Jeg støtter ikke slike influensere/artister! Nå har nok flere gjort seg opp samme reaksjon pga alt det styret som har vært, og Ulrikke sine uttrykte holdninger. Endret mandag kl. 16:40 av Anemoi 15 6
Sofie Maria Skrevet mandag kl. 16:40 #1313 Skrevet mandag kl. 16:40 Kjempeliten skrev (9 minutter siden): Likestillingsombudet sier at man ikke skal diskriminere pga fødsel/ svangerskap. Dette er en unik sak, og her kan jeg tenke meg at en lege bør ha like mye å si som loven. Så kan man vurdere. Jeg er enig i at det hele ble noe rotete og forhastet. Men jeg syns likevel det er sykt å ønske seg bort fra sitt nyfødte barn, for å gå rundt i fine kjoler og prate til kamera. Kan hende loven sier noe annet, men da er man rinelig firkanta og ser ikke det menneskelige og barnets behov i situasjoen. Men.. I følge vg artikkelen sier sykehuset at dem sitt krav var at en forelder er på plass til enhver tid og siden far var der så kunne Ulrikke få lov å jobbe. Poenget her er uansett at det burde være Ulrikke sitt valg- ikke nrk som tar valg over hodet på henne🙂 ps. bra at vi begge to er enig om at alt ble rotete 😂🙈
Sofie Maria Skrevet mandag kl. 16:43 #1314 Skrevet mandag kl. 16:43 Kygos skrev (25 minutter siden): Tv2 kunne ikke vinne her. Hadde de latt henne komme rett fra fødestua til studio, ville det være syv andre måter å lage sak på at tv2 ikke tar hensyn til sårbare, nybakte mødre. For hun kunne jo laget akkurat den samme tiktoken, bare med en annen vinkling. "Jeg følte meg svimmel som nybakt mor, men produksjonen presset meg til å holde tidsskjemaet under innspilling". Igjen, tv2 kunne ikke ha vunnet i denne saken. Hun burde holdt snavla all den tid hun gikk fikk betalt fullt ut for en jobb hun slapp å gjøre. Frilans er tøft, men disse tv-trynene har priviligier. Nrk mener du, er der BM går 3
enkefru Skrevet mandag kl. 16:45 #1315 Skrevet mandag kl. 16:45 (endret) Gode argumenter fra programdirektøren i Nrk i Dax18 om dette nå Endret mandag kl. 16:47 av enkefru 16
Johan uten land Skrevet mandag kl. 16:46 #1316 Skrevet mandag kl. 16:46 (endret) Hun prøver å legge seg borti NRKs vurderinger.... Må da være åpenbart at NRK har tenkt på hennes, barnet og produksjonens beste, mens hun ser bare seg selv, selv og selv. Ellers er det litt sånn typisk at folk overdriver sine positive tilbakemeldinger underveis - en lengre nede i systemet som sa at hun fikk komme tilbake.. Hun får FULLT BETALT og syter over at hun ikke får vise trynet sitt på TV når hun egentlig burde vært hos barnet sitt. Endret mandag kl. 16:49 av Johan uten land 25 3
Era Vulgaris Skrevet mandag kl. 16:55 #1317 Skrevet mandag kl. 16:55 FruRosa skrev (21 minutter siden): En ting er iallfall sikker; Ulrikke har ikke økt sjansene sine for fremtidige jobber! Hun bedriver karakterdrap på seg selv for åpent (snap)kamera! Hun er jo all over the place i argumentasjonen sin, noen burde tatt fra henne telefonen og bedt henne tenke før hun taler. Jeg likte henne godt fram til hun fikk barn, etter det har hun falt fullstendig gjennom for min del. Spesielt den ekstreme eksponeringen av baby som foregår daglig, det er helt forkastelig. Saken med NRK ble tungen på vektskålen for min del, nå kommer jeg til å styre unna eventuelle produksjoner hun deltar i framover. 15 18
Populært innlegg Purple Basil Skrevet mandag kl. 16:57 Populært innlegg #1318 Skrevet mandag kl. 16:57 Mister all respekt for den dama. "Det var min rett å få jobbe", javel, hva med den premature ungen din sin rett til å ha sin mor i nærheten etter fødsel? Helt hårreisende at hun kan lire av seg noe slikt. 26 26
AprilLudgate Skrevet mandag kl. 17:01 #1319 Skrevet mandag kl. 17:01 Kygos skrev (29 minutter siden): Det ville selvfølgelig være stor risiko for nrk å ta inn en nybakt mor i en setting med høyt press - tid og kostnader. Det kan da ikke være mulig å være uenig i det? For en sesong 4 hadde hun like premisser som Strømsvåg som også var nokså fersk ut av permisjon - med barn nr 2, mao dobbelt antall sykt barn dager bonanza i sikte. Sånn teoretisk. Det er forsket på at norske arbeidsgivere er på TOPP i hele Europa på å mene at den aller siste kandidaten de ønsker er mødre som kommer fra foreldrepermisjon. Så i all generellhet har samtlige som snakker støttende i saken et vesentlig poeng der. Men om NRK disrkriminerte her og ønsket Brandtorp bort fra sesong 4 fordi mamma til en baby - så er jo Strømsvåg muligens et enda dårligere valg. Fordi TO unger i barnehage oser av basselusk 1 og 5, også en kjent årsak til diskriminering (antakelse om at mor står for alle sykt barn dager). Hadde dette vært fremste årsak hadde de vel valgt en annen uten barn/med store barn? Jeg anerkjenner prinsippet i debatten, men….her er det endel meh. Så tviler jeg ikke på at også NRK er kyniske som faen. Men hvorfor sette inn nybakt småbarnsmor for flere om babyer/små barn er et voldsomt problem. 9 3
Stargaze Skrevet mandag kl. 17:03 #1320 Skrevet mandag kl. 17:03 Kjempebra søknad til fremtidige jobber….hun skjønner visst ikke sitt eget beste. 10 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå