Grüner Skrevet 7. oktober Forfatter #641 Skrevet 7. oktober Når Ulrikke legger ut gråtevideo på insta over å miste engasjementet som programleder, blir det å dra det litt langt, synes jeg. Det blir nesten parodisk. Men når det er sagt, synes jeg NRK har behandlet henne dårlig i denne saken. 1
iNord Skrevet 7. oktober #642 Skrevet 7. oktober skjønner skuffelsen, MEN det blir for mye å ha hele denne seansen offentlig. gleder meg til ny programleder som kanskje er litt roligere og lar deltakerene skinne. 21 1 4
Enda Skrevet 7. oktober #643 Skrevet 7. oktober Anemoi skrev (42 minutter siden): Det kan sikkert være du har et poeng, men her er det Ulrikke vi diskuterer - i en tråd om henne. Det kan sikker være mange som vil delta i generelle diskusjoner om ansettelsespolitikken både i NRK og næringslivet - i en egen tråd. 😊 Og jeg påpeker hvorfor det at hun ikke er fast ansatt ikke er et spesielt godt poeng. 1 1
Enda Skrevet 7. oktober #644 Skrevet 7. oktober CeXNS skrev (41 minutter siden): Det har flere fordeler å ikke ha fast stilling. Du står fritt til å ha andre prosjekter, og du kan også ha betalte samarbeid med annonsører. Hvilken lov er det som sier at ikke man kan gjøre det på fritiden hvis man er fast ansatt? Hint: ingen.
Ninaen Skrevet 7. oktober #645 Skrevet 7. oktober Enda skrev (1 minutt siden): Hvilken lov er det som sier at ikke man kan gjøre det på fritiden hvis man er fast ansatt? Hint: ingen. Man kan ha ganske mange begrensninger for biarbeid som fast ansatt jo! Spesielt når det er snakk om konkurrerende virksomhet og interessekonflikter. I offentlige stillinger er det ofte klare begrensinger. 15 11
CeXNS Skrevet 7. oktober #646 Skrevet 7. oktober Enda skrev (5 minutter siden): Hvilken lov er det som sier at ikke man kan gjøre det på fritiden hvis man er fast ansatt? Hint: ingen. Her er litt lesestoff: https://info.nrk.no/etikkhandboka/ 11 2
Enda Skrevet 7. oktober #647 Skrevet 7. oktober Ninaen skrev (51 minutter siden): Nå er det vel Ulrikke selv som har valgt å være frilanser, hun har vel aldri hatt som prosjekt å bli ansatt i nrk som programleder(!) Det kan godt være at hun har sagt det, jeg følger dårlig med på kjendiser, men hva er kilden din for å påstå at hun ikke ønsker en tryggere ansettelse?
Bibbi_ Skrevet 7. oktober #648 Skrevet 7. oktober Undrende123 skrev (6 timer siden): Hvorfor det? Hun var jo råflink i programlederrollen? Tror det blir langt mer ramaskrik nå som hun har mistet jobben "fordi hun fødte barn". Det ser overhodet ikke bra ut. Hvor står det at hun "mistet" jobben fordi hun fødte barn? Eller er det spekulasjoner du kommer med? Og for å miste en jobb må du ha en jobb, hun jobbet på kontrakt. Det er to forskjellige ting det. 25 1
Enda Skrevet 7. oktober #649 Skrevet 7. oktober CeXNS skrev (4 minutter siden): Her er litt lesestoff: https://info.nrk.no/etikkhandboka/ Var det en redaksjonell stilling? Hvorfor skulle den i så fall ikke trenge uavhengighet og integritet hvis man bruker noen som er ansatt på kontrakt?
Enda Skrevet 7. oktober #650 Skrevet 7. oktober Ninaen skrev (11 minutter siden): Man kan ha ganske mange begrensninger for biarbeid som fast ansatt jo! Spesielt når det er snakk om konkurrerende virksomhet og interessekonflikter. I offentlige stillinger er det ofte klare begrensinger. Det kan man når man jobber på kontrakt også.
