Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

uff. 

Ta deg sammen Ulrikke!  Du synger fantastisk.. hold deg til det. Slutt å blottlegge hele livet ditt på SOME, hold barnet borte fra SOME.  Det er så jæ.... lite smart og omsorgsfullt å selge ungen sin på snap. Slutt med det! Du og alle andre "mamma influensere" 

• Liker 18
  • Nyttig 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Glufseguri skrev (20 minutter siden):

Nå skal jeg prøve å se det fra UB sin side;

Hun fødte uventet og prematurt når hun skulle spille inn den nye sesongen, så mulig hun tenker hadde ikke det skjedd ville hun har fullført innspillingen og vist «seg verdig» å bli vurdert for neste sesong?

Så i hennes hodet «skylder» NRK henne en sesong til?

Ja, her treffer du nok 🎯

• Liker 1
Skrevet
Bibbi_ skrev (2 timer siden):

Nettopp, så hvordan kan hun si hun mistet jobben fordi hun har barn?! 

Hun kan ikke vite det, nei.

Men hun har god grunn til å føle seg forbigått, når hele grunnen til at hun måtte ta en pause fra programmet - var på grunn av en styrtfødsel.

Og nå er jobben hennes gitt til vikaren hennes.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Glufseguri skrev (37 minutter siden):

Hun fødte uventet og prematurt når hun skulle spille inn den nye sesongen, så mulig hun tenker hadde ikke det skjedd ville hun har fullført innspillingen og vist «seg verdig» å bli vurdert for neste sesong?

Hva skulle hun vise frem i sesong 3 som hun ikke fikk vist frem i sesong 2? 

Det å få betalt for et oppdrag hun ikke gjennomførte er jo hinsides generøst fra NRK sin side. Denne "kvinnekampen" kan Ulrikke putte en viss plass 

• Liker 25
  • Nyttig 6
Skrevet
oss-to skrev (25 minutter siden):

Ulrikke seier at ho mista ein frilansjobb fordi ho fekk eit prematurt barn og det rører det ved noko ekte men og noko farleg. Ho blandar morskap, mediemakt og kontraktsvilkår på ein måte som undergrev både kvinnekampen og tilliten til reelle diskrimineringssaker. Det blir ekstra problematisk når barnet sjølv – det prematurt fødde barnet – blir trekt inn som ein del av forteljinga, brukt som emosjonelt bevis på urett. NRK og den nye programleiaren blir ståande igjen som dei "kaldblodige", sjølv om dette truleg handlar om ein vanleg kontraktsrotasjon. Samstundes tener Ulrikke sannsynlegvis meir på den emosjonelle videoen enn ho gjorde på Kakekrigen.

Kvinneguiden er full av debatter om folk som snakker nedsettende om gravide kollegaer,

folk som er oppgitt over gravide arbeidssøkere som har skjult graviditet under jobbintervjuet,

folk som mener seg berettiget til å overta jobben til en kvinne som er i mammapermisjon,

og av en hel haug av mennesker som virker å være av den oppfatningen om at man ikke burde ansette kvinner under 50 år.

Jeg tror at influencere alltid vil tillegges å ha økonomiske motiv - når de poster på Snapchat, TikTok og Instagram.

VG, Se & Hør og Nettavisen er veldig kritiske, men de er jo også de som har mistet inntektene sine - etter å ha mistet eksklusive rettigheter til alle «snakker ut»-intervjuer💰💸

• Nyttig 2
Skrevet

Har alltid likt Ulrikke, hun virker som en fin, sprudlende og likandes jente. Men denne videoen tror jeg ikke hun «vinner» noe på. Må si jeg ble litt sjokkert over å se det. Klart at følelsen av å bli «valgt bort» er vond, jeg skjønner det , men det har jo ikke skjedd noe ulovlig her. Sånn er jo denne bransjen de er i. Uten sammenligning for øvrig sitter jeg her som alenemor med en kreftsykdom og måtte på AAP og dermed gå ned i lønn. Hun fremstår som hun har mistet både mann , hus og hjem i den videoen. Det fremstår navlebeskuende og lite reflektert dessverre. 

• Liker 13
  • Hjerte 16
Skrevet
Anemoi skrev (16 timer siden):

Her er iallfall Ulrikkes egne ord, hun har lagt det ut på insta.
Tviler på at NRK uttaler seg offentlig om dette. 

IMG_2857.jpeg

"Da avgjørelsen ble tatt av andre enn Timotheus og meg".

Whaaaaaaat!? For en sjuk ting å si. Timotheus var nok bare veldig glad for at hans egen MOR ikke prioriterte jobb over han de første levedagene hans mens han var på sykehuset. 

• Liker 30
  • Nyttig 9
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (33 minutter siden):

Hun kan ikke vite det, nei.

Men hun har god grunn til å føle seg forbigått, når hele grunnen til at hun måtte ta en pause fra programmet - var på grunn av en styrtfødsel.

Og nå er jobben hennes gitt til vikaren hennes.

Det er jo viktig for kanalene å ha de beste programlederne og hele tiden være på hugget for å sikre seere- Vi har ikke sett sesongen med vikar programlederen enda. Hun har mest sannsynlig gjort en god jobb og det er derfor NRK velger henne videre. Kontraktsopppdrag er sånn, og NRK har ikke gjort noe galt. Så mye drama som hun lager rundt dette styrker ikke akkurat sjansen for nye slike oppdrag. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
Blåttvann skrev (3 minutter siden):

"Da avgjørelsen ble tatt av andre enn Timotheus og meg".

Whaaaaaaat!? For en sjuk ting å si. Timotheus var nok bare veldig glad for at hans egen MOR ikke prioriterte jobb over han de første levedagene hans mens han var på sykehuset. 

Sjokkerende at hun i det hele tatt tenkte på å fullføre programmet etter prematurfødsel.  

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet
Mrs Robinson skrev (17 timer siden):

Så lenge hun jobber på kontrakt fra sesong til sesong så har hun jo ikke blitt sparket som hun insinierer: MIN MANN hadde ikke mistet jobben.

Da er dette isåfall en sak for fagforeningen.

Selvfølgelig er det kjipt, men det er nå den bransjen de har valgt å jobbe i .. det er ihvertfall ikke rettferdig at den nye programlederen skal "miste jobben", fordi prinsesse Ulrikke føler seg berettiget til å få jobben tilbake 

Den nye programlederen var jo vikar, noe hun var klar over, så det er ikke det samme.

• Liker 1
Skrevet
Stargaze skrev (2 minutter siden):

Det er jo viktig for kanalene å ha de beste programlederne og hele tiden være på hugget for å sikre seere- Vi har ikke sett sesongen med vikar programlederen enda. Hun har mest sannsynlig gjort en god jobb og det er derfor NRK velger henne videre. Kontraktsopppdrag er sånn, og NRK har ikke gjort noe galt. Så mye drama som hun lager rundt dette styrker ikke akkurat sjansen for nye slike oppdrag. 

Nei her forstår alle fremtidige arbeidsgivere at de risikerer offentlig uthenging- uberettiget. 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet

Hun hadde jo garantert fortsatt vært programleder om hun ikke hadde født midt i forrige innspilling. Skjønner godt at hun er lei seg. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Fenomen skrev (10 minutter siden):

Den nye programlederen var jo vikar, noe hun var klar over, så det er ikke det samme.

Når vikaren har gjort en god jobb, og Ulrikke ikke har hatt kontakt videre, er det helt riktig å gi videre jobb til vikaren.

Det skal tross alt lønne seg å gjøre en god jobb, uansett om man er mann eller kvinne... 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Strømsvåg var vikar for ses 3, og Ulrikke fikk fullt ut betalt selv om hun ikke kunne stille pga for tidlig fødsel. Syns NRK viste at de har et stort mangfold  i arbeids flokken sin, ved å la en høygravid kvinne være programleder, så at det hun så har fått det barnet, skulle være årsak til ikke fornyet kontrakt, for en innspillingstid på tre uker er naivt å tro. 
Ingen hadde på det tidspunkt inngått noen kontrakt om sesong 4. 

En kan ikke vite om det var planlagt en ses 4 engang, men det ble det altså , ( kanskje til og med Strømsvågs innsats var medvirkende til det? ) Strømsvåg fikk den jobben fordi hun passet bedre til sesong 4. Punktum. 

• Liker 13
  • Nyttig 13
Skrevet
Stargaze skrev (1 minutt siden):

Freelancere på korttidskontrakter har ikke de samme rettighetene som fast ansatte.

Jeg oppfatter det som at hun opplever seg utsatt for mikrodiskriminering, noe jeg tenker at hun har god grunn til.

Hun har god grunn til å tro at hun ville ha fått fornyet kontrakten sin - hvis hun ikke hadde født/fått barn. 

Vi får se om Fredrik Solvang plukker opp saken og inviterer flere til debatt. 😅

• Nyttig 1
Skrevet
Bibbi_ skrev (2 timer siden):

Nettopp, så hvordan kan hun si hun mistet jobben fordi hun har barn?! 

Det er jo det som har hendt, men årsaken er indirekte. 

Hun måtte trekke seg fra sesong 3 fordi hun fikk barn. 

NRK måtte derfor skaffe vikar. 

NRK foretrekker vikaren nå og forlenger ikke UB. 

Hadde UB ikke fått barn, ville de aldri erfart at vikaren var godt egnet, og sannsynligheten ville vært større for at UB fikk fortsette.

Ergo - indirekte årsaken til at hun ikke forlenges er jo at hun fikk barn. Men grunnen er jo fordi fødsel ga NRK mulighet til å bli kjent med en annen programleder. 

Sånn er det jo å være frilans, det er beintøft å få barn fordi i perioden man er "ute" blir man raskt erstattet av noen andre og da vil man ikke nødvendigvis ha deg tilbake. 

• Nyttig 2
Skrevet
Glufseguri skrev (1 time siden):

Det kan jo godt hende hun hadde fått fortsette hadde det ikke vært for fødselen. Men så er det jo litt sånn verden er. Om jeg er i et vikariat eller engasjement, en kontrakt som varer et år eller noen mnd, også blir jeg plutselig sykemeldt e.l. og får vikar. Så lyses det ut en fortsettelse av dette vikariatet eller engasjementet. Er det da JEG som har rett på denne jobben, eller har vikaren som kom inn for meg også like mye rett til å bli vurdert til jobben? Alle skjønner jo at jeg da ikke kan kreve den stillingen, så hvorfor er Ulrikle sin situasjon noe annerledes? Alle vi andre "udødelige" har opplevd mange ganger å få avslag på jobber, oppdrag og engasjementer. Sånn er det bare, man må bare prøve igjen neste gang. Men enkelte infuensere har kanskje litt høyere tanker om seg selv enn mannen i gata. Og det er direkte usunt å spre slike holdninger, om at man kan sette seg ned og gråte og bli sårbar og krenket fordi man ikke fikk en jobb. Når disse influenserne er så opptatt av å påvirke andre og være et forbilde så bør de kanskje tenke litt mer på hva de legger ut. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
GulleGull skrev (18 timer siden):

Jeg tenker at det er greit å ikke gå videre med UB som programleder. Det var en av grunnen til at jeg ikke orket se mer en ett par episoder av serien, det var rett og slett putekleint så påtatt og fjollete det var. Ikke noe galt å si om UB som person men en sånn rolle kledde henne ikke, desverre. 

vedr snapkontoen så begynte jeg følge pga bryllupet den gangen det stod, men så fort hun begynte med å eksponere graviditet og baby så avfulgte jeg, trodde virkelig hun var mer oppegående en å bruke baby som innhold på snappen i den grad hun har gjort. Har avfulgt og aldri klikket inn etter jeg sluttet være fast følger, men har skjønt på kritikken og det lille jeg har sett på forum at det ikke har avtatt. 

Synd -for syntes hun er en dyktig sanger og ei søt jente,  men mistet respekten etter snappen ble babysnap og at hun begynte tjene på ultraeksponering av barn. 

Enig med deg. UB er sikkert ei søt og snill ung kvinne. Ut fra hva hun deler på snap i går, hvor hun er velig lei seg, virker det på meg som ho har litt for høy selvtillit i.ft hvor god ho er som programleder. Ho sier ho ikke var helt ferdig med å lede Bakemesterskapet, som om ho hadde noe nytt hun ville gjøre. Egentlig glad ho ikke får ny kontrakt, synes det har vært slitsomt å se henne i den rollen og håpet hun var ute etter sesong en. Jeg vet ikke, men så hun kanskje på bakemesterskapet uK, fra de første sesongene? Da BBC produserte det. De hadde to eminente kvinner som ledet det, veldig god humor med understatment humor. Hvis det var de hun skulle etterligne så fikk hun det ikke til. Det er så slitsomt å se på en programledere som prøver å være morsom, men som ikke har så mange sånne gener. Det blir masete og kunstig av en ung kvinne som tydeligvis elsker å være på tv i romantiske kjoler. Ikke vet jeg hva hun lever av og hva hun tjener på julekonserter, men om det er fast arbeid ho er ute etter kan ho kanskje ta en utdannelse slik at hun kan få en stabil jobb. Nå lever hun av kontanstøtte og mannen pleiepenger, opplyser ho, men glemmer å si hvor mange tusen hun tjener på snapkontoen, hvor ho plutselig er blitt stor pga styrtfødsel og prematur fødsel desverre (heldigviis gikk det bra med babyen). De har kjøpt ei rønne til 31 millioner som pusses opp for uendelige millioner, de har operert hunden for titusenvis av kroner og mangler ingenting av utstyr. Er det synd på henne, ja kanskje :) 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Det er vel slik arbeidslivet er for så mange, både kvinner og menn, som jobber på kontrakt. Det gjelder også den nye programlederen som nå har fått et jobbengasjement. (Edit: ser nå at JS er ansatt i NRK, så da er det ikke helt likt. Men poenget mitt står.)

Ja, det er skikkelig kjipt å bli forbigått, eller føle seg forbigått, (jeg vet ikke hva som er den faktiske situasjonen her, da jeg ikke har innsyn i verken kontrakter eller aktuelle møter i nrk) og jeg mener Ulrikke ødelegger for seg selv med å legge ut om saken på influensers vis. 

Endret av MissCortado
  • Liker 9
Skrevet
Glufseguri skrev (1 time siden):

De hadde jo ikke fått testet denne vikaren hvis hun ikke hadde født. Tenk hvis vi skulle hatt d sånn. Får inn et svabgerskapsvikar og når vi kommer tilbake fra permisjon mister jobben fordi vikaren var bedre. Skjønner det er forskjell på kontrakt og fast jobb men likevell så hadde ikke NRK fått testet vikaren hvis ikke Ulrikke hadde født prematurt så skjønner henne egentlig. Det var jo det hun fryktet også. Ikke noe godt når det man frykter er det som skjer. 
Men hun burde holdt det privat uansett. Tøff bransje.

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...