Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Zenhouse skrev (2 timer siden):

Nåja, en seier i MGP og Maskorama og en 2.plass i Stjernekamp er jo ikke verst å ha på CV’en da ☺️

Edit: hun er jo mer en typisk julekonsert og musikal-artist -og det er mange som er like gode el bedre ( etter min smak), så slik sett så har nok det vært mer lukrativt  å bevege  seg mer over i reality og influenser verdenen for henne.  

Ingen av de «merittene» tilsier at man er spesielt god til å synge. Hun har nok innsett at å selge barnet sitt er langt mer lukrativt.

Det jeg dog lurer på, er hvor mange av de her inne som egentlig har økt inntekten hennes ved å følge henne på SC i graviditeten og etter fødsel? Det er jo nemlig en stor del av dette samfunnsproblemet.

• Liker 18
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kakemonsteret86 skrev (7 timer siden):

Viktige presiseringer! Og siste setning oppsummerer det jeg mente. Ser også at jeg kunne formulert enda tydeligere hva jeg mente var sammenlignbart i situasjonene. Emosjonelt kan det være veldig kjipt å bytte klasse/team etter permisjon, men det er likeverdig oppgave og dermed ikke diskriminering. Hadde UB hatt en fast jobb i NRK, kunne de uansett gitt henne et annet program å lede, etter permisjon, siden hun faktisk ikke kunne være på jobb under innspilling av BM s3. BM er ikke «hennes» program, og de måtte ha noen til å lede sesongen. Nå hadde hun ikke engang fast jobb.

Det er mye som kan føles kjipt, trist og feil, uten å være ulovlig. 

Ja, nettopp.

De tilfellene du skisserer er ikke juridisk sett diskriminering, men kan brukes som straffemetode fra arbeidsgiver. 

Jeg har og sett og opplevd endel ugreit - men det var ikke ulovlig i de fleste tilfeller. 

Brandstorp var aldri ute etter å snakke om bransjeutfordringer. Hun var lei seg fordi ikke ny kontrakt. Så gjør nok ikke de ørten medieoppslagene og hennes fortsettelse av kommentering henne spesielt attraktiv for innleie igjen dessverre. 

OM det er noe sannhet i dette, som det i mange tilfeller er - så blir reelle varslere arbeidsledige leeeeeenge. 

Endret av AprilLudgate
Skrevet

Dama er ett følelsesmenneske, med alt av følelser utenpå. Og tidvis mangler ho regulering og evnen til å ta ett steg til sides. Ho snakker lenge før ho tenker, og lever i nuet. 

Slike reagerer kjapt, og tilgir kjapt, og godt mulig de innimellom for en knekk for det også m

Dette roer seg nok når de verste følelsene har lagt seg. Da spretter ho nok på plass igjen, klar for ny giv. 

Noen av oss er bare slik, det gjør de ikke verre eller bedre en andre, bare endel mindre regulerte. 

Att ho spratt på plass og var klar for jobb dagen etter fødsel, forteller meg heller att ho også var ett særdeles stresset menneske, og muligens i  sjokk, ikke att ho er ei dårlig mor.  Adrenalinet etter en slik fødsel er skyhøyt, og en tror jo en er ett supermenneske, og legger en alt dette oppatt på ett allerede veldig følelsestyrt individ, så er jo kaoset innvendig komplett. 

• Liker 2
Skrevet
Ssb skrev (23 minutter siden):

Dama er ett følelsesmenneske, med alt av følelser utenpå. Og tidvis mangler ho regulering og evnen til å ta ett steg til sides. Ho snakker lenge før ho tenker, og lever i nuet. 

Slike reagerer kjapt, og tilgir kjapt, og godt mulig de innimellom for en knekk for det også m

Dette roer seg nok når de verste følelsene har lagt seg. Da spretter ho nok på plass igjen, klar for ny giv. 

Noen av oss er bare slik, det gjør de ikke verre eller bedre en andre, bare endel mindre regulerte. 

Att ho spratt på plass og var klar for jobb dagen etter fødsel, forteller meg heller att ho også var ett særdeles stresset menneske, og muligens i  sjokk, ikke att ho er ei dårlig mor.  Adrenalinet etter en slik fødsel er skyhøyt, og en tror jo en er ett supermenneske, og legger en alt dette oppatt på ett allerede veldig følelsestyrt individ, så er jo kaoset innvendig komplett. 

Enig, hvis det kun hadde vært i dagene etter fødsel hun sa dette. Men… dama mener jo enda,  5 måneder senere, at hun kunne stilt på jobb mens baby var på NFI.

• Liker 21
  • Nyttig 9
Skrevet
FruRosa skrev (28 minutter siden):

Enig, hvis det kun hadde vært i dagene etter fødsel hun sa dette. Men… dama mener jo enda,  5 måneder senere, at hun kunne stilt på jobb mens baby var på NFI.

Hun kunne ikke jobbet dagen etter en fødsel uansett hva hun sier. Og hvis hun hadde gjort det så ville det blitt store overskrifter i avisene. Skulle hun filmet og vært programleder dagen etter en fødsel med en prematur baby i kuvøse, hormoner i ubalanse og med en livmor som skulle trekke seg sammen!? Det er så dumt at hun bør bli skjermet for å legge ut noe mer. Skru av nå, UB. Ta deg av deg selv og familien din. 

• Liker 24
  • Nyttig 12
Skrevet
Anonym_2024 skrev (5 timer siden):

Forventet et svar tilsvarende det du gir her, så jeg kommer ikke til å kommentere dette videre. Eneste jeg vil kommentere er at Atle P, ikke har fått fornyet kontrakten med NRK. Supernytt skifter programledere som andre skiftet sokker. Her bommer du totalt med eksemplene dine. Den ballen kan legges død.

Du gikk høyt ut med påstander om at nrk behandler ansatte dårlig. Legger ved linker som skulle underbygge dette, men bommer grovt. Dine linker viser derimot at nrk har fått medhold i retten på at de har forholdt seg til loven.  Hvilket svar og reaksjon forventer du på det?  Jeg vil si det er rimelig innafor å spørre om du faktisk har lest artiklene du linket til.

Når det kommer til Atle Pettersen forteller er kjapt google søk meg at han har vært programleder for Beat for Beat siden 2016. Selv med programmet på pause i år er vi da godt over din påstand om at programledere er "ferdige" i nrk etter tre sesonger. Ikke sant?

Så over til Supernytt. Det er som kjent et program for barn, med hovedvekt på alderen åtte til tolv. Programlederne er derfor, naturlig nok, unge. Nærmere bestemt i tjueårene. Dette gjør, igjen naturlig nok, at programlederne skiftes hyppigere. Folk blir som kjent eldre hvert år. Dagens programledere har vært i Supernytt siden 2023.  Regner vi dette om til sesonger er vi nå på sesong fem for disse. Altså godt over din påstand om tre.

Så hvem er det som "har bommet totalt med eksemplene"? Jeg føler meg ikke truffet, gjør du?

Men ja, jeg kan gjerne legge ballen død. Bare litt tilleggsinformasjon. I Beat for Beat artikkelen jeg fant sto det at programmet skal ha en lengre pause, men vil være tilbake på skjermen i 2026. Det som ikke var nevnt var at Atle Pettersen ikke hadde fått fornyet tillitt som programleder. Men du kan jo legge inn link til den informasjonen.

Nok avsporing fra min side. Jeg tror UB startet noe hun fullstendig har mistet kontrollen over. Mulig hun ikke trodde det ville ende opp i den medie stormen det nå er. Det at hun startet med skuffelse over ikke å få sesong fire, til at det nå er helt greit. Men at skuffelsen er at hun ikke fikk gå rett fra fødestua til baketeltet. Febrilsk brannslukking.

Jeg vil tro denne ukontrollerte oppførselen hennes gjør at en del potensielle arbeidsgivere revurderer den tanken.

• Liker 21
Skrevet
Stargaze skrev (3 timer siden):

Kanskje Julie gjorde en mye bedre jobb og NRK foretrakk henne? Kanskje NRK også så det enorme fokuset som U har på seg selv? Som hun tydelig viser nå også. Babyen i andre rekke, mor i første rekke. De trenger programledere som fremhever deltakerne, ikke seg selv.

Hun hadde ikke kontrakt videre heller.

Sånn jeg forsto det så var det akkurat det UB var redd for. At en vikar skulle komme inn og gjøre en bedre jobb og at hun derfor skulle miste oppdraget. Og siden vikaren (Julie) har faktisk utdanning innenfor området er det vel ikke så rart om hun gjorde en bedre jobb?

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
elisabeth30 skrev (12 timer siden):

Og det fortsetter 🙄 https://www.tv2.no/underholdning/trist-at-hegseth-ikke-har-forstatt-at-dette-ikke-handler-om-penger/18182265/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwdGRleANW209leHRuA2FlbQIxMQABHujqtX5Lml8qbdHlIacI_G8r0kZxDl_aMfBd_GXEtN6pAr9K5QoEExAABNIL_aem_TMYfy8xIg9K_e05qNHug7Q#Echobox=1760124342 nei vel, så handler det ikke om penger men kjærligheten til bakemesterskapet. Men det Ulrikke også glemmer er at hun var på kontrakt! Det betyr at man ikke har krav på mer enn det, hun hadde kun skrevet kontrakt for sesong 3 og ikke sesong 4! Når skal hun innse at hun har driti seg ut? Jeg har også vært på kontrakt i arbeidslivet og det suger når de ikke fornyer, men det er livet! Hun har valgt å jobbe sånn, da må hun også ta konsekvensene av det.

Og bare så det er sagt, jeg gråt hjemme. Ikke for halve verden. Og så gikk det over. Og i ettertid har ny jobb gitt meg mye mer!

• Liker 3
Gjest Anonym_2024
Skrevet (endret)
Miomino skrev (39 minutter siden):

Du gikk høyt ut med påstander om at nrk behandler ansatte dårlig. Legger ved linker som skulle underbygge dette, men bommer grovt. Dine linker viser derimot at nrk har fått medhold i retten på at de har forholdt seg til loven.  Hvilket svar og reaksjon forventer du på det?  Jeg vil si det er rimelig innafor å spørre om du faktisk har lest artiklene du linket til.

Når det kommer til Atle Pettersen forteller er kjapt google søk meg at han har vært programleder for Beat for Beat siden 2016. Selv med programmet på pause i år er vi da godt over din påstand om at programledere er "ferdige" i nrk etter tre sesonger. Ikke sant?

Så over til Supernytt. Det er som kjent et program for barn, med hovedvekt på alderen åtte til tolv. Programlederne er derfor, naturlig nok, unge. Nærmere bestemt i tjueårene. Dette gjør, igjen naturlig nok, at programlederne skiftes hyppigere. Folk blir som kjent eldre hvert år. Dagens programledere har vært i Supernytt siden 2023.  Regner vi dette om til sesonger er vi nå på sesong fem for disse. Altså godt over din påstand om tre.

Så hvem er det som "har bommet totalt med eksemplene"? Jeg føler meg ikke truffet, gjør du?

Men ja, jeg kan gjerne legge ballen død. Bare litt tilleggsinformasjon. I Beat for Beat artikkelen jeg fant sto det at programmet skal ha en lengre pause, men vil være tilbake på skjermen i 2026. Det som ikke var nevnt var at Atle Pettersen ikke hadde fått fornyet tillitt som programleder. Men du kan jo legge inn link til den informasjonen.

Nok avsporing fra min side. Jeg tror UB startet noe hun fullstendig har mistet kontrollen over. Mulig hun ikke trodde det ville ende opp i den medie stormen det nå er. Det at hun startet med skuffelse over ikke å få sesong fire, til at det nå er helt greit. Men at skuffelsen er at hun ikke fikk gå rett fra fødestua til baketeltet. Febrilsk brannslukking.

Jeg vil tro denne ukontrollerte oppførselen hennes gjør at en del potensielle arbeidsgivere revurderer den tanken.

Jeg står fortsatt for alt jeg har skrevet om NRK som arbeidsgiver, hvis du har tatt deg bryet med å lese andres innlegg så er det flere som har bekreftet mine påstander om NRK  i denne tråden. Hvis du googler videre så vil du finne ut av at Kåss til kvelds ble tatt av skjermen i 2023, etter 3 år. Mange begrunnelser fra NRK, økonomi blant annet. Sterke reaksjoner fra flere, meg selv inkludert. 

Her kan Ulrikke absolutt lære noe av Else Kåss furuseth, hun var skuffet over NRK men ingen sure miner overfor arbeidsgiver og hun hadde en profesjonell tilnærming til vrakingen.

https://www.vg.no/rampelys/i/2BjjxR/slutt-for-kaass-til-kvelds-trist

Endret av Anonym_2024
Skrevet
Anemoi skrev (20 timer siden):

Kommentarer som disse to har vært besvart av flere og mange ganger. 
jeg legger ved en av de beste kommentarene, skrevet av @Snurrevippen

IMG_3031.jpeg

Tusen takk for tilbakemelding. Det er mange gode synspunkt i tråden, og på en måte bra det kommer frem som tema i en tid der det spesielt er mange unge mødre søker til SoMe for råd, støtte og perspektiv på balanse mellom foreldrerolle og jobb.

Det får en kanskje til å reflektere over hvorfor man gjør som man gjør, om det er for barnet eller for seg selv. Dette er særlig viktig nå, når saker som denne lett kan brukes som symbol i kvinnekampen eller for medieoppmerksomhet. En påminnelse om at ekte styrke handler om å prioritere det nyfødte barnets behov - spesielt den første tiden - foran egne ambisjoner.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Miomino skrev (På 10.10.2025 den 17.47):

Her er du vel en smule på villspor. Hvor mange sesonger gikk talkshowet Lindmo med programlederen som ga navn til showet i stolen? Tre år? Her kan det plusses på. Hun valgte forøvrig selv å gi seg.

Hva med Jon Almaas i Nytt på Nytt? Tre år det også? I likhet med Lindmo valgte han selv å slutte. Hva med nåværende programleder; Bård Tufte Johansen og kollega Johan Golden? Snakker vi tre år her også? Silje Nordnes i Maskorama? Team Bachstad? Jeg kunne fortsatt men tenker jeg har fått frem poenget.

Et annet faktum er at UB ikke er ansatt i nrk. Hun var på kontrakt. En kontrakt som var på sesong tre. Ikke fire fem og seks. Hun fikk betalt for jobben hun ikke kunne gjennomføre, noe som var raust av nrk. Så å henge ut dem her må jeg si er skivebom.

Når det kommer til å ha folk på lufting er det ikke bare negativt. Personlig blir jeg til tider "mettet" når samme person leder omtrent alt av programmer. Som for eksempel Kathrine Moholt.

De er vel flinkere enn henne, så derfor ønsker de å beholde de da. Vanskeligere enn det er det faktisk ikke. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Tillia skrev (På 10.10.2025 den 21.29):

Ja tenker jeg også

En ting som sikkert er riktig er at NrK bruker mye midlertidige kontrakter.. som selvsagt er dumt.. da de fleste ønsker noe fast. -spesielt når man får barn. Men samtidig så er det noe hun med viten går inn i. Og man må faktisk respektere og akseptere dere valg om å bruke en annen. Det er ikke en gang sikker at det handler om barnefødsel. 

Hun er tydelig frustrert over rammene til nrk, og det får meg også til å lure på hvorfor hun på død og liv vil jobbe der?!!

har hun kjøpt et for dyrt hus? Så hun er i desperat behov av pengene ? Dumt å kjøpe over evne når man er på midlertidig kontrakt.

Det hadde vært krise om NRK hadde valgt å ta henne tilbake på det tidspunktet hun ønsket, det hadde garantert blitt sterke reaksjoner på at en offentlig bedrift ikke hadde respektert rettighetene man har ved fødsel, selv om Ulrikke sier at hun er unntatt arbeidsmiljøloven (fritt etter hukommelsen). 

Skrevet
lin skrev (På 9.10.2025 den 7.39):

Greit å være litt etterpåklok. 
Hun fødte et prematurt barn, ganske så mye for tidlig og han var ikke stor. De var kjempeheldige til tross for situasjonen! Barn som blir født såpass for tidlig har stor risiko for komplikasjonerPustestopp f.eks., kan jeg ikke huske hun sa noe om? Jeg fulgte henne på det tidspunktet, og var veldig overrasket over hvor rolig og udramatisk situasjonen var. Jeg har kjennskap til annen erfaring. De kunne i værstefall ha mistet ham. 

Jeg er  enig med deg. Jeg fulgte henne på snap de første ukene (egntlig nytt for meg det med å følg ukjente på  snap) Det som forundret meg, tross åpenhet, var at hun ikke formidlet noe bekymring i.ft at gutten var prematur. Her kunne (kan) det dukke opp ting etterhvert. Eneste gangen hun gråt var når hun snakket om programlederjobben. Da sa hun jo også at ho ikke visste om det ble flere sesonger og at hun jobbet på kontrakt fra sesong til sesong. 

Ho ble intervjuet på God morgen Norge her om dagen. Jeg var spent på det, men Vår Staude var proff og som jeg husker avslutta ho med : ja ja Ulrikke . Litt sånn synd du er så lei deg , men sånn er livet på kontrakt. 

• Liker 13
Skrevet
Ssb skrev (4 timer siden):

Imenst kan ho henge ut NRK og eksponere barnet sitt meinar du?

• Liker 12
Skrevet
Rev. Revenge skrev (6 timer siden):

Hæ? Var hun allerede i en annen jobb hos en konkurrent med kamerateam på slep, mens hun skulle jobbet for NRK frem til normal termin, fikk en uforventet prematur styrtfødsel og likevel betalt for ikke levert tjeneste, og så sutrer hun i media over at NRK vurderte usikker arbeidsevne på hennes og den for tidlig fødtes vegne til å være helsemessig mye bedre enn å kreve at hun oppfylte kontrakten sin?

Hun gråter over at hun elsket BM så mye at hun var klar for å forlate den premature og dets behov, og forventer at alle støtter henne? Hallo!:forferdet:

Når er det slipp på "Mødre-serien"?

Forøvrig fremstår Brandstorp som en komplett flink pike-egoist, som er lite vant til motstand, og både bortskjemt med å alltid få det som hun vil og villig til å kaste alt på båten for en karriere. Jeg så noen episoder av BM hjemme hos min mor, og vi var begge oppgitt over at hun tok så stor plass med sin slitsomme overentusiasme som nærmest stjal deltakernes glans fra dem. Om andre syns dette bare er koselig og syns at Brandstorp er crème de la crème, må de gjerne mene det. Men hun er etter mitt syn én som alltid må være midtpunktet, og da egner hun seg ikke til programmer der hun rapper til seg andres lys fremfor å få de til å skinne.

Hva enn hun driver med i media nå, fører sin egen gråte-sak for oppmerksomhet eller PR for ny serie, så stempler hun seg selv som veldig vanskelig å samarbeide med når hun offisielt kaster oppdragsgiver under bussen. Dette på toppen av å eksponere den stakkars ungen for driftsinntekter herfra til glade jul.

!!!

• Liker 5
Skrevet
Anonym_2024 skrev (1 time siden):

Det hadde vært krise om NRK hadde valgt å ta henne tilbake på det tidspunktet hun ønsket, det hadde garantert blitt sterke reaksjoner på at en offentlig bedrift ikke hadde respektert rettighetene man har ved fødsel, selv om Ulrikke sier at hun er unntatt arbeidsmiljøloven (fritt etter hukommelsen). 

Og krisen hvis de hadde gitt henne sesong fire hadde vært? 

Skrevet
Sofie Maria skrev (13 minutter siden):

Og krisen hvis de hadde gitt henne sesong fire hadde vært? 

Tipper at vikaren i sesong 3 har gjort en så god jobb at det ville blitt nedtur å gå tilbake til U. 
Blir godt å slippe å høre stemnen hebbes. Håper J gjør mindre av seg og lar deltakerne skinne.

• Liker 15
Skrevet (endret)
nestenubrukelig skrev (1 time siden):

Jeg er  enig med deg. Jeg fulgte henne på snap de første ukene (egntlig nytt for meg det med å følg ukjente på  snap) Det som forundret meg, tross åpenhet, var at hun ikke formidlet noe bekymring i.ft at gutten var prematur. Her kunne (kan) det dukke opp ting etterhvert. Eneste gangen hun gråt var når hun snakket om programlederjobben. Da sa hun jo også at ho ikke visste om det ble flere sesonger og at hun jobbet på kontrakt fra sesong til sesong. 

Ho ble intervjuet på God morgen Norge her om dagen. Jeg var spent på det, men Vår Staude var proff og som jeg husker avslutta ho med : ja ja Ulrikke . Litt sånn synd du er så lei deg , men sånn er livet på kontrakt. 

Tusen takk for innlegget ditt, @nestenubrukelig, det brakte fram minner hos meg. Her beskriver du akkurat det jeg selv tenkte da jeg fulgte Ulrikke de første ukene etter fødselen. Hennes manglende på uro og bekymring i forhold til det premature lille barnet var slående. Jeg har selv nær erfaring i forhold til fortidligfødte, og har opplevde en konstant dyp frykt for barnet. Hver dag som gikk bra var en gave i lang tid.
Jeg tenkte at kanskje Ulrikke fortrengte en slik uro, kanskje viste hun den ikke eller kanskje kjente hun ikke til hvor utsatt den lille var, født to måneder før termin. I dag tror jeg det var en kombinasjon av alt dette. Jeg er iallfall veldig glad for at NRK skar gjennom og tok en klok avgjørelse, og at mor og barn - og far - fikk denne første tiden sammen på sykehuset. 
Kanskje ser ikke Ulrikke det nå, men jeg håper hun en gang får en øyeåpner og forstår hvilken gave hun ble gitt - samvær med sønnen sin denne verdifulle første tiden… 

Endret av Anemoi
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenkte akkurat det samme!! Jeg hadde vært fra meg av bekymring. Virker som de var heldige da, og slapp både bekymring og komplikasjoner. Husker jo jeg tenkte at det gikk ufattelig bra med gutten uten noe som helst ekstra liksom, mens det virket som om mor tok det for gitt egentlig 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...