Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Fenomen skrev (17 minutter siden):

Ja, fikk med meg det, jeg bare skjønner ikke hvorfor du tar det opp i en tråd om henne da. 

Fordi det har vært mye kritikk for valgene de har tatt. Som middag, hotell osv. alt er ikke så svart / hvitt.

Litt forståelse er en fin ting…  

Endret av Pippio
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Så kvalmt at hun deler han så mye 😭 i en så sårbar situasjon også! Dette skal jeg ikke være med å støtte! Blir så drøyt! 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Moro å bruke 10k på en tullevogn også🙈🤦🏼‍♀️ Den retro bilvogna er en cybex til 9990kr. 

Hun kan absolutt roe delinga si litt.... Virker som at hun ønsker å framstille det å få et prematurt barn som en rosenrød historie. Jeg har vært der..... Det er ikke rosenrødt. Ikke fatter jeg hvordan hun orker å dele så mye heller....

Endret av Melvina123
Feil opplysninger
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Himmelen_91 skrev (15 timer siden):

Så kvalmt at hun deler han så mye 😭 i en så sårbar situasjon også! Dette skal jeg ikke være med å støtte! Blir så drøyt! 

Jeg har blokkert vedkommende. Støtter ikke barnearbeid. 

• Liker 8
Skrevet
Xstrella skrev (1 time siden):

Samme her! Likte hun før hun fikk barnet, var veldig positiv men dette e bare til å bli kvalm av!!! 

• Liker 7
Skrevet (endret)
MzMe skrev (8 timer siden):

Gjelder ikke det reklame rettet mot barn?

Jo, men som eg skriv så håpar eg dette er starten på å ta  barns rettighetar på alvor. For her må verkeleg reglar på plass. 

Endret av oss-to
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Melvina123 skrev (På 19.5.2025 den 12.03):

Moro å bruke 10k på en tullevogn også🙈🤦🏼‍♀️ Den retro bilvogna er en cybex til 9990kr. 

Hun kan absolutt roe delinga si litt.... Virker som at hun ønsker å framstille det å få et prematurt barn som en rosenrød historie. Jeg har vært der..... Det er ikke rosenrødt. Ikke fatter jeg hvordan hun orker å dele så mye heller....

Jeg har tenkt mye på kommentaren din siden jeg leste den i går. Da spesifikt det jeg har uthevet.

Jeg synes det er fint at de tar det så rolig, og viser frem ting slik de gjør. Det er selvsagt veldig skremmende å få et barn som havner på nyfødtintensiv og behøver mye medisinsk hjelp. Og de som får alvorlig premature/syke barn er absolutt berettiget i å føle på de skumle følelsene de føler på.

Men veldig mange får barn slik som Ulrikke også. Barn som bare behøver litt tid på seg til å vokse og gro, eller som er nærmere termin men har noen små problem de behøver hjelp med. Som i det store og det hele er veldig udramatisk med dagens medisinske vitenskap. 

Så jeg tenker det er fint at folk kan se at det å trenge en tur innom nyfødtintensiv for å få hjelp en periode kan være en fin og trygg opplevelse, og ikke bare årsak til bunnløs frykt og sorg :) 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Det er forskjell på ekstremptrmatur og 8 uker prematur. Det kan faktisk ikke sammenlignes. Og det blir for dumt å si at det ikke kan/skal fremstilles rosenrødt. Jeg syns det er flott at denne siden vises. At folk får se livet fra nfi fra innsiden uten at det står om liv og død hele tiden. For dette er også sånn det er å ha prematurfødt barn. For oss var det stort sett bare sondemating, ammettrening, lyskasse, soving, pumping, veiing før og etter osv. Dagene gikk i samme rutinen. Loffe rundt i slippers, spise sykehusmat, bli oppringt på natten med beskjed om at "nå er babyen våken og sulten".. En slags bobletilværelse. Fint at det også kan vises frem, syns jeg. 

Og jeg kjenner meg så igjen i den følelsen av å ta med babyen ut av sykehuset. Selv om man har hatt babyen I flere uker blir liksom alt annerledes når man plutselig er alene. Mye skumlere. Og så mister man grepet om logikk en kort stund. Og må minne seg selv på at det går bra, at det er et menneske og ikke en porselensfigur. Som da det ristet i vognen da de gikk over brostein. Det er jo fint og rørende. Og de er superstolte og føler trygghet i å dele dette veldig livsomveltende opplegget med hennes følgere. Jeg tør vedde på at det blir mye mindre deling med neste barn. Og helt sikkert også litt andre vurderinger. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
HMK skrev (2 timer siden):

Det er forskjell på ekstremptrmatur og 8 uker prematur. Det kan faktisk ikke sammenlignes. Og det blir for dumt å si at det ikke kan/skal fremstilles rosenrødt. Jeg syns det er flott at denne siden vises. At folk får se livet fra nfi fra innsiden uten at det står om liv og død hele tiden. For dette er også sånn det er å ha prematurfødt barn. For oss var det stort sett bare sondemating, ammettrening, lyskasse, soving, pumping, veiing før og etter osv. Dagene gikk i samme rutinen. Loffe rundt i slippers, spise sykehusmat, bli oppringt på natten med beskjed om at "nå er babyen våken og sulten".. En slags bobletilværelse. Fint at det også kan vises frem, syns jeg. 

Og jeg kjenner meg så igjen i den følelsen av å ta med babyen ut av sykehuset. Selv om man har hatt babyen I flere uker blir liksom alt annerledes når man plutselig er alene. Mye skumlere. Og så mister man grepet om logikk en kort stund. Og må minne seg selv på at det går bra, at det er et menneske og ikke en porselensfigur. Som da det ristet i vognen da de gikk over brostein. Det er jo fint og rørende. Og de er superstolte og føler trygghet i å dele dette veldig livsomveltende opplegget med hennes følgere. Jeg tør vedde på at det blir mye mindre deling med neste barn. Og helt sikkert også litt andre vurderinger. 

Ja ,det er utspekulert dette. Pengane renn inn fordi folk synast dette er så fint og rørande. Stakkars er også ord som blir brukt. Men ein må ikkje gløyme at dette er ein kynisk bransje som brukar alt, i dette tilfelle det premature barnet for klikk og klingandes mynt i kassa. Trur folk her gløymer at ho har melka denne graviditeten fra ho tenkte bli gravid. Ho er ei evt.forettningskvinne  som selger livet til barnet sitt for eiga vinning.

• Liker 8
Skrevet
oss-to skrev (53 minutter siden):

Ja ,det er utspekulert dette. Pengane renn inn fordi folk synast dette er så fint og rørande. Stakkars er også ord som blir brukt. Men ein må ikkje gløyme at dette er ein kynisk bransje som brukar alt, i dette tilfelle det premature barnet for klikk og klingandes mynt i kassa. Trur folk her gløymer at ho har melka denne graviditeten fra ho tenkte bli gravid. Ho er ei evt.forettningskvinne  som selger livet til barnet sitt for eiga vinning.

Jeg lukter konspirasjonsteoretikerblod. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Xstrella skrev (På 19.5.2025 den 21.14):

Samme her. Får helt angst av hvor mye hun deler.

• Liker 2
Skrevet

Hadde sansen for Ulrikke en stund. Gøy å følge med på jobben med huset. Godt å se en gravid som ikke klaget og dramatiserte så mye som mange andre gravide influensere gjør.

Så kom styrtfødsel, og jeg beundret henne der også, for å ikke være helt sånn influencer krisemaksimerer. Men så følte jeg personlig at det ble for mye deling. Som mange andre, så får jeg følelsen av at hun selger baby, far og seg selv for pengenes skyld. 

Er litt spent på om hun kommer til å dele masse når de kommer hjem også. Håper hun slutter, og at de konsentrerer seg om baby, å få hjemmet ferdig og hverandre. Men tviler vel sterkt på det. Money talks....

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
HMK skrev (23 minutter siden):

Jeg lukter konspirasjonsteoretikerblod. 

What??

Skrevet
Nuttery skrev (9 timer siden):

Jeg har tenkt mye på kommentaren din siden jeg leste den i går. Da spesifikt det jeg har uthevet.

Jeg synes det er fint at de tar det så rolig, og viser frem ting slik de gjør. Det er selvsagt veldig skremmende å få et barn som havner på nyfødtintensiv og behøver mye medisinsk hjelp. Og de som får alvorlig premature/syke barn er absolutt berettiget i å føle på de skumle følelsene de føler på.

Men veldig mange får barn slik som Ulrikke også. Barn som bare behøver litt tid på seg til å vokse og gro, eller som er nærmere termin men har noen små problem de behøver hjelp med. Som i det store og det hele er veldig udramatisk med dagens medisinske vitenskap. 

Så jeg tenker det er fint at folk kan se at det å trenge en tur innom nyfødtintensiv for å få hjelp en periode kan være en fin og trygg opplevelse, og ikke bare årsak til bunnløs frykt og sorg :) 

Jeg er enig med deg i det❤️ 

Det trykker vel bare på en nerve i meg. For det gikk ikke like fint med meg og mitt barn.... Det er selvsagt stor forskjell på utg.pkt her, så kan egentlig ikke sammenligne. 

Men det virker på meg som at det bare er smil og glede... Men er babyen frisk og rask, og bare trenger hjelp til å vokse, så er det jo bare en tålmodighetsprøve. Mitt barn svevde mellom liv og død i 6mnd..... Til sammenligning. Så det er nok bare den nerven hos meg❤️ 

• Liker 1
  • Hjerte 12
Skrevet
Melvina123 skrev (4 minutter siden):

Jeg er enig med deg i det❤️ 

Det trykker vel bare på en nerve i meg. For det gikk ikke like fint med meg og mitt barn.... Det er selvsagt stor forskjell på utg.pkt her, så kan egentlig ikke sammenligne. 

Men det virker på meg som at det bare er smil og glede... Men er babyen frisk og rask, og bare trenger hjelp til å vokse, så er det jo bare en tålmodighetsprøve. Mitt barn svevde mellom liv og død i 6mnd..... Til sammenligning. Så det er nok bare den nerven hos meg❤️ 

Det har jeg all forståelse for. Det er veldig stor forskjell mellom barna som ligger på intensivstuene og de som ligger på intermediærsrtuene - selv om begge strengt talt er «nyfødtintensiv».

Det er virkelig forskjell på et riktig prematurt og/eller sykt barn, og barn som bare behøver en «puff» for å komme seg i gang.

Min opplevelse av å jobbe på nyfødtintensiv var at foreldrenes sorg og fortvilelse ofte ikke samsvarte med alvorlighetsgraden av barnets tilstand. Det var ofte de som var i f. eks Ulrikkes situasjon som var mest nevrotisk, stresset, fortvilet og lei seg. De med alvorlig syke barn var selvsagt det de også, men jeg opplevde vel oftere at de klarte å samle seg på en helt annen måte. Det ligger vel noe i det at man samler uante krefter og styrke når man må.

Stor klem til deg ❤️

• Hjerte 8
Skrevet

Jeg er en av foreldrene som måtte reise hjem fra intensiven uten barnet, jeg synes det er fint å se at oppholdet der kan være litt «udramatisk» også. Hun deler definitivt for mye detaljer og mye av babyen, men innstillingen liker jeg. Håper hun finner litt mer balanse på hva som deles og ikke etterhvert. 
Den bobla man lever i på sykehuset er intens. 

• Liker 6
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...