Ginny Skrevet 7. oktober #651 Skrevet 7. oktober Hvis hun oppriktig tenkte å forlate den nyfødte premature sønnen dagen etter fødsel for å være med på en tv-innspilling, håper jeg enten medisinsk personale eller NRK eller noen andre voksne tok grep og sa fra. Prioriteringer kalles det. At mannen hennes ikke hadde mistet jobben sin fordi han hadde fått barn.. Vel, hvis mannen hennes var ansatt pr produksjon, det hadde vært en del murring om hans ytelse i jobben, og vikaren viste seg å fungere bedre.. Da hadde nok ikke mannen fått ny kontrakt heller. Hun har ikke «mistet jobben sin» fordi hun har fått barn, hun har ikke fått ny kontrakt fordi noen andre var bedre. Det skinner vel litt gjennom at jeg ikke var voldsomt fornøyd med ulrikke som programleder. Hun er veldig flink til å synge, men hun ble litt mye som programleder. Spent på om neste fungerer bedre. Men målet var vel aldri noe annet enn å få mer oppmerksomhet, flere klikk, tjene mer penger på folk som vil inn og se. Og det har hun jo klart. 22 1 7
Klink Skrevet 7. oktober #652 Skrevet 7. oktober Eli1 skrev (50 minutter siden): Er det bare jeg som reagerer på gråtevideo og «dette jeg har vært redd for helt siden jeg fødte prematurt» (fritt sitert)?? Det er mye som kan føre med av komplikasjoner hos premature barn, og Ulrikke sitt er født mye for tidlig. Jeg trodd barnet hadde fått påvist noe alvorlig! Og så er det bare jobben… føler hun la opp til denne spekuleringen, eller er det bare meg? Helt enig! 4
Ninaen Skrevet 7. oktober #653 Skrevet 7. oktober Det er opptil flere relevante sammenligninger her: 1) Skal vi danse. Alle dommerne der har hatt kontrakt per sesong, de har annen jobb/inntekt/virke ellers. Så vi Trine Dehli Kleve (som ble dumpa etter 19 år!) grine på SoMe, beskylde tv2 for aldersdiskriminering og diverse?! Hun uttrykte jo at hun ønsket å fortsette før noe var bestemt. Satt Morten Hegseth og grein på snap?! Han ønsket også å fortsette. 2) The voice. Dommerne der byttes regelmessig ut, og det har vært tydelig mellom linjene at ikke alle har ønsket å fratre selv, men har ikke sett noen grine på snap og beskylde tv2 for diskriminering. 3) Maskorama. Her er også deler av panelet bytta ut. Vi vet ikke om det har vært frivillig eller ikke, Poenget er at alt dette er oppdragsbasert (med mindre de benytter egne ansatte), og ingen har hevd på å være med i neste sesong. Og ang Ulrikke: hvorfor i all verden skulle hun vært ute etter fast jobb i nrk?! Hun er jo primært artist, ikke programleder/journalist. Vil hun gi opp (deler av) artistkarrieren for en fast programlederjobb i nrk? Neppe. Det er jo ikke fast jobb i nrk hun er ute etter, men hun er sint og lei seg fordi ting ikke ble sånn hun hadde sett for seg. For min del er jeg enig med flere her: kanskje jeg nå orker å se neste sesong i sin helhet, uten å spole, fordi Ulrikke har vært for mye for meg. 30 7
oss-to Skrevet 7. oktober #654 Skrevet 7. oktober Ninaen skrev (42 minutter siden): Det er opptil flere relevante sammenligninger her: 1) Skal vi danse. Alle dommerne der har hatt kontrakt per sesong, de har annen jobb/inntekt/virke ellers. Så vi Trine Dehli Kleve (som ble dumpa etter 19 år!) grine på SoMe, beskylde tv2 for aldersdiskriminering og diverse?! Hun uttrykte jo at hun ønsket å fortsette før noe var bestemt. Satt Morten Hegseth og grein på snap?! Han ønsket også å fortsette. 2) The voice. Dommerne der byttes regelmessig ut, og det har vært tydelig mellom linjene at ikke alle har ønsket å fratre selv, men har ikke sett noen grine på snap og beskylde tv2 for diskriminering. 3) Maskorama. Her er også deler av panelet bytta ut. Vi vet ikke om det har vært frivillig eller ikke, Poenget er at alt dette er oppdragsbasert (med mindre de benytter egne ansatte), og ingen har hevd på å være med i neste sesong. Og ang Ulrikke: hvorfor i all verden skulle hun vært ute etter fast jobb i nrk?! Hun er jo primært artist, ikke programleder/journalist. Vil hun gi opp (deler av) artistkarrieren for en fast programlederjobb i nrk? Neppe. Det er jo ikke fast jobb i nrk hun er ute etter, men hun er sint og lei seg fordi ting ikke ble sånn hun hadde sett for seg. For min del er jeg enig med flere her: kanskje jeg nå orker å se neste sesong i sin helhet, uten å spole, fordi Ulrikke har vært for mye for meg. Enig i det du skriv! Berre ein liten merknad. Ulrikke er vel knapt mest kjend som artist lenger . Ho har jo gjort barneinnhald på snap til fulltidsjobb. 13 7
