Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må folk gi seg. Barnet merker ikke om han ligger på brystet til mormor eller mamma en kveld 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
refill skrev (20 minutter siden):

Fikk hun det hoppet nå da hun fødte? 😳

IMG_6278.thumb.jpeg.b7b8ba776f032a496aa6c3ba909a2835.jpegSkjermdump fra BT.no, intervju publisert i dag

• Liker 2
Skrevet
Irja skrev (28 minutter siden):

20 min på kvelden? Sitter 14 åringen på fanget ditt hver kveld eller? 🤔

Nei ikke i fanget.  men han liker og være der jeg er.. samme med 12 åringen. Så det blir ikke akkurat så mye egentid her. 

• Liker 1
Skrevet
Axa skrev (22 minutter siden):

Nå må folk gi seg. Barnet merker ikke om han ligger på brystet til mormor eller mamma en kveld 

Så enig!! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Viamobil skrev (8 timer siden):

Jeg forstår at instinktene er sterke, men det du gjorde var å ikke ta vare på deg selv. Det gjør deg ikke til en bedre mor enn de som prioriterer å ivareta seg selv og lytte til helsepersonell med mer erfaring i slike situasjoner, tvert imot faktisk. 

Altfor mange kjører seg selv i grøften som foreldre, fordi de føler de ofre seg selv for å dekke barnas behov. Men et av barnas viktige behov er foreldre som har god helse og sunn psyke. Og foreldre som holder sammen. Det krever at man ivaretar seg selv. 

Har både god helse og sunn psyke. Dette barnet er stort, har gått veldig fint med alle selv om jeg selvsagt var der med barnet hele tiden som nyfødt (som med de andre terminfødte). 

Skrevet
Glufseguri skrev (4 minutter siden):

IMG_6278.thumb.jpeg.b7b8ba776f032a496aa6c3ba909a2835.jpegSkjermdump fra BT.no, intervju publisert i dag

Stakkars barn

• Liker 9
  • Nyttig 9
Skrevet
Glufseguri skrev (39 minutter siden):

Shit. Nå var hun jo "flink" til å dele før fødselen og, men blir nok mer lukrativt å holde på følgerskaren med såpass oppsving ja. 

• Hjerte 1
Skrevet
Glufseguri skrev (1 time siden):

Bare trist rett og slett, legg bort skjerm og bruk tiden med barnet og la den få ha privatliv 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Som jeg har skrevet tidligere her: Ulrikke B har blitt en hardcore influencer som deler mer av barnets to første uker utenfor livmoren enn hva andre influencere som også får velfortjent barneeksponerings-kritikk gjør på flere måneder. Deling er ikke greit uansett, men synes det er svært spesielt å henge seg opp i parets pauser utenfor sykehuset fremfor eksponeringen av barnet, for den eksponeringen er helt hinsides og barnet har ikke hatt privatliv siden det ble født. Sang og programleder-karriere er ikke nok, det premature barnet skal også bidra til innkomsten. Svært kritikkverdig!

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet
Rufs skrev (1 time siden):

Har både god helse og sunn psyke. Dette barnet er stort, har gått veldig fint med alle selv om jeg selvsagt var der med barnet hele tiden som nyfødt (som med de andre terminfødte). 

Poenget gikk helt over hodet på deg ser jeg. 

Folk er ulike. Alle har forskjellige utgangspunkt, behov og forutsetninger. Og ingen vet på forhånd hvordan de vil tåle ulike belastninger. Det er mye lettere å forebygge ting enn å reparere etterpå. Etter at man har kjørt seg i grøfta tar det mye lenger tid å komme seg opp.

Helt supert at du ikke hadde behov for avlastning med ditt premature barn. Gjør det deg til fasiten for hele verdens befolkning? Gir det deg rett til å dømme andre som velger annerledes? Jeg mener nei. 

Og for ordens skyld. Alle mine barn var over året før de sov borte fra meg og jeg gikk knapt på toalettet uten å ta de med meg de første ukene. Ingen av dem var premature. Men det er meg, og jeg gjorde det som føltes rett for meg. Jeg er raus nok til å tillate andre å gjøre det som føles rett for dem. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Og det seiast vi ikkje har barnearbeid i Noreg! . 

Snakk om å bruke eit menneske som middel for økonomisk gevinst. Barnet er årsaka til inntekta men utan beskyttelse eller rettighetar.. Barne sitt liv er med andre ord ikkje lenger berre barnets, det er blitt eit forettningsverktøy. 

Det ser ut som influensarar blir blenda av gull og hiv ungen ut med badevatenet.Det er difor påtide media , barneombud og føljarar tek sitt samfunnsansvar. Kanskje det må sterkare lut til og lovverk på plass. I barnekonvensjonen artikkel 16 står det barn har rett til privatliv .Og i artikkel 12, barn har rett å sei si meining i saker som angår dei. 

Er spent på  konsekvensane når barna veks opp. Her må være duka for enorme erstatningskrav . Influensarbarn mot stat, foreldre og kvinneguiden.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Viamobil skrev (8 minutter siden):

Poenget gikk helt over hodet på deg ser jeg. 

Folk er ulike. Alle har forskjellige utgangspunkt, behov og forutsetninger. Og ingen vet på forhånd hvordan de vil tåle ulike belastninger. Det er mye lettere å forebygge ting enn å reparere etterpå. Etter at man har kjørt seg i grøfta tar det mye lenger tid å komme seg opp.

Helt supert at du ikke hadde behov for avlastning med ditt premature barn. Gjør det deg til fasiten for hele verdens befolkning? Gir det deg rett til å dømme andre som velger annerledes? Jeg mener nei. 

Og for ordens skyld. Alle mine barn var over året før de sov borte fra meg og jeg gikk knapt på toalettet uten å ta de med meg de første ukene. Ingen av dem var premature. Men det er meg, og jeg gjorde det som føltes rett for meg. Jeg er raus nok til å tillate andre å gjøre det som føles rett for dem. 

Neh, men jeg tenker at babyens stemme ikke blir hørt her. 

Endret av Rufs
  • Nyttig 2
Skrevet
Axa skrev (2 timer siden):

Nja du om det. Jeg som mor hadde aldri hatt samvittighet til å gjøre det der. Vi er nok forskjellig bare 🙂🙂 De er to stk, kan fint byttes på, barnet er ikke avhengig av pupp 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Mødre må slutte å ha dårlig samvittighet for alt. 

• Liker 2
Skrevet

Denne eksponeringa er hinsides! Kan man blokke kontoer på snap? (Jeg følger ikke, men den hopper over til henne i utforsk hele forbanna tida nå og jeg vil ikke sponse en krone sånn som hun utleverer en liten, prematur gutt, fytti rakkern!)

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Rufs skrev (48 minutter siden):

Neh, men jeg tenker at babyens stemme ikke blir hørt her. 

For dere tror sånn på ordentlig at babyen lider så mye i løpet av disse 12 timene hvor den er ivaretatt av kompetente sykepleiere og ligger trygt på brystet til en av sine nære omsorgspersoner at fremmede kvinner på nett må representere stemmen hans fordi ingen andre gjør det? 

Det er spesielt. Veldig spesielt. Dere har voldsomt høye tanker om dere selv og deres eierskap til fasiten. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
Viamobil skrev (1 minutt siden):

For dere tror sånn på ordentlig at babyen lider så mye i løpet av disse 12 timene hvor den er ivaretatt av kompetente sykepleiere og ligger trygt på brystet til en av sine nære omsorgspersoner at fremmede kvinner på nett må representere stemmen hans fordi ingen andre gjør det? 

Det er spesielt. Veldig spesielt. Dere har voldsomt høye tanker om dere selv og deres eierskap til fasiten. 

Nå tolker du veldig mye selv. 

Skrevet
Rufs skrev (5 minutter siden):

Nå tolker du veldig mye selv. 

Vel, du påberoper deg å representere barnets stemme i denne debatten. Som du mener ikke blir hørt. Min tolkning baserer seg på det. 

• Liker 2
Skrevet
Viamobil skrev (11 minutter siden):

Vel, du påberoper deg å representere barnets stemme i denne debatten. Som du mener ikke blir hørt. Min tolkning baserer seg på det. 

Også ren tolkning. Gidder ikke diskutere med noen som ikke kan lese. 

• Liker 2
Skrevet
Viamobil skrev (43 minutter siden):

Nå ble det vel en del mer enn 12 timer borte fra sin nyfødte som ligger på nyfødt intensiv. Ja, jeg tenker babyen har det best hos mor og/eller far. Og jeg tenker jo også på hvordan de klarer å dra fra babyen sin slik, for å sove!! Det er veldig spesielt. Når man ønsker seg barn så vet man at å sove hele natten er noe man ikke kan regne med å få gjort, kanskje på flere år. Så det å dra fra en nyfødt for å sove, synes JEG er veldig, veldig spesielt og for MEG helt uforståelig. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...