Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym-09 skrev (19 minutter siden):

Det vet jeg ikke noe om. Jeg kjenner henne ikke. Det jeg reagerer på er at det ser ut som en holdning mot det å gå ut av sykehuset en stund. Det jeg reagerer på. Synes det er så lett å dømme uten at man vet hvordan andre har det eller hvordan man takler ting. Litt åpenhet hadde vært bra. Prioriteringen min var absolutt ungen. Også meg selv oppi alt det kaoset man står i. Jeg savnet forståelse i denne tråden om å få prematurt barn. Men så er det fort gjort å glemme at det et kg vi snakker om da. Og her er det jo bare perfekte folk. 

Jeg har forståelse for at man kan trenge litt frisk luft. Ut å bare få puste noen minutter. Men å sette seg på restaurant flere ganger, og da spesielt, som jeg skrev tidligere, den middagen de tok med BM gjengen, som ikke var unnagjort på en halvtime, den synes jeg var merkelig. Vi er alle forskjellige. Jeg hadde aldri gjort det, og gjorde det heller ikke da min lå på intensiven. 

Med det sagt, digger Ulrikke . Så blid og positiv hele tiden. Et frisk pust i forhold til mange influensere som klager og syter konstant. 

• Liker 1
Skrevet
Xstrella skrev (På 10.5.2025 den 12.22):

Hun reklamerer for Lindex, mens hun snapper fra sykehuset. Dette er business.

Hu har handla på vero moda og only. Ikke fått med seg noen klær fra lindex nå. Sto jo til og med i prøverommet og viste frem blusene. Voldsomt til surmuling

• Liker 4
Skrevet
Rufs skrev (På 11.5.2025 den 18.05):

Jeg har hatt prematur, og som jeg skrev, var aldri utenfor sykehuset nei. Kunne aldri falt meg inn. Sykepleierene prøvde å jage meg til sengs på nettene, noen ganger gikk jeg og sov litt, andre ganger sov jeg i stolen ved kuvøsa. Alle instinktene mine skrek at jeg skulle være med babyen min. Og jeg måtte gå ut for å pumpe, det holdt i massevis for meg (den gang var det pumperom på mitt sykehus). Måtte egentlig gå for å spise og, men gjorde det veldig sjelden, fikk ofte knekkebrød og sånn av de ansatte for å få i meg noe. 

Så bra for deg at du er perfekt da! Ingen er like og å ha premature er helt vanvittig slitsomt. Leve inne isolert sånn. Alle har godt av å lufte seg litt. Forstår virkelig ikke problemet og at noen virkelig kan sitte og kritisere dem for å gå ut under 1 time for å lufte seg litt.. er det mulig. Blir helt matt av å lese all kritikken i denne tråden. Men noen lever og ånder av å finne feil på andre!!

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Xstrella skrev (På 11.5.2025 den 0.28):

Ikke kjøpt selv, og ikke merket med reklame. Damen og den nyfødte er på jobb 24/7.

Hu handla jo klærne på Vero moda og only. La ut story i går hvor klærne var fra. Og uansett, hva om hun reklamerer litt? De sitter innesperra 24/7. Noe må hu da få lov å jobbe litt isåfall. 

Skrevet
Grüner skrev (21 timer siden):

En uke gammel baby har ikke dannet noen tilknytning ennå til foreldrene og akkurat denne babyen har faktisk hatt mer med sykepleierne å gjøre enn med far siden den er prematur og fortsatt bor på sykehus.

Hvis du seriøst tror det burde du lese deg opp. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Hermines skrev (12 timer siden):

tror du det gjorde deg til en bedre mamma enn Ulrikke? At du ofret alt for å være ved den lille sin side?

Foreldre som ofrer søvn, næring og alt er absolutt ikke noen bedre foreldre enn foreldre som gjør viktige ting for psykisk helse som f.eks en luftetur utenfor sykehusets fire vegger. 
At oppførte deg som en martyr er sikkert vel og bra å fortelle om i etterkant, men de foreldrene som tar vare på seg selv slik at de kan yte veldig god omsorg er absolutt de som er best rustet når det røyner på.

Litt usikker på hvorfor du siterer meg her, evnt må du lese hva jeg skrev om igjen en gang eller to. 
Og man kan holde seg for god til å skrive at en selv gjorde det eneste rette og gav god omsorg. 

Skrevet
Fenomen skrev (9 timer siden):

Og du klarer ikke å forstå at andre er og handterer ting annerledes enn deg? Man er heller ikke alltid rasjonell i en sånn situasjon. 

Jeg klarer ikke å skjønne det å gå fra nyfødte babyer nei. Men jeg lever fint med å ikke skjønne akkurat det. 

• Liker 2
Skrevet
Rufs skrev (10 minutter siden):

Litt usikker på hvorfor du siterer meg her, evnt må du lese hva jeg skrev om igjen en gang eller to. 
Og man kan holde seg for god til å skrive at en selv gjorde det eneste rette og gav god omsorg. 

Har lest det du skriver flere ganger. Og det skinner greit gjennom at du med ditt innlegg  mener det du gjorde er slik det bør gjøres, og at du ikke kan fatte at andre kan gjøre det annerledes enn deg.

At du var helt fantastisk som ofret både ernæring og frisk luft til tross for at sykepleierene på avdelingen ba deg om p ta deg pause (nettopp fordi de vet at foreldre med barn på nyfødt har godt av en pause). 

Tenke seg til at U og mannen går ut av sykehuset for det har gått en uke. nei huff - du burde jo skammet seg.

• Liker 8
Skrevet
Hermines skrev (6 minutter siden):

Har lest det du skriver flere ganger. Og det skinner greit gjennom at du med ditt innlegg  mener det du gjorde er slik det bør gjøres, og at du ikke kan fatte at andre kan gjøre det annerledes enn deg.

At du var helt fantastisk som ofret både ernæring og frisk luft til tross for at sykepleierene på avdelingen ba deg om p ta deg pause (nettopp fordi de vet at foreldre med barn på nyfødt har godt av en pause). 

Tenke seg til at U og mannen går ut av sykehuset for det har gått en uke. nei huff - du burde jo skammet seg.

Tror du må jobbe med leseforståelsen. 
Sa bla aldri at jeg ble oppfordret til luft/pause. Og resten er bare dine egne tolkninger. 

• Liker 1
Skrevet
Marsipan123 skrev (På 11.5.2025 den 12.27):

Så på snap nå at de har bestemt at de skal utenfor sykehuset en gang om dagen. Men, er det innafor egentlig? De som jobber på sykehuset er ikke barnevakter? Foreldrene skal vel passe på barnet og så får de støtte når det kommer til det medisinske? Tror ikke det er populært blant de som jobber om det er som på andre sykehus. 

Det er helt innafor, ja, og faktisk anbefalt av de som jobber der. 

Marsipan123 skrev (På 11.5.2025 den 17.37):

Problem og problem. Jeg forstår ikke behovet for å være borte fra det nyfødte barnet. Luftepause fra barnet? Men, jeg har nå forstått at når det gjelder premature, så fungerer de ansatte som barnevakter, og foreldrene kan forlate barnet alene på sykehuset. Dette er ikke vanlig på «vårt» sykehus når det gjelder barn født til termin, men det blir da noe annet. Lærer så lenge en lever. 

Det er ikke barnet man hat behov for pause fra, men omgivelsene. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Xstrella skrev (På 11.5.2025 den 19.37):

Det stoler du på? Hun snapper ikke gratis. Snap er millionbedrift. Hvorfor blottlegge hele livet sitt om de ikke får penger for det. Mulig hun kjøper noe selv, men det er spons hun er ute etter. 

Det er ikke noe jeg tenker på, men så ærlig som Ulrikke er, tror jeg hun glatt hadde sagt om hun var sponset eller ikke og ikke svart at hun hadde kjøpt pysjene selv.

Jeg har en bekjent som er litt influenser og får noen hundre tusener fra å dele livet sitt på snap i måneden. Han får ikke penger fra spons, men inntekter fra reklamene mellom snappene.

• Liker 1
Gjest SøtSuppe
Skrevet (endret)

Jeg tenker bare at de er  heldige siden baby klarer  seg så fint til tross for alt for tidlig fødsel, og at de trenger en time utenfor sykehuset for ikke å bli «gal».

Baby blir da godt tatt vare på mens de er vekke, siden den er overvåket konstant. .

Endret av SøtSuppe
Skrevet

Vi er alle forskjellige og det å dra bort fra sykehuset noen timer er for noen et avbrekk fra omgivelsene som gir ekstra energi, mens for andre er det helt uaktuelt. Synes man skal respektere hverandre for valgene man tar i en sånn situasjon.

Jeg har selv fått et barn i uke 33, jeg dro fra sykehuset en ettermiddag etter oppfordring fra de som jobbet rundt barnet mitt. Det var utrolig deilig å møte folk som ikke gikk rundt i hvite klær. Det ga meg ny energi og jeg fikk føle på å savne babyen. 

• Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet

Hotellovernatting uten baby to uker etter å ha født et barn i uke 32. Det er .. spesielt. Kunne ikke ha falt meg inn.

• Liker 20
  • Nyttig 6
Skrevet
Irja skrev (7 minutter siden):

Hotellovernatting uten baby to uker etter å ha født et barn i uke 32. Det er .. spesielt. Kunne ikke ha falt meg inn.

Den va drøy! Da burde en av dem ha fått sovet alene, så kunne dem bare ha byttet på. 

• Liker 6
Skrevet

Nei, altså, date og hotellovernatting det kan faktisk ikke forsvares på noe sett og vis. Ja, mormor er der, men, NEI! 

• Liker 12
Skrevet

Dette er et Sophie Elise-trekk jeg ikke så komme fra Ulrikke😏

• Liker 25
Skrevet
Marsipan123 skrev (På 11.5.2025 den 17.37):

Problem og problem. Jeg forstår ikke behovet for å være borte fra det nyfødte barnet. Luftepause fra barnet? Men, jeg har nå forstått at når det gjelder premature, så fungerer de ansatte som barnevakter, og foreldrene kan forlate barnet alene på sykehuset. Dette er ikke vanlig på «vårt» sykehus når det gjelder barn født til termin, men det blir da noe annet. Lærer så lenge en lever. 

de fungerer ikke som barnevakter, de fungerer som sykepleiere fordi han er syk..  det er de som har ansvaret for han, han har folk på seg 24/7 men selvsagt med at foreldrene gjør det de kan men det ønskes at foreldrene kommer seg ut, går til middag hver dag sammen osv. dette er det sykhuset som oppfordrer til.. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvem i huleste reiser fra en 2uker gammel nyfødt (prematur eller ei) for og sove på hotell og spise på restaurant..😳 

De burde ha bytta på og avlasta hverandre om de er så utslitt… 🙄

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Hotellovernatting er jo kanskje litt uvanlig når barnet er prematurt og to uker gammelt. Jeg liker ikke å dømme folk, for vi alle våre grunner til ting. Men jeg tror bare ikke jeg hadde klart det! Uansett hvor mye jeg hadde følt at det hadde trengtes (noe jeg heller ikke helt klarer å se at jeg hadde følt behov for). 

Jeg har tre barn. Det eldste er nå 18 år. Da jeg fikk dette barnet var jeg veldig ung. Jeg dro på fest med pappan til barnet hos noen venner. Min mamma var med babyen, som da var 4-5 uker. Og når jeg tenker på dette nå, kan jeg ikke tro at vi gjorde det! Hadde vært helt utenkelig nå😱

Altså; jeg skal ikke dømme noen som helst! Men jeg tror de må forvente noen reaksjoner på dette, tross alt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...