oss-to Skrevet 8. oktober 2025 #761 Skrevet 8. oktober 2025 (endret) Xstrella skrev (11 minutter siden): Ok, men dagen etter fødsel som hun sa? Ja, dei var veldig opptatt av at dei ikkje skulle lese noko før fødsel. Men no tenkjer eg at det kunne vore lurt å lese litt om tilknytting. Endret 8. oktober 2025 av oss-to Sletta Feil 6 4
oss-to Skrevet 8. oktober 2025 #762 Skrevet 8. oktober 2025 Anemoi skrev (48 minutter siden): Selvfølgelig burde alle influensere som driver med barneeksponering kritiseres! Forskjellen mellom Sara Emilie og Ulrikke er at SE har holdt på i hele 10 år, mens Ulrikke har drevet på atskillig kortere tid. Her dreier det som også om valg og prioriteringer, barneeksponering har økt voldsomt i omfang de siste årene - mange eksponerer sine barn på SOMe og tjener penger på det. Selv har jeg kommentert på mange av de aktuelle influenserne, og kommer til å fortsette med det - så mye jeg kan rekke over. Eg forstår kva du seier. Samtidig meiner eg at barnets rett til privatliv alltid bør vere utgangspunktet, uansett kor lenge influensaren har holdt på. Eg set veldig pris på engasjementet ditt og seriøsiteten du viser i debatten. Det er viktig, sjølv om eg og ser vi ikkje kan nå over alt. Men å sette det på dagsorden og skape engasjemang.Det er ikkje alltid lett å diskutere i alle trådar, så nokre trådar har eg gitt opp. Generelt verkar det som om mange ikkje er så opptatt av barneeksponering , endå. 4
Minimeg1234 Skrevet 8. oktober 2025 #763 Skrevet 8. oktober 2025 oss-to skrev (12 minutter siden): Ja, dei var veldig opptatt av at dei ikkje skulle lese noko før fødsel. Men no tenkjer eg at det kunne vore lurt å lese litt om tilknytting. Jeg fulgte Ulrikke og mannen den første tiden på sykehuset og tenker at de var fantastiske med barnet sitt. Selvom de ikke hadde lest noe om tilknytning. Da Ulrikke var på middag så var pappaen til barnet sammen med sønnen . Han er en likeverdig omsorgsperson og forelder. Jeg er sikker på at var det han som hadde vært på middag med jobben så hadde ingen reagert. 4 2
Tigerfrue Skrevet 8. oktober 2025 #764 Skrevet 8. oktober 2025 Minimeg1234 skrev (15 minutter siden): Jeg fulgte Ulrikke og mannen den første tiden på sykehuset og tenker at de var fantastiske med barnet sitt. Selvom de ikke hadde lest noe om tilknytning. Da Ulrikke var på middag så var pappaen til barnet sammen med sønnen . Han er en likeverdig omsorgsperson og forelder. Jeg er sikker på at var det han som hadde vært på middag med jobben så hadde ingen reagert. Jeg er helt uenig med deg........ det er ingen som er så viktig for en nyfødt, som mamma....... hjerteslagene, lukten, stemmen. En far kan aldri erstatte mor...... Den dagen fedre føder, skal jeg forandre mening. 18 14
oss-to Skrevet 8. oktober 2025 #765 Skrevet 8. oktober 2025 Minimeg1234 skrev (20 minutter siden): Jeg fulgte Ulrikke og mannen den første tiden på sykehuset og tenker at de var fantastiske med barnet sitt. Selvom de ikke hadde lest noe om tilknytning. Da Ulrikke var på middag så var pappaen til barnet sammen med sønnen . Han er en likeverdig omsorgsperson og forelder. Jeg er sikker på at var det han som hadde vært på middag med jobben så hadde ingen reagert. Han var vel på middagen? 3
elskersommer Skrevet 8. oktober 2025 #766 Skrevet 8. oktober 2025 Minimeg1234 skrev (23 minutter siden): Jeg fulgte Ulrikke og mannen den første tiden på sykehuset og tenker at de var fantastiske med barnet sitt. Selvom de ikke hadde lest noe om tilknytning. Da Ulrikke var på middag så var pappaen til barnet sammen med sønnen . Han er en likeverdig omsorgsperson og forelder. Jeg er sikker på at var det han som hadde vært på middag med jobben så hadde ingen reagert. Det var jo ikke snakk om at mamma bare skulle på en middag.. Hun ville være programleder 22 3
Anemoi Skrevet 8. oktober 2025 #767 Skrevet 8. oktober 2025 oss-to skrev (35 minutter siden): Eg forstår kva du seier. Samtidig meiner eg at barnets rett til privatliv alltid bør vere utgangspunktet, uansett kor lenge influensaren har holdt på. Eg set veldig pris på engasjementet ditt og seriøsiteten du viser i debatten. Det er viktig, sjølv om eg og ser vi ikkje kan nå over alt. Men å sette det på dagsorden og skape engasjemang.Det er ikkje alltid lett å diskutere i alle trådar, så nokre trådar har eg gitt opp. Generelt verkar det som om mange ikkje er så opptatt av barneeksponering , endå. Tusen takk! 🙏🏻 Når det gjelder å kjempe mot barneeksponering, tar det tid. Og det må bare ta den tiden det må… 😉💪🏻 3 2
oss-to Skrevet 8. oktober 2025 #768 Skrevet 8. oktober 2025 Anemoi skrev (8 minutter siden): Tusen takk! 🙏🏻 Når det gjelder å kjempe mot barneeksponering, tar det tid. Og det må bare ta den tiden det må… 😉💪🏻 Ja, eg reagerer sterkt på utviklinga, spesielt når eg ser situasjonar som Ulrikke som bruker barnet sitt ,det var jo ikkje T eller ho som hadde bestemt, som ho skriv. Men det gir håp å sjå at Henrik Troy setter barneeksponering på agendaen i dag. Forhåpentlegvis vil media snart gjere plikta si og setje dette på dagsorden, så vi kan få på plass nødvendig lovverk. 11 2
Zenhouse Skrevet 8. oktober 2025 #769 Skrevet 8. oktober 2025 Ulrikke sier hun hadde lagt en plan med sykehuset om å dra på innspilling dagen etter styrtfødsel og prematurt barn. Really?? https://www.tv2.no/underholdning/slar-ring-om-brandstorp-vi-kvinner-taper-i-arbeidslivet/18173011/ Nrk svarer: NRK sa i sitt svar tirsdag at deres fokus etter den dramatiske fødselen var å ivareta Brandstorp, slik at hun slapp å tenke på programlederjobben samtidig. Advokat og partner i Ro Sommernes Advokatfirma DA, Thomas Talén, sier til TV 2 at det ville ha krevd en legeattest fra Brandstorps lege om hun skulle ha jobbet like etter fødselen. – Som hovedregel og utgangspunkt skal mor ha permisjon de første seks ukene etter fødsel, med mindre lege erklærer at det er bedre å arbeide. – Dette er en pliktbestemmelse for beskyttelse av mor og barn; arbeidsgiver kan ikke legge opp arbeid som bryter denne regelen. Hun måtte derfor hatt legeattest for å returnere til produksjonen dagen etter fødsel. 11 14
hurryhurry Skrevet 8. oktober 2025 #770 Skrevet 8. oktober 2025 Jeg tenker at Ulrikke må få ha den reaksjonen hun har. Det vil alltid finnes noen som er uenig i det, men det fratar ikke henne retten til å reagere. Det var jobben hennes, prosjektet, levebrødet akkurat nå. Samtidig som hun finner ut av livet som mor så mister hun jobben, det må føles skikkelig kjipt for henne! Uansett hva saken er så er det kjipt for Ulrikke. Om hun ser på følgerne sine som venner, støttespillere så må hun få lov til det å ha dem som ventilasjon, mener jeg! Å miste en jobb er vel trist for oss alle? Det følger med masse stress og bekymringer, som hun åpenbart ikke trengte! 4 3
Kjempeliten Skrevet 9. oktober 2025 #771 Skrevet 9. oktober 2025 (endret) hurryhurry skrev (2 timer siden): Jeg tenker at Ulrikke må få ha den reaksjonen hun har. Det vil alltid finnes noen som er uenig i det, men det fratar ikke henne retten til å reagere. Det var jobben hennes, prosjektet, levebrødet akkurat nå. Samtidig som hun finner ut av livet som mor så mister hun jobben, det må føles skikkelig kjipt for henne! Uansett hva saken er så er det kjipt for Ulrikke. Om hun ser på følgerne sine som venner, støttespillere så må hun få lov til det å ha dem som ventilasjon, mener jeg! Å miste en jobb er vel trist for oss alle? Det følger med masse stress og bekymringer, som hun åpenbart ikke trengte! Hun ventilerer ikke bare til vennene og følgerne, men resten av norge også. Å miste en jobb er trist fordi man taper økonomisk på det. Ulrikke er bare lei seg fordi hun syns det var hyggelig. Hun skal jo ikke i mammapermisjon en gang. Det har hun råd til. Og hun tjener penger på turné og snapchat og reklameoppdrag. Vet ikke helt hva hun vil med dette her. Det er jo ikke noe big deal. Mange andre har vært skuffet før henne uten å grine offentlig. Det handler ikke om kvinnekamp eller diskriminering. Det handler nok mest om uflaks. Man kan skrike så mye man vil om at det ikke burde vært forskjell på menn og kvinner. Men nå er det nå så at kvinner er de som føder. Hadde en mann vært programleder for bakemesterskapet, havnet i en ulykke og fått vikar, så betyr ikke det at han automatisk hadde fått jobben neste sesong bare fordi han er mann liksom. Ønsker man så sterkt å prioritere karriere at man helst vil dra tilbake på jobb dagen etter fødsel, så kanskje man ikke skulle hatt barn, da. Man må ofre ganske mye når man får barn. Man må plutselig dra tidlig fra jobb for å hente sykt barn i barnehagen, det er sykt barn dager, foreldremøter, fritidsaktiviteter, masse å følge opp. Det handler ikke om kjønn. Men at man må bruke store deler av livet sitt på et annet menneske. Og da må man prioritere bort jobb og karriere i perioder. Jeg har ikke vært på jobb på 7 mnd jeg. Mistet masse kurs, kontakter med folk og får ikke sagt meningen min om ting. Men sånn er det. Jobb kommer i andre rekke nå. Endret 9. oktober 2025 av Kjempeliten 30 5
lin Skrevet 9. oktober 2025 #772 Skrevet 9. oktober 2025 Greit å være litt etterpåklok. Hun fødte et prematurt barn, ganske så mye for tidlig og han var ikke stor. De var kjempeheldige til tross for situasjonen! Barn som blir født såpass for tidlig har stor risiko for komplikasjonerPustestopp f.eks., kan jeg ikke huske hun sa noe om? Jeg fulgte henne på det tidspunktet, og var veldig overrasket over hvor rolig og udramatisk situasjonen var. Jeg har kjennskap til annen erfaring. De kunne i værstefall ha mistet ham. 5
Stargaze Skrevet 9. oktober 2025 #773 Skrevet 9. oktober 2025 (endret) Nr.1 hun mistet ikke jobben, hun fikk ikke ny kontrakt når den andre gikk ut. Stor forskjell og vanlig i den type roller. Nr.2 hun har kjørt på med en massiv deling av barnet siden dag 1 etter fødsel. Rett og slett helt forkastelig. Mye mulig dette også har påvirket NRK, i så fall bra. Barn trenger beskyttelse mot slik deling. Hun bygger ikke akkurat et positivt image med den delingen hun driver med. Så at hun ikke får oppmerksomhet gjennom programleder jobben gjør at barnet kanskje får litt færre som ser alt som skjer med ham. Håper også folk holder seg borte fra julekonsertene hennes frem til hun gir barnet et privatliv. Det gjør jeg. Endret 9. oktober 2025 av Stargaze 31 5
Bobir Skrevet 9. oktober 2025 #774 Skrevet 9. oktober 2025 (endret) Kan jo være at NRK og bakemesterskapet ikke ønsker å være underholdning i konkurrenten viaplay sin satsning "mødre" også? Ser det er veldig mye nevnt at ulrikke har jobb via snap, julekonserter, andre opptredener, men den nye serien hos viaplay "mødre" hun skal delta i blir ikke nevnt. Den skal jo ifølge en pressemelding fokusere på ulrikke som arbeidende mor.. nå er vell seriens første sesong ferdig og kommer i høst, men om det var en sesong 2 på trappene vil jeg tro at Bakemesterskapet skulle ta litt plass i Ulrikkes del å da er jo det tapt innhold for mødre serien sin del... pluss at uansett hvordan man vrir og vender på det er viaplay konkurrent til NRK og ulrikke blir dermed hverken første dame ELLER mann som ikke får nye samarbeid som programleder pågrunn av pågående arbeid med konkurrerende kanal. Man kan jo se aalmas f.eks som gikk fra NRK til TVNorge... Men dette er bare spekulasjoner å egentlig ikke noe å ta med, men synes det er verdt å nevne... at Ulrikke har selv valgt å også ta en del av kaka hos viaplay, å da må man kanskje parkere kakespade, bokstavelig talt, hos NRK. Endre: vil også legge til at jeg kjemper hardt for likhet mellom kvinners rettigheter, da jeg selv har vært i en tøff bransje, meeen er redd denne saken vil skape mer splittelse, da motstanderne lett kan finne motsvar i denne saken, da det egentlig ikke handler om hverken tapt arbeid, kontraktsbrudd eller brudd på andre lover og regler. Jeg heier på arbeidende mødre og synes ulrikke står på og viser veldig god arbeidsmoral og har mange baller i luften, men redd denne saken kommer uheldig ut og deler ett allrede sprikende politisk mening ift. Likestilling og arbeidende mor debatt. Endret 9. oktober 2025 av Bobir 15 7
Bibbi_ Skrevet 9. oktober 2025 #775 Skrevet 9. oktober 2025 Xstrella skrev (11 timer siden): Hva tjener de på julekonserter? Er ikke hun artist og snapper? Hun tjener til salt i grøten ved å eksponere livet sitt og sønnen på den gule appen. Ja det ser man jo på livet de lever. Kjøpt hus til mange mill, pusser opp for masse penger, leier leilighet, kjøpt ny bil, handler mye. Så Ulrikke har til salt i grøten uten en tv jobb. 13
Bibbi_ Skrevet 9. oktober 2025 #776 Skrevet 9. oktober 2025 Anemoi skrev (11 timer siden): Da har Ulrikke tenkt seg om og lagt ut et langt innlegg på snap. Med nesten 150 000 følgere, har hun fått den responsen som influensere ofte får, massse støtte og varme og personlige hilsener. I tillegg har hun sikkert fått annen god respons. Men hun ser dette fortsatt kun fra sitt eget ståsted. Hun gjentar at hun skrev til produksjonen under/etter styrtfødslen at hun ville møte opp dagen etter fordi hun ikke ville miste jobben. Heldigvis ble hun stoppet, forhåpentligvis både av familie, helsepersonell og NRK sin produksjon. Ulrikke hadde ikke noe på jobb å gjøre der og da. Dette virker det som om hun fortsatt ikke har tatt inn over seg, og er uenig fordi det ikke var hennes eget valg. Og hun oppfatter det nok som en form for diskriminering fra NRK sin side, at hun både ble nektet å gå rett fra fødsel til arbeid - og - at hun heller ikke fikk kontrakt som programleder i sesong 4. Hun sier også at hvis hun hadde fått gjort ferdig sesong 3, født til termin og nå ikke fått programlederjobben for sesong 4, hadde det vært greit. Formelt er ikke dette diskriminering. Ulrikke kunne ikke tillates å jobbe i den situasjonen hun var i, selv om hun ville det, det ser de fleste. Og - NRK skylder henne formelt ingenting, de sto helt fritt etter at hennes kontrakt gikk ut. Dette er livets ofte harde skole… For meg virker det ganske desperat å få være på tv når du faktisk fokuserer på DET under fødsel som starter alt for tidlig. Å i tillegg er villig til å møte på jobb dagen etter . Jeg synes Ulrikke burde tenkt seg bedre om før hun spøy ut eder og galle på snap. Det var ikke slik at hun hadde kontrakt for 4. sesong for bakermesterskapet. Det er ikke noe nytt at det byttes programledere. Å sitte der å si at det var fordi hun fikk barn hun ikke får fortsette gjør meg faktisk litt sint og provosert. Sutreberte som virker som hun er vant med å få det som hun vil. 24 1 3
Resignert Skrevet 9. oktober 2025 #777 Skrevet 9. oktober 2025 (endret) Null sympati med bortskjemte og oppmerksomhetssøkende høner som hun der. Måtte hun bare bli tvunget til å ha en vaskejobb eller noe annet samfunnsnyttig sier nå jeg. Forøvrig er bakemesterskapet et komplett idiotisk tv program. Akkurat som nesten all annen "reality". Endret 9. oktober 2025 av Resignert 14
Sommerkommer Skrevet 9. oktober 2025 #778 Skrevet 9. oktober 2025 Undrende123 skrev (På 7.10.2025 den 18.18): Selvsagt ville det vært naturlig at hun fikk lede programmet etter permisjonen. Vikaren skulle bare være vikar. Slik det står nå fremstår det som at hun mistet jobben fordi hun fødte barn. Nei hun har jo åpenbart mistet jobben fordi vikaren eller ny programleder er bedre. 15 1 3
Thildamor Skrevet 9. oktober 2025 #779 Skrevet 9. oktober 2025 For et jævla mas det er om henne så snart en sjekker nyhetene på nettet. Nå har jeg ikke sett på programmet siden jeg ikke har NRK, men har sett på den svenske utgaven. Det blir jo som om Tina Nordström eller Johan Östling skulle legge ut sutrefilm om at de ikke er årets programledere. 14 1
tirben Skrevet 9. oktober 2025 #780 Skrevet 9. oktober 2025 Sommerkommer skrev (4 minutter siden): Nei hun har jo åpenbart mistet jobben fordi vikaren eller ny programleder er bedre. Hun "mistet jobben" fordi kontrakten hennes gikk ut. Hun var ikke fast ansatt i NRK. Og ja, vikaren som steppet inn, er mye dyktigere. 20 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå