Harnoejegvilsi Skrevet 12. oktober 2025 #1201 Skrevet 12. oktober 2025 Hun snakker jo om dette med jobben i podden med Tuva Fellmann
Menice Skrevet 12. oktober 2025 #1202 Skrevet 12. oktober 2025 Sofie Maria skrev (1 time siden): Ok så du mener NRK plutselig skulle ville bytte henne ut (altså finne en annen til sesong fire) hvis hun aldri var gravid? Hvorfor skulle de villet det? Økonomi har vel heller aldri vært greia fra Ulrikke sin side, jeg er ganske sikker på at Ulrikke tjener mer på digitale plattformer og diverse andre ting enn det nrk gir henne 😂.. Fullt mulig at NRK ville bytte henne ut ja. Det byttes jo jevnlig ut programledere i denne bransjen. I tillegg har ikke Ulrikke gjort det så veldig fra i den rollen og NRK har fått en del klager fra bakenesterskap-fans 18
Brunello Skrevet 12. oktober 2025 #1203 Skrevet 12. oktober 2025 Anonym_2024 skrev (21 minutter siden): Hun sier også at hun fikk legerklæring fra legen på sykehuset. Jeg ser det i sammenheng med dette «unntaket fra arbeidsmiljøloven» hun snakker om på GMN. I arbeidsmiljøloven ligger det en mulighet for å ikke ta ut de 6 første ukene, hvis det foreligger en legeattest om at det er bedre for mor å komme i arbeid fremfor å være i permisjon. For meg er det helt uforståelig at noen med et prematur barn tenker at det viktigste er å komme seg i jobb etter noen dager, fremfor å være der for barnet. Så at hun ikke fikk gjennomføre sesong 3, har også vært et problem for henne. Selvsagt er det et problem for henne at hun ikke fikk gjennomført sesong tre. Slike som henne er helt avhengig av maksimal eksponering for å holde populæriteten oppe. Dersom hun ikke er populær nok, vil inntektene falle. Og de har jo selv ødelagt arbeidsmarkedet ved å gjøre jobbene som freelancere. Høyere inntekter, men veldig få rettigheter. 7 4
DesmondMiles Skrevet 12. oktober 2025 #1204 Skrevet 12. oktober 2025 Brunello skrev (1 minutt siden): Selvsagt er det et problem for henne at hun ikke fikk gjennomført sesong tre. Slike som henne er helt avhengig av maksimal eksponering for å holde populæriteten oppe. Dersom hun ikke er populær nok, vil inntektene falle. Og de har jo selv ødelagt arbeidsmarkedet ved å gjøre jobbene som freelancere. Høyere inntekter, men veldig få rettigheter. Men NRK er da ikke ansvarlig for å bygger merkevaren til UB, er de det da? De er bare ansvarlige for å hedre kontrakten sin, hvilket de absolutt har gjort. Og jeg skal love deg at UB ikke ønsker noe fast ansettelse i NRK, for det legger sterke begrensninger på andre inntektsmuligheter. Da er det sayonara til å være en Snapchat-dronning. 18
Brunello Skrevet 12. oktober 2025 #1205 Skrevet 12. oktober 2025 DesmondMiles skrev (Akkurat nå): Men NRK er da ikke ansvarlig for å bygger merkevaren til UB, er de det da? De er bare ansvarlige for å hedre kontrakten sin, hvilket de absolutt har gjort. Og jeg skal love deg at UB ikke ønsker noe fast ansettelse i NRK, for det legger sterke begrensninger på andre inntektsmuligheter. Da er det sayonara til å være en Snapchat-dronning. Jeg skriver at det er et problem for henne. Ikke at nrk har gjort noe galt. 8
DesmondMiles Skrevet 12. oktober 2025 #1206 Skrevet 12. oktober 2025 Brunello skrev (5 minutter siden): Jeg skriver at det er et problem for henne. Ikke at nrk har gjort noe galt. Beklager, min feil. Tolket det som et forsvar av UB sine handlinger, slik som enkelte bedriver her i tråden.
Dupers Skrevet 12. oktober 2025 #1207 Skrevet 12. oktober 2025 Menice skrev (1 time siden): Fullt mulig at NRK ville bytte henne ut ja. Det byttes jo jevnlig ut programledere i denne bransjen. I tillegg har ikke Ulrikke gjort det så veldig fra i den rollen og NRK har fått en del klager fra bakenesterskap-fans Jeg finner det ganske sansynlig at vikaren gjorde en god jobb og trivdes -derfor ville hun fortsette. Nrk som statlig arbeidsgiver må følge loven og ansette den som er best egnet med høyest utdanning. Så når de fant noen som var oike godt egnet valgte de å ansette den av de to med mest relevant utdanning. 10
Gjest Anonym_2024 Skrevet 12. oktober 2025 #1208 Skrevet 12. oktober 2025 K@tt skrev (5 timer siden): Hun begynte vel med at det var pga hun ikke fikk sesong 4, men ble "byttet" ut. Så snudde hun og sa i mot seg selv og at det ikke var sesong 4 som var problemet men at hun ikke fikk gå på jobb timer etter fødsel med et prematurt barn som lå i kuvøse med pustehjelp. Veldig rart hun ikke sa dette om sesong 3 tidligere, for det skjedde jo ved fødsel men hennes utbrudd på snap kom jo når hun fikk vite at hun ikke fikk sesong 4- som hun selv hevder aldri var problemet. Godt poeng!
Sofie Maria Skrevet 12. oktober 2025 #1209 Skrevet 12. oktober 2025 (endret) Dupers skrev (1 time siden): Jeg finner det ganske sansynlig at vikaren gjorde en god jobb og trivdes -derfor ville hun fortsette. Nrk som statlig arbeidsgiver må følge loven og ansette den som er best egnet med høyest utdanning. Så når de fant noen som var oike godt egnet valgte de å ansette den av de to med mest relevant utdanning. Topp det, men hun hadde fortsatt fått beskjed at hun var ønsket tilbake NåR hun KAN. Når hun da sitter der med nyfødt baby på intensiven og programmet varer noen få uker blir det en veldig vanskelig sak og løfte/beskjeden skulle blitt overført til sesong fire hvis nrk var til å stole på! Så fikk de heller funnet en annen til sesong 5 Men siden nesten alle her inne er imot Ulrikke og alle «beviser» for at nrk har opptrådt uproft i denne saken blir ansett som spekulasjoner så sier jeg takk for meg i denne tråden. Til dere som fortalte om nyfødt tiden takk for innsikt🙂 Endret 12. oktober 2025 av Sofie Maria
Blåttvann Skrevet 12. oktober 2025 #1210 Skrevet 12. oktober 2025 K@tt skrev (6 timer siden): Hun begynte vel med at det var pga hun ikke fikk sesong 4, men ble "byttet" ut. Så snudde hun og sa i mot seg selv og at det ikke var sesong 4 som var problemet men at hun ikke fikk gå på jobb timer etter fødsel med et prematurt barn som lå i kuvøse med pustehjelp. Veldig rart hun ikke sa dette om sesong 3 tidligere, for det skjedde jo ved fødsel men hennes utbrudd på snap kom jo når hun fikk vite at hun ikke fikk sesong 4- som hun selv hevder aldri var problemet. Hun skjønte at hun dreit seg ut og prøvde å ro seg inn. Så dreit hun seg bare enda mer ut. 19 8
Gjest Anonym_2024 Skrevet 12. oktober 2025 #1211 Skrevet 12. oktober 2025 Skjønner ikke hva hun styrer med. Hun var midt i et annet oppdrag når hun fødte og fikk betalt for sesong 3. Historien endrer seg underveis, hun uttalte følgende til TV2 under høstlanseringen til Viaplay i år : « 29-åringen forteller at hun ikke hadde hodet helt på plass rett etter fødselen. – Jeg spurte sykepleierne om jeg var en dårlig mor hvis jeg dro på innspilling om seks timer. Ingen ville svare. – Du vurderte å dra på innspilling rett etter at du hadde fått en sønn? – Absolutt! Når du akkurat har pusha ut et barn, så er du ganske rusa på livet, og det er litt adrenalin inne i bildet. Men så gikk det opp for meg at han er prematur, også lander man litt. Men det var ingen tvil om at jeg skulle være sammen med ham på sykehuset og passe på ham, kose med ham og bli kjent med ham.» https://www.tv2.no/underholdning/var-i-fornektelse-under-fodselen/17804195/
Anemoi Skrevet 12. oktober 2025 #1212 Skrevet 12. oktober 2025 (endret) Anonym_2024 skrev (18 minutter siden): Skjønner ikke hva hun styrer med. Hun var midt i et annet oppdrag når hun fødte og fikk betalt for sesong 3. Historien endrer seg underveis, hun uttalte følgende til TV2 under høstlanseringen til Viaplay i år : « 29-åringen forteller at hun ikke hadde hodet helt på plass rett etter fødselen. – Jeg spurte sykepleierne om jeg var en dårlig mor hvis jeg dro på innspilling om seks timer. Ingen ville svare. – Du vurderte å dra på innspilling rett etter at du hadde fått en sønn? – Absolutt! Når du akkurat har pusha ut et barn, så er du ganske rusa på livet, og det er litt adrenalin inne i bildet. Men så gikk det opp for meg at han er prematur, også lander man litt. Men det var ingen tvil om at jeg skulle være sammen med ham på sykehuset og passe på ham, kose med ham og bli kjent med ham.» https://www.tv2.no/underholdning/var-i-fornektelse-under-fodselen/17804195/ Sterk dokumentasjon på at mye av det Ulrikke nå har anklaget NRK for, her har en helt annen versjon… Endret 12. oktober 2025 av Anemoi 27 8
Miomino Skrevet 12. oktober 2025 #1213 Skrevet 12. oktober 2025 Anonym_2024 skrev (7 timer siden): Hvorfor skal jeg innrømme noe som ikke har rot i noe annet enn din virkelighet? Du fortsetter å synse uten å legge ved en eneste link til din argumentasjon. Og i tillegg påstår du noe jeg ikke har skrevet i det hele tatt, som faktisk er uredelig. Du får lage egen NRK tråd her på KG, så kan man diskutere NRK der. Det er et tema du brenner hardt for ser jeg. 👇👇 Anonym_2024 skrev (På 10.10.2025 den 14.38): NRK er kjent for å være en kompromissløs arbeidsgiver. Vanskelig å få fast stilling og høy turnover. De har hatt mange ansatte som har kritisert de for bruk og kast mentaliteten statskanalen har. Ulrikke er bare en av mange i denne rekka. Anonym_2024 skrev (På 10.10.2025 den 15.29): Kan ikke se at jeg nevnte at de skal ta henne tilbake noe timer etter fødsel?Jeg uttaler meg om hvordan NRKer som arbeidsgiver. Til sammenligning så er det utrolig spesielt at podcasten med SE og Fetisha aldri ble kansellert, selv med posegate. Selv om NRK fikk massiv kritikk for håndteringen. Jeg skjønner at NRKl ikke kunne ta henne tilbake i sesong 3, men at hun ikke fikk tilbud om sesong 4 er spesielt. Ulrikke hadde en begrunnet frykt når hun fødte, frykten for å miste oppdraget permanent. Det er slik bransjen fungerer, utrolig at det fungerer slik i en lstatskanal som ikke er avhengig av kommersielle krefter for å få økonomien til å gå rundt engang. I tillegg er det en offentlig arbeidsgiver som definitivt burde hatt høyere terskel for hvordan de behandler ansatte. https://www.nrk.no/kultur/samarbeidet-mellom-sophie-elise-og-nrk-er-historie-1.16320058 Anonym_2024 skrev (På 10.10.2025 den 16.08): Hun har vært en del av konseptet i 2 sesonger, NRK er kjent for sine metoder som arbeidsgiver. De har folk på lufting hver 3 år , Ulrikke er ute. Hva var det jeg påsto, som du ikke hadde skrevet, sa du?? Hvem var uredelig, sa du? 👆👆 Anonym_2024 skrev (På 10.10.2025 den 16.32): Det er jeg helt enig i. Ulrikke var klar over hva slags arbeidsgiver NRK er, de gjør vurderinger uavhengig av kjønn, hudfarge eller legning. Det er hverken kjønnskamp eller diskriminering det som har skjedd med henne. Hun er bare en av mange som blir skiftet ut, som er en helt normal policy i den bedriften. Anonym_2024 skrev (På 10.10.2025 den 16.44): Jeg har alltid hatt inntrykk av at NRK har hatt et ekstra godt forhold til Ulrikke. Hun har vært godt profilert og fått mye sendetid. Hvorfor hun plutselig ikke er relevant for de lenger er underlig. I rest my case! 6 3
Gjest Anonym_2024 Skrevet 12. oktober 2025 #1214 Skrevet 12. oktober 2025 Miomino skrev (3 minutter siden): Anonym_2024 skrev (På 10.10.2025 den 16.44): I rest my case! Det var på tide.
Love2017juni Skrevet 12. oktober 2025 #1215 Skrevet 12. oktober 2025 (endret) Jeg kommer aldri til og heie på en dame som pisser på retten vi kvinner har til og være med våre nyfødte små. Vi er heldige som har denne rettigheten som er det beste for de aller fleste mødre, og ALLE(!) nyfødte. At folk ikke reagerer om far reiser på jobb; - Nei, for far er faktisk ikke omsorgsperson på lik linje som moren er når babyen er nyfødt. Å skulle dra likestillingen så langt at far og mor skal likestilles i en slik setting blir FEIL! Naturen er ikke slik. Den dagen de kan amme, gå Gravide og føde; Da kan vi likestilles. - og at hun legger til at «om du har ett barn som trenger pustehjelp så er det ikke du som foreldre som Har ansvaret, men sykehuset..» for og vise at det er greit og være borte., Mangler hun morsfølelsen? Synes synd på henne om hun står i en fødselsdepresjon eller noe? Noe skurrer vertfall veldig her.. (men da burde familien stoppet henne fra og dele alt dette) Endret 13. oktober 2025 av Love2017juni 11 22
Kjempeliten Skrevet 12. oktober 2025 #1216 Skrevet 12. oktober 2025 Love2017juni skrev (2 timer siden): Jeg kommer aldri til og heie på en dame som pisser på retten vi kvinner har til og være med våre nyfødte små. Vi er heldige som har denne rettigheten som er det beste for de aller fleste mødre, og ALLE(!) nyfødte. At folk ikke reagerer om far reiser på jobb; - Nei, for far er faktisk ikke omsorgsperson på lik linje som moren er når babyen er nyfødt. Å skulle dra likestillingen så langt at far og mor skal likestilles i en slik setting blir FEIL! Naturen er ikke slik. Den dagen de kan amme, gå Gravide og føde; Da kan vi likestilles. - og at hun legger til at «om du har ett barn som trenger pustehjelp så er det ikke du som foreldre som Har ansvaret, men sykehuset..» for og vise at det er greit og være borte., Mangler hun morsfølelsen? Synes synd henne om hun står i en fødselsdepresjon eller noe? Noe skurrer vertfall veldig her.. Jeg hadde blitt sur om mannen valgte å dra på jobb dagen etter fødsel. Hvem hadde ikke blitt det? Og som flere har nevnt så endrer historien seg hele tiden. Hva har hun å si til det? Virker så desperat. 23 9
Stargaze Skrevet 13. oktober 2025 #1217 Skrevet 13. oktober 2025 (endret) Så enig, dette er å dra likestillingskortet alt for langt. Antakelig kom denne fødselen så brått på henne at hun gikk rett i allert. I og med at det er førstefødte er det ikke sikkert at hun har forstått babyens behov og viktighet av at mor er nær, rolig og ikke stresset. Babyen skulle fortsatt vært i magen hennes og hun er primær omsorgsperson for babyen. Mest trist at hun fortsatt ikke viser mer ydmykhet overfor morsrollen de første ukene, men forsvarer å dra rett ut i en stressende innspilling. En far kan aldri erstatte en mor i denne fasen. U bør også innse at hun som freelancer ikke både kan ha fordelen som det gir, med stor fleksibilitet og frihet og sikkerhet for jobber videre. Ønsker hun trygghet bør hun søke en fast 8-16 jobb. Alle som har drevet for seg selv vet at det er både fordeler og ulemper og at det må veies opp for når man tar valget. Det som imidlertid skremmer mest i hennes rolle som mor er den sinnsyke delingen av babyen fra dag 1. Det skal vel erstatte inntekten og sikre at mor slipper å jobbe så hardt og lite fleksibelt. - en skam rett og slett. Endret 13. oktober 2025 av Stargaze 15 13
Blåttvann Skrevet 13. oktober 2025 #1218 Skrevet 13. oktober 2025 (endret) Anemoi skrev (11 timer siden): Sterk dokumentasjon på at mye av det Ulrikke nå har anklaget NRK for, her har en helt annen versjon… Oj, ja dette var en ganske annen forklaring fra henme. Så hvis jeg forstår det korrekt så har hennes versjon endret seg fra at hun i juni sa til VG at hun selvfølgelig skulle være sammen med sønnen på sykehuset til at hun nå sier at hun selvfølgelig skulle vært på jobb. Alt for å prøve å kaste NRK under bussen, ro seg inn (til hva?) eller hva prøver hun på? Det eneste riktige etter en fødsel er at en mor skal og vil være med barnet sitt og strekker seg langt for å få det til, det er slik naturen har laget oss (de fleste). Hun sier hun var rusa på livet etter fødsel, men den rusen er der for å knytte mammaen til barnet, ikke jobb!? Mødre på nfi blir vurdert i forhold til hvor knyttet de er til barna sine, mon tro hva hun scoret der... At sykepleierne ikke ville svare når hun spurte om hun var en dårlig mor som ville på innspilling sier jo sitt. Men nå som hun har glemt at hun har sagt dette så er det altså den versjonen om at hun ville på jobb hun prøver å bruke for å høste sympati. Hun burde jo kanskje husket på den situasjonen med sykepleierne for å forstå hvor ille det er at hun ville på jobb etter fødsel. Love2017juni skrev (8 timer siden): Jeg kommer aldri til og heie på en dame som pisser på retten vi kvinner har til og være med våre nyfødte små. Vi er heldige som har denne rettigheten som er det beste for de aller fleste mødre, og ALLE(!) nyfødte. At folk ikke reagerer om far reiser på jobb; - Nei, for far er faktisk ikke omsorgsperson på lik linje som moren er når babyen er nyfødt. Å skulle dra likestillingen så langt at far og mor skal likestilles i en slik setting blir FEIL! Naturen er ikke slik. Den dagen de kan amme, gå Gravide og føde; Da kan vi likestilles. - og at hun legger til at «om du har ett barn som trenger pustehjelp så er det ikke du som foreldre som Har ansvaret, men sykehuset..» for og vise at det er greit og være borte., Mangler hun morsfølelsen? Synes synd på henne om hun står i en fødselsdepresjon eller noe? Noe skurrer vertfall veldig her.. (men da burde familien stoppet henne fra og dele alt dette) Å ikke være der for eget barn når det trenger deg som mest er jo nr.1 grunn til at noen mødre er dårlige mødre!? Kanskje nest etter vold, men altså... Er hun helt virkelighetsfjern!? Oskar har ikke født og babyen kjenner ikke hans lukt, hjerterytme, pusterytme, og bevegelser. Mammaer er de som bærer frem barna inni seg og det kommer vi oss ikke unna. Barnet kjenner mor aller best og trenger henne mest. Pappaer har ikke melk heller og kan ikke gi barnet mat. Hvem som har melk sier noe om hvem som er viktigst for barnet den første tiden, sånn fra naturens side. Vi kan ikke bestemme oss for at biologien ikke finnes, selv om vi har sykehus og morsmelkerstatning. Å bruke "kvinner er kvinner verst"-kortet blir også for dumt all den tid hun gjør en ekstremt dårlig vurdering. Hvis man ser en mor slå barnet sitt vil man instinktivt reagere med å få vondt av barnet og få et ønske om å beskytte det (gripe inn i situasjonen eller ringe 112 eller andre tiltak), akkurat som når en mor vurderer å ikke være der for sitt ekstremt pleietrengende barn som er på sitt mest sårbare. Det strider imot de fleste andre mødres urinstinkter og det er det en meget god grunn til. Det handler ikke om å være slem hvis man sier i fra til en mor som gjør en feil, men om å gi en tydelig beskjed til en mor som trenger å høre hvordan ting burde være. Og Ulrikke burde være flau. Men istedet drar hun offerkortet slik at hun slipper å måtte reflektere og.., gud forby, kanskje endre litt på prioriteringene sine og holdningene sine om hva det vil si å være mamma. Kanskje jobbe med morsfølelsen hos en psykolog. Å endre seg krever innsats. Men det blir vel for mye for en enkel influencer. Endret 13. oktober 2025 av Blåttvann 21 15
pep Skrevet 13. oktober 2025 #1219 Skrevet 13. oktober 2025 Jeg skulle gjerne latt mannen min både føde og amme,jeg,for begge deler var vondt! Vi kan rope om likestilling så høyt vi vil,men det er en biologisk forskjell der altså,som vi ikke får gjort noe med. 13
DesmondMiles Skrevet 13. oktober 2025 #1220 Skrevet 13. oktober 2025 Love2017juni skrev (9 timer siden): At folk ikke reagerer om far reiser på jobb; - Nei, for far er faktisk ikke omsorgsperson på lik linje som moren er når babyen er nyfødt. Å skulle dra likestillingen så langt at far og mor skal likestilles i en slik setting blir FEIL! Naturen er ikke slik. Den dagen de kan amme, gå Gravide og føde; Da kan vi likestilles. Mon tro hva slags omgangskrets UB har, om ingen reagerer på at en nybakt far til et prematurt barn drar på jobb dagen etter fødselen. Kollegaene mine hadde reagert med sjokk og vantro om jeg dukket opp på jobb dagen etter fødselen til noen av mine barn. Ei heller ofret jeg jobben noe tanke i de to første ukene, synes det var så kjipt å dra tilbake så tidlig at etter fødsel til nummer to tok jeg ut en uke ferie slik at jeg fikk tre uker hjemme. Så jeg merker at jeg som far ikke setter pris på å bli kastet under bussen i kraft av mitt kjønn heller. Nok en gang bommer UB totalt... 21 1 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå