Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sofie Maria skrev (1 minutt siden):

Enig det meste bortsett fra at nrk ga falske løfter og betryggelser. I min verden teller ord noe ❤️

Jeg har hatt flere innlegg om dette. Det er helt forståelig at noen fra produksjonen responset til Ulrikke i en dramatisk situasjon - ta vare på deg selv, du er velkommen tilbake når du kan. Alle var jo litt i sjokk og ville støtte og roe henne.
Samtidig var dette en avgjørelse (å gå rett i jobb etter en styrtfødsel) så spesielt og noe som kunne få store konsekvenser, både for produksjonen, mor og barn.
Hadde vedkommende i produksjonen en slik posisjon rent formelt at hen kunne gi slike løfter? Det tviler jeg på, derfor ble dette tydelig drøftet på et høyere nivå, og man så at NRK som arbeidsgiver ikke kunne ta på seg et slike ansvar, de er pliktig å ta vare på sine ansatte og gjorde en klok avgjørelse til beste for mor og barn. 

• Liker 22
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ninaen skrev (3 minutter siden):

Så lenge vi ikke har fått se disse betryggelsene og løftene kan vi faktisk ikke forholde oss til det. Alt skrives og sies i en kontekst, så både faktisk innhold og kontekst er relevant. Og uansett: UB har selv det siste døgnet fått denne saken til å handle om at alt for henne handlet om å få lov til å gjøre sesong 3 selv om det betød å stille på jobb 10 timer etter hun hadde født prematurt og ungen lå i kuvøse på pustestøtte! Det virker det som om du nekter å innse! Hun har selv sagt at det ikke handler om sesong 4 og ikke om pengene. Det handler om at nrk nektet henne å forlate eget premature barn dagen etter fødsel for å jobbe, når hun selv ville komme på jobb! Og at ikke hun (og du?) ser hvor inni h…sjukt det er…… noen må få henne ned på landjorda og til en psykolog, fordi dette er unormalt og hvordan tror hun det vil være for sønnen om 12-13 år når han googler mor og finner internett tapetsert med artikler og klipp på GMN om at hun ville etterlate ham på nyfødtintensiven før han var 1 døgn gammel, for å stå i fine kjoler og kommentere kaker?!?!?! Altså dette er så forbanna blåst at jeg har sjelden kjent på sånt sinne overfor en «kjendis»! Og jada, «faren kunne være der», men det er da for h… ikke poenget! Det er en grunn til at de første 6 ukene etter fødsel er reservert for mor av fødselspermisjonen og uansett ikke kan overtas av far (med unntak av hvis mor er for syk til å ivareta barnet). 

Du ser på god morgen Norge at Vår Staude leser ifra Ulrikke sin mobil. Om det er sms, mail, snap eller hva enn spiller ingen trille- nrk bør være for god til å leke med en nybakt og sårbar mor sine følelser for deretter å blåse i henne.

Ja ideelt sett bør hun fremvise og poste disse løftene, men hun føler kanskje det blir litt for privat og har sikkert fortsatt en slags rar lojalitet til nrk. 

Skrevet
Sofie Maria skrev (1 minutt siden):

Du ser på god morgen Norge at Vår Staude leser ifra Ulrikke sin mobil. Om det er sms, mail, snap eller hva enn spiller ingen trille- nrk bør være for god til å leke med en nybakt og sårbar mor sine følelser for deretter å blåse i henne.

Ja ideelt sett bør hun fremvise og poste disse løftene, men hun føler kanskje det blir litt for privat og har sikkert fortsatt en slags rar lojalitet til nrk. 

Jeg har mer inntrykk av at hun prøver å kaste hele nrk under bussen, mens det som kjøres i filler er hennes egne muligheter for nye oppdrag. 

Når vi først spekulerer:  hun har kanskje tatt den setningen ut av kontekst og hadde hele kommunikasjonen blitt offentliggjort hadde enda færre sympatisert med henne. 

• Liker 32
  • Nyttig 5
Skrevet

2 (om jeg husker rett) mennesker fra NRK kom til sykehuset og informerte Ulrikke om at hun ikke fikk komme tilbake i løpet av sesong 3. Fint gjort, syns jeg, istedenfor å informere om dette pr tlf. 
Om en fra produksjonen (jeg regner med det er dem U har mast på ang å komme tilbake i teltet) kan ha svart på SMS «du kan komme tilbake når du er klar for det» er det ikke sikkert dette har vært ledelsen i NRK sitt standpunkt. 
Vi vet ikke hva de personene som kom til sykehuset har informert U om med tanke på tidligere «lovnader». En SMS fra en i produksjonen er neppe avgjørende for hvem som får jobbe i NRK.

• Liker 20
  • Nyttig 7
Skrevet
Anemoi skrev (1 minutt siden):

Jeg har hatt flere innlegg om dette. Det er helt forståelig at noen fra produksjonen responset til Ulrikke i en dramatisk situasjon - ta vare på deg selv, du er velkommen tilbake når du kan. Alle var jo litt i sjokk og ville støtte og roe henne.
Samtidig var dette en avgjørelse (å gå rett i jobb etter en styrtfødsel) så spesielt og noe som kunne få store konsekvenser, både for produksjonen, mor og barn.
Hadde vedkommende i produksjonen en slik posisjon rent formelt at hen kunne gi slike løfter? Det tviler jeg på, derfor ble dette tydelig drøftet på et høyere nivå, og man så at NRK som arbeidsgiver ikke kunne ta på seg et slike ansvar, de er pliktig å ta vare på sine ansatte og gjorde en klok avgjørelse til beste for mor og barn. 

Enig men hun kan fortsatt gjøre sesong fire ! og neivel hun har kanskje ikke teknisk sett krav på den, men nrk kunne velge å være raus hvis de hadde villet. 

• Liker 1
Skrevet
Sofie Maria skrev (6 minutter siden):

Enig men hun kan fortsatt gjøre sesong fire ! og neivel hun har kanskje ikke teknisk sett krav på den, men nrk kunne velge å være raus hvis de hadde villet. 

De var rause som ga henne full lønn og som har gitt henne så mange ulike roller gjennom kanalen. At andre viste seg bedre egnet i rollen som leder for bakermesterskapet og derfor fikk sesong 4 er vel en ærlig sak. Om enn litt flaut for UB. Men på langt nær så flaut som det hun holder på med nå.

• Liker 28
  • Nyttig 10
Skrevet
Sofie Maria skrev (8 minutter siden):

Nrk sin jobb er ikke å være rause  men å lage god tv. De har nok sine grunner (utover fødende kvinner) til å ikke fornye kontrakten med UB. Kanskje crewet og alt hadde en bedre flyt med hun andre? Kanskje bedre tilbakemeldinger fra produksjon/deltakere/seere?

Hvordan hadde du likt å være den personen som ikke får en jobb du er dyktig i, ønsker, ledelsen ønsker deg, men de synes de må være "raus" med noen andre fordi det er "synd" på dem?

• Liker 27
  • Nyttig 2
Skrevet
Ninaen skrev (26 minutter siden):

Så lenge vi ikke har fått se disse betryggelsene og løftene kan vi faktisk ikke forholde oss til det. Alt skrives og sies i en kontekst, så både faktisk innhold og kontekst er relevant. Og uansett: UB har selv det siste døgnet fått denne saken til å handle om at alt for henne handlet om å få lov til å gjøre sesong 3 selv om det betød å stille på jobb 10 timer etter hun hadde født prematurt og ungen lå i kuvøse på pustestøtte! Det virker det som om du nekter å innse! Hun har selv sagt at det ikke handler om sesong 4 og ikke om pengene. Det handler om at nrk nektet henne å forlate eget premature barn dagen etter fødsel for å jobbe, når hun selv ville komme på jobb! Og at ikke hun (og du?) ser hvor inni h…sjukt det er…… noen må få henne ned på landjorda og til en psykolog, fordi dette er unormalt og hvordan tror hun det vil være for sønnen om 12-13 år når han googler mor og finner internett tapetsert med artikler og klipp på GMN om at hun ville etterlate ham på nyfødtintensiven før han var 1 døgn gammel, for å stå i fine kjoler og kommentere kaker?!?!?! Altså dette er så forbanna blåst at jeg har sjelden kjent på sånt sinne overfor en «kjendis»! Og jada, «faren kunne være der», men det er da for h… ikke poenget! Det er en grunn til at de første 6 ukene etter fødsel er reservert for mor av fødselspermisjonen og uansett ikke kan overtas av far (med unntak av hvis mor er for syk til å ivareta barnet). 

Godt skrevet! Og jeg tenker det er mye som er skjedd siden mai. Hadde jeg hatt noe jeg skulle sagt i forbindelse med ansettelser i nrk, ville jeg vært tydelig på at mødre med slik mangel på dømmekraft (eksponering av barn for å tjene penger) ikke har noe å gjøre på statskanalen. Et slikt verdistandpunkt må de kunne ta. Og siden de jobber på kontrakt trenger ikke nrk å begrunne noe som helst. At det var superkleint med all den tilgjorte stemmen og energien kan jo også være noe av grunnen for hvorfor de endelig tok til fornuft og bytta henne ut. Nå skal jeg orke å se på det programmet igjen! Det er jo egentlig et litt koselig program.

• Liker 24
  • Nyttig 3
Skrevet
Mar124 skrev (2 minutter siden):

Godt skrevet! Og jeg tenker det er mye som er skjedd siden mai. Hadde jeg hatt noe jeg skulle sagt i forbindelse med ansettelser i nrk, ville jeg vært tydelig på at mødre med slik mangel på dømmekraft (eksponering av barn for å tjene penger) ikke har noe å gjøre på statskanalen. Et slikt verdistandpunkt må de kunne ta. Og siden de jobber på kontrakt trenger ikke nrk å begrunne noe som helst. At det var superkleint med all den tilgjorte stemmen og energien kan jo også være noe av grunnen for hvorfor de endelig tok til fornuft og bytta henne ut. Nå skal jeg orke å se på det programmet igjen! Det er jo egentlig et litt koselig program.

Mangel på dømmekraft både når det kommer til ekstrem eksponering av babyen fra første levedag, og å tenke at det er helt innafor å dra på jobb direkte fra fødestua med en baby på NFI.

• Liker 21
Skrevet
FruRosa skrev (53 minutter siden):

2 (om jeg husker rett) mennesker fra NRK kom til sykehuset og informerte Ulrikke om at hun ikke fikk komme tilbake i løpet av sesong 3. Fint gjort, syns jeg, istedenfor å informere om dette pr tlf. 
Om en fra produksjonen (jeg regner med det er dem U har mast på ang å komme tilbake i teltet) kan ha svart på SMS «du kan komme tilbake når du er klar for det» er det ikke sikkert dette har vært ledelsen i NRK sitt standpunkt. 
Vi vet ikke hva de personene som kom til sykehuset har informert U om med tanke på tidligere «lovnader». En SMS fra en i produksjonen er neppe avgjørende for hvem som får jobbe i NRK.

En leder vil vel uansett ikke si sånne ting om det ikke ligger noe bak det. Så noe skurrer. De hadde jo et ryddig møte med henne om dette her. Om de da har gitt falske forhåpninger så må de ha beklaget for det da. 

• Liker 1
Skrevet
Sofie Maria skrev (4 timer siden):

Jeg gir opp. Dere nekter å innse at Ulrikke fikk noen betryggelser og løfter? Som hun hevder hun har konkret dokumentasjon på. Hvorfor var ikke Nrk heller ærlig? Fra minutt en. «Sorry, nå må vi sette inn vikar, forstå du blir skuffet, men det er avgjort og bestemt. vi ønsker deg og baby all lykke.. selvsagt får du sesong fire, ingen andre skal stjele din plass « 

Da skulle jeg støttet Nrk, ikke dette tullet som de suser med nå.  

Jeg har også opplevd at en arbeidsplass har gitt meg falske forhåpninger. Jævla dritt, men jeg gikk videre. 

Uansett hva nrk har sagt, så er det like idiotisk å mene at hun burde fått vært programleder 1 dag etter fødsel. Det er også barnslig å legge ut gråtevideoer om dette for hele Norge å se. Dette kunne hun tatt med nrk under fire øyne og heller blandet inn advokat hvis hun virkelig har fått det skriftlig at hun ble lovet videre arbeid. Men neida, hun skal sladre videre til hu dama i Gos morgen norge og poste enda en gråtevideo som alle kan se. Jeg syns dramaet er morsomt jeg, mest fordi jeg syns det er artig å følge med på folk som velger å drite seg selv ut offentlig. Men det er jo egentlig helt tåpelig, barnslig og hun er kun ute etter oppmerksomhet og klikk. Akkurat som alle de andre influenserne som setter seg selv før alt, til og med sine barn. 

Hun kan fint være uenig med og sinna på nrk, men hva er det med de gråtevideoene liksom? Og det er jo faktisk sykt å mene at man ikke gidder å være sammen med sitt nyfødte barn. Er dette en slags svamgerskapsdepresjon? Hun trenger hjelp, ikke å være på tv i fine kjoler og prate om ostekake.

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet
Bolla2 skrev (6 timer siden):

Må dere roe ned mammahysteriet, hvis hun føler seg i form til å jobbe er vel det hennes sak, barnet har jo en far som var der. Vedder på dere ikke stiller spørsmål ved alle fedre som drar på jobb timer etter deres barn er født.

Jeg kjenner ingen fedre de siste femten årene som har dratt på jobb de to første ukene etter fødsel.

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet
Sofie Maria skrev (5 timer siden):

Om hun hadde hatt en sak, så hadde hun troppet opp hos NRK med advokaten sin. Hun vet at hun ikke har en sak, og forsøker å tjene penger på sympati…

• Liker 26
  • Nyttig 2
Skrevet
DesmondMiles skrev (15 minutter siden):

Om hun hadde hatt en sak, så hadde hun troppet opp hos NRK med advokaten sin. Hun vet at hun ikke har en sak, og forsøker å tjene penger på sympati…

Moren er vel advokat? Skulle tro at Ulrikke kunne fått gode råd av henne.

Skrevet
Sofie Maria skrev (6 timer siden):

Hæ? Det er da virkelig ikke snakk om å utsette noe sesong eller noe sånt, det er snakk om at Ulrikke ville tilbake på jobb! Baby var trygg med helsefolk, pappa og bestemor mener hun. Når nrk først gir hennes betryggelser og ro på at hun skal få komme tilbake, men deretter snur helt på helen, vikar får HELE sesongen (noe jeg forsåvidt kan forstår gitt den unike situasjonen) så ville det vært naturlig at sesong fire var ulrikke sin . Jeg har lest denne tråden opp og ned nå og ser fortsatt ingen gode argumenter til hvorfor sesong fire ikke skulle bli hennes.

Du ser ingen gode argumenter? Jeg har feks nevnt dette:

https://www.nrk.no/norge/nrk-ma-kutte-kostnadene-med-200-millioner-kroner-1.17148404

Ulrikke var innleid og dermed kostet det mer å betale henne, enn å kjøre med en som var fast ansatt. Det er veldig plausibelt at det å fortsette med JulieS var en rent økonomisk disposisjon som hadde ingenting med Ulrikkes fødsel å gjøre. Avgjørelser om sesong 4 ble tatt på et tidspunkt da den økonomiske situasjonen og håndtering av den var på bordet. 

Det vil jo se litt rart ut dersom fast ansatte må ta sluttpakke, mens man fortsetter å leie inn folk. Hvis de likevel gjør det, må de vel ha konkludert med at vedkommende er essensiell for programmet, og da er ikke veien lang til å konkludere med at de ikke mente at Ulrikke var en nødvendig kostnad å ta. For meg er det helt åpenbart den mest plausible forklaringen. 

Når en avgjørelse skal tas om sesong 4 må er det mange faktorer som må telle med. Økonomi er en ting, kvalitet er en annen. Ulrikke sine ønsker og følelser kan selvfølgelig ikke være styrende. De har jo ikke noe arbeidsgiveransvar for henne. 

• Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet
Avispapir skrev (8 timer siden):

Jeg observerer at en kvinnes kropp og helse dikuteres av andre. 

Jeg observerer at en arbeidsgiver tok seg frihet til å bestemme at en kvinne ikke fikk lov til å prioritere slik hun ønsket. De bestemte hvor mye hun skulle "være mor". 

Arbeidsgiver har ikke tatt seg frihet, det er definert av norsk lov. De 6 ukene etter fødsel er mor pliktig til å ta. Det har ikke NRK frihet til å se bort fra. 

Bolla2 skrev (8 timer siden):

Må dere roe ned mammahysteriet, hvis hun føler seg i form til å jobbe er vel det hennes sak, barnet har jo en far som var der. Vedder på dere ikke stiller spørsmål ved alle fedre som drar på jobb timer etter deres barn er født.

Bolla2 skrev (8 timer siden):

Igjen, det må jo være hennes avgjørelse, er ikke sikkert hun ammer heller ( alle gjør/kan ikke det)

Igjen, det er bestemt av norsk lov, så nei, det er faktisk ikke hennes avgjørelse. 

Avispapir skrev (7 timer siden):

Jeg synes det er pinlig å bli med på denne diskusjonen, som om hun er et barn og ikke en voksen kvinne, men la gå. 

Jeg er i utgangpunktet enig med deg i disse tankene, men hun sa vel at sykehuset ga henne grønt lys for å dra på innspilling og at de skulle kunne få til et opplegg rundt dette. Min erfaring er at de på barsel er meget tydelige hvis de ikke er 110% enig med mor eller far. Så hvis det stemmer at de ga grønt lys, skal vi da virkelig sitte her og overprøve den medisinfaglige vurderingen?

"Grønt lys" fra sykehuset betyr ingenting. Man må ha en legeerklæring som sier at det er bedre for mors helse å jobbe, enn å være med barnet sitt. Det er ikke en erklæring sykehuset uten videre kan gi, for den innsikten har de ikke i hennes psykiske helse ett døgn etter fødsel! 

• Liker 20
  • Nyttig 8
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (14 minutter siden):

Arbeidsgiver har ikke tatt seg frihet, det er definert av norsk lov. De 6 ukene etter fødsel er mor pliktig til å ta. Det har ikke NRK frihet til å se bort fra. 

Igjen, det er bestemt av norsk lov, så nei, det er faktisk ikke hennes avgjørelse. 

"Grønt lys" fra sykehuset betyr ingenting. Man må ha en legeerklæring som sier at det er bedre for mors helse å jobbe, enn å være med barnet sitt. Det er ikke en erklæring sykehuset uten videre kan gi, for den innsikten har de ikke i hennes psykiske helse ett døgn etter fødsel! 

Så så, nå må du ikke komme med så fornuftige argumenter. Du vet jo at en mor alltid har rett, for en mor vet alltid det beste for sitt barn…🫠

• Liker 6
Skrevet

Og det fortsetter 🙄 https://www.tv2.no/underholdning/trist-at-hegseth-ikke-har-forstatt-at-dette-ikke-handler-om-penger/18182265/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwdGRleANW209leHRuA2FlbQIxMQABHujqtX5Lml8qbdHlIacI_G8r0kZxDl_aMfBd_GXEtN6pAr9K5QoEExAABNIL_aem_TMYfy8xIg9K_e05qNHug7Q#Echobox=1760124342 nei vel, så handler det ikke om penger men kjærligheten til bakemesterskapet. Men det Ulrikke også glemmer er at hun var på kontrakt! Det betyr at man ikke har krav på mer enn det, hun hadde kun skrevet kontrakt for sesong 3 og ikke sesong 4! Når skal hun innse at hun har driti seg ut? Jeg har også vært på kontrakt i arbeidslivet og det suger når de ikke fornyer, men det er livet! Hun har valgt å jobbe sånn, da må hun også ta konsekvensene av det.

• Liker 20
  • Nyttig 5
Skrevet
elisabeth30 skrev (29 minutter siden):

Og det fortsetter 🙄 https://www.tv2.no/underholdning/trist-at-hegseth-ikke-har-forstatt-at-dette-ikke-handler-om-penger/18182265/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwdGRleANW209leHRuA2FlbQIxMQABHujqtX5Lml8qbdHlIacI_G8r0kZxDl_aMfBd_GXEtN6pAr9K5QoEExAABNIL_aem_TMYfy8xIg9K_e05qNHug7Q#Echobox=1760124342 nei vel, så handler det ikke om penger men kjærligheten til bakemesterskapet. Men det Ulrikke også glemmer er at hun var på kontrakt! Det betyr at man ikke har krav på mer enn det, hun hadde kun skrevet kontrakt for sesong 3 og ikke sesong 4! Når skal hun innse at hun har driti seg ut? Jeg har også vært på kontrakt i arbeidslivet og det suger når de ikke fornyer, men det er livet! Hun har valgt å jobbe sånn, da må hun også ta konsekvensene av det.

Hun viser (dessverre) fortsatt mest til sesong 3 i tillegg. Kjærligheten til Bakemesterskapet ja. Hva med kjærligheten til den lille, premature krabaten som lå i kuvøse med pustestøtte hun akkurat hadde blitt mamma til? 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...