Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Anbefaler alle som følgjer influensarar som deler mykje innhald om små barn å melde inn slike kontoar på Snapchat.

Du kan til dømes skrive dette i rapporteringa:
«Denne kontoen deler mykje innhald om eit lite barn, inkludert helse og privatliv. Eg oppfattar dette som barneeksponering som kan vere skadelig eller uetisk.

• Liker 19
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
oss-to skrev (3 minutter siden):

Anbefaler alle som følgjer influensarar som deler mykje innhald om små barn å melde inn slike kontoar på Snapchat.

«Denne kontoen deler mykje innhald om eit lite barn, inkludert helse og privatliv. Eg oppfattar dette som barneeksponering som kan vere skadelig eller uetisk.

Flott oppfordring! 
Jeg er aktiv på flere områder for å sette fokus på influenserne sin barneeksponering, ikke bare her på KG.
Desto flere som aksjonerer på ulike måter, desto bedre!!!

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Anemoi skrev (49 minutter siden):

Jeg skjønner godt at du spør! Selv deltar jeg i flere tråder her på KG om influensere som eksponerer barna sine. Jeg har daglig erfart at folk benekter og fornekter at influenserne utleverer barna sine. Det argumenteres med at det er jo bare litt, vi ser jo ikke så mye  og ikke minst: Har du bevis på at de eksponerer? 
Da er det kun en ting som duger, det er dokumentasjon, ja, se her er eksempler på barneeksponeringen. Aller helst ville jeg latt være å følge, den dagen det kommer klare regler som hindrer influenserne i å eksponere sine barn - avfølger jeg alle sammen tvert! 

Men nå har jo disse folkene holdt på slik i over ti år, og det er ikke engang prat om et lovforslag rundt slike regler vel? Så realiteten er at man gir penger til det man kjemper mot…

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
DesmondMiles skrev (12 minutter siden):

Men nå har jo disse folkene holdt på slik i over ti år, og det er ikke engang prat om et lovforslag rundt slike regler vel? Så realiteten er at man gir penger til det man kjemper mot…

Joda, det diskuteres og kritikken øker på flere plan. Jeg erfarer at influensere og barneeksponering er mer på flere dagsordener enn tidligere. 
Dessuten, selv om man vet at endringer kan ta lang tid, syns jeg ikke man bare kan gi opp!
Influenserne og barneeksponeringen kan ikke få råde grunnen fritt uten motstand. Det er å verne barna våre det gjelder… Jeg har troen!

Endret av Anemoi
  • Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Anonym_2024 skrev (1 time siden):

Sesong 4 har vel aldri vært et tema? Hun sier selv at problemet var at hun ikke fikk spille inn sesong 3?

I utgangspunktet ja, men hun sier også hun aksepterte å bli byttet ut med håp og tro at hun da ville få sesong fire, men siden dette ikke skjedde (tross visse betryggelser og løfter) føler hun nå hele situasjonen hendte under falske premisser og det forstår jeg. Det er bare å se den siste instagramen hennes så forklarer hun det meste.

Hadde hun ikke vært gravid eller  født baby i det hele hadde hun garantert fått sesong tre og mye høyere sjanse for sesong fire. Sånn er det bare uansett styrtfødsel og alt annet som hendte🙂

Skrevet
Sofie Maria skrev (11 minutter siden):

Hadde hun ikke vært gravid eller  født baby i det hele hadde hun garantert fått sesong tre og mye høyere sjanse for sesong fire. Sånn er det bare uansett styrtfødsel og alt annet som hendte🙂

Men hun fikk jo betalt for sesong 3, ergo hadde fødsel null økonomisk innvirkning på jobben hennes.

Dine antagelser om sesong 4 er bare ren gjetning.

Hun får søke fast stilling i NRK om hun ønsker forutsigbarhet.

• Liker 22
  • Nyttig 6
Skrevet
DesmondMiles skrev (2 minutter siden):

Men hun fikk jo betalt for sesong 3, ergo hadde fødsel null økonomisk innvirkning på jobben hennes.

Dine antagelser om sesong 4 er bare ren gjetning.

Hun får søke fast stilling i NRK om hun ønsker forutsigbarhet.

Ok så du mener NRK plutselig skulle ville bytte henne ut (altså finne en annen til sesong fire) hvis hun aldri var gravid? Hvorfor skulle de villet det? Økonomi har vel heller aldri vært greia fra Ulrikke sin side, jeg er ganske sikker på at Ulrikke tjener mer på digitale plattformer og diverse andre ting enn det nrk gir henne 😂..

Skrevet
Sofie Maria skrev (15 minutter siden):

I utgangspunktet ja, men hun sier også hun aksepterte å bli byttet ut med håp og tro at hun da ville få sesong fire, men siden dette ikke skjedde (tross visse betryggelser og løfter) føler hun nå hele situasjonen hendte under falske premisser og det forstår jeg. Det er bare å se den siste instagramen hennes så forklarer hun det meste.

Men dette er jo en sjanse man tar når man jobber som selvstendig og får korte kontrakter. At hun var gravid og fødte for tidlig kunne like gjerne vært at hun ble syk eller noe annet hadde skjedd. Man har et mindre vern når man jobber på denne måten, det sier hun jo også selv. Hvis man vil ha trygghet må man jo søke faste stillinger. 

Vi vet jo ikke hva eller hvem hun har fått betryggelser fra, det kan være noen ville trøste henne og ga lovnader andre som bestemmer mer ikke var enige i, eller at de så at situasjonen var for vanskelig til at innspillingen kunne gjennomføres. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
Sofie Maria skrev (4 minutter siden):

Ok så du mener NRK plutselig skulle ville bytte henne ut (altså finne en annen til sesong fire) hvis hun aldri var gravid? Hvorfor skulle de villet det? Økonomi har vel heller aldri vært greia fra Ulrikke sin side, jeg er ganske sikker på at Ulrikke tjener mer på digitale plattformer og diverse andre ting enn det nrk gir henne 😂..

At hun er med i et program på nrk som det nesten utelukkende er målgruppen til hennes øvrige plattformer som ser på er selvsagt enormt viktig for hennes inntjening på de andre plattformene. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
oss-to skrev (1 time siden):

Det har jeg faktisk ikke tenkt på.. takk for info

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Anonym_2024 skrev (2 timer siden):

Sesong 4 har vel aldri vært et tema? Hun sier selv at problemet var at hun ikke fikk spille inn sesong 3?

Jo, det var det at hun aldri fikk sesong 4 som startet hele saken, det var jo derfor hun grein og la ut disse videoene. Sesong 4 er hele temaet, men å etterkant prøver UB å ro noe heftig og få det til å handle om sesong 3. Men det var altså hun selv som startet det hele nettopp fordi hun ikke fikk sesong 4. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Sofie Maria skrev (33 minutter siden):

Det er en årsak til at programlederjobben er på konyrakt sesong for sesong. Fordi de plutselig kan finne ut at de skal fornye, at programmet trenger en leder etter et visst antall sesonger. De er avhengig av seere, og dermed også gode programledere, som ikke går seg vill i sin egen selvopptatthet.

• Liker 24
Gjest Anonym_2024
Skrevet (endret)
Sofie Maria skrev (3 timer siden):

Men håp og tro er ikke noe garanti for videre oppdrag med NRK, eller TV2 eller noen andre mediehus i den bransjen. Dette vet Ulrikke. NRK har «sparket» mange gode programledere så hvorfor tar hun det så personlig? Til sammenligning fikk ikke Staysman eller Vida Lill forlenget kontrakten med NRK, og det er mange flere i den klubben der. Hverken Staysman eller Vida Lill hadde fått barn når de ikke forlenget kontrakten, og Staysman er mann så ikke noe diskriminering av kjønn når det gjelder den termineringen av kontrakten. Det er helt normal praksis i NRK (selv om man bruker AI og Cherry picker fra artikler for å motbevise dette), det er allment kjent. 

Anbefaler denne artikkelen som belyser problemet med lufting etter 3 år, samt kritikken fra journalister mot NRK for praksisen om midlertidige årsverk som ikke bare gjelder programledere men også andre ansatte i statskanalen. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/forbanna-etter-nrk-exiten/

«I et intervju med fagbladet Journalisten forteller hun åpent om hvordan det var å måtte forlate statskanalen og P3 etter å ha vært der i to år og elleve måneder - på hele 12 forskjellige kontrakter. Da hun ble informert om at de ikke hadde planer om å fornye kontrakten, eller gi henne fast jobb, brast radioprofilen sammen i tårer.»

«Ordet «lufting» ble aldri brukt, ei heller ble det sagt noe om at det hadde gått for lang tid. Likevel mener Berge at det er slik det er i praksis, at lufting er noe alle snakker om i NRK, og at de til og med har galgenhumor på det i redaksjonene.»

https://www.journalisten.no/adelina-ibishi-arbeidsmiljo-arbeidsmiljoloven/vida-lill-berge-matte-ut-av-nrk-etter-tolv-korte-kontrakter--jeg-har-vaert-trist-og-lei-meg-forbanna-og-bitter/417228

https://www.journalisten.no/arbeidsliv-arbeidsmiljoloven-midlertidig/midlertidige-arsverk-fortsetter-a-stige-i-nrk---opp-nesten-18-prosent/412995

Endret av Anonym_2024
Skrevet
Sofie Maria skrev (1 time siden):

Det er ingen programledere som har blitt byttet ut mot eget ønske i NRK altså?😂😂😂

Beklager, men det virker litt som om du er ei nær venninne av UB, så hardt du går inn for å forsvare henne. NRK har mer eller mindre sørget for populariteten til UB, noe du ser ut til å glemme…

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
DesmondMiles skrev (7 minutter siden):

Det er ingen programledere som har blitt byttet ut mot eget ønske i NRK altså?😂😂😂

Beklager, men det virker litt som om du er ei nær venninne av UB, så hardt du går inn for å forsvare henne. NRK har mer eller mindre sørget for populariteten til UB, noe du ser ut til å glemme…

Og nå klarer hun selv helt på egen hånd å bryte det ned. Hvem tør ansette henne som programleder nå, bortsett fra kanskje Vår Staude😜.

U virker ikke særlig smart sånn hun har holdt på nå..

Endret av Stargaze
  • Liker 24
Gjest Anonym_2024
Skrevet (endret)
NoaideBiehtar skrev (3 timer siden):

Jo, det var det at hun aldri fikk sesong 4 som startet hele saken, det var jo derfor hun grein og la ut disse videoene. Sesong 4 er hele temaet, men å etterkant prøver UB å ro noe heftig og få det til å handle om sesong 3. Men det var altså hun selv som startet det hele nettopp fordi hun ikke fikk sesong 4. 

Hun sier også at hun kunne få legerklæring fra legen på sykehuset. Jeg ser det i sammenheng med dette «unntaket fra arbeidsmiljøloven» hun snakker om på GMN. I arbeidsmiljøloven finnes det en mulighet for å ikke ta ut de 6 første ukene, hvis det foreligger en legeattest om at det er bedre for mor å komme i arbeid fremfor å være i permisjon. For meg er det helt uforståelig at noen med et prematur barn tenker at det viktigste er å komme seg i jobb etter noen dager, fremfor å være der for barnet. Så at hun ikke fikk gjennomføre sesong 3, har også vært et problem for henne. 

Endret av Anonym_2024
Skrevet
Anonym_2024 skrev (1 minutt siden):

Hun sier også at hun fikk legerklæring fra legen på sykehuset. Jeg ser det i sammenheng med dette «unntaket fra arbeidsmiljøloven» hun snakker om på GMN. I arbeidsmiljøloven ligger det en mulighet for å ikke ta ut de 6 første ukene, hvis det foreligger en legeattest om at det er bedre for mor å komme i arbeid fremfor å være i permisjon. For meg er det helt uforståelig at noen med et prematur barn tenker at det viktigste er å komme seg i jobb etter noen dager, fremfor å være der for barnet. 

Helt enig i det du skriver. Men tror Ulrikke sa at det ikke var noe problem å få legeattest på at hun hadde best av å jobbe. Tror ikke hun hadde den i hånden akkurat. Samtidig ville hun jo også skrive en egenerklæring på at alt ansvaret var hennes. Og at siden hun var selvstendig næringsdrivende var det ikke noe som hindret henne i å jobbe dagen etter en fødsel. 
Det var så desperat og panisk, jobb var det som sto i hodet hennes, ikke det premature spedbarnet. NRK klarte å se helheten og skar igjennom. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Gjest Anonym_2024
Skrevet
DesmondMiles skrev (10 minutter siden):

Det er mange som ikke har fått fornyet kontrakten, selv om de selv ønsket å bli. Men stort sett så går de ikke så hardt ut at de potensielt kan ødelegge sjansene for å få kontrakt hos andre arbeidsgivere, som Ulrikke har gjort nå. 

Skrevet

Alt det fjaset om at hun psykisk og fysisk hadde vært klar for jobb dagen etter fødsel…tok en titt på IG, det ligger det litt bilder fra tiden etter fødsel. På dag 6 så går hun rundt i pysjen enda ( altså ikke unormalt), og ser absolutt ikke ut som hun hadde vært klar for 10-timers arbeidsdager. Husker også at hun fikk blødninger i ansiktet og så ut som hun hadde vært i slåsskamp, tror det var sprengte blodkar etter trykkingen. Ingenting av det hun la ut da, tilsier at hun verken tenkte seriøst på eller var klar for å spille inn ses 3. Enig med de over her som skriver at hun ble såret og skuffet over ikke å få ses 4, blåste ut på snap, og så bedrevet intens roing etterpå i alle retninger. 

• Liker 28
  • Nyttig 4
Skrevet
Anemoi skrev (7 minutter siden):

Det var så desperat og panisk, jobb var det som sto i hodet hennes, ikke det premature spedbarnet. NRK klarte å se helheten og skar igjennom. 

Jeg undres på hvordan det er å være mannen hennes midt oppi det hele. Enten så må han være en av nikkedukkene hennes, eller så må det være at han ikke tør å motsi sin kone mtp hva som er best for barnet deres. Ingen av alternativene er heldige mtp ivaretakelse av et barn sitt beste.

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...