Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (3 timer siden):

Ja. Det mener jeg! Om en kvinne med prematur styrtfødsel, vurderer å møte på jobb, noen timer senere, er det noe som er veldig galt. En kvinne med et normalt følelsesregister ville vært redd, i sjokk, og i tillegg hatt et ekstremt beskyttelsesbehov overfor babyen sin. NRK gjorde helt rett, da de hentet inn vikaren. Noe annet ville vært sjukt! 

Så du tror ikke at etter en slik opplevelse så er det bedre å kanskje å sende en psykolog enn barnevernet ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvifor meiner God morgon Norge at det er greitt å la Ulrikke Brandstorp få fremme saka si, med Vår Staude som eit slags sannheitsvitne?

• Liker 32
  • Nyttig 11
Skrevet

nå må vi faktisk kansellere kjendiser som får alt til å dreie seg om "meg meg meg"(og barnet/barna sine)! De får ta seg en vanlig jobb, og leve ett vanlig liv. Ikke bruke dagevis på å grine seg til sympati og oppmerksomhet! hva er det som skjer egentlig?! 

Jeg skal se bakemesterskapet med vikaren, og glede meg over at de som er fast ansatte programledere, sansynligvis får gode og relevante oppdrag på bakgrunn av kompetanse og erfaring, ikke snapstars og konstant oppdatering på hele livet på skjerm.

• Liker 18
  • Nyttig 9
Skrevet
pep skrev (36 minutter siden):

Også mener de at Hegseth ikke forstår fordi han selv ikke har født barn! Men han HAR jo faktisk opplevd å bli "vraket" som programleder/dommer,uten å ha svangerskap som "grunn",så da sier de jo litt i mot seg selv... 

han har ikke opplevd å miste jobben pga fødsel . 

Skrevet
Minimeg1234 skrev (6 minutter siden):

Så du tror ikke at etter en slik opplevelse så er det bedre å kanskje å sende en psykolog enn barnevernet ? 

Barnevernet er ikkje først og fremst kontroll eller straff. Dei er til for å støtte familien og sikre at barnet har det trygt. Dei gir råd, veiledning og praktisk hjelp, og berre i alvorlege situasjonar kan dei ta omsorg for barnet midlertidig. I ei situasjon som dette ville barnevernet typisk sjekka at alt var trygt og eventuelt tilbydd støtte som heimebesøk, helsesjukepleiar eller psykolog. Målet er alltid å hjelpe familien, ikkje å straffe.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Møkkalei skrev (1 minutt siden):

Jeg var ikke orientert om detaljene. Beklager. Hun virker ikke frisk. Visste ikke at barnet var prematur. Hun har jo fremstilt det på en uærlig måte. 

Så fint at du ærlig innrømmer at du skrev uten å ha alle fakta! Ikke alle som klarer å se (og innrømme) at de har tatt feil!

Joda, babyen ble født 8 uker før termin. Allerede på vei ut av fødestuen, for å møte babyen på nyfødt intensiv, spør Ulrikke jordmor/sykepleier «er jeg en dårlig mamma om jeg drar på jobb i morgen?»! Dette fortalte Ulrikke selv i «fødselspodden» med Tuva Fellman. Da jeg  hørte det der skrev jeg det på kontoen for «sjokk etter styrtfødsel 8 uker før termin uten barnefar tilstede», men nå etter 5 måneder sier hun fremdeles at hun var klar til å dra på jobb dagen etter fødsel!

• Liker 18
  • Nyttig 8
Skrevet

Det har ikke Ulrikke heller!

• Liker 15
  • Nyttig 12
Skrevet
FruRosa skrev (2 minutter siden):

Det har ikke Ulrikke heller!

Jo hun fikk ikke jobbe med med sesong 3 i bakermesterskapet . Hun fikk lønn men jobbet ikke. 

Men jeg syns det meste av det Heggestad var bra. Og jeg håper det blir en diskusjon om barneeksponeringen som skjer på SoMe. 

Skrevet
oss-to skrev (8 minutter siden):

Barnevernet er ikkje først og fremst kontroll eller straff. Dei er til for å støtte familien og sikre at barnet har det trygt. Dei gir råd, veiledning og praktisk hjelp, og berre i alvorlege situasjonar kan dei ta omsorg for barnet midlertidig. I ei situasjon som dette ville barnevernet typisk sjekka at alt var trygt og eventuelt tilbydd støtte som heimebesøk, helsesjukepleiar eller psykolog. Målet er alltid å hjelpe familien, ikkje å straffe.

Jeg vet veldig mye om barnevernet. Jeg vet også at de har veldig knappe ressurser. Her er det ikke barnevernet som hadde kommet inn for å si det sånn. 

Skrevet
Minimeg1234 skrev (15 minutter siden):

Selvsagt har han ikke det! Men han har jo opplevd å bli erstattet av andre,og det viser jo at det skjer hele tiden i den bransjen,og at det ikke har noe med graviditet og fødsel å gjøre. 

• Liker 17
Skrevet
Minimeg1234 skrev (Akkurat nå):

Jo hun fikk ikke jobbe med med sesong 3 i bakermesterskapet . Hun fikk lønn men jobbet ikke. 

Men jeg syns det meste av det Heggestad var bra. Og jeg håper det blir en diskusjon om barneeksponeringen som skjer på SoMe. 

Selvsagt kunne ikke NRK la henne komme tilbake som programleder få timer etter fødselen! Hva annet skulle de gjort i den situasjonen enn å sette inn vikar?

Selvsagt kan man på papiret kalle det «miste jobben pga fødsel», men under så spesielle omstendigheter syns jeg det er mer passende å si «kunne ikke utføre jobben pga uventet prematur fødsel».

• Liker 25
Skrevet
Minimeg1234 skrev (4 minutter siden):

Men mener du virkelig at det er helt ok at UB hadde reist på jobb timer etter en styrtfødsel?

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg vet veldig mye om barnevernet. Jeg vet også at de har veldig knappe ressurser. Her er det ikke barnevernet som hadde kommet inn for å si det sånn. 

Eg forstår poenget ditt om at barnevernet har knappe ressursar, men eg syntest svaret ditt vart litt negativt retta mot barnevernet. Poenget mitt er at deira oppgåve først og fremst er å hjelpe og støtte familien, ikkje å straffe. Psykologar har truleg også knappe ressursar, så det er ikkje nødvendigvis ei betre løysing berre av den grunn. I praksis ville barnevernet prøvd å sikre at mor og barn fekk den hjelpa dei trengde, til dømes heimebesøk eller psykolog.

• Liker 7
Skrevet

Det korrekte her vil vel være å si at hun ikke kunne stille i sesong 3 pga medisinske omstendigheter. Om disse medisinske omstendighetene hadde vært noe annet enn prematur fødsel ville jo utfallet vært det samme; Ulrikke måtte være på sykehuset og vikar måtte settes inn. 

At hun ikke fikk ny kontrakt for sesong 4 har ikke nødvendigvis noe med dette å gjøre. Ingen hadde lovet henne en sesong 4, det var ikke engang sikkert (på tidspunktet for fødsel) at det skulle bli en sesong 4. 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet
oss-to skrev (Akkurat nå):

Eg forstår poenget ditt om at barnevernet har knappe ressursar, men eg syntest svaret ditt vart litt negativt retta mot barnevernet. Poenget mitt er at deira oppgåve først og fremst er å hjelpe og støtte familien, ikkje å straffe. Psykologar har truleg også knappe ressursar, så det er ikkje nødvendigvis ei betre løysing berre av den grunn. I praksis ville barnevernet prøvd å sikre at mor og barn fekk den hjelpa dei trengde, til dømes heimebesøk eller psykolog.

Negativt når jeg vet at det er andre instanser som hadde kommet inn å hjulpet om Ulrikke hadde vært psykisk syk?
Nå leser du noe jeg ikke har skrevet. 
Det er da ikke negativt mot barnevernet. 

Det er realiteten. 

Skrevet (endret)
elskersommer skrev (13 minutter siden):

Men mener du virkelig at det er helt ok at UB hadde reist på jobb timer etter en styrtfødsel?

Utifra det sitatet du skrev under så skjønner jeg ikke hvorfor du stiller det spørsmålet . 
Det handlet ikke om å reise på jobb eller ikke. 

Endret av Minimeg1234
Skrevet
FruRosa skrev (5 minutter siden):

Det korrekte her vil vel være å si at hun ikke kunne stille i sesong 3 pga medisinske omstendigheter. Om disse medisinske omstendighetene hadde vært noe annet enn prematur fødsel ville jo utfallet vært det samme; Ulrikke måtte være på sykehuset og vikar måtte settes inn. 

At hun ikke fikk ny kontrakt for sesong 4 har ikke nødvendigvis noe med dette å gjøre. Ingen hadde lovet henne en sesong 4, det var ikke engang sikkert (på tidspunktet for fødsel) at det skulle bli en sesong 4. 

👍

Skrevet
Minimeg1234 skrev (10 minutter siden):

Negativt når jeg vet at det er andre instanser som hadde kommet inn å hjulpet om Ulrikke hadde vært psykisk syk?
Nå leser du noe jeg ikke har skrevet. 
Det er da ikke negativt mot barnevernet. 

Det er realiteten. 

Eg tenkjer at nokon må snakke for barnet. Om mor ønskjer å jobbe heller enn å ta seg av barnet, med det vi kan om tilknyting og tilknytingsvanskar, er det viktig å ha nokon som ivaretek barnet sitt perspektiv. Ulrikke har sjølv sagt på Snap at ho ikkje ønskjer å lese seg opp på kunnskap.Ho driv kontinuerleg utlevering  barnet sitt privatliv. Kanskje det heller er veiledning enn psykologhjelp som trengst, men for all del , ja takk ! til begge delar.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Ser hun har lagt det ut under "historier" på snap og sånn at alle kan få se, selv om man var litt sen til "festen". 

Jeg avfulgte nå. Jeg burde gjort det for lenge siden pga barneeksponering slik jeg har gjort med andre, men unnskyldte meg med at jeg ser "dann og vann" og gjerne ville følge med på renovering av huset 🤦‍♀️

Noen som vet hvor mange følgere hun hadde før bakemester-gate? Hun har 149 500 nå. 

• Liker 8
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...