Ninaen Skrevet 7. oktober #655 Skrevet 7. oktober oss-to skrev (2 minutter siden): Enig i det du skriv! Berre ein liten merknad. Ulrikke er vel knapt mest kjend som artist lenger . Ho har jo gjort barneinnhald på snap til fulltidsjobb. Tenkte på hva hun EGENTLIG er 😜 3
tussi84 Skrevet 7. oktober #656 Skrevet 7. oktober Jeg liker henne egentlig, men syns hun i denne saken må ta seg sammen. Ja synd å miste en av jobbene sine, men det er ikke noe å hylgrine over. Hun har mann, barn og en meget fin artistkarriere som fortsetter. Hun skal holde flere julekonserter framover, og opptrer støtt og stadig her og der ellers. Hun burde være takknemlig. 13 1
Plampra Skrevet 7. oktober #657 Skrevet 7. oktober Er vell ikke så rart at NRK vil bytte henne ut. Fra Ulrikke starta med Bakemesterskapet til nå har hun endret image sitt ganske mye, og har blitt mye mer omdiskutert enn det hun en gang var. I noen programmer kan man være tjent med å ha noen som er mer omdiskutert, andre ikke. Jeg selv ble værtfall veldig overrasket over at hun er slik en tid tilbake, og vet at flere er enig med meg der. At hun holder på slik gir kun kortsiktig gevinst og tviler på at grunnen til at NRK ikke gir henne ny kontrakt er fordi hun muligens blir gravid senere. Hadde de vært svært fornøyd med henne ville de nok fornyet værtfall et år til da veldig mange venter noe lengre før de går for nr 2. Dessuten varer ikke innspillingen så lenge, 3 uker?, så det kunne gått fint med en eventuell graviditet uansett. 21
Pippi Lotta Skrevet 7. oktober #658 Skrevet 7. oktober Eyr skrev (På 4.5.2025 den 17.31): Min opplevelse er at influensere stort sett overdramatiserer når de forteller om ting. Har hatt 3 fødsler selv og etter dene ene så ba ene jordmora meg om å sende klage fordi de var for få folk til å gi meg den oppfølgingen jeg skulle hatt men helt ærlig så er gaven for min del helt overskyggende av det jeg har vært igjennom. Drar ikke med meg noe traume generelt og man kan faktisk velge å tenke positivt noe disse influenserne burde prøvd. Jeg sier ikke at man ikke kan ha det tøft men fortell d på en normal måte da… Du opplever at influensere overdramatiserer? Hvordan opplever du det? Du var ikke bare med på fødselene men den som fødte da? For det å bare se noen føde sier ikke nødvendigvis så mye om hvordan personen som faktisk føder opplever det.... For al del, kjekt for deg at du ikke har traumatiske fødsler! Men du kan stikke dinne "posetive tanker" et vist sted. For det at du ikke opplevde 3 fødsler som traumatiske, betyr IKKE at du skal besteme hvordan alle andre fødsler oppleves. 1 3
Minimeg1234 Skrevet 7. oktober #659 Skrevet 7. oktober Bibbi_ skrev (3 timer siden): Hvor står det at hun "mistet" jobben fordi hun fødte barn? Eller er det spekulasjoner du kommer med? Og for å miste en jobb må du ha en jobb, hun jobbet på kontrakt. Det er to forskjellige ting det. Det var jo Ulrikke selv som sa det og er vel noe av det som blir diskutert her nå så spekulasjon er det vel ikke. 3
Rødvinsfilosofen Skrevet 8. oktober #660 Skrevet 8. oktober Har ikke sett programmet, har ikke kjennskap til hva hun deler på Snapchat, og jeg trodde Julie Strømsvåg jobbet i TV2-sporten, så her er det mye jeg ikke har fått med meg 😅 Men det tar seg dårlig ut for NRK å la være å fornye kontrakten til hovedprogramlederen og å gi jobben til vikaren. Gravide kvinner og sykemeldte har fått et oppsigelsesvern av en grunn. Hadde dette skjedd i en annen bransje så hadde dette blitt advokat-mat. De får vel skvise henne inn i et og annet juleprogram, Nytt på nytt, Drivkraft, Beat for beat, osv. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå