Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
otilie skrev (56 minutter siden):

Så du mener at arbeidsmiljøloven bør endres - som sier at mor skal være hjemme med det nyfødte barnet de 6 første ukene etter fødsel? 

Ja det tror jeg. Ikke at jeg kan noe særlig om arbeidsmiljøloven, men jeg føler virkelig at mor, pappa og familien burde få lov å bestemme selv hva som er best ❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sofie Maria skrev (1 minutt siden):

Ja det tror jeg. Ikke at jeg kan noe særlig om arbeidsmiljøloven, men jeg føler virkelig at mor, pappa og familien burde få lov å bestemme selv hva som er best ❤️

Hva er begrunnelsen din for det?

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
Fotballfluen skrev (2 minutter siden):

De erstattet henne med en annen mamma. Hvordan kan det da være diskriminering fordi hun har blitt mamma?🤔

Fordi Julie har ikke laget komplikasjoner, problemer og «bølger i havet» som skjedde med Ulrikke i sesong tre pga fødsel som begynte tidlig ?

Julie har desuten to barn og er vel i en alder hvor de anser henne «ferdig» som mamma så kanskje de var skeptisk for ny graviditet på Ulrikke? 🤷

Det at de erstattet henne med en annen mamma var nok et taktisk valg også , skulle tatt seg ut om de byttet henne ut med en mann liksom. De visste at Ulrikke ikke var happy med situasjonen og de var nok forberedt mentalt at Ulrikke kunne gå videre med saken. 

• Liker 2
Skrevet
Sofie Maria skrev (4 timer siden):

Ja jeg er team Ulrikke, men betyr ikke at jeg ikke er team baby også 🙂. Hadde Ulrikke vært alenemor og ingen andre omsorgspersoner var der ville jeg vært mye mer skeptisk. Forstår at baby trenger mor, men hu skulle vel ikke flytte inn i baketelte heller 🤭.

Du har helt rett at jeg ikke forstår hva fødsel og barsel betyr og det har jeg skrevet forbehold om flere ganger, men er vel ikke sånn at man må ha født for å ha en mening i denne saken? ❤️ Min mening er at Ulrikke burde fått sesong fire, jeg forstår argumentasjonen at sesong tre ble for komplisert all den tid det er baby, dommere, lydfolk, deltakere osv osv å tenke på . Men det hadde «kosta» ingenting for Nrk å ansette Ulrikke for sesong fire også heller tatt noen andre for sesong 5. 

Det er faktisk ikke så langt unna det som hadde skjedd. Men 10 timer i baketeltet daglig + 1 time  reisevei t/r. Legg til at Ulrikke hadde trengt litt søvn og hvile i tillegg , kanskje 7 timer. Hvor mye tid hadde hun kunnet bruke sammen med og bli kjent med baby pr døgn? I tillegg lære  seg sondemating og diverse ting som man slipper å følge opp med en baby født til termin. Og dette skulle foregå i minst 4 uker i strekk. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
Sofie Maria skrev (1 minutt siden):

Fordi Julie har ikke laget komplikasjoner, problemer og «bølger i havet» som skjedde med Ulrikke i sesong tre pga fødsel som begynte tidlig ?

Julie har desuten to barn og er vel i en alder hvor de anser henne «ferdig» som mamma så kanskje de var skeptisk for ny graviditet på Ulrikke? 🤷

Det at de erstattet henne med en annen mamma var nok et taktisk valg også , skulle tatt seg ut om de byttet henne ut med en mann liksom. De visste at Ulrikke ikke var happy med situasjonen og de var nok forberedt mentalt at Ulrikke kunne gå videre med saken. 

Ok. Nå er det på tide at du tar av deg aluminiumsfoliehatten og tar påskeferie. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
otilie skrev (5 minutter siden):

Hva er begrunnelsen din for det?

Fordi mennesker bør ha fri vilje innenfor rimelighetens grenser? ❤️.  Ikke bli bestemt over. 

Skrevet
Fotballfluen skrev (Akkurat nå):

Ok. Nå er det på tide at du tar av deg aluminiumsfoliehatten og tar påskeferie. 

😂😂😂😂😂

Skrevet
Sofie Maria skrev (2 minutter siden):

Fordi mennesker bør ha fri vilje innenfor rimelighetens grenser? ❤️.  Ikke bli bestemt over. 

Men hvordan tenker du det er forsvarlig helsemessig og psykisk for mor og barn? Grunnen til at loven finnes er jo fordi man trenger hvile og restitusjon etter fødselen, og fordi de aller fleste ammer. Man ammer hver 1-2.time i starten. Den finnes også fordi kvinner ikke skal bli presset til å komme tilbake i jobb rett etter fødsel. Og folk med lav inntekt e.l ville utnyttet denne tiden for å tjene mer penger. Om man kan velge selv, så vil det jo garantert skje at noen "flinke piker" får infeksjoner eller andre fysiske eller psykiske plager. Færre ville også ammet, noe som ikke er brs for folkehelsen. Det er urettferdig å mene at denne loven skal fjernes, fordi da vil kun de ressurssterke velge å ikke jobbe. 

Men jeg er nysgjerrig på dine argumenter mot en sånn lov når det gjelder mor og barns helse, hvordan man skal unngå press og utnyttelse fra arbeidsgiver og hvordan unngå å skape forskjeller mellom de med mye ressurser og kunnskap og de uten.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Sofie Maria skrev (29 minutter siden):

Men i alle dager da. Jeg har skjønt det for evigheter siden at hun ikke hadde noe formelt krav på det, men når de velger å droppe henne som en varm potet etter hun er blitt mamma så er det vel ikke et sjokk for dem at det kommer anklager om diskriminering? 🤔

😂 Ingen , absolutt ingen var vel forberedt på at hun ville dra diskrimineringskortet. 

• Liker 9
Skrevet
Sofie Maria skrev (36 minutter siden):

Kom tilbake og men det samme etter å ha født et par barn. Det er en grunn til at mor skal ha fri de første 6 ukene. Kan man ikke bruke såpass med tid på babyen sin, så får man la være å få barn. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
Sofie Maria skrev (55 minutter siden):

Men i alle dager da. Jeg har skjønt det for evigheter siden at hun ikke hadde noe formelt krav på det, men når de velger å droppe henne som en varm potet etter hun er blitt mamma så er det vel ikke et sjokk for dem at det kommer anklager om diskriminering? 🤔

Og da vil jeg gjerne se dokumentasjon på at hun er utsatt for diskriminering. 

• Liker 12
Skrevet
Sofie Maria skrev (39 minutter siden):

Nå må du ta deg et påskeegg eller to og la være denne fridiktingen du driver med. Tror NRK står støtt i seg selv med de avgjørelser som er tatt, og at de neppe ansatte en kvinne for å tekke Ulrikke. Godt at den parten er stødig, når motparten bare er et høylytt kaos.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Sofie Maria skrev (47 minutter siden):

Så trist mening fra barns ståsted, men heldigvis er det et flertall som synes det beste for barnet er det viktigste. 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet
Bibbi_ skrev (21 minutter siden):

😂 Ingen , absolutt ingen var vel forberedt på at hun ville dra diskrimineringskortet. 

Enig, ingen ville tro det. Det er helt vanlig å nekte en kvinne å jobbe rett etter fødsel. Men staten kan i motsetning til en arbeidsgiver ikke kontrollere jobben til en freelancer på samme måte. Ulrikke fikk penger for dette så hun tapte ingenting på det. Andre freelancere ville valgt å jobbe rett etter fødsel fordi de faktisk hadde tapt penger på å ikke gjøre det. Problemet til Ulrikke er et luksusproblem. Hun sa seg enig med nrk om at hun ikke skulle jobbe. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Så trist mening fra barns ståsted, men heldigvis er det et flertall som synes det beste for barnet er det viktigste. 

Heldigvis så har vi kommet et langt steg fram når det gjelder rett til lønnet barselspermisjon. At man nå ønsker seg tilbake til tiden hvor man måtte tilbake rett etter fødsel, er fryktelig bakstreversk og kvinnefiendtlig. Og det på grunn av en høylytt og sutrete influenser! 

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
Sofie Maria skrev (43 minutter siden):

Heldigvis finnes det lover som ivaretar barnas beste når foreldrene deres er blåst i hodet og ikke evner det.

• Liker 6
  • Nyttig 13
Skrevet
Era Vulgaris skrev (2 minutter siden):

Heldigvis så har vi kommet et langt steg fram når det gjelder rett til lønnet barselspermisjon. At man nå ønsker seg tilbake til tiden hvor man måtte tilbake rett etter fødsel, er fryktelig bakstreversk og kvinnefiendtlig. Og det på grunn av en høylytt og sutrete influenser! 

Det er helt på trynet og at noen tom støtter det🙈

• Liker 9
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Det er helt på trynet og at noen tom støtter det🙈

Fryktelig mange synes det er tøft med barnehagestart når barnet er 1 år, mens andre tydeligvis har null skrupler med å forlate en prematur nyfødt på intensiven. Det er ikke til å tro at noen faktisk støtter UB i dette, hun fremstår usympatisk, krevende og ekstremt lite profesjonell. 

• Liker 7
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)
Sofie Maria skrev (1 time siden):

Du glemmer at hun faktisk ble på nyfødtintensiv og valgte å følge opp sønnen sin da dette skjedde. Det var først da de annonserte at hun ikke fikk sesong fire at hun satte igang sirkuset med krampegråt på Snap og hyl om at hun ville jobbe. Hun fikk først vondt i viljen sin da hun ikke fikk sesong fire. Sånn ca et halvt år etter at hun fødte og innspillingen startet.

Forskjellen på å være frilanser og ansatt, er det mange som har forsøkt å forklare deg, men det velger du å ikke forholde deg til. Hun fikk ikke sparken. Hun fikk ikke en kontrakt hun ønsket seg. og hennes utrolig modne (SARKASME!) reaksjon på dette var altså å hulkegråte i SoMe og dikte opp at hun ville på jobb, men ble nektet da sønnen ble født.

For oss som fulgte henne i SoME da dette skjedde, og leste hva hun selv uttalte i media, er det helt tydelig at hun lyver om dette. Hun sa selv den gangen at det var en selvfølge for henne å være med sønnen. Allerede før hun fødte to måneder før tiden, fortalte hun selv i SoMe at NRK hadde vikar stand-by. 

Dette er siste gangen jeg svarer deg på dette. Du burde sette deg bittelitt inn i denne saken, og i forskjellen mellom å jobbe på kontrakt og være ansatt før du fortsetter å krangle om dette.

Dette handler ikke om team Ulrikke eller team NRK, det handler om redelighet, hva som er sagt i denne saken før, og om hva som er forskjellen på å være ansatt og frilanser. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 3
  • Nyttig 14
Skrevet

https://www.tv2.no/underholdning/var-i-fornektelse-under-fodselen/17804195/ 

Enda en artikkel fra tiden etter fødsel, denne gang fra tv2: 

«29-åringen forteller at hun ikke hadde hodet helt på plass rett etter fødselen.

– Jeg spurte sykepleierne om jeg var en dårlig mor hvis jeg dro på innspilling om seks timer. Ingen ville svare.

– Du vurderte å dra på innspilling rett etter at du hadde fått en sønn?

-Absolutt! Når du akkurat har pusha ut et barn, så er du ganske rusa på livet, og det er litt adrenalin inne i bildet. Men så gikk det opp for meg at han er prematur, også lander man litt. Men det var ingen tvil om at jeg skulle være sammen med ham på sykehuset og passe på ham, kose med ham og bli kjent med ham.»

• Liker 7
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...