Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Visste ikke engang at det gikk an å se tilbake på de første dagene med sitt nyfødte barn og ønske at man heller hadde vært et annet sted :haar:

Og hva var planen for dagene i teltet? Jeg har aldri vært gravid, og kan ikke mye om renselse, melkespreng og barseltårer. Men jeg vet hva det ER...

Jeg tenker at NRK har gjort både Ulrikke og guttungen en kjempetjeneste her. Rart hun ikke ser sånn på det selv. 

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tillia skrev (12 minutter siden):

Ja tenker jeg også

En ting som sikkert er riktig er at NrK bruker mye midlertidige kontrakter.. som selvsagt er dumt.. da de fleste ønsker noe fast. -spesielt når man får barn. Men samtidig så er det noe hun med viten går inn i. Og man må faktisk respektere og akseptere dere valg om å bruke en annen. Det er ikke en gang sikker at det handler om barnefødsel. 

Hun er tydelig frustrert over rammene til nrk, og det får meg også til å lure på hvorfor hun på død og liv vil jobbe der?!!

har hun kjøpt et for dyrt hus? Så hun er i desperat behov av pengene ? Dumt å kjøpe over evne når man er på midlertidig kontrakt.

Tror hun tjener mye mindre på å være programleder for BM enn hun gjør på Snap. Men selvfølgelig vil hun ha i pose og sekk, penger er penger.

• Liker 11
Skrevet
Tillia skrev (14 minutter siden):

Ja tenker jeg også

En ting som sikkert er riktig er at NrK bruker mye midlertidige kontrakter.. som selvsagt er dumt.. da de fleste ønsker noe fast. -spesielt når man får barn. Men samtidig så er det noe hun med viten går inn i. Og man må faktisk respektere og akseptere dere valg om å bruke en annen. Det er ikke en gang sikker at det handler om barnefødsel. 

Hun er tydelig frustrert over rammene til nrk, og det får meg også til å lure på hvorfor hun på død og liv vil jobbe der?!!

har hun kjøpt et for dyrt hus? Så hun er i desperat behov av pengene ? Dumt å kjøpe over evne når man er på midlertidig kontrakt.

Nettopp! Hun har valgt å jobbe sånn,og måtte da være fullt klar over at det er sånn bransjen fungerer? Det er jo en risiko man tar når man velger å være frilanser eller selvstendig næringsdrivende,da har man ingen fast jobb med de rettigheter som medfølger. 

• Liker 11
Skrevet
FruRosa skrev (3 minutter siden):

Også mener de at Hegseth ikke forstår fordi han selv ikke har født barn! Men han HAR jo faktisk opplevd å bli "vraket" som programleder/dommer,uten å ha svangerskap som "grunn",så da sier de jo litt i mot seg selv... 

• Liker 33
  • Nyttig 6
Skrevet
pep skrev (Akkurat nå):

Også mener de at Hegseth ikke forstår fordi han selv ikke har født barn! Men han HAR jo faktisk opplevd å bli "vraket" som programleder/dommer,uten å ha svangerskap som "grunn",så da sier de jo litt i mot seg selv... 

Ikke sant?

Man kan faktisk ikke henge alt på knaggen «forstår ikke fordi h*n selv ikke har født barn». 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
os Maxilla skrev (14 minutter siden):

Visste ikke engang at det gikk an å se tilbake på de første dagene med sitt nyfødte barn og ønske at man heller hadde vært et annet sted :haar:

Og hva var planen for dagene i teltet? Jeg har aldri vært gravid, og kan ikke mye om renselse, melkespreng og barseltårer. Men jeg vet hva det ER...

Jeg tenker at NRK har gjort både Ulrikke og guttungen en kjempetjeneste her. Rart hun ikke ser sånn på det selv. 

Leste over et sted at hun har fått tre muligheter i MGP, vært i Stjernekamp og maskorama. Alle i nrk og hun har gjort det veldig bra i disse. Fikk også muligheten i bakemesterskapet tydeligvis og hun var innleid på kontrakt som selvstendig næringsdrivende og får full betaling for sesongen hun ikke kunne delta i. Synes nrk har bidratt bra til at hun har blitt kjent og kan håve inn penger på snap. Tror ikke det er så lurt å gå så hardt ut mot de som har gitt henne veldig mange muligheter i flere år, og hvor hun kanskje også kunne hatt flere muligheter i fremtiden. 

• Liker 25
  • Nyttig 4
Skrevet
FruRosa skrev (8 minutter siden):

Om det ikke var puteflaut nok fra før….

«I en SMS til TV 2 skriver Brandstorp at hun synes det er trist at Hegseth ikke har forstått at dette ikke dreier seg om penger, men hennes kjærlighet til «Bakemesterskapet».

• Liker 22
  • Nyttig 5
Skrevet
Tillia skrev (30 minutter siden):

Ja tenker jeg også

Ja kosta ikke det huset sånn 30 mill?? Det viser jo bare hvor sykt mye penger hun har. Så går hun i kjelleren av å ikke få jobbe litt på nrk? Hvis det FAKTISK er penga det er snakk om, så bra for henne at hu kan utlevere ungen på snapchat og grine offentlig for å tjene tilbake de pengene da. Beinntøft my ass. Hun er priviligert og bortskjemt og skal søren meg ha oppmerksomhet for det også. 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
Zenhouse skrev (2 minutter siden):

«I en SMS til TV 2 skriver Brandstorp at hun synes det er trist at Hegseth ikke har forstått at dette ikke dreier seg om penger, men hennes kjærlighet til «Bakemesterskapet».

WOW, tårevått 😭😭😭🤣 

Nesten litt sånn romantisk. Tenk å elske å vise seg frem på tv mer enn sitt eget barn. Hu burde slå seg sammen med Sofie Elise. Disse to på Debatten hvor de snakker om hvor vanskelig det er å kombinere jobben som  "freelancer " med å være mamma. Det hadde vært så sykt morsomt. 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Zenhouse skrev (4 minutter siden):

Klart det handler om penger. Tror hun folk er så dust at de ikke skjønner at man ikke gjennomskuer hvorfor hun deler på Snap? Mer aktivitet på Snap mer cash inn. Og det utgjør et stort økonomisk tap å miste oppdraget med NRK, å nekte på det ville være lite smart. Har inntrykket av at hun ikke alltid tenker igjennom hva hun sier. 

Skrevet

Jeg er så lei av argumentet «kvinner skal støtte andre kvinner». Selvsagt skal man støtte hverandre, men ikke i enhver situasjon eller i tilfeller der andre kvinner er helt ute å kjøre!

Jeg kommer aldri til å støtte en kvinne når hun tenker at en TV-produksjon er så viktig at hun er villig til å være borte fra sin nyfødte premature baby bortimot halve døgnet!

• Liker 30
  • Nyttig 11
Skrevet

Er det rart fødselstallene er så lave som de er? Kvinner blir erstatta fordi de får barn. Kvinner må ta det tredje skiftet og stå i full jobb. Likestilling my ass. 

• Liker 4
Skrevet
Kjempeliten skrev (12 minutter siden):

WOW, tårevått 😭😭😭🤣 

Nesten litt sånn romantisk. Tenk å elske å vise seg frem på tv mer enn sitt eget barn. Hu burde slå seg sammen med Sofie Elise. Disse to på Debatten hvor de snakker om hvor vanskelig det er å kombinere jobben som  "freelancer " med å være mamma. Det hadde vært så sykt morsomt. 

Du tar så feil. Menn har oppført seg sånn siden menneskets opprinnelse og når kvinner krever det samme er de egoister. 

• Liker 3
Skrevet
Anonym_2024 skrev (7 minutter siden):

Klart det handler om penger. Tror hun folk er så dust at de ikke skjønner at man ikke gjennomskuer hvorfor hun deler på Snap? Mer aktivitet på Snap mer cash inn. Og det utgjør et stort økonomisk tap å miste oppdraget med NRK, å nekte på det ville være lite smart. Har inntrykket av at hun ikke alltid tenker igjennom hva hun sier. 

Vet du, jeg tror det faktisk handler mer om henne og eksponeringsbehov og «Little miss perfect» enn penger. Hun fikk jo betalt for sesong 3 uansett (ja, hun kunne fått mer med sesong 4, men nå er det jo «jobbe etter fødsel i sesong 3» som er i fullt fokus). Og dette føyer seg inn i rekken av det jeg har observert og fått en uggen følelse av på henne hele veien. Hun må være i sentrum, hun fortjener mest å vinne, få vilja si, få det som hun hadde sett for seg. Hun må være i rampelyset, i sentrum, hun må få skinne (mest). Og Bakemesterskapet har passet perfekt inn i hennes bilde av seg selv, og hvordan hun skal framstå, og dermed har hun gjort programmet til sitt og sin identitet, og dermed så er det hun som fortjener mest å ha det, og hun skulle fått lov å være der når hun selv ville fordi hvis ikke hun får være der så blir det ikke som hun hadde tenkt og hun får ikke det fokuset og «ha» det programmet, og det går ikke opp med «perfekt»-regnskapet i hodet hennes. 
Å holde på sånn når du er alene/barnløs er en ting, da er det mest bare usjarmerende. Å fortsette i det sporet når du er blitt mor til en prematur baby er å miste gangsynet så ekstremt at jeg forstår faktisk ikke hvordan det er mulig å være så egoistisk og ego-sentrert. Sophie Elise sine eskapader i spedbarnstiden blekner jo i forhold (og den ungen var født til termin). UB bør logge av ASAP og komme seg til eh psykolog, helst i går. I det minste av hensyn til sønnen. Fordi dette er faktisk sykt. Uavhengig av årsak. 

• Liker 18
  • Nyttig 18
Skrevet
Møkkalei skrev (3 minutter siden):

Er det rart fødselstallene er så lave som de er? Kvinner blir erstatta fordi de får barn. Kvinner må ta det tredje skiftet og stå i full jobb. Likestilling my ass. 

Hun ble erstattet i sesong 3 fordi hun SELVSAGT ikke kunne stille på jobb 10-12 timer i døgnet mens hennes premature baby lå i kuvøse med pustehjelp på nyfødt intensiv! Takk og pris for at NRK skjønte dette når hun ikke gjorde det selv! 

Hun hadde ikke kontrakt for sesong 4, og de valgte en annen programleder (som også er mamma)!

• Liker 19
  • Nyttig 15
Skrevet
Møkkalei skrev (5 minutter siden):

Du tar så feil. Menn har oppført seg sånn siden menneskets opprinnelse og når kvinner krever det samme er de egoister. 

Det ER egoistisk å ville dra på jobb få timer etter at man har født et prematurt barn!

• Liker 13
  • Nyttig 11
Skrevet
FruRosa skrev (Akkurat nå):

Det ER egoistisk å ville dra på jobb få timer etter at man har født et prematurt barn!

Jeg skal nå være ydmyk. Jeg var ikke klar over at hun legger ut masse personlig info på insta. Ble faktisk kvalm. Var selv på intensiven med mitt barn, var så syk da at å legge det ut i offentligheten hadde vært helt uaktuelt. Dama er jo gal. Leste artikkelen til Hegseth. Veldig bra. Dette er ikke kvinnekamp. Skjønner at dere reagerer. Hun lyver jo så det renner av hun. NRK så vel hva slags menneske hun er. 

• Liker 23
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Møkkalei skrev (7 minutter siden):

FruRosa skrev (2 minutter siden):

Hun ble erstattet i sesong 3 fordi hun SELVSAGT ikke kunne stille på jobb 10-12 timer i døgnet mens hennes premature baby lå i kuvøse med pustehjelp på nyfødt intensiv! Takk og pris for at NRK skjønte dette når hun ikke gjorde det selv! 

Hun hadde ikke kontrakt for sesong 4, og de valgte en annen programleder (som også er mamma)!

Nettopp! 

og pappaen kunne heller ikke stille på jobb, for han var også på sykehuset med sin premature baby som lå i kuvøse med pustehjelp på nyfødt intensiv. Han kunne ikke få fødselspermisjon, siden mor skal ha de første ukene. Derimot er vi så heldige i Norge at far da kan få pleiepenger. Noe riktig er det i likestillingen. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
FruRosa skrev (4 minutter siden):

Jeg var ikke orientert om detaljene. Beklager. Hun virker ikke frisk. Visste ikke at barnet var prematur. Hun har jo fremstilt det på en uærlig måte. 

• Liker 8
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...