pep Skrevet fredag kl. 16:45 #3061 Skrevet fredag kl. 16:45 Sofie Maria skrev (41 minutter siden): Jeg er lei av dette med betaling. Ulrikke har ikke brydd seg om det. Hun ville jobbe eller få neste sesong. Punktum. Hun føler hun ble diskriminert basert på fødsel og baby. Punktum. Og ja, jeg har skrevet flere ganger jeg innser forskjellen, men Nrk har lov å bruke skjønn. Som jeg skrev for lenge siden om de ansatte Fantorangen og ikke Ulrikke i sesong fem kunne brydd meg en viss plass, men det å droppe noen basert på en fødsel som gikk galt har jeg noe imot. god påske folkens , jeg tar litt pause fra tråden 🐥🐣 Hva hun føler og hva som er fakta er to forskjellige ting! 15
Spania33 Skrevet fredag kl. 17:12 #3062 Skrevet fredag kl. 17:12 Sofie Maria skrev (58 minutter siden): Jeg er lei av dette med betaling. Ulrikke har ikke brydd seg om det. Hun ville jobbe eller få neste sesong. Punktum. Hun føler hun ble diskriminert basert på fødsel og baby. Punktum. Og ja, jeg har skrevet flere ganger jeg innser forskjellen, men Nrk har lov å bruke skjønn. Som jeg skrev for lenge siden om de ansatte Fantorangen og ikke Ulrikke i sesong fem kunne brydd meg en viss plass, men det å droppe noen basert på en fødsel som gikk galt har jeg noe imot. god påske folkens , jeg tar litt pause fra tråden 🐥🐣 NRK droppet ikke Ulrikke på grunn av en fødsel som gikk galt. Sier det igjen, du må la være å dikte opp ting, komme med antagelser og dra inn totalt urelevante ting inn i saken. Menneskelige skjønn er ikke noe underholdningsbransjen bruker når de inngår kontrakter, ei heller trøstepremier fordi du har opplevd noe vondt/trist. De vil, som alle som hyrer freelansere og de som ansetter ordinært, ha den mest egnede personen. Du vil at NRK skal gi Ulrikke en trøstepremie for styrtfødsel og prematurt barn, det hører jo ingen steds hjemme. 18 6
otilie Skrevet fredag kl. 17:47 #3063 Skrevet fredag kl. 17:47 Jobbermedbarn skrev (2 timer siden): Ja hvis hun virkelig mente at hun kunne gjennomføre en ti timers arbeidsdag under 24 t etter en prematur styrtfødsel så er det jo blåbær i forhold å engasjere en advokat. Problemet da hadde jo vært at da måtte hun ha møtt opp og gjort jobben og vi som vet hva vi snakker om vet jo at det aldri hadde latt seg gjennomføre. Enig der. Hun kunne bedt nrk om et nytt møte, og snakket med advokat i mellomtiden. Eventuelt sin mor. Hun må jo ha skrevet under på en kontrakt, dette kunne hun ha nektet frem til et neste møte. Hun sier selv at nrk er stor og skummel liksom, men det vet hun jo fra før. Hun vet jo hva jobben hennes er. Som freelancer må man være tøff og tåle å ta ubehagelige samtaler. 2 4
Zenhouse Skrevet fredag kl. 17:59 #3064 Skrevet fredag kl. 17:59 (endret) Sofie Maria skrev (3 timer siden): Fant nå en link/intervju som går på dette med to ulike fortellinger .. ❤️ Svarer: – I frykt 30-åringen har dermed gitt to ulike versjoner av hva som skjedde i kulissene. Til TV 2 avviser Brandstorp at hun har forandret mening. – Min uttalelse ble på det tidspunktet sagt både i lojalitet til NRK og i frykt for at hvis jeg sa hva som egentlig skjedde, så ville det sette min videre deltagelse i fare, sier hun. Det stemmer altså ikke at du aldri var i tvil om at du skulle være på sykehuset med Timotheus? – Jeg var aldri i tvil om at jeg skulle være på sykehuset da jeg trodde at jobben min var trygg. Hadde jeg visst eller trodd at jeg ikke skulle få fortsette i «Bakemesterskapet» hvis det ble en sesong fire, hadde jeg uten tvil ment og insistert på at jeg både skulle ha vært på innspilling og kombinert det med å være på sykehuset med Timotheus etter opptak, sier hun. Dette går Brandstorp nå tilbake på. – Jeg hadde verken behov eller lyst til å henge ut NRK, og å fortelle om at de tok en avgjørelse som jeg var sterkt imot. Jeg hadde heller ikke noe ønske om å skape negativt fokus rundt «Bakemesterskapet». Jeg ønsket å spille på lag med NRK, sier hun Brandstorp hevder at hun hadde uttalt seg annerledes i sommer, om hun allerede visste at hun ikke skulle lede sesong fire av «Bakemesterskapet». NRK er en av de største aktørene i denne bransjen, og veldig mange, inkludert meg selv, føyer seg etter dem i frykt for å miste jobben eller andre jobbmuligheter. I frykt for å si noe som ville provosere NRK, og dermed sette min deltagelse i sesong fire i fare, valgte jeg å uttalte meg slik jeg gjorde da. Brandstorps anklager mot NRK har ført til stor debatt rundt at kvinner mister jobbmuligheter på grunn av fødsel og barn. NRK har forsvart valget om å ikke la Brandstorp stille på jobb dagen etter fødsel – både av hensyn til henne, og av produksjonen . « sitater slutt. Kilde : https://www.tv2.no/underholdning/endret-forklaring-i-frykt-for-nrk/18192827/ La oss si at hun hadde vært programleder for ses 3, og pendlet mellom baketeltet og sykehuset. Er vi enige om at dette ikke automatisk hadde sikret henne ses 4? Eller tror du det? Det kan jo hende at NRK uansett hadde ønsket å fornye konseptet litt og fått inn Julie for ses 4? Edit: bare glem det, Ser du har besvart dette egentlig på forrige side. Endret fredag kl. 18:16 av Zenhouse 4 2
Kratos Skrevet fredag kl. 18:07 #3065 Skrevet fredag kl. 18:07 Sofie Maria skrev (3 timer siden): Du skal ha for den, logikk er ikke min sterke side hehe. Men nei, jeg er ikke en hardbarka Ulrikke fan. Ble kjent med henne fra Maskorama - har faktisk aldri sett henne på BM. Når det er sagt jeg er vekt som betyr at rettferdig er viktig og her har det skjedd urettferdighet (fra mitt perspektiv ) Om det har skjedd juridisk urettferdighet gjenstår å se 🙂 Men du bryr deg jo ikke om «rettferdighet» når det gjelder barnet? Hva med retten til privatliv? Hvorfor er du så lite engasjert i det? 12 2
Kratos Skrevet fredag kl. 18:09 #3066 Skrevet fredag kl. 18:09 Sofie Maria skrev (2 timer siden): Jeg er lei av dette med betaling. Ulrikke har ikke brydd seg om det. Hun ville jobbe eller få neste sesong. Punktum. Hun føler hun ble diskriminert basert på fødsel og baby. Punktum. Hvis du tror lover og regler bryr seg om hva folk føler, tar du grundig feil. 13
Zenhouse Skrevet fredag kl. 19:40 #3067 Skrevet fredag kl. 19:40 pøbelsara skrev (3 timer siden): Men nå er ikke Ulrikke ansatt. Hun er frilanser og hadde et oppdrag hun fikk fullt betalt for, selv om hun ikke kunne fullføre jobben. Og arbeidsgiver har styringsrett, og så vidt jeg vet, ansettes ikke folk i NRK i spesifikke programmer, slik at også faste ansatte kan flyttes fra et konsept til et annet. (Tror jeg - man er ansatt i ulike avdelinger, feks. Underholdningsavdelingen eller nyhetsavdelingen.) Det er riktig. Anne Rimmen f.eks. var ansatt i Underholdningsavdelingen i 9 år ( og hadde mamma- permisjoner innimellom her også), før hun ble frilans. For øvrig må jeg nevneHaddy Njie som også er artist ( som Ulrikke) , hun har ikke vært fast ansatt, men jobbet som frilans i nrk i minst 15 år, og innehatt en rekke ulike programleder roller. Hun har også hatt to mamma-permisjoner og ble også veldig syk en stund, men har altså returnert til nye produksjoner. Det er godt mulig at hvis Ulrikke hadde vært litt mindre opptatt av å være «stjerna i showet sitt» og så snurt over å ikke få fornyet kontrakt, så hadde kanskje det åpnet seg andre, store muligheter i en så stor kanal som NRK. Den må jo svi litt nå. 22 3
oss-to Skrevet fredag kl. 19:48 #3068 Skrevet fredag kl. 19:48 Her er stort engasjement. Håpar alle som vel barnet si side avfølgjer og viser at barn har rett på privatliv. Sjølv om det er koseleg å følgje med, må vi ta ansvar og avfølgje, slik at barn(a) kan få slutte å jobbe 24/7. Vi treng eit opprop mot denne kyniske bransjen som bruker barna frå første graviditetstest. Ulrikke kom seint til festen, men ho bruker alle triksa i influensarlæreboka. 17 5
Anita666 Skrevet fredag kl. 19:51 #3069 Skrevet fredag kl. 19:51 Jeg har binget absolutt alle bakeprogrammer på nettet i årevis,"The great bakeoff",Canada,Australia,England,New Zealand,Norge og Sverige.(og alle spinoffs)Og jeg kan si at Ulrikke ikke var noe strålende programleder.Hun er veldig "tilgjort" morsom,hun prøver veldig hardt med litt fakter og vimps,men ender opp med å bli utrolig anmasende. Det må da kunne gå an å tenke at NRK muligens har synes det samme,og heller vil ha en annen programleder(?)Hvorfor skal de henges i nærmeste galge for dette? Så hun synger hva?Visste ikke,og er ikke fristet til å finne det ut.. 19 6
Virrevirrevapp Skrevet fredag kl. 20:22 #3070 Skrevet fredag kl. 20:22 Sofie Maria skrev (6 timer siden): Litt usikker hva du mener med unntak, men jeg syns definitivt Nrk burde vært kreative (en mulig løsning kunne vært at Julie tok starten/de første ukene også hoppet Ulrikke inn og var programleder sammen med Julie eller noe annet litt utafor boksen.) Er ikke hele programmet over på bare noen uker? 6
Babyface Skrevet fredag kl. 20:34 #3071 Skrevet fredag kl. 20:34 Sofie Maria må være Ulrikke, det kan bare ikke være to personer som er så blåst. 12 3
refill Skrevet fredag kl. 21:10 #3072 Skrevet fredag kl. 21:10 (endret) Virrevirrevapp skrev (49 minutter siden): Er ikke hele programmet over på bare noen uker? Mener jeg har lest fire uker innspilling, pluss sikkert litt forarbeid med manus, klær, prøver osv. Edit: Ja. Ca fire uker for deltakerne. https://www.nrk.no/deltaker/vil-du-vaere-deltaker-i-nrk-tv-serien-bakemesterskapet_-her-er-pameldingsskjema-1.17028820 Endret fredag kl. 21:12 av refill 3 4
Miominoen Skrevet fredag kl. 22:53 #3073 Skrevet fredag kl. 22:53 Sofie Maria skrev (7 timer siden): Joda, jeg innser at Ulrikke ikke hadde noe formelt krav på sesong fire og kan være rett at de benyttet sjansen få henne vekk, men når den avgjørelsen skjedde såpass fort etter hun var blitt mamma er det muffins her. Jeg kjøper ikke fortellingen om programfornyelse et sekund og hvis Ulrikke var så håpløs case hvorfor fikk hun da to sesonger? 🤔På første sesong var hun ikke mamma og hadde følgelig ikke hatt noen diskriminering sak heller. Når og hvor har Nrk uttalt at UB er en "håpløs case"? Det er veldig vanlig at tv kanaler fornyer konseptet når det har gått noen sesonger. Det kan være fordi seertallene har gått noe ned fra en sesong til en annen. Eller rett og slett gi programmet litt nytt liv. Som du vet, Nrk "lever av seere". Ta for eksempel Melodi Grand Prix. I år ble Tete Lidbom byttet ut med Ronny Brede Aase. Et lite grep som endret dynamikken litt fra fjoråret. Det kan jo også være verdt og merke seg at dette byttet gikk knirkefritt. Tete Lidbom hadde ingen gråte seanse på Instagram med påfølgende mediestorm. Forøvrig er påstanden om at UB ble diskriminert fordi hun er mor urimelig all den tid JS er småbarnsmor. pøbelsara skrev (6 timer siden): Men nå er ikke Ulrikke ansatt. Hun er frilanser og hadde et oppdrag hun fikk fullt betalt for, selv om hun ikke kunne fullføre jobben. Og arbeidsgiver har styringsrett, og så vidt jeg vet, ansettes ikke folk i NRK i spesifikke programmer, slik at også faste ansatte kan flyttes fra et konsept til et annet. (Tror jeg - man er ansatt i ulike avdelinger, feks. Underholdningsavdelingen eller nyhetsavdelingen.) Du har nok rett i at ansatte i Nrk flyttes rundt til forskjellige konsepter. Ta for eksempel Ingrid Stenvold. Hun startet i sporten, er nå nyhetsanker i Dagsrevyen. Under OL var hun tilbake i sporten. Så har du Fredrik Solvang som hadde pause fra Debatten en periode da han ledet Melodi Grand Prix. 12
lin Skrevet fredag kl. 23:21 #3074 Skrevet fredag kl. 23:21 Å kalle dette diskriminering er misbruk av ordet. 24 1
Korpsnerden Skrevet i går, 05:27 #3075 Skrevet i går, 05:27 Jeg skjønner ikke at UB bruker tid på dette. Hun har et lite barn, hun er gravid på nytt - antagelig regnes det som et risikosvangerskap med ekstra oppfølging mtp hva som skjedde i første graviditet og hvor fort hun har valgt å bli gravid igjen. Rart at hun velger å påføre seg og familien stress med å "kjøre" denne saken så langt det går. Ingen tvil om hva som er viktigst for henne, og spør du meg er ikke all PR god PR. Jeg hadde aldri ansatt henne til noe som helst etter hvordan hun har taklet denne situasjonen. 16 9
Solstråle1 Skrevet i går, 06:21 #3076 Skrevet i går, 06:21 Sofie Maria skrev (16 timer siden): Litt usikker hva du mener med unntak, men jeg syns definitivt Nrk burde vært kreative (en mulig løsning kunne vært at Julie tok starten/de første ukene også hoppet Ulrikke inn og var programleder sammen med Julie eller noe annet litt utafor boksen.) Alterantiv b som ville vært lettest for alle parter er at Julie fikk sesong tre og ulrikke sesong fire. Problem løst og ingen er diskriminert basert på styrtfødsel eller morskap. Ja hun kunne og burde absolutt vært mer streng med nrk fra minutt en, men med tanke på hvor store Nrk er og at ingenting var bestemt for sesong fire så forstår jeg hvorfor hun lot være. Det eneste fakta som er helt sikkert her er at NRK ikke ønsker henne som programleder i sesong fire. Hadde de villet det, så hadde de tilbudt henne det. Det er tvilsomt at avgjørelsen ble tatt på bakgrunn av at hun er blitt mor, sjansen er vel stor for at det er oppførselen hennes som resulterte i dette. Jeg tror hun begår et profesjonelt selvmord her nå, hun lager en stor sak av noe som ikke burde være mer enn en livserfaring. 16 3
Jobbermedbarn Skrevet i går, 06:32 #3077 Skrevet i går, 06:32 Solstråle1 skrev (5 minutter siden): Det eneste fakta som er helt sikkert her er at NRK ikke ønsker henne som programleder i sesong fire. Hadde de villet det, så hadde de tilbudt henne det. Det er tvilsomt at avgjørelsen ble tatt på bakgrunn av at hun er blitt mor, sjansen er vel stor for at det er oppførselen hennes som resulterte i dette. Jeg tror hun begår et profesjonelt selvmord her nå, hun lager en stor sak av noe som ikke burde være mer enn en livserfaring. Absolutt. Jeg tror mange som meg hadde et godt inntrykk av henne, men dette har ødelagt alt, i alle fall nå da hun ikke gir seg. Hun hadde trengt noen rundt seg som roet ned situasjonen, noe sier meg at hun har det helt motsatte. Såvidt jeg har sett er det få kollegaer i underholdningsbransjen som er ute og støtter henne denne gangen, det burde si henne noe. 7 5
Era Vulgaris Skrevet i går, 06:40 #3078 Skrevet i går, 06:40 Jobbermedbarn skrev (6 minutter siden): Absolutt. Jeg tror mange som meg hadde et godt inntrykk av henne, men dette har ødelagt alt, i alle fall nå da hun ikke gir seg. Hun hadde trengt noen rundt seg som roet ned situasjonen, noe sier meg at hun har det helt motsatte. Såvidt jeg har sett er det få kollegaer i underholdningsbransjen som er ute og støtter henne denne gangen, det burde si henne noe. Sjelden har vel uttrykket «Sage av greina man sitter på» vært mer treffende. 20 1
Stargaze Skrevet i går, 06:44 #3079 Skrevet i går, 06:44 (endret) NRK tok et klokt valg da de byttet programleder. JS har lang fartstid i tv. Har vært programleder i mange år og en solid sportsjournalist. Hun har integritet og viser seg som seriøs på instagram. Ingen stor offentlig snapchat konto heller. UB virker desperat, oppjaget og selger både barn, hus og hund på sine some kansler. Hun er ikke journalist og var heller ikke en god programleder. Skaper mye støy og er enormt selvopptatt. NRK gjorde et klokt valg med bytte i sesong 4. og UB har nok brent sine broer som programleder. Vil hun ha trygghet bør hun bytte fra freelanse til fast ansatt. Men hun har vel strengt tatt ingen utdanning og dermed lite å velge i. . Endret i går, 07:03 av Stargaze 16 6
Babyface Skrevet i går, 06:58 #3080 Skrevet i går, 06:58 Hun hevder at hun får mange støtteerkleringer og meldinger fra andre kvinner som er redd for å miste jobbene sine og at det er en av grunnene til at hun "må" fortsette å kjempe for saken sin. Jeg tror flertallet som støtter henne faktisk ikke har satt seg godt nok inn i hva dette dreier seg om. Tidligere denne uken nevnte en venninne av meg at hun syntes det var bra at Ulrikke står opp og kjemper for jobben hun mistet som følge av at hun hadde fått barn. Jeg forklarte at Ulrikke aldri har mistet noen jobb, hun har aldri fått tilbud om sesong 4, og at hun faktisk ville reise fra en nyfødt på nyfødtintensiven. Da endret venninnen min mening om Ulrikke totalt. Venninnen min har btw mistet et nyfødt barn på nyfødtintensiven, så hun ble jo sjokkert over at noen velger å reise fra babyen sin så kort tid etter fødsel, når babyens tilstand er høyest usikker. På det tidspunktet Ulrikke hadde tenkt å reise fra babyen kan ikke hele den premature babyens tilstand ha vært 100% avklart, det er ikke mulig så kort tid etter den premature fødselen. Da synes Ulrikke Brandstorp at Bakemesterskapet var viktigere - det er fortsatt sjokkerende å tenke på! Tenk om babyen hadde dødd et døgn etter fødsel og mor var på jobb, da hadde hvertfall NRK vært i hardt vær. 28 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå