Mallisaen Skrevet 11. oktober #1121 Skrevet 11. oktober Ulrikke burde strengt talt lest seg opp på de siste dagene her på KG... Det er faktisk ikke mye hat og skitkasting her... Jeg mener hun burde lest det, for og KANSKJE kunne fått et annet perspektiv og KANSKJE kunne gått litt i seg selv og tenkt seg om. Jeg tror jeg må slutte å følge med på denne saken, jeg blir altså så eitrende oppgitt og egentlig litt forbanna. UB har ingen høy stjerne hos meg lengre.... 🤷🏼♀️😤 28 3
Kjempeliten Skrevet 11. oktober #1122 Skrevet 11. oktober Anemoi skrev (2 minutter siden): Her ligner det noe av det samme som Sophie Elise har beskrevet etter sin fødsel. Ja tenkte på det samme. Det må være noe som skjer med disse influenserne. Når de har fått smaken på penger, berømmelse og oppmerksomhet så er det vanskelig å plutselig måtte snu. Å få barn er en mye større omvelting i livet enn det mange tror. Jeg synes også det var mer krevende enn jeg trodde. Men så har jeg ikke noe behov for å holde meg relevant da. Disse influenserne må jo snu helt, og plutselig endre både hverdag, livvstil, jobb og målgruppe i tv og media. Det nekter disse to å innse. De skal heller føre en slags kvinnekamp om at kvinner bør ha rett til å leve som før, selv om de har fått unger. De skulle bare visst hvordan det er å ha unger og en helt vanlig jobb. Disse trenger ikke jobbe engang. De trenget bare å legge ut bilder av seg selv eller ungen på snap så har de tjent 50 000. 18 1
oss-to Skrevet 11. oktober #1123 Skrevet 11. oktober (endret) I ei tid der FoMo og synlegheit styrer mange influensarar sine liv, blir det lett å gløyme at eit premature barn ikkje har noko tid å misse. Barnet treng fysisk nærleik, hud-mot-hud og emosjonell tilgjengelegheit – ikkje likes, følgjarar eller digitale oppdateringar. Når "meg, meg, meg" kjem før barnet sitt beste, kolliderer kultur og biologiske behov på ein måte som forskinga tydeleg advarer mot. Endret 11. oktober av oss-to 22 1 2
Populært innlegg Zenhouse Skrevet 11. oktober Populært innlegg #1124 Skrevet 11. oktober Vet det har blitt skrevet før her… men tenk om hun hadde stilt på jobb dagen etter fødsel, knekt på dag 5, Julie inn som vikar da. De første episodene hadde ikke blitt spilt inn på nytt- sier seg selv. Det hadde blitt ramaskrik og NRK hadde fått høre det! OG Haukeland sykehus hadde fått høre det! Dette er jo bare tidenes mest klare IKKE SAK! 41 9
Purple Basil Skrevet 11. oktober #1125 Skrevet 11. oktober Sofie Maria skrev (11 timer siden): Jeg gir opp. Dere nekter å innse at Ulrikke fikk noen betryggelser og løfter? Som hun hevder hun har konkret dokumentasjon på. Hvorfor var ikke Nrk heller ærlig? Fra minutt en. «Sorry, nå må vi sette inn vikar, forstå du blir skuffet, men det er avgjort og bestemt. vi ønsker deg og baby all lykke.. selvsagt får du sesong fire, ingen andre skal stjele din plass « Da skulle jeg støttet Nrk, ikke dette tullet som de suser med nå. Og hvor er dokumentasjonen på at Ulrikke ble lovet en sesong 4? Her må du dokumentere dine påstander. 20 2
Anonym_2024 Skrevet 11. oktober #1126 Skrevet 11. oktober Zenhouse skrev (53 minutter siden): Vet det har blitt skrevet før her… men tenk om hun hadde stilt på jobb dagen etter fødsel, knekt på dag 5, Julie inn som vikar da. De første episodene hadde ikke blitt spilt inn på nytt- sier seg selv. Det hadde blitt ramaskrik og NRK hadde fått høre det! OG Haukeland sykehus hadde fått høre det! Dette er jo bare tidenes mest klare IKKE SAK! Kunne ikke vært mer enig. Her har til og med NRK strekt seg langt utover det som er normal praksis. Kan ikke skjønne hvorfor hun brenner bruer på denne måten, hun skremmer bort potensielle nye arbeidsgivere. 28 2
Miomino Skrevet 11. oktober #1127 Skrevet 11. oktober Anonym_2024 skrev (17 timer siden): Det er noen som er unntatt NRK sin policy, uten tvil. Det handler vel om seertall, og evnen til å være relevant? Du ramser tross alt gamle travere i NRK. Så har du disse sakene, som tilsier at alle er ikke like heldige. I tillegg til disse tre som er nevnt i linkene, så er det mange flere som har kritisert NRK sin policy. Flere tidlige ansatte som har gått ut med sine historier og erfaringer med NRK. Det beskrives en ukultur i NRK, som eksisterer fortsatt. Helt uavhengig av det som har skjedd med Ulrikke. https://www.nrk.no/norge/line-andersens-rettssak-mot-nrk_-_-sett-utenfra-framstar-dette-stygt-1.15500390 https://www.journalisten.no/borgarting-lagmannsrett-knut-skaslien-nrk/nrk-oppsigelse-klar-for-lagmannsretten/385899 https://www.dagbladet.no/nyheter/nrk-ansatt-sa-opp-pa-direkten/64633272 Si meg, har du lest artiklene du lenker til? * Line Andersen ble omplassert, ikke oppsagt. Årsaken var ukontrollerte sinneutbrudd mot kolleger. En av dem omtalte hun som idiot. Sjarmerende? Hun dro nrk til rette, men inngikk forlik da hun innså hvilken retning saken tok. * Journalist som ble oppsagt da programmet han jobbet med, Migrapolis, ble nedlagt. Han dro nrk til retten for usaklig oppsigelse. Tapte saken da retten konkluderte med at nrk ikke hadde brutt loven. Journalisten anket, men anken ble avslått. * Journalist som sier opp på direkten. Årsaken var blant annet rutiner rundt morgenmøter og turnus. Nrk kunne ikke kommentere dette da det var en personalsak. Som igjen gjør at du sitter igjen med en side av saken. Er annet faktum er at denne saken er femten år gammel. Forhåpentligvis er problemene tatt tak i på de årene. Jeg kan forøvrig ikke se hvordan disse sakene underbygger din påstand om "uheldige nrk ansatte" eller at programledere er "ferdige" etter tre sesonger. Her beviser du jo tvert i mot det motsatte, nrk har ikke brutt loven i noen av disse tilfellene. Du kritiserer meg for å "dra opp gamle travere". Smått ironisk når du kommer trekkende med en femten år gammel sak. Ikke sant? Det er jo en årsak til at de har fått den "statusen gamle traveren", de har vært på tv i en årrekke. Men bevares, jeg kan dra opp yngre utgaver. Hva med Nicolay Ramm fra Ramme sporter, Atle Pettersen fra Beat for Beat og firkløveret fra Supernytt. Duger de? Ryvita skrev (16 timer siden): De aller fleste som jobber i NRK er ikke programledere, og NRK er kjent for å ha en horribel bruk av midlertidige ansettelser der folk hives ut før det går tre år og de har krav på fast ansettelse- dette er de vanlige lønnsmottakerene som gjør alle de tingene bak kamera. (Vedrører selvfølgelig ikke de innleide selvstendige næringsdrivende, de er ikke ansatte overhode) Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med dette eller hva som er relevansen til min kommentar. Jeg har ingen anelse om hverken lønn, midlertidige eller faste ansettelser blant kamerafolk, lydteknikere eller stylister i nrk. Jeg har heller ikke uttalt meg om det. Jeg har derimot kommentert påstanden om at programledere er "ferdige" etter tre sesonger ikke stemmer med virkeligheten. 12 3
elskersommer Skrevet 11. oktober #1128 Skrevet 11. oktober Sofie Maria skrev (12 timer siden): Jeg gir opp. Dere nekter å innse at Ulrikke fikk noen betryggelser og løfter? Som hun hevder hun har konkret dokumentasjon på. Hvorfor var ikke Nrk heller ærlig? Fra minutt en. «Sorry, nå må vi sette inn vikar, forstå du blir skuffet, men det er avgjort og bestemt. vi ønsker deg og baby all lykke.. selvsagt får du sesong fire, ingen andre skal stjele din plass « Da skulle jeg støttet Nrk, ikke dette tullet som de suser med nå. Her sier du noe som ikke stemmer.. Selv UB har sagt at hun ikke var lovt noe sesong 4. Det er sesong 3 hun henger seg opp i. Å dette med å sette inn vikar var jo bestemt på forhånd.. Dersom fødsel startet i Bergen så skulle Julie steppe inn på kort varsel 21
Anonym_2024 Skrevet 11. oktober #1129 Skrevet 11. oktober (endret) Miomino skrev (17 minutter siden): Si meg, har du lest artiklene du lenker til? * Line Andersen ble omplassert, ikke oppsagt. Årsaken var ukontrollerte sinneutbrudd mot kolleger. En av dem omtalte hun som idiot. Sjarmerende? Hun dro nrk til rette, men inngikk forlik da hun innså hvilken retning saken tok. * Journalist som ble oppsagt da programmet han jobbet med, Migrapolis, ble nedlagt. Han dro nrk til retten for usaklig oppsigelse. Tapte saken da retten konkluderte med at nrk ikke hadde brutt loven. Journalisten anket, men anken ble avslått. * Journalist som sier opp på direkten. Årsaken var blant annet rutiner rundt morgenmøter og turnus. Nrk kunne ikke kommentere dette da det var en personalsak. Som igjen gjør at du sitter igjen med en side av saken. Er annet faktum er at denne saken er femten år gammel. Forhåpentligvis er problemene tatt tak i på de årene. Jeg kan forøvrig ikke se hvordan disse sakene underbygger din påstand om "uheldige nrk ansatte" eller at programledere er "ferdige" etter tre sesonger. Her beviser du jo tvert i mot det motsatte, nrk har ikke brutt loven i noen av disse tilfellene. Du kritiserer meg for å "dra opp gamle travere". Smått ironisk når du kommer trekkende med en femten år gammel sak. Ikke sant? Det er jo en årsak til at de har fått den "statusen gamle traveren", de har vært på tv i en årrekke. Men bevares, jeg kan dra opp yngre utgaver. Hva med Nicolay Ramm fra Ramme sporter, Atle Pettersen fra Beat for Beat og firkløveret fra Supernytt. Duger de? Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med dette eller hva som er relevansen til min kommentar. Jeg har ingen anelse om hverken lønn, midlertidige eller faste ansettelser blant kamerafolk, lydteknikere eller stylister i nrk. Jeg har heller ikke uttalt meg om det. Jeg har derimot kommentert påstanden om at programledere er "ferdige" etter tre sesonger ikke stemmer med virkeligheten. Forventet et svar tilsvarende det du gir her, så jeg kommer ikke til å kommentere dette videre. Eneste jeg vil kommentere er Atle P, har ikke fått fornyet kontrakten med NRK. Supernytt skifter programledere som andre skiftet sokker. Her bommer du totalt med eksemplene dine. Den ballen kan legges død. Endret 11. oktober av Anonym_2024 2
Kinder Skrevet 11. oktober #1130 Skrevet 11. oktober Sofie Maria skrev (12 timer siden): Hæ? Det er da virkelig ikke snakk om å utsette noe sesong eller noe sånt, det er snakk om at Ulrikke ville tilbake på jobb! Baby var trygg med helsefolk, pappa og bestemor mener hun. Når nrk først gir hennes betryggelser og ro på at hun skal få komme tilbake, men deretter snur helt på helen, vikar får HELE sesongen (noe jeg forsåvidt kan forstår gitt den unike situasjonen) så ville det vært naturlig at sesong fire var ulrikke sin . Jeg har lest denne tråden opp og ned nå og ser fortsatt ingen gode argumenter til hvorfor sesong fire ikke skulle bli hennes. Ulrikke var aldri ansatt av NRK. Hun er ansatt i eget firma, som leier seg ut til NRK. Det var snakk om tidsbegrenset kontrakter, og det er derfor ingen automatikk i at hun får fortsette sesong etter sesong. I så fall ville NRK skrevet lengre kontrakter med henne. Så det at NRK velger å fornye Bakermesterskapet med Julie Strømsvåg, som har jobbet som journalist og programleder i alle de år, fremfor å gå videre med en innleid programleder som hovedsakelig er musiker (og nå også influenser), er da vel godt nok argument i seg selv. Særlig fordi Ulrikke ikke på noen som helst måte «eier» programlederrollen i Bakermesterskapet. Det er med andre ord ikke naturlig at Ulrikke får sesong 4 i Bakermesterskapet, som du påstår. Hun var heldig og fikk sesong 1-3, og det er ingens skyld at sesong 3 gikk som den gikk. Derfor er det ingen som skylder Ulrikke noe som helst heller. At hun fikk beskjed om at hun kunne komme tilbake i sesong 3 når hun ble klar for det, er greit nok. Men nå ble det vel kanskje vurdert at hun ikke ble klar for det underveis i sesongen. Ulrikke klarer åpenbart ikke å ta gode vurderinger rundt akkurat dette på egen hånd, med tanke på at hun mente hun var klar allerede dagen etter fødsel, så da har nok andre måtte tatt disse vurderingene for Ulrikke. Og sannsynligvis har ikke Ulrikke vært enig i disse vurderingene. Men her har vel noen tatt en helhetlig vurdering basert på barnets beste, mors beste og programmets beste, noe Ulrikke har vist at hun ikke har evnet. 30 3
Havnefogden Skrevet 11. oktober #1131 Skrevet 11. oktober Jeg forstår ikke at Ulrikke selv etter mange måneder nå ikke ser at å steppe inn som programleder en dag etter prematur fødsel ville vært nærmest umulig, og rovdrift på en nybakt (pun intended) mor. Hun fikk lønn for hele sesongen. Jeg vil tro at Bakemesterskapet, i likhet med andre konkurransedrevne realties har lange, slitsomme opptaksdager. Hun er kanskje ikke så opptatt av hva som er best for barnet? Jeg ville trodd at det som betydde aller mest var å tilbringe all tid med sitt nyfødte barn. Sesong 4 var ikke på tale, som mange sier her. For Bakemesterskapet var det kanskje en lykke at det gikk som det gikk. Ulrikke var altfor mye som programleder der, etter min mening. Hva med å holde seg til det hun kan, nemlig synge? 20 6
DesmondMiles Skrevet 11. oktober #1132 Skrevet 11. oktober Havnefogden skrev (58 minutter siden): Hva med å holde seg til det hun kan, nemlig synge? Har hun ikke endt opp i alle disse realityprogrammene osv. nettopp fordi hun egentlig ikke er så god til å synge…? 6 2
Zenhouse Skrevet 11. oktober #1133 Skrevet 11. oktober (endret) DesmondMiles skrev (53 minutter siden): Har hun ikke endt opp i alle disse realityprogrammene osv. nettopp fordi hun egentlig ikke er så god til å synge…? Nåja, en seier i MGP og Maskorama og en 2.plass i Stjernekamp er jo ikke verst å ha på CV’en da ☺️ Edit: hun er jo mer en typisk julekonsert og musikal-artist -og det er mange som er like gode el bedre ( etter min smak), så slik sett så har nok det vært mer lukrativt å bevege seg mer over i reality og influenser verdenen for henne. Endret 11. oktober av Zenhouse La til mer 4
Tigerfrue Skrevet 11. oktober #1134 Skrevet 11. oktober Jeg lurer på hvordan alle oss dødelige og kjendis-norge hadde reagert om Nrk ( og legene ved Haukeland) hadde tvunget henne tilbake i jobb, for å opprettholde Ulrikkes del av kontrakten........i mange fattige land må man rett tilbake å jobbe på jordene/fabrikkene etter fødsel pga null rettigheter....... vi her hjemme er så heldige at forfedrene våre har kjempet frem noen av de beste rettigheter i verden.... Jeg lurer på hva som står i den sms'en fra Nrk..... burde legges frem, om hun har blitt lovet at sesong 4 skal bli hennes..... om så, da vi begynne å prate om div. Lurer på hva kontrakten hennes sier...... hadde hun lov, og var det helt greit for NRK at Ulrikke filmet ( var kamera-team på sykehuset) for en serie som kommer nå samtidig på en konkurrerende tv kanal, viaplay, som heter mødre ( sammen med Karianne V, Linni M og Birgitt S ) Hun har ett tilsvare til Morten H sin kronikk om at dette ikke handler om penger..... hva handler det om da, spør jeg...... hennes syke behov for oppmerksomhet, være i sentrum, vise at hun eier programmet....... Og hvis hun tror at hun er en representant for oss kvinner og rettigheter, og at " dette hadde aldri skjedd en mann" ...... nei, selvfølgelig ikke...... menn føder ikke, menn produserer ikke mat, menn har ikke hjerteslagene, stemmen og lukten som den lille har hørt i x md....... menn er ikke viktig den første tiden, og kan sidestilles med andre i familien.......mamma er den aller viktigste..... For oss andre dødelige, handler alt om penger, når vi må tilbake etter x antall md i permisjon...... hvem hadde ikke hatt lyst til å være sammen med barnet enda ett år eller 2, eller jobbe redusert, og alikevell motta en god lønn..... jeg hadde ihvertfall hatt lyst til det....... Og hun tråkker på en av våre viktigste rettigheter, nemlig å ta ut permisjon...... skryter så fryktelig at det skal hun ikke ha, men er jo hjemme hver dag for det, er så overarbeidet vet dere 🙄( sammen med resten av snap influenserene), for da kan hun ikke selge hele barndommen til barnet sitt...... dobbelt moral, my ass 🤮 Synes hun var ei søt, blid og veldig sprudlende jente, kanskje litt mye innimellom, men overlevde....... nå vet jeg sannelig ikke.... 22 21
Mallisaen Skrevet 11. oktober #1135 Skrevet 11. oktober Tigerfrue skrev (17 minutter siden): Jeg lurer på hvordan alle oss dødelige og kjendis-norge hadde reagert om Nrk ( og legene ved Haukeland) hadde tvunget henne tilbake i jobb, for å opprettholde Ulrikkes del av kontrakten........i mange fattige land må man rett tilbake å jobbe på jordene/fabrikkene etter fødsel pga null rettigheter....... vi her hjemme er så heldige at forfedrene våre har kjempet frem noen av de beste rettigheter i verden.... Jeg lurer på hva som står i den sms'en fra Nrk..... burde legges frem, om hun har blitt lovet at sesong 4 skal bli hennes..... om så, da vi begynne å prate om div. Lurer på hva kontrakten hennes sier...... hadde hun lov, og var det helt greit for NRK at Ulrikke filmet ( var kamera-team på sykehuset) for en serie som kommer nå samtidig på en konkurrerende tv kanal, viaplay, som heter mødre ( sammen med Karianne V, Linni M og Birgitt S ) Hun har ett tilsvare til Morten H sin kronikk om at dette ikke handler om penger..... hva handler det om da, spør jeg...... hennes syke behov for oppmerksomhet, være i sentrum, vise at hun eier programmet....... Og hvis hun tror at hun er en representant for oss kvinner og rettigheter, og at " dette hadde aldri skjedd en mann" ...... nei, selvfølgelig ikke...... menn føder ikke, menn produserer ikke mat, menn har ikke hjerteslagene, stemmen og lukten som den lille har hørt i x md....... menn er ikke viktig den første tiden, og kan sidestilles med andre i familien.......mamma er den aller viktigste..... For oss andre dødelige, handler alt om penger, når vi må tilbake etter x antall md i permisjon...... hvem hadde ikke hatt lyst til å være sammen med barnet enda ett år eller 2, eller jobbe redusert, og alikevell motta en god lønn..... jeg hadde ihvertfall hatt lyst til det....... Og hun tråkker på en av våre viktigste rettigheter, nemlig å ta ut permisjon...... skryter så fryktelig at det skal hun ikke ha, men er jo hjemme hver dag for det, er så overarbeidet vet dere 🙄( sammen med resten av snap influenserene), for da kan hun ikke selge hele barndommen til barnet sitt...... dobbelt moral, my ass 🤮 Synes hun var ei søt, blid og veldig sprudlende jente, kanskje litt mye innimellom, men overlevde....... nå vet jeg sannelig ikke.... 🎯 Spot on! Kunne ha skrevet akkurat det samme selv! Nå har hun blitt en fallen stjerne i mine øyne! Sett bort ifra Gaza, og all fæl krig i verden- så er dette noe av det verste jeg har hørt i år! 20
Rev. Revenge Skrevet 11. oktober #1136 Skrevet 11. oktober (endret) Tigerfrue skrev (51 minutter siden): Lurer på hva kontrakten hennes sier...... hadde hun lov, og var det helt greit for NRK at Ulrikke filmet ( var kamera-team på sykehuset) for en serie som kommer nå samtidig på en konkurrerende tv kanal, viaplay, som heter mødre ( sammen med Karianne V, Linni M og Birgitt S ) Hæ? Var hun allerede i en annen jobb hos en konkurrent med kamerateam på slep, mens hun skulle jobbet for NRK frem til normal termin, fikk en uforventet prematur styrtfødsel og likevel betalt for ikke levert tjeneste, og så sutrer hun i media over at NRK vurderte usikker arbeidsevne på hennes og den for tidlig fødtes vegne til å være helsemessig mye bedre enn å kreve at hun oppfylte kontrakten sin? Hun gråter over at hun elsket BM så mye at hun var klar for å forlate den premature og dets behov, og forventer at alle støtter henne? Hallo! Når er det slipp på "Mødre-serien"? Forøvrig fremstår Brandstorp som en komplett flink pike-egoist, som er lite vant til motstand, og både bortskjemt med å alltid få det som hun vil og villig til å kaste alt på båten for en karriere. Jeg så noen episoder av BM hjemme hos min mor, og vi var begge oppgitt over at hun tok så stor plass med sin slitsomme overentusiasme som nærmest stjal deltakernes glans fra dem. Om andre syns dette bare er koselig og syns at Brandstorp er crème de la crème, må de gjerne mene det. Men hun er etter mitt syn én som alltid må være midtpunktet, og da egner hun seg ikke til programmer der hun rapper til seg andres lys fremfor å få de til å skinne. Hva enn hun driver med i media nå, fører sin egen gråte-sak for oppmerksomhet eller PR for ny serie, så stempler hun seg selv som veldig vanskelig å samarbeide med når hun offisielt kaster oppdragsgiver under bussen. Dette på toppen av å eksponere den stakkars ungen for driftsinntekter herfra til glade jul. Endret 11. oktober av Rev. Revenge 28 14
Stargaze Skrevet 11. oktober #1137 Skrevet 11. oktober Sofie Maria skrev (16 timer siden): . Jeg har lest denne tråden opp og ned nå og ser fortsatt ingen gode argumenter til hvorfor sesong fire ikke skulle bli hennes. Kanskje Julie gjorde en mye bedre jobb og NRK foretrakk henne? Kanskje NRK også så det enorme fokuset som U har på seg selv? Som hun tydelig viser nå også. Babyen i andre rekke, mor i første rekke. De trenger programledere som fremhever deltakerne, ikke seg selv. Hun hadde ikke kontrakt videre heller. 17 2
Tigerfrue Skrevet 11. oktober #1138 Skrevet 11. oktober Rev. Revenge skrev (8 minutter siden): Hæ? Var hun allerede i en annen jobb hos en konkurrent med kamerateam på slep, mens hun skulle jobbet for NRK frem til normal termin, fikk en uforventet prematur styrtfødsel og likevel betalt for ikke levert tjeneste, og så sutrer hun i media over at NRK vurderte usikker arbeidsevne på hennes og den for tidlig fødtes vegne til å være helsemessig mye bedre enn å kreve at hun oppfylte kontrakten sin? Hun gråter over at hun elsket BM så mye at hun var klar for å forlate den premature og dets behov, og forventer at alle støtter henne? Hallo! Når er det slipp på "Mødre-serien"? Forøvrig fremstår Brandstorp som en komplett flink pike-egoist, som er lite vant til motstand, og både bortskjemt med å alltid få det som hun vil og villig til å kaste alt på båten for en karriere. Jeg så noen episoder av BM hjemme hos min mor, og vi var begge oppgitt over at hun tok så stor plass med sin slitsomme overentusiasme som nærmest stjal deltakernes glans fra dem. Om andre syns dette bare er koselig og syns at Brandstorp er crème de la crème, må de gjerne mene det. Men hun er etter mitt syn én som alltid må være midtpunktet, og da egner hun seg ikke til programmer der hun rapper til seg andres lys fremfor å få de til å skinne. Hva enn hun driver med i media nå, fører sin egen gråte-sak for oppmerksomhet eller PR for ny serie, så stempler hun seg selv som veldig vanskelig å samarbeide med når hun offisielt kaster oppdragsgiver under bussen. Dette på toppen av å eksponere den stakkars ungen for driftsinntekter herfra til glade jul. Bra skrevet 🤗 Finner ikke noe nøyaktig dato, står bare at " mødre" kommer høsten 2025. 6
Tough cookie Skrevet 11. oktober #1139 Skrevet 11. oktober (endret) Zenhouse skrev (5 timer siden): Vet det har blitt skrevet før her… men tenk om hun hadde stilt på jobb dagen etter fødsel, knekt på dag 5, Julie inn som vikar da. De første episodene hadde ikke blitt spilt inn på nytt- sier seg selv. Det hadde blitt ramaskrik og NRK hadde fått høre det! OG Haukeland sykehus hadde fått høre det! Dette er jo bare tidenes mest klare IKKE SAK! Tenkte akkurat på det samme etter å ha sett intervjuet på God Morgen Norge. Det inntrykket jeg har hatt av henne før dette, er at hun er en person som er vant til å være midtpunkt/ta mye plass, og få høre at hun er begavet og flink i faget sitt. Nå må hun rulle inn... Endret 11. oktober av Tough cookie 14
Anonym_2024 Skrevet 11. oktober #1140 Skrevet 11. oktober (endret) Tigerfrue skrev (1 time siden): Jeg lurer på hvordan alle oss dødelige og kjendis-norge hadde reagert om Nrk ( og legene ved Haukeland) hadde tvunget henne tilbake i jobb, for å opprettholde Ulrikkes del av kontrakten........i mange fattige land må man rett tilbake å jobbe på jordene/fabrikkene etter fødsel pga null rettigheter....... vi her hjemme er så heldige at forfedrene våre har kjempet frem noen av de beste rettigheter i verden.... Jeg lurer på hva som står i den sms'en fra Nrk..... burde legges frem, om hun har blitt lovet at sesong 4 skal bli hennes..... om så, da vi begynne å prate om div. Lurer på hva kontrakten hennes sier...... hadde hun lov, og var det helt greit for NRK at Ulrikke filmet ( var kamera-team på sykehuset) for en serie som kommer nå samtidig på en konkurrerende tv kanal, viaplay, som heter mødre ( sammen med Karianne V, Linni M og Birgitt S ) Hun har ett tilsvare til Morten H sin kronikk om at dette ikke handler om penger..... hva handler det om da, spør jeg...... hennes syke behov for oppmerksomhet, være i sentrum, vise at hun eier programmet....... Og hvis hun tror at hun er en representant for oss kvinner og rettigheter, og at " dette hadde aldri skjedd en mann" ...... nei, selvfølgelig ikke...... menn føder ikke, menn produserer ikke mat, menn har ikke hjerteslagene, stemmen og lukten som den lille har hørt i x md....... menn er ikke viktig den første tiden, og kan sidestilles med andre i familien.......mamma er den aller viktigste..... For oss andre dødelige, handler alt om penger, når vi må tilbake etter x antall md i permisjon...... hvem hadde ikke hatt lyst til å være sammen med barnet enda ett år eller 2, eller jobbe redusert, og alikevell motta en god lønn..... jeg hadde ihvertfall hatt lyst til det....... Og hun tråkker på en av våre viktigste rettigheter, nemlig å ta ut permisjon...... skryter så fryktelig at det skal hun ikke ha, men er jo hjemme hver dag for det, er så overarbeidet vet dere 🙄( sammen med resten av snap influenserene), for da kan hun ikke selge hele barndommen til barnet sitt...... dobbelt moral, my ass 🤮 Synes hun var ei søt, blid og veldig sprudlende jente, kanskje litt mye innimellom, men overlevde....... nå vet jeg sannelig ikke.... Dette er noe av det verste jeg har sett, jeg er rystet til margen. Ulrikke spiller inn en serie når hun nettopp har født, og i tillegg er klar for å brette opp ermene og lede bakemesterskapet kort tid etter en prematur styrtfødsel. Også når NRK setter ned foten, da blir det lagt frem som kvinnekamp og diskriminering? Dette må være årets bomskudd fra influenser verden. Hvor er fokuset på barnets beste? Er det kun pengene som rår i den verden? https://www.tv2.no/underholdning/minutt-for-minutt-fra-fodestuen-pengemaskin/17790507/ https://www.tv2.no/underholdning/klar-med-ny-mamma-serie/17801482/ «Den siste tiden har flere vært kritisk til å dokumentere mamma-livet i sosiale medier, og trukket frem at mange overeksponerer barna sine. Onsdag publiserte TV 2 en sak om temaet, hvor blant andre Spetalens og Brandstorps hyppige deling ble trukket frem. Begge har nylig født premature barn, som blir sentralt i serien, ifølge Viaplay.» Endret 11. oktober av Anonym_2024 15 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå