Viamobil Skrevet fredag kl 21:58 #361 Del Skrevet fredag kl 21:58 Rufs skrev (49 minutter siden): Også ren tolkning. Gidder ikke diskutere med noen som ikke kan lese. Ikke ren tolking, men ordrett det du sa; Neh, men jeg tenker at babyens stemme ikke blir hørt her. Men å velge hvem du vil diskutere med, er helt og holdent ditt privilegium. Dersom du mener deg feiltolket, så bør du kanskje tenke litt over hvordan dine ytringer blir oppfattet av de som leser dem. For selv nå, etter å ha blitt fortalt at jeg ikke kan lese, så syns jeg det er vanskelig å tolke dem annerledes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viamobil Skrevet fredag kl 22:05 #362 Del Skrevet fredag kl 22:05 Bibbi_ skrev (41 minutter siden): Nå ble det vel en del mer enn 12 timer borte fra sin nyfødte som ligger på nyfødt intensiv. Ja, jeg tenker babyen har det best hos mor og/eller far. Og jeg tenker jo også på hvordan de klarer å dra fra babyen sin slik, for å sove!! Det er veldig spesielt. Når man ønsker seg barn så vet man at å sove hele natten er noe man ikke kan regne med å få gjort, kanskje på flere år. Så det å dra fra en nyfødt for å sove, synes JEG er veldig, veldig spesielt og for MEG helt uforståelig. Jeg tror ikke jeg hadde gjort det samme selv heller. Men det vet jeg ikke, for jeg har aldri hatt et prematurt barn innlagt på nyfødtinsentiven (heldigvis!) Det er dømmingen av andre som velger det som er rett for seg jeg vil til livs. Folk er så ufattelig dømmende og lite tolerante, og det skaper bare press, skam og negative følelser. Fører ingenting positivt med seg. Rammene for «gode mødre» er så trange at folk sliter seg ut for å prøve å passe inni dem. Og det kommer ikke barna til gode i det hele tatt. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axa Skrevet fredag kl 22:28 #363 Del Skrevet fredag kl 22:28 Noen har iallefall nok penger 🤣 2 barnevogner 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norja Skrevet i går, 04:23 #364 Del Skrevet i går, 04:23 Axa skrev (5 timer siden): Noen har iallefall nok penger 🤣 2 barnevogner 😅 De har nok ikke betalt en krone for noen av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym-sørlending Skrevet i går, 07:58 #365 Del Skrevet i går, 07:58 Axa skrev (9 timer siden): Noen har iallefall nok penger 🤣 2 barnevogner 😅 Er jo bare 2 bagdeler. Ikke 2 komplette vogner 🫣 og ja de har sikkert ikke betalt for de heller uansett 🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MzMe Skrevet i går, 10:34 #366 Del Skrevet i går, 10:34 Viamobil skrev (På 16.5.2025 den 11.54): Folk er fader meg ikke friske! Sitte på nett og dømme nybakte småbarnsforeldre i en sårbar situasjon fordi de selv har andre meninger, ønsker og preferanser. Som om verdenssamfunnet er tuftet på deres sannhet og opphøyde meninger om livet. Skjerp dere! Den type holdninger dere viser og måten dere ytrer de på er det som er skadelig, og som gjør dere til dårlige foreldre! Makan! Nettopp! Mange av de som jobber på nfi anbefaler at man tar seg turer ut o.l omså ta ei overnatting hjemme.. Ulrikke og Oskar er LANGT hjemmefra og kunne derfor ikke dra hjem.. Hva er forskjellen på ei natt hjemme og ei natt på hotell? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MzMe Skrevet i går, 10:36 #367 Del Skrevet i går, 10:36 Axa skrev (12 timer siden): Noen har iallefall nok penger 🤣 2 barnevogner 😅 Tror du de er de eneste som har det? Lukter sjalusi her 😂 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet i går, 12:41 #368 Del Skrevet i går, 12:41 Norja skrev (8 timer siden): De har nok ikke betalt en krone for noen av dem. Om UB begynner å stor på snap at hun har bevegd seg fra kategorien «artist» til «momfluencer» bør hun temmelig kjapt lese seg opp på Forbrukerombudets veileder til reklame på sosiale medier for ellers kan det bli dyre bøter. Å si man ikke visste i 2025 er det ingen som tror på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet i går, 12:55 #369 Del Skrevet i går, 12:55 Glufseguri skrev (14 minutter siden): Om UB begynner å stor på snap at hun har bevegd seg fra kategorien «artist» til «momfluencer» bør hun temmelig kjapt lese seg opp på Forbrukerombudets veileder til reklame på sosiale medier for ellers kan det bli dyre bøter. Å si man ikke visste i 2025 er det ingen som tror på. De får dessverre ikke bøter… bare å se på de andre. Omfattende manglende merking av både reklame/spons og egenreklame for egne merker. Det meldes inn til forbrukerombudet i stort omfang. Ingenting skjer… 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet i går, 13:53 #370 Del Skrevet i går, 13:53 MzMe skrev (3 timer siden): Nettopp! Mange av de som jobber på nfi anbefaler at man tar seg turer ut o.l omså ta ei overnatting hjemme.. Ulrikke og Oskar er LANGT hjemmefra og kunne derfor ikke dra hjem.. Hva er forskjellen på ei natt hjemme og ei natt på hotell? Når man har barn på nfi må man nødt til å ta noen lufteturer. Da jeg fødte 6 uker før tiden hadde jeg flere kvelder hjemme med mann og barn underveis, før vi fikk ta med babyen hjem. Både for de større ungenes skyld, men også for min egen del. Jeg hadde så hjemlengsel og selv om de ansatte var flinke og nydelige mennesker savnet jeg å være omgitt av mitt eget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet i går, 14:00 #371 Del Skrevet i går, 14:00 MzMe skrev (3 timer siden): Tror du de er de eneste som har det? Lukter sjalusi her 😂 Sjalusi på hva😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet i går, 14:07 #372 Del Skrevet i går, 14:07 10K for den bagdelen om noen lurte😏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma2083 Skrevet i går, 15:32 #373 Del Skrevet i går, 15:32 Glufseguri skrev (1 time siden): 10K for den bagdelen om noen lurte😏 Ok. Hvem bryr seg? 🤓 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 20 timer siden #374 Del Skrevet 20 timer siden Glufseguri skrev (6 timer siden): 10K for den bagdelen om noen lurte😏 Ser ut som et smeg kjøleskap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippio Skrevet 20 timer siden #375 Del Skrevet 20 timer siden Jeg sier ikke at dette gjelder for U. Men det er ikke uvanlig at de dype følelsene til babyen lar vente på seg når det er en tøff start. Uavhening av det synes jeg det er flott at de fikk en natt på hotell. Vi er alle forskjellige og det er fint at de lytter til egne behov også. Babyen var ivaretatt på beste vis. Når det gjelder eksponering så tror jeg ikke helt de innser hvor mye de deler. De er mye alene, kan ikke dra hjem en tur osv. De har nok et stor behov for å dele med noen. Hun får ufortjent mye kritikk. Tenk å reise til en annen by, plutselig havne i fødsel alene og deretter ha en prematur baby. Hodet henger nok ikke helt med enda og det er helt greit og forståelig. 1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene J. Skrevet 12 timer siden #376 Del Skrevet 12 timer siden U og O gjør alt i samråd med sykehuset og familiene sine. De sprer så mye god energi. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fenomen Skrevet 3 timer siden #377 Del Skrevet 3 timer siden Pippio skrev (17 timer siden): Jeg sier ikke at dette gjelder for U. Men det er ikke uvanlig at de dype følelsene til babyen lar vente på seg når det er en tøff start. Uavhening av det synes jeg det er flott at de fikk en natt på hotell. Vi er alle forskjellige og det er fint at de lytter til egne behov også. Babyen var ivaretatt på beste vis. Når det gjelder eksponering så tror jeg ikke helt de innser hvor mye de deler. De er mye alene, kan ikke dra hjem en tur osv. De har nok et stor behov for å dele med noen. Hun får ufortjent mye kritikk. Tenk å reise til en annen by, plutselig havne i fødsel alene og deretter ha en prematur baby. Hodet henger nok ikke helt med enda og det er helt greit og forståelig. Jeg synes hun virker hodestups forelsket i babyen, jeg, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du sier det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå