Sofie Maria Skrevet fredag kl. 13:47 #3021 Skrevet fredag kl. 13:47 pøbelsara skrev (1 time siden): Fint om du dropper å eksponere barnet her inne. Jeg har fjernet navnet i sitatet - fint om du gjør det i innlegget ditt. Forøvrig er man altså ikke tvangsinnlagt på nyfødt intensiv - så klart hun kunne ha forlatt avdelingen, hvis hun ville. Men du dropper konsekvent at hun ikke ville det når dette skjedde. Det er også dokumentert at hun har sagt til pressen. Det var først et halvt år etter hun hadde født, når alt hadde gått fint med babyen, men hun fikk nyheten om at hun ikke fikk sesong fire, at hun plutselig heller ville jobbet ti timer om dagen i 4 - 5 uker i stedet for å være med svært sårbar, nyfødt baby på sykehuset. Så det er ikke en reell problemstilling. Hun lyver fordi det passer best til hennes narrativ. Tenk å lyve sånn om noe alle hennes følgere vet at ikke er sant. Skrev ikke hele navnet og desuten vet alle hva barnet heter så tror det går fint 🙂 1
Zenhouse Skrevet fredag kl. 14:01 #3022 Skrevet fredag kl. 14:01 Sofie Maria skrev (2 minutter siden): Etter hva jeg har lest kommuniserte hun tydelig på begynnelsen til Nrk at hun ville, (hun har jo til å med sagt at hun tekstet med Nrk under fødsel, noe jeg anser som ganske crazy, men viser tydelig hvor engasjert hun var i BM) men så ble det sånn at hun ikke fikk lov fordi ledelsen i Nrk anså det som best. Mener du hun skulle bare troppet opp i baketelte og «utfordret» Julie? Det ville blitt en ganske rar situasjon.. Det er jo klart hun var engasjert! Hun likte jo jobben, og siden fødselen kom så plutselig så er det ikke rart å tenke : shit jeg skulle jo vært på jobb i morra. ( For øvrig er ikke «å like en jobb godt» grunnlag for å få fornyet et engasjement …men det er en annen sak). Men hun har selv sagt i intervjuer at hun hadde ikke hodet helt med seg rett etter fødsel da hun spurte sykepleierne om hun var en dårlig mor om hun gikk på jobb etter 6 timer. De svarte henne heller ikke på det forteller Ulrikke selv. Da hun fikk tenkt seg litt om så syntes hun det var en selvfølge å være sammen med lille heller. Lurer på hvorfor du betviler Ulrikkes egne ord etter fødsel? 3 10
otilie Skrevet fredag kl. 14:07 #3023 Skrevet fredag kl. 14:07 Sofie Maria skrev (16 minutter siden): Etter hva jeg har lest kommuniserte hun tydelig på begynnelsen til Nrk at hun ville, (hun har jo til å med sagt at hun tekstet med Nrk under fødsel, noe jeg anser som ganske crazy, men viser tydelig hvor engasjert hun var i BM) men så ble det sånn at hun ikke fikk lov fordi ledelsen i Nrk anså det som best. Mener du hun skulle bare troppet opp i baketelte og «utfordret» Julie? Det ville jo blitt en ganske rar situasjon.. Hun var på møte med nrk om nettopp dette. Der sa hun seg enig i å ikke jobbe. Og hun protesterte ikke på det. Hun er et voksent menneske som må klare å stå på sitt når det gjelder. Det er barnslig å komme i etterkant og ha ombestemt seg. Mener du virkelig at hun skal få unntak? Hvorfor det? Om jeg er i et møte med arbeidsgiver om noe, og vi blir enige, så kan jeg jo ikke bare komme etterpå og ombestemme meg? Hun skal liksom være en seriøs og ryddig oppdragstaker. Hadde hun vært i stand til å jobbe rett etter fødsel, hadde hun vært i stand til å tale klart og tydelig, være ærlig og sette krav under dette møtet. Sånn hun driver med funker ikke i arbeidslivet, og det er urettferdig om kun hun skal få unntak for alt mulig. 5 6
Jobbermedbarn Skrevet fredag kl. 14:13 #3024 Skrevet fredag kl. 14:13 (endret) Sofie Maria skrev (27 minutter siden): Etter hva jeg har lest kommuniserte hun tydelig på begynnelsen til Nrk at hun ville, (hun har jo til å med sagt at hun tekstet med Nrk under fødsel, noe jeg anser som ganske crazy, men viser tydelig hvor engasjert hun var i BM) men så ble det sånn at hun ikke fikk lov fordi ledelsen i Nrk anså det som best. Mener du hun skulle bare troppet opp i baketelte og «utfordret» Julie? Det ville jo blitt en ganske rar situasjon.. Det er jo dette @pøbelsaraskriver om at den historien om nrk kom mange mnd etter fødsel og hvis du leser det som er linket til fra TV2 er hun glad for og mener at hennes plass var på nfi og hos sitt nyfødte premature barn så leser man der er dette med Julie som vikar ikke noe problem. Det var når hun ikke fikk sesong 4 at hun plutselig sa noe annet enn intervjuet på TV2. Og du, det er faktisk litt viktig at vi andre respekterer barns rettigheter om å selv få bestemme over egen digitale identitet når ikke foreldrene gjør det. Endret fredag kl. 14:15 av Jobbermedbarn 6 13
Sofie Maria Skrevet fredag kl. 14:16 #3025 Skrevet fredag kl. 14:16 otilie skrev (1 minutt siden): Hun var på møte med nrk om nettopp dette. Der sa hun seg enig i å ikke jobbe. Og hun protesterte ikke på det. Hun er et voksent menneske som må klare å stå på sitt når det gjelder. Det er barnslig å komme i etterkant og ha ombestemt seg. Mener du virkelig at hun skal få unntak? Hvorfor det? Om jeg er i et møte med arbeidsgiver om noe, og vi blir enige, så kan jeg jo ikke bare komme etterpå og ombestemme meg? Hun skal liksom være en seriøs og ryddig oppdragstaker. Hadde hun vært i stand til å jobbe rett etter fødsel, hadde hun vært i stand til å tale klart og tydelig, være ærlig og sette krav under dette møtet. Sånn hun driver med funker ikke i arbeidslivet, og det er urettferdig om kun hun skal få unntak for alt mulig. Litt usikker hva du mener med unntak, men jeg syns definitivt Nrk burde vært kreative (en mulig løsning kunne vært at Julie tok starten/de første ukene også hoppet Ulrikke inn og var programleder sammen med Julie eller noe annet litt utafor boksen.) Alterantiv b som ville vært lettest for alle parter er at Julie fikk sesong tre og ulrikke sesong fire. Problem løst og ingen er diskriminert basert på styrtfødsel eller morskap. Ja hun kunne og burde absolutt vært mer streng med nrk fra minutt en, men med tanke på hvor store Nrk er og at ingenting var bestemt for sesong fire så forstår jeg hvorfor hun lot være.
Sofie Maria Skrevet fredag kl. 14:34 #3026 Skrevet fredag kl. 14:34 Zenhouse skrev (31 minutter siden): Det er jo klart hun var engasjert! Hun likte jo jobben, og siden fødselen kom så plutselig så er det ikke rart å tenke : shit jeg skulle jo vært på jobb i morra. ( For øvrig er ikke «å like en jobb godt» grunnlag for å få fornyet et engasjement …men det er en annen sak). Men hun har selv sagt i intervjuer at hun hadde ikke hodet helt med seg rett etter fødsel da hun spurte sykepleierne om hun var en dårlig mor om hun gikk på jobb etter 6 timer. De svarte henne heller ikke på det forteller Ulrikke selv. Da hun fikk tenkt seg litt om så syntes hun det var en selvfølge å være sammen med lille heller. Lurer på hvorfor du betviler Ulrikkes egne ord etter fødsel? Betviler ikke, men hun har også vært redd for Nrk 🥺 Samme svar til deg som @Jobbermedbarn - orker ikke skrive alt på nytt ❤️
Bibbi_ Skrevet fredag kl. 14:37 #3027 Skrevet fredag kl. 14:37 Sofie Maria skrev (19 minutter siden): Litt usikker hva du mener med unntak, men jeg syns definitivt Nrk burde vært kreative (en mulig løsning kunne vært at Julie tok starten/de første ukene også hoppet Ulrikke inn og var programleder sammen med Julie eller noe annet litt utafor boksen.) Alterantiv b som ville vært lettest for alle parter er at Julie fikk sesong tre og ulrikke sesong fire. Problem løst og ingen er diskriminert basert på styrtfødsel eller morskap. Ja hun kunne og burde absolutt vært mer streng med nrk fra minutt en, men med tanke på hvor store Nrk er og at ingenting var bestemt for sesong fire så forstår jeg hvorfor hun lot være. Hvem f... oppegående mor tenker mer på jobb enn sitt nyfødte barn?! Men man ser jo det at hun setter seg selv veldig høyt. Det er egentid, sovetid osv. 7 10
Spania33 Skrevet fredag kl. 14:44 #3028 Skrevet fredag kl. 14:44 Sofie Maria skrev (19 minutter siden): Litt usikker hva du mener med unntak, men jeg syns definitivt Nrk burde vært kreative (en mulig løsning kunne vært at Julie tok starten/de første ukene også hoppet Ulrikke inn og var programleder sammen med Julie eller noe annet litt utafor boksen.) Alterantiv b som ville vært lettest for alle parter er at Julie fikk sesong tre og ulrikke sesong fire. Problem løst og ingen er diskriminert basert på styrtfødsel eller morskap. Ja hun kunne og burde absolutt vært mer streng med nrk fra minutt en, men med tanke på hvor store Nrk er og at ingenting var bestemt for sesong fire så forstår jeg hvorfor hun lot være. Prøv å la det synke innover deg nå, Ulrikke var aldri forespeilet noe sesong 4, og vi vet i dag at hun ikke var den kandidaten de ønsket å ha til den sesongen. Det er IKKE et argument at hun skulle få det fordi hun fødte i sesesong 3, samme hvor mye du (og hun) måtte gnåle om det. Heldigvis så gikk det an å se på BM i sesong 3 igjen, etter at jeg hoppet av i sesong 1 episode 2 pga programlederen. Og da visste jeg ikke hvem hun var, men det hele fremsto mer som en klovn enn en programleder. Flotte deltakere og dyktige dommere, og nå endelig en programleder som kan lede programmet uten følelsen av å se på et sirkus. 15 6
Jobbermedbarn Skrevet fredag kl. 14:45 #3029 Skrevet fredag kl. 14:45 Sofie Maria skrev (14 minutter siden): Fant nå en link/intervju som går på dette med to ulike fortellinger .. ❤️ Svarer: – I frykt 30-åringen har dermed gitt to ulike versjoner av hva som skjedde i kulissene. Til TV 2 avviser Brandstorp at hun har forandret mening. – Min uttalelse ble på det tidspunktet sagt både i lojalitet til NRK og i frykt for at hvis jeg sa hva som egentlig skjedde, så ville det sette min videre deltagelse i fare, sier hun. Det stemmer altså ikke at du aldri var i tvil om at du skulle være på sykehuset med Timotheus? – Jeg var aldri i tvil om at jeg skulle være på sykehuset da jeg trodde at jobben min var trygg. Hadde jeg visst eller trodd at jeg ikke skulle få fortsette i «Bakemesterskapet» hvis det ble en sesong fire, hadde jeg uten tvil ment og insistert på at jeg både skulle ha vært på innspilling og kombinert det med å være på sykehuset med Timotheus etter opptak, sier hun. Dette går Brandstorp nå tilbake på. – Jeg hadde verken behov eller lyst til å henge ut NRK, og å fortelle om at de tok en avgjørelse som jeg var sterkt imot. Jeg hadde heller ikke noe ønske om å skape negativt fokus rundt «Bakemesterskapet». Jeg ønsket å spille på lag med NRK, sier hun Brandstorp hevder at hun hadde uttalt seg annerledes i sommer, om hun allerede visste at hun ikke skulle lede sesong fire av «Bakemesterskapet». NRK er en av de største aktørene i denne bransjen, og veldig mange, inkludert meg selv, føyer seg etter dem i frykt for å miste jobben eller andre jobbmuligheter. I frykt for å si noe som ville provosere NRK, og dermed sette min deltagelse i sesong fire i fare, valgte jeg å uttalte meg slik jeg gjorde da. Brandstorps anklager mot NRK har ført til stor debatt rundt at kvinner mister jobbmuligheter på grunn av fødsel og barn. NRK har forsvart valget om å ikke la Brandstorp stille på jobb dagen etter fødsel – både av hensyn til henne, og av produksjonen . « sitater slutt. Kilde : https://www.tv2.no/underholdning/endret-forklaring-i-frykt-for-nrk/18192827/ Nettopp, det er jo akkurat det flere skriver her, hun forandret historien sin når hun ikke fikk sesong 4. Her skriver hun jo også at hun ble med på avgjørelsen så hva er det hun mener er diskriminerende i sin sak? At hun på et generelt grunnlag tar opp dette med engasjementer og rettigheter er virkelig helt fint, men hun knytter det jo til denne saken og her har hun jo ingen sak når hun selv har godtatt det. 7 5
Sofie Maria Skrevet fredag kl. 14:46 #3030 Skrevet fredag kl. 14:46 Spania33 skrev (1 minutt siden): Prøv å la det synke innover deg nå, Ulrikke var aldri forespeilet noe sesong 4, og vi vet i dag at hun ikke var den kandidaten de ønsket å ha til den sesongen. Det er IKKE et argument at hun skulle få det fordi hun fødte i sesesong 3, samme hvor mye du (og hun) måtte gnåle om det. Heldigvis så gikk det an å se på BM i sesong 3 igjen, etter at jeg hoppet av i sesong 1 episode 2 pga programlederen. Og da visste jeg ikke hvem hun var, men det hele fremsto mer som en klovn enn en programleder. Flotte deltakere og dyktige dommere, og nå endelig en programleder som kan lede programmet uten følelsen av å se på et sirkus. Har fått med meg at jeg i mindretall ja (😂) men jeg endrer ikke standpunkt bare fordi jeg er i mindretall
Spania33 Skrevet fredag kl. 14:49 #3031 Skrevet fredag kl. 14:49 Sofie Maria skrev (Akkurat nå): Har fått med meg at jeg i mindretall ja (😂) men jeg endrer ikke standpunkt bare fordi jeg er i mindretall Jeg nevner ingenting om mindretall, jeg skriver at det er på tide at du lar realiteten av sesong 4 synke innover deg, at dette aldri var noe som var lovet eller diskutert med Ulrikke. Ingen vits å diskutere noe som aldri har vært ment for henne. 11 3
Kratos Skrevet fredag kl. 14:53 #3032 Skrevet fredag kl. 14:53 Sofie Maria skrev (13 timer siden): Fordi jeg ikke anser baby og situasjonen så forsvarsløs som flere her inne gjør. Barnet har to stykk ressurssterke foreldre. Heldigvis. Hvem er det som beskytter barnet fra eksponering før det kan si et ord, sa du? Man er ikke mye ressurssterk dersom man drar fra barnet sitt på nyfødt intensiv for å jobbe. Man tenderer heller mot personlighetsforstyrrelser… 8 13
Kratos Skrevet fredag kl. 14:55 #3033 Skrevet fredag kl. 14:55 Spania33 skrev (4 minutter siden): Jeg nevner ingenting om mindretall, jeg skriver at det er på tide at du lar realiteten av sesong 4 synke innover deg, at dette aldri var noe som var lovet eller diskutert med Ulrikke. Ingen vits å diskutere noe som aldri har vært ment for henne. Brukeren er en typisk influenser fangirl. Logikk og rasjonell tenkning fungerer ikke på blinde følgere. 12 3
Sofie Maria Skrevet fredag kl. 14:55 #3034 Skrevet fredag kl. 14:55 Jobbermedbarn skrev (3 minutter siden): Nettopp, det er jo akkurat det flere skriver her, hun forandret historien sin når hun ikke fikk sesong 4. Her skriver hun jo også at hun ble med på avgjørelsen så hva er det hun mener er diskriminerende i sin sak? At hun på et generelt grunnlag tar opp dette med engasjementer og rettigheter er virkelig helt fint, men hun knytter det jo til denne saken og her har hun jo ingen sak når hun selv har godtatt det. Ser den, men hva valg hadde hu annet enn å godta? Skulle hun ansatt advokater dagen etter fødsel? 🤔 Eller bare dukket opp i baketelte selv om Nrk sa nei/ikke responderte ordentlig på hennes mange sms-er og forsøk på ordentlig svar fra sykehussengen ? Oppriktig nysgjerrig hva du mener hun konkret/ fysisk skulle gjort 🙂
Eleaelea Skrevet fredag kl. 14:58 #3035 Skrevet fredag kl. 14:58 Spania33 skrev (13 minutter siden): Prøv å la det synke innover deg nå, Ulrikke var aldri forespeilet noe sesong 4, og vi vet i dag at hun ikke var den kandidaten de ønsket å ha til den sesongen. Det er IKKE et argument at hun skulle få det fordi hun fødte i sesesong 3, samme hvor mye du (og hun) måtte gnåle om det. Heldigvis så gikk det an å se på BM i sesong 3 igjen, etter at jeg hoppet av i sesong 1 episode 2 pga programlederen. Og da visste jeg ikke hvem hun var, men det hele fremsto mer som en klovn enn en programleder. Flotte deltakere og dyktige dommere, og nå endelig en programleder som kan lede programmet uten følelsen av å se på et sirkus. Skal ikke se bort i fra at de så muligheten til å bli kvitt UB. 4
Sofie Maria Skrevet fredag kl. 15:01 #3036 Skrevet fredag kl. 15:01 Kratos skrev (Akkurat nå): Brukeren er en typisk influenser fangirl. Logikk og rasjonell tenkning fungerer ikke på blinde følgere. Du skal ha for den, logikk er ikke min sterke side hehe. Men nei, jeg er ikke en hardbarka Ulrikke fan. Ble kjent med henne fra Maskorama - har faktisk aldri sett henne på BM. Når det er sagt jeg er vekt som betyr at rettferdig er viktig og her har det skjedd urettferdighet (fra mitt perspektiv ) Om det har skjedd juridisk urettferdighet gjenstår å se 🙂
Sofie Maria Skrevet fredag kl. 15:05 #3037 Skrevet fredag kl. 15:05 (endret) Spania33 skrev (20 minutter siden): Jeg nevner ingenting om mindretall, jeg skriver at det er på tide at du lar realiteten av sesong 4 synke innover deg, at dette aldri var noe som var lovet eller diskutert med Ulrikke. Ingen vits å diskutere noe som aldri har vært ment for henne. Jeg vet ikke åssen jeg kan beskrive det med andre ord enn hva jeg allerede har skrevet, men er jo der vi er uenig. Den skulle vært ment for henne basert på omstendighetene som hendte i sesong tre 🙂. Endret fredag kl. 15:09 av Sofie Maria
Jobbermedbarn Skrevet fredag kl. 15:07 #3038 Skrevet fredag kl. 15:07 Sofie Maria skrev (7 minutter siden): Ser den, men hva valg hadde hu annet enn å godta? Skulle hun ansatt advokater dagen etter fødsel? 🤔 Eller bare dukket opp i baketelte selv om Nrk sa nei/ikke responderte ordentlig på hennes mange sms-er og forsøk på ordentlig svar fra sykehussengen ? Oppriktig nysgjerrig hva du mener hun konkret/ fysisk skulle gjort 🙂 Ja hvis hun virkelig mente at hun kunne gjennomføre en ti timers arbeidsdag under 24 t etter en prematur styrtfødsel så er det jo blåbær i forhold å engasjere en advokat. Problemet da hadde jo vært at da måtte hun ha møtt opp og gjort jobben og vi som vet hva vi snakker om vet jo at det aldri hadde latt seg gjennomføre. 5 8
Spania33 Skrevet fredag kl. 15:09 #3039 Skrevet fredag kl. 15:09 Eleaelea skrev (1 minutt siden): Skal ikke se bort i fra at de så muligheten til å bli kvitt UB. Sånn bortsett fra noen hardcore Ullerikke-fan så tror jeg de fleste som har sett begge to i teltet ikke er i tvil om hvem som er best egnet. At det svir for Ullerikke er det ingen tvil om, alle forskjellige historiene hun kommer med rundt hendelsesforløpet, alt etter som det passer seg. Sofie Maria skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke åsene jeg kan beskrive det med andre ord enn hva jeg allerede har skrevet, men er jo der vi er uenig. Den skulle vært ment for henne basert på omstendighetene som hendte i sesong tre 🙂. Nei, da kan du absolutt ingenting om TV-produksjon, freelanser og kontrakter. Hadde du hatt bare en bitteliten innsikt i det så hadde du også visst at ingenting er ment for noen som helst før arbeidet med casting osv begynner. Dette handler ikke om meg, deg og en uenighet - dette handler om helt standard tv-produksjon. 6 8
Jobbermedbarn Skrevet fredag kl. 15:14 #3040 Skrevet fredag kl. 15:14 Sofie Maria skrev (3 minutter siden): Jeg vet ikke åsene jeg kan beskrive det med andre ord enn hva jeg allerede har skrevet, men er jo der vi er uenig. Den skulle vært ment for henne basert på omstendighetene som hendte i sesong tre 🙂. Men forstår du ikke at det med sesong 4 er en del av sympatisankingen til UB? Dette har aldri hatt noe med sesong 4 å gjøre, det eneste som er blitt sagt er at UB trodde hun skulle få sesong 4, det kan jo ikke en seriøs arbeidsgiver ta hensyn til. 11 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå