Blåttvann Skrevet 13. oktober #1261 Skrevet 13. oktober Anemoi skrev (Akkurat nå): Enig!!! Men da argumenterer Ulrikke med at det var godt nok med far eller mormor… Som jeg skrev, panisk og patetisk. Det er godt nok når mor ikke kan delta, det er ikke godt nok når mor velger å ikke delta!! 13 4
elskersommer Skrevet 13. oktober #1262 Skrevet 13. oktober Rev. Revenge skrev (1 time siden): (Sier Brandstorp, ikke Anemoi.) Niks. Jeg heier ikke på kvinner bare fordi de er kvinner. Særlig ikke når de oppfører seg som bortskjemte unger som "vil ha, vil ha" for enhver pris, gir blaffen i sin egen premature baby, og gjemmer seg bak likestilling og kvinnekamp. Generasjonene før oss kjempet og kjemper fortsatt ikke for Brandstorps merkverdige vridning på rettigheter, men blant annet for å slippe å føde under en busk, surre babyen på rygg og fortsette arbeidet i åkeren og at flere spedbarn skulle få vokse opp trygt med en mor tilstede. Er så enig. Har fulgt med på denne diskusjonen i diverse sider på Facebook i helgen.. å ser at de som da er uenig med UB får beskjed om å heie på andre kvinner som har blitt behandlet dårlig av arbeidsgiver.. 6 1
Sofie Maria Skrevet 13. oktober #1263 Skrevet 13. oktober Dupers skrev (10 minutter siden): Men hun kunne jo ikke. Jeg forstår godt om nrk ikke ønsket å ta risikoen med å få tilbake en nybakt mor til jobb under 48 timer etter fødsel selv om mor mener det skal gå bra. Hadde situasjonen vært ei uke etter fødsel og hun mente det gar greit å jobbe hadde det vært en ting, men det atr noen dager før hormonene roer seg, og det er helt normalt å tro at en nybakt mor ikke har kontroll på hva hun sier og hva hun føler rett etter fødsel. Ja vi er begge enig om at hun kunne ikke eller hvertfall burde ikke! Men det har ingenting å gjøre med sesong fire? De kunne fortsatt gitt henne den sesongen uten at det ville blitt problemer. Les hva jeg skrev en gang til, de kunne OVERFØRT løfte sitt til sesong fire fordi da var Ulrikke klar til å jobbe 🙂. Eller alternativ B ikke gi henne falske løfter/betryggelser i første plassen. Som jeg har skrevet før de var i sin fulle rett til å sette inn en vikar hvis de mente det var best for både Ulrikke OG programmet, men da må de ha pondus nok til å stå for den beslutningen å. Ikke la Ulrikke traske rundt på sykehuset med angst for å miste jobben+ servere henne falske betryggelser for så å kaste henne i søppel kassa. 2
Rev. Revenge Skrevet 13. oktober #1264 Skrevet 13. oktober (endret) elskersommer skrev (18 minutter siden): Er så enig. Har fulgt med på denne diskusjonen i diverse sider på Facebook i helgen.. å ser at de som da er uenig med UB får beskjed om å heie på andre kvinner som har blitt behandlet dårlig av arbeidsgiver.. Men herlighet, hun har jo ikke blitt dårlig behandlet av arbeidsgiver. Hun er sin egen arbeidsgiver, og hadde et oppdrag hun ikke kunne fullføre fordi hun fødte lenge før termin. Her tok jo oppdragsgiver et sunt valg for mor og barn, og betalte også for hele oppdraget uten at Brandstorp kunne oppfylle kontrakten. Jeg kan ikke se hva mer man kan forvente når oppdragsgiver faktisk har vært mer enn raus. Endret 13. oktober av Rev. Revenge skrivefeil 21 10
Sofie Maria Skrevet 13. oktober #1265 Skrevet 13. oktober Blåttvann skrev (16 minutter siden): Men for faen, babyer trenger da mer enn medisinsk hjelp når de er innlagt? De trenger omsorg og kjærlighet fra sin mor!!! Ok, barn klarer seg når mor dør i barsel og blir borte også, men det er da vel ingen med vettet i behold som mener det er der lista bør ligge. Sorry meg, men du vet at både far og bestemor var der? Han er en viktig omsorgsperson. Dere redusere han til å være ingenting? 1
Era Vulgaris Skrevet 13. oktober #1266 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (20 minutter siden): Sorry meg, men du vet at både far og bestemor var der? Han er en viktig omsorgsperson. Dere redusere han til å være ingenting? Merkelig å velge å forsvare dette med nebb og klør. Hva er viktigst, en jobb eller ditt premature, nyfødte barn? 17 26
Dupers Skrevet 13. oktober #1267 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (26 minutter siden): Ja vi er begge enig om at hun kunne ikke eller hvertfall burde ikke! Men det har ingenting å gjøre med sesong fire? De kunne fortsatt gitt henne den sesongen uten at det ville blitt problemer. Les hva jeg skrev en gang til, de kunne OVERFØRT løfte sitt til sesong fire fordi da var Ulrikke klar til å jobbe 🙂. Eller alternativ B ikke gi henne falske løfter/betryggelser i første plassen. Som jeg har skrevet før de var i sin fulle rett til å sette inn en vikar hvis de mente det var best for både Ulrikke OG programmet, men da må de ha pondus nok til å stå for den beslutningen å. Ikke la Ulrikke traske rundt på sykehuset med angst for å miste jobben+ servere henne falske betryggelser for så å kaste henne i søppel kassa. Hun hadde aldri fått en lovnad om sesong 4. Hun hadde kontrakter på hver sesong, hun fikk betalt ut den siste sesongen hun hadde kontrakt. Så nrk hadde aldri noen forpliktelse til å gi UB en ny sesong etter kontrakten for sesong 3 ble betalt. 24 1
Kjempeliten Skrevet 13. oktober #1268 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (27 minutter siden): Sorry meg, men du vet at både far og bestemor var der? Han er en viktig omsorgsperson. Dere redusere han til å være ingenting? Så du mener det er ok at en mor bare kan dra fra sin nyfødte baby dagen etter fødsel? Hvorfor det? Hadde vært interessant hvis dette ble normalisert. 16 10
Sofie Maria Skrevet 13. oktober #1269 Skrevet 13. oktober Era Vulgaris skrev (1 minutt siden): Merkelig å velge å forsvare dette med nebb og klør. Hva er viktigst, en jobb eller ditt premature, nyfødte barn? Jeg er enig og forstår at både mor og far er det mest optimale, men hun er ikke en dårlig eller slem mor (i mitt perspektiv) fordi baby hadde tross alt stabile omsorgspersoner på plass. Bli gjerne sint på meg, men i mitt perspektiv har ikke mor noe mer eierskap over baby enn det far har, de er begge to like mye ansvarlig for baby sitt ve og vel 🙂. 2 2
Sofie Maria Skrevet 13. oktober #1270 Skrevet 13. oktober Dupers skrev (14 minutter siden): Hun hadde aldri fått en lovnad om sesong 4. Hun hadde kontrakter på hver sesong, hun fikk betalt ut den siste sesongen hun hadde kontrakt. Så nrk hadde aldri noen forpliktelse til å gi UB en ny sesong etter kontrakten for sesong 3 ble betalt. Dette blir bare gjentagelser.. Hun hadde ikke fått noen offisiell kontrakt for sesong fire det er korrekt, men hun fikk tydelig beskjed at hun var ønsket tilbake når hun var klar. Hva legger du i disse ordene egentlig? 🙂 Jeg ville tolket det samme som Ulrikke (neste sesong er «min») hvis jeg satt der med nyfødt baby på intensiven= helt åpenbart at jeg ikke er klar for jobb enda.
Jobbermedbarn Skrevet 13. oktober #1271 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (35 minutter siden): Sorry meg, men du vet at både far og bestemor var der? Han er en viktig omsorgsperson. Dere redusere han til å være ingenting? Sorry meg, her snakker vi om dagen etter fødsel og den eneste omsorgspersonen spebarnet kjenner hittil etter å ha ligget i magen. Det er noe helt annet enn etter flere uker-måneder. Det er også mor som ammer og å få ro, lite stress og mest av alt at barnet er på mor er veldig viktig for produksjonen. Man har jo kjempet så mye for de ordningene mor har i forbindelse med fødsel og nå skal man argumentere med at det ikke er så viktig allikevel? Helt utrolig å sitte å lese dette. 32 9
Hedy Lamarr Skrevet 13. oktober #1272 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (2 minutter siden): Dette blir bare gjentagelser.. Hun hadde ikke fått noen offisiell kontrakt for sesong fire det er korrekt, men hun fikk tydelig beskjed at hun var ønsket tilbake når hun var klar. Hva legger du i disse ordene egentlig? 🙂 Vi vet jo ikke hvem hun fikk den beskjeden av. Kan ha vært en assistent som bare skrev det for å støtte henne, eller et annet menneske som ikke har myndighet til å gi en slik beskjed. Kanskje beskjeden var personlig fra én i produksjonen hun hadde god tone med, ala Du er jo kjempedyktig, klart du kan komme tilbake! Det var neppe Charlo Halvorsen som skrev det, for å si det slik, da hadde hun garantert brukt beskjeden for hva den var verd. 17 10
Jobbermedbarn Skrevet 13. oktober #1273 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (5 minutter siden): Dette blir bare gjentagelser.. Hun hadde ikke fått noen offisiell kontrakt for sesong fire det er korrekt, men hun fikk tydelig beskjed at hun var ønsket tilbake når hun var klar. Hva legger du i disse ordene egentlig? 🙂 Jeg ville tolket det samme som Ulrikke (neste sesong er «min») hvis jeg satt der med nyfødt baby på intensiven= helt åpenbart at jeg ikke er klar for jobb enda. Kan du vise til denne dokumentasjonen? Har ikke sett den. Og som skrevet tidligere vi aner ikke hvem som har skrevet dette, kanskje tok noen et ansvar de ikke hadde? 15
Jobbermedbarn Skrevet 13. oktober #1274 Skrevet 13. oktober Hedy Lamarr skrev (1 minutt siden): Vi vet jo ikke hvem hun fikk den beskjeden av. Kan ha vært en assistent som bare skrev det for å støtte henne, eller et annet menneske som ikke har myndighet til å gi en slik beskjed. Kanskje beskjeden var personlig fra én i produksjonen hun hadde god tone med, ala Du er jo kjempedyktig, klart du kan komme tilbake! Det var neppe Charlo Halvorsen som skrev det, for å si det slik, da hadde hun garantert brukt beskjeden for hva den var verd. Nettopp. 8 3
FruRosa Skrevet 13. oktober #1275 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (8 minutter siden): Dette blir bare gjentagelser.. Hun hadde ikke fått noen offisiell kontrakt for sesong fire det er korrekt, men hun fikk tydelig beskjed at hun var ønsket tilbake når hun var klar. Hva legger du i disse ordene egentlig? 🙂 Jeg ville tolket det samme som Ulrikke (neste sesong er «min») hvis jeg satt der med nyfødt baby på intensiven= helt åpenbart at jeg ikke er klar for jobb enda. Det var på daværende tidspunkt ikke engang sikkert at det skulle bli en sesong 4! 18 4
Anemoi Skrevet 13. oktober #1276 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (45 minutter siden): Eller alternativ B ikke gi henne falske løfter/betryggelser i første plassen. Som jeg har skrevet før de var i sin fulle rett til å sette inn en vikar hvis de mente det var best for både Ulrikke OG programmet, men da må de ha pondus nok til å stå for den beslutningen å. Ikke la Ulrikke traske rundt på sykehuset med angst for å miste jobben+ servere henne falske betryggelser for så å kaste henne i søppel kassa. Jeg har kommentert om dette flere ganger. Det kommer helt an på hvem som sendte en sms og beroliget henne. Var det trøst der og da, eller var det fra noen med formell myndighet til å love henne noe? En person i produksjonen hadde nok ikke formell rett til å love noe som helst, det var ingen reell jobb-lovnad. Ulrikke har ikke sagt ett ord om hvem som sendte sms’en, det tyder på at det ikke var noen som formelt hadde slik avgjørelsesrett. Det burde Ulrikke selv ha innsett. Hun sier hun etter noen dager fikk besøk på sykehuset av «representanter fra NRK». Dette var tydelig da blitt løftet opp til noen med formelt ansvar og rett til å ta slike beslutninger. 11 1
FruRosa Skrevet 13. oktober #1277 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (47 minutter siden): Sorry meg, men du vet at både far og bestemor var der? Han er en viktig omsorgsperson. Dere redusere han til å være ingenting? Ingen har vel skrevet at far ikke viktig! MEN rett etter fødsel er mor viktigst! Uansett hvor mye likestilling og kvinnesak man vil fremme er dette et uomtvistelig faktum! 24 2 10
Blåttvann Skrevet 13. oktober #1278 Skrevet 13. oktober Sofie Maria skrev (51 minutter siden): Sorry meg, men du vet at både far og bestemor var der? Han er en viktig omsorgsperson. Dere redusere han til å være ingenting? Nei det gjør jeg ikke. Jeg sier mor skal være der for babyen sin. Flott at far og bestemor også er der. 10 2
FruRosa Skrevet 13. oktober #1279 Skrevet 13. oktober Anemoi skrev (1 minutt siden): Jeg har kommentert om dette flere ganger. Det kommer helt an på hvem som sendte en sms og beroliget henne. Var det trøst der og da, eller var det fra noen med formell myndighet til å love henne noe? En person i produksjonen hadde nok ikke formell rett til å love noe som helst, det var ingen reell jobb-lovnad. Ulrikke har ikke sagt ett ord om hvem som sendte sms’en, det tyder på at det ikke var noen som formelt hadde slik avgjørelsesrett. Det burde Ulrikke selv ha innsett. Hun sier hun etter noen dager fikk besøk på sykehuset av «representanter fra NRK». Dette var tydelig da blitt løftet opp til noen med formelt ansvar og rett til å ta slike beslutninger. Den SMSen hun snakker om kom som et svar på hennes stadige mas (hennes egne ord) om å få komme tilbake i teltet. Det er vel nærliggende å anta at det var (en i) produksjonen hun kommuniserte med. Ergo en som ikke hadde myndighet til å bestemme noe som helst. 15 6
oss-to Skrevet 13. oktober #1280 Skrevet 13. oktober Men eg reagerer sterkt på at ei mor kan legge dette ut til mange tusen følgjarar utan å kunne dokumentere det. Og ville forlate barnet sitt i 10 til 12 timar når barnet er 2 mnd forideleg født. Ho og mann sov nokre netter på rom menst mora tok barnet på sjukehuset. Etter å komt heim har ho hatt ungdommer fra familien til å være der for barnet. Alt menst ho filmar dette på snapp 24/7 til mange tusen sjåarar. Å følje Ulrikke Brandstorp på Snap er som å sjå oppfølgjaren til The Handmaid’s Tale. 11 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå