Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det sånn at NRK har et mønster for å gjøre dette? Altså, kvitte seg med kvinnelige programledere/nyhetsankere o.l. når de får barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nostradamus skrev (6 timer siden):

Er det sånn at NRK har et mønster for å gjøre dette? Altså, kvitte seg med kvinnelige programledere/nyhetsankere o.l. når de får barn?

Du bør lese deg opp på hva saken gjelder. De har IKKE kvittet seg med henne fordi hun fikk barn.

• Liker 23
  • Nyttig 8
Skrevet
Anonym_2024 skrev (11 timer siden):

Jeg står fortsatt for alt jeg har skrevet om NRK som arbeidsgiver, hvis du har tatt deg bryet med å lese andres innlegg så er det flere som har bekreftet mine påstander om NRK i denne tråden. Hvis du googler videre så vil du finne ut av at Kåss til kvelds ble tatt av skjermen i 2023, etter 3 år. Mange begrunnelser fra NRK, økonomi blant annet. Sterke reaksjoner fra flere, meg selv inkludert. 

Her kan Ulrikke absolutt lære noe av Else Kåss furuseth, hun var skuffet over NRK men ingen sure miner overfor arbeidsgiver og hun hadde en profesjonell tilnærming til vrakingen.

https://www.vg.no/rampelys/i/2BjjxR/slutt-for-kaass-til-kvelds-trist

Hvem er du til å vite "om jeg har tatt meg bryet med å lese andres innlegg"?  Det er en påstand du har null grunnlag for å komme med. Respektløst.

Hvorfor ikke bare innrømme at du har gått noe hardt ut i stedet for å gjemme seg bak andre? Et annet faktum er at saken du nå linker til føyer seg inn i rekken med de andre tre du har lagt frem. Den viser at nrk har opptrådt ryddig og innenfor lovverket da kontrakten ikke ble forlenget. I dette tilfellet måtte nrk nedskalere og kutte 300 millioner. En følge av det er gjerne at populære konsepter må ryke. Selv om det " kommer sterke reaksjoner fra seere, inkludert deg". Jeg ble også skuffet i denne spare prosessen. Nrk hadde ikke økonomi til å kjøpe rettighetene til verdenscupen i langrenn og hopp så den havnet på Viaplay. Mektig irriterende med reklame midt i skirenn. Men denne skuffelsen og irritasjonen gjør ikke at jeg slenger rundt meg med uriktige påstander om ansettelser i nrk.

Din påstand er at programledere forsvinner fra statskanalen etter sesong tre. Da er de visstnok ferdige og kommer ikke tilbake. Om vi skal følge dette resonnementet gikk Kåss til kvelds fem sesonger. Det passer vel ikke helt inn i din påstand? Else Kåss Furuseth har også hatt andre programmer på nrk, som "Helsekost Furuseth". Som igjen viser at at det ikke er hold i din påstand om at de er "ferdige"  i nrk.

En ting kan vi enes om, UB har mye å lære av Else Kåss Furuseth når det kommer til å takle skuffelser i arbeidslivet. Et eksempel til etterfølgelse i andre sammenhenger også. Som for eksempel å innrømme nederlag når dine argumenter blir plukket fra hverandre. Man kommer lengst med en smule ydmykhet. Ikke sant?

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet
Nostradamus skrev (7 timer siden):

Vikaren som overtok sesong 3 da Ulrikke fødte har faktisk 2 små barn!

• Liker 22
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg synes det er utrolig mange gode innspill og argumenter her i denne tråden,  som dessverre ikke kommer ut i media. 

Der er det stort sett et ekkokammer med støtte fra andre "kjendiser", bortsett fra et kort,  men bra, innlegg fra Morten H, og det  innlegget fra hun valgsending-dama i går (kommer ikke på navnet i farten)

• Liker 15
  • Nyttig 10
Skrevet
Bingo Bongo skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er utrolig mange gode innspill og argumenter her i denne tråden,  som dessverre ikke kommer ut i media. 

Der er det stort sett et ekkokammer med støtte fra andre "kjendiser", bortsett fra et kort,  men bra, innlegg fra Morten H, og det  innlegget fra hun valgsending-dama i går (kommer ikke på navnet i farten)

🎯

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Bingo Bongo skrev (17 minutter siden):

Enig!

Det har stort sett vært bare saklige og gode innlegg rundt denne saken her inne. Det sier litt at med den høye aktiviteten som har vært her de siste dagene har ikke moderator slettet en eneste kommentar. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Jeg synes denne diskusjonen (alle steder, ikke bare her) er blitt aldeles merkelig. Det snakkes mye om kvinnehelse og respekt for graviditet og fødsel og kampen om gode permisjonsordninger, men i denne saken skal det plutselig fremmes å gå på jobb dagen etter en prematur fødsel med et lite barn som trenger mammaen sin! Dette er litt absurd for meg kjenner jeg, og mest av alt for de sårbare nyfødte barna som burde være viktigst!

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 28
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
FruRosa skrev (1 time siden):

Vikaren som overtok sesong 3 da Ulrikke fødte har faktisk 2 små barn!

Så da kan det være nærliggende å tro at det kan være andre grunner som gjør at de ikke ønsket Ulrikke i en sesong til?

Endret av Nostradamus
  • Liker 8
Skrevet
Nostradamus skrev (10 minutter siden):

Så da kan det være nærliggende å tro at det kan være andre grunner som gjør at de ikke ønsket Ulrikke i en sesong til?

Jeg tenker det.

• Liker 3
Skrevet
Bingo Bongo skrev (1 time siden):

Det er veldig merkelig å være vitne til, men det sier jo mye om hvordan folk blir følelsesmessig aktivert av en slik video. 

Jeg må innrømme at jeg synes Ulrikke skyter seg selv og kvinnesaken i foten ved å poste gråtevideo i en sak om jobb. Men som strategi som some-profil er dette jo basic kunnskap.

Jeg håper ikke NRK blir «guilt-tripped» til å gi henne oppdrag. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Jeg er enig i at diskusjonen her har vært saklig med mange knakende gode innlegg. 
Ulrikke har mer enn doblet følgertallet på snap etter at hun fødte, og skjønte nok fort hvilken gullgruve det var å eksponere den premature nyfødte. Og hun deler villig vekk, også i stories som ligger fast på siden hennes. 

Det er en klar tendens til at influenserne utleverer mer om barna sine, de vet at det vekker interesse og gir både flere følgere og klikk = penger å tjene, veldig mye penger… Dette er både meget betenkelig, usmakelig og trasig.
(Jeg har sladdet sønnen, Ulrikke viser alt.) 

IMG_3112.jpeg

Endret av Anemoi
  • Liker 11
  • Nyttig 3
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Miomino skrev (4 timer siden):

Hvem er du til å vite "om jeg har tatt meg bryet med å lese andres innlegg"?  Det er en påstand du har null grunnlag for å komme med. Respektløst.

Hvorfor ikke bare innrømme at du har gått noe hardt ut i stedet for å gjemme seg bak andre? Et annet faktum er at saken du nå linker til føyer seg inn i rekken med de andre tre du har lagt frem. Den viser at nrk har opptrådt ryddig og innenfor lovverket da kontrakten ikke ble forlenget. I dette tilfellet måtte nrk nedskalere og kutte 300 millioner. En følge av det er gjerne at populære konsepter må ryke. Selv om det " kommer sterke reaksjoner fra seere, inkludert deg". Jeg ble også skuffet i denne spare prosessen. Nrk hadde ikke økonomi til å kjøpe rettighetene til verdenscupen i langrenn og hopp så den havnet på Viaplay. Mektig irriterende med reklame midt i skirenn. Men denne skuffelsen og irritasjonen gjør ikke at jeg slenger rundt meg med uriktige påstander om ansettelser i nrk.

Din påstand er at programledere forsvinner fra statskanalen etter sesong tre. Da er de visstnok ferdige og kommer ikke tilbake. Om vi skal følge dette resonnementet gikk Kåss til kvelds fem sesonger. Det passer vel ikke helt inn i din påstand? Else Kåss Furuseth har også hatt andre programmer på nrk, som "Helsekost Furuseth". Som igjen viser at at det ikke er hold i din påstand om at de er "ferdige"  i nrk.

En ting kan vi enes om, UB har mye å lære av Else Kåss Furuseth når det kommer til å takle skuffelser i arbeidslivet. Et eksempel til etterfølgelse i andre sammenhenger også. Som for eksempel å innrømme nederlag når dine argumenter blir plukket fra hverandre. Man kommer lengst med en smule ydmykhet. Ikke sant?

Hvorfor skal jeg innrømme noe som ikke har rot i noe annet enn din virkelighet? Du fortsetter å synse uten å legge ved en eneste link til din argumentasjon. Og i tillegg påstår du noe jeg ikke har skrevet i det hele tatt, som faktisk er uredelig. 
 Du får lage deg en egen NRK tråd her på KG, så kan man diskutere NRK der. Det er et tema du brenner hardt for ser jeg. 

Gjest Anonym_2024
Skrevet

Bakgrunnen for mitt innlegg om NRK sin ansettelse policy er å understreke at Ulrikke visste  veldig godt hvilken bransje hun er i, og ikke minst hvilken arbeidsgiver hun hadde å forholde seg til. Derfor blir det ekstra puteflaut at hun kritiserer NRK i etterkant, og når man vet at NRK har i tillegg betalt henne for oppdraget (selv om hun ikke har vært på skjermen) , så viser det hvor privilegert hun faktisk har vært. Og når hun også drar diskriminering av kvinner kortet på toppen av det hele, da blir hele saken fullstendig uspiselig. 

Gjest Anonym_2024
Skrevet
Nostradamus skrev (10 timer siden):

Nei, det er ikke tilfelle. 

Skrevet (endret)

Det er jo helt sinnsykt at kvinner i rampelyset i Norge ukritisk slenger ut sin støtte til UB når hun knytter dette til kvinnekamp.

Når UB klager på at hun ikke får lov til å gå på jobb et par timer etter en åtte uke prematur styrtfødsel - og jobben innebærer tre intense uker med laaange arbeidsdager - så vil jeg gå så langt som å si at det er like tåpelig som «tradwife»-trenden, som klager på at samfunnet må krever at kvinner nå jobbe.

Jeg stusser også fortsatt over hvor mange av dere som er deltakere i denne tråden, som fortsetter å gi UB reklameinntekter. Det blir noe hyklersk ved å klage på eksponering av barn, når man selv følger en rekke av disse influenserne. Jeg klarer jo egentlig ikke å forstå hva som skal være så interessant med å se på livene til disse menneskene til å begynne med - eksponering av barn eller ei - da jeg aldri har fulgt en eneste norsk eller utenlandsk kjendis i sosiale medier. 

Endret av DesmondMiles
Skriveleif
  • Liker 20
  • Nyttig 5
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Sofie Maria skrev (13 timer siden):

Og krisen hvis de hadde gitt henne sesong fire hadde vært? 

Sesong 4 har vel aldri vært et tema? Hun sier selv at problemet var at hun ikke fikk spille inn sesong 3?

Skrevet
DesmondMiles skrev (10 minutter siden):

Det er jo helt sinnsykt at kvinner i rampelyset i Norge ukritisk slenger ut sin støtte til UB når hun knytter dette til kvinnekamp.

Når UB klager på at hun ikke får lov til å gå på jobb et par timer etter en åtte uke prematur styrtfødsel - og jobben innebærer tre intense uker med laaange arbeidsdager - så vil jeg gå så langt som å si at det er like tåpelig som «tradwife»-trenden, som klager på at samfunnet må krever at kvinner må jobbe.

Jeg stusser også fortsatt over hvor mange av dere som er deltakere i denne tråden, som fortsetter å gi UB reklameinntekter. Det blir noe hyklersk ved å klage på eksponering av barn, når man selv følger en rekke av disse influenserne. Jeg klarer jo egentlig ikke å forstå hva som skal være så interessant med å se på livene til disse menneskene til å begynne med - eksponering av barn eller ei - da jeg aldri har fulgt en eneste norsk eller utenlandsk kjendis i sosiale medier. 

Eg er heilt einig med deg. Samtidig ser eg kor håplaust skeivt dette systemet er , influensarane vinn uansett. Dei får støtte og venninneforhold frå titusenvis av følgjarar, og dei får aldri motstand frå media. Vanlege folk har ingen plattform til å utfordre det, for lesarinnlegg slepp berre gjennom om du er kjend eller skriv usedvanleg godt. Dei fleste bryr seg ikkje, og då får dei halde fram som før.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Anonym_2024 skrev (3 minutter siden):

Sesong 4 har vel aldri vært et tema? Hun sier selv at problemet var at hun ikke fikk spille inn sesong 3?

Hun begynte vel med at det var pga hun ikke fikk sesong 4, men ble "byttet" ut. Så snudde hun og sa i mot seg selv og at det ikke var sesong 4 som var problemet men at hun ikke fikk gå på jobb timer etter fødsel med et prematurt barn som lå i kuvøse med pustehjelp. 

Veldig rart hun ikke sa dette om sesong 3 tidligere, for det skjedde jo ved fødsel men hennes utbrudd på snap kom jo når hun fikk vite at hun ikke fikk sesong 4- som hun selv hevder aldri var problemet. 

Endret av K@tt
  • Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet
DesmondMiles skrev (6 minutter siden):

Når UB klager på at hun ikke får lov til å gå på jobb et par timer etter en åtte uke prematur styrtfødsel - og jobben innebærer tre intense uker med laaange arbeidsdager - så vil jeg gå så langt som å si at det er like tåpelig som «tradwife»-trenden, som klager på at samfunnet må krever at kvinner må jobbe.

Jeg skjønner godt at du spør! Selv deltar jeg i flere tråder her på KG om influensere som eksponerer barna sine. Jeg har daglig erfart at folk benekter og fornekter at influenserne utleverer barna sine. Det argumenteres med at det er jo bare litt, vi ser jo ikke så mye  og ikke minst: Har du bevis på at de eksponerer? 
Da er det kun en ting som duger, det er dokumentasjon, ja, se her er eksempler på barneeksponeringen. Aller helst ville jeg latt være å følge, den dagen det kommer klare regler som hindrer influenserne i å eksponere sine barn - avfølger jeg alle sammen tvert! 

• Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...