Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
missLynch skrev (2 minutter siden):

Sikkert enkeltpersonforetak. Ikke et AS. Man er ikke ansatt i et enkeltpersonforetak. Bedriften og eieren er samme juridiske enhet. 

Stemmer.. Hun har kun enkeltmannsforetak 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun var jo på jobb få timer etter fødsel. Som influenser har hun vel knapt tatt ammepause. 

Hovedproblemet hennes må vel være at hun mistet muligheten for ny sesong? Og da helst seasons 4. Og hovedgrunnen til at hun selv ønsker og trenger en ny sesong, er for å holde seg selv aktuell og selge mer på SoMe. 

Skjønner egentlig ikke hvor ellers hun vil med sine argumenter. For på den ene siden sier hun det er trist at fokuset hennes ble å beholde jobben i den første sårbare barseltiden, mens på den andre siden er hun skuffet fordi hun ikke fikk jobbe sånn som hun egentlig ville. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Nå begynner det tydeligvis å synke inn hos Ulrikke at ikke alle støtter og heier, men at det også er svært mange motstemmer. Hun sier på snap: «Det er overraskende hvor mange kvinner som slenger dritt. Vi må virkelig begynne mer å heie på hverandre.» Og hun henviser til alle meldingene hun har fått der man setter spørsmålstegn ved og er uenige i at hun ville gå tilbake til jobb dagen etter fødselen. Det er kvinner som slenger dritt…

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet

Hun må lære seg at å være uenig i en fremstilling ikke er å slenge dritt. 

• Liker 25
  • Nyttig 15
Skrevet (endret)
Anemoi skrev (15 minutter siden):

Nå begynner det tydeligvis å synke inn hos Ulrikke at ikke alle støtter og heier, men at det også er svært mange motstemmer. Hun sier på snap: «Det er overraskende hvor mange kvinner som slenger dritt. Vi må virkelig begynne mer å heie på hverandre.» Og hun henviser til alle meldingene hun har fått der man setter spørsmålstegn ved og er uenige i at hun ville gå tilbake til jobb dagen etter fødselen. Det er kvinner som slenger dritt…

Er det verkeleg slik at kvinners rettar veg tyngre enn barnet sitt beste?   Ulrikke   visar i ord og gjerningar kva ho meinar.

Endret av oss-to
  • Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
Nysådd skrev (2 timer siden):

Som jeg skrev over - det er en snever unntaksregel. Av lovteksten fremgår det at det må være bedre for mor å være i jobb, og eksemplene fra teorien er at barnet ikke er levedyktig eller er adoptert bort. Altså ting som trekker i retning av at det ikke er noe barn der som skal ha tilknytning til mor senere, og at mor kanskje har godt av å få tankene over på noe annet. Jeg finner ingen rettspraksis knyttet til bestemmelsen, og det er ikke så rart i og med at det gjelder en kortvarig plikt som er av liten interesse å få en avgjørelse i retten om lang tid senere. 

Skjønner. Hadde vært interessant om noen hadde spurt henne hvorfor hun mener hun skulle slippe permisjon de tre første ukene. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Anemoi skrev (30 minutter siden):

Da kan hun kanskje svare for seg da, i stedet for å oppføre seg like barnslig som de hun mener slenger dritt. Hun kommer jo bare med svada, ikke en eneste begrunnelse for hvorfor hun mener en kvinne bør få lov til å forlate sitt barn rett etter fødsel. 

• Liker 19
Skrevet
Anonym_2024 skrev (2 timer siden):

Unntaket gjelder også hvis mor har det bedre av å være på jobb fremfor å være i permisjon med barnet. 

Men hva er Ulrikkes grunn til dette? Er hun psykisk syk?

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Argumentet hennes er at hun elsker bakemesterskapet, hun elsker å jobbe og hun kommer fra en familie (mamma) som alltid har jobbet mye.

Jeg tenker at dette er syltynne begrunnelser for å ville være borte fra sin premature baby nesten halve døgnet fra dag én!

• Liker 30
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Anemoi skrev (1 time siden):

Vi må virkelig begynne mer å heie på hverandre.

(Sier Brandstorp, ikke Anemoi.)

Niks. Jeg heier ikke på kvinner bare fordi de er kvinner. Særlig ikke når de oppfører seg som bortskjemte unger som "vil ha, vil ha" for enhver pris, gir blaffen i sin egen premature baby, og gjemmer seg bak likestilling og kvinnekamp.

Generasjonene før oss kjempet og kjemper fortsatt ikke for Brandstorps merkverdige vridning på rettigheter, men blant annet for å slippe å føde under en busk, surre babyen på rygg og fortsette arbeidet i åkeren og at flere spedbarn skulle få vokse opp trygt med en mor tilstede.

Endret av Rev. Revenge
tilføyelse, skrivefeil, sitattull
  • Liker 24
  • Nyttig 10
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Kjempeliten skrev (27 minutter siden):

Men hva er Ulrikkes grunn til dette? Er hun psykisk syk?

Det vet man ikke, hun forteller ikke konkret hva det dreier seg om. Men hun var jo faktisk på jobb rett etter fødselen.Det var innspilling av Viaplay sin serie «mødre» på samme tid? Det erfares at hun bare forteller halvsannheter om denne saken. 

Skrevet (endret)
Frøken79 skrev (5 timer siden):

Jo mer UB prøver å forklare seg, jo dypere graver hun seg ned.

Mangler jo totalt morsfølelsen. Har en helt unaturlig adferd. Forsvarer hun virkelig at hun vil dra på jobb så tett etter en fødsel. Noen må jo realitetsorientere henne.

Og snakk om å brenne alle broer i forhold til programlederjobb i framtiden. 

Ho må jo ha ekstrem FOMO og et egoistisk stort ønske om å være i rampelyset/på tv-skjermen.

Håper hun får hjelp. 

Samtidig tenker jeg at NRK ikke kan tvinge UB til å ta permisjon etter at hun har født. Det er en rettighet man har som forelder. Ikke noe en arbeidsgiver kan påtvinge.

Men NRK har vel et slags ansvar for den nyfødte babyen? Eller har de ikke det selv om de er arbeidsgiver for guttens mor? NRK hadde fåt MASSIV kritikk hvis de lot UB være på jobb i dette tilfellet. Det er ikke godt å si hvordan UB hadde taklet det selv om hun der og da trodde hun skulle klare det helt fint. Mulig hun hadde reagert på det også og fortsatt grini på Snap om hvor lite hun selv klarte å ta vare på seg selv og tenke rasjonelt i situasjonen hun var i og at NRK burde tatt ansvar. Så da hadde det vært NRK sin skyld om de hadde latt henne jobbe også.

Sånne folk som Ulrikke klarer ikke ta ansvar for egne handlinger uansett, så vi hadde fått samme klaging men med annet utgangspunkt. "Får aldri den første tiden med sønnen min tilbake, NRK skulle aldri katt meg jobbe. Buhuhu".

Og tenk om babyen hadde dødd og UB hadde brukt hele hans levetid på jobb? Eller dødd etter noen uker og hun hadde vært på jobb i store deler av hans liv? Nei fy fader...

Endret av Blåttvann
  • Liker 24
  • Nyttig 3
Skrevet

Kan jo nesten garantere at om hun faktisk hadde fått lov av nrk å komme på jobb få timer etter fødsel, så hadde det blitt baluba av det også... Måtte jobbe få timer etter fødsel for å "beholde jobben", for så å eventuelt ikke få fornyet kontrakten.. 

• Liker 25
  • Nyttig 6
Skrevet
Kålrota skrev (1 time siden):

Hun må lære seg at å være uenig i en fremstilling ikke er å slenge dritt. 

Dette er jo et gjentakende problem blant folk som ønsker et liv i offentligheten, det være seg politikere eller influensere. Det er mange som tror at "ytringsfriheten" (uten at UB har påberopt seg denne) er fritak fra kritikk, motargumenter og sosiale konsekvenser, og det er mange som tenker at av ytringer de mottar som de er uenige med, faller i kategorien "dritt".

Man kunne jo håpet at slike "avsløringer" som UB har gjort av seg selv fører til at de mister plassen i offentligheten, men historien viser oss at dette ikke er tilfelle. Folk er sykelig opptatt av å følge disse influenserne, og spesielt de som er gravide eller nettopp har født. UB og influenserne er symptomet, men problemet ligger hos befolkningen. For hvorfor i all verden skal så mange hundre tusener mennesker i Norge bruke tid på å følge med på hva "kjendiser" gjør av alminnelige hverdagsting? Det er jo helt sinnsykt å være vitne til.

• Liker 16
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg tenker at alt dette dreier seg om FOMO, altså redsel for å gå glipp av noe. I dette tilfellet Bakemesterskapet og oppmerksomheten hun ville fått i den forbindelse.

Jeg finner det besynderlig at hun ikke følte redsel for å miste livsviktig tid med sin lille baby!

• Liker 23
  • Nyttig 6
Skrevet
FruRosa skrev (37 minutter siden):

Argumentet hennes er at hun elsker bakemesterskapet, hun elsker å jobbe og hun kommer fra en familie (mamma) som alltid har jobbet mye.

Jeg tenker at dette er syltynne begrunnelser for å ville være borte fra sin premature baby nesten halve døgnet fra dag én!

Helt enig! Hun jobber febrilsk nå på snap, sier hun ikke vil forsvare seg, men informere og forklare. Og så roter hun seg inn i masse prat og unnskyldninger, at hun kunne jo ikke gjøre noen medisinsk - det var sykehuset sitt ansvar, at hun hadde tidsmessig en kort fødsel og ikke var sliten, at foreldre med andre barn heller ikke kan være på sykehuset hele tiden…
Det virker panisk og patetisk. 

Hun har flere ganger skyldt på det hun kaller familiemottoet: «Våkentid er arbeidstid!» Og hun fortsetter med å si at «da gjelder det å finne den jobben i arbeidslivet som man har lyst til å gjøre hele tiden». Jeg syns vel ikke det mottoet virker særlig sunt, jeg, verken for enkeltpersoner og familien… Og BM var jo en midlertidig greie, eller så hun for seg 10 sesonger med seg selv som programleder???

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Hun sier at mannen hennes neppe hadde blitt nektet å jobbe dagen etter at han ble far, så derfor mener hun at hun også bør kunne jobbe rett etter at hun ble mor. Hun var i god form, fødselen gikk fort og hun hadde jo bare vært gravid i 7 mnd. Jeg skjønner ikke at hun ville jobbe, tror heller ikke det hadde gått bra selv om hun tror det. Å bli mor er en fulltidsjobb i starten, selv om de fikk mye hjelp på sykehuset. Det blir også brukt som argument at på andre sykehus kan man ikke være så mye med premature barn, trist at hun som fikk muligheten egentlig ikke ville vær der. 

Når det er sagt så skjønner jeg godt at hun er lei seg, det er veldig forståelig. 

Endret av snute
.
  • Nyttig 7
Skrevet
Sofie Maria skrev (19 timer siden):

Topp det, men hun hadde fortsatt fått beskjed at hun var ønsket tilbake NåR hun KAN. Når hun da sitter der med nyfødt baby på intensiven og programmet varer noen få uker blir det en veldig vanskelig sak og løfte/beskjeden  skulle blitt overført til sesong fire hvis nrk var til å stole på!  Så fikk de heller funnet en annen til sesong 5 ;) 

Men siden nesten alle her inne er imot Ulrikke og alle «beviser» for at nrk har opptrådt uproft i denne saken blir ansett som spekulasjoner så sier jeg takk for meg i denne tråden. Til dere som fortalte om nyfødt tiden takk for innsikt🙂 

Men hun kunne jo ikke. Jeg forstår godt om nrk ikke ønsket å ta risikoen med å få tilbake en nybakt mor til jobb under 48 timer etter fødsel selv om mor mener det skal gå bra. Hadde situasjonen vært ei uke etter fødsel og hun mente det gar greit å jobbe  hadde det vært en ting, men det atr noen dager før hormonene roer seg, og det er helt normalt å tro at en nybakt mor ikke har kontroll på hva hun sier og hva hun føler rett etter fødsel.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Anemoi skrev (44 minutter siden):

Helt enig! Hun jobber febrilsk nå på snap, sier hun ikke vil forsvare seg, men informere og forklare. Og så roter hun seg inn i masse prat og unnskyldninger, at hun kunne jo ikke gjøre noen medisinsk - det var sykehuset sitt ansvar, at hun hadde tidsmessig en kort fødsel og ikke var sliten, at foreldre med andre barn heller ikke kan være på sykehuset hele tiden…
Det virker panisk og patetisk. 

Hun har flere ganger skyldt på det hun kaller familiemottoet: «Våkentid er arbeidstid!» Og hun fortsetter med å si at «da gjelder det å finne den jobben i arbeidslivet som man har lyst til å gjøre hele tiden». Jeg syns vel ikke det mottoet virker særlig sunt, jeg, verken for enkeltpersoner og familien… Og BM var jo en midlertidig greie, eller så hun for seg 10 sesonger med seg selv som programleder???

Men for faen, babyer trenger da mer enn medisinsk hjelp når de er innlagt? De trenger omsorg og kjærlighet fra sin mor!!!

Ok, barn klarer seg når mor dør i barsel og blir borte også, men det er da vel ingen med vettet i behold som mener det er der lista bør ligge.

Endret av Blåttvann
  • Liker 24
  • Nyttig 12
Skrevet
Blåttvann skrev (6 minutter siden):

Men for faen, babyer trenger da mer enn medisinsk hjelp når de er innlagt? De trenger omsorg og kjærlighet fra sin mor!!!

Ok, barn klarer seg når mor dør i barsel og blir borte også, men det er da vel ingen med vettet i behold som mener det er der lista bør ligge.

Enig!!! Men da argumenterer Ulrikke med at det var godt nok med far eller mormor… 
Som jeg skrev, panisk og patetisk. 

• Liker 8
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...