Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sofie Maria skrev (12 timer siden):

Det kan hende noen oppdragsgivere vil tenke det, men for oss vanlige dødelige syns jeg det er fint å vite hvordan ting foregår bak kulissene. Urettferdighet må frem i lyset og ja kanskje det ble for vanskelig med den opprinnelige sesongen, men da kunne hun fått neste. Hvis andre mennesker blir avslått basert på morskap (som er mitt standpunkt i denne saken) har åpenbart de lov å bli lei seg også. Er ikke bare forbeholdt kjendiser å bli lei seg, men de har en plattform som kan få ting opp i lyset, det har ikke vi vanlige dødelige. 

Hvilken urettferdighet må belyses her? At en nybakt mor slipper å bekymre seg for jobben, men kan rette all oppmerksomhet og fokus mot sitt premature spedbarn? Eller er det urettferdigheten ved å få betalt for et oppdrag hun ikke kunne gjennomføre? 

Det å vri dette over til en kampsak om en kvinne som blir forbigått fordi hun er mor blir bare så feil. Her snakker vi om et nyfødt barn, ikke en toåring.

Så har vi dette evige argumentet, "hun kunne fått neste sesong av Bakemesterskapet". Hvorfor skulle hun det? Den bransjen er i stor grad basert på kontrakter. Som du sikkert vet er mediebedrifter basert på seer og lesertall. For nrk er det viktig å holde på, gjerne øke seertallene på dette programmet. Nøkkelen til det er fornyelse. Den fornyelsen kan, som i dette tilfellet, bestå i ny programleder. UB har selvfølgelig lov å bli lei seg for at hun ikke fikk ny kontrakt og sesong. Men den overreaksjonen hun kjørte i media er ikke attraktivt for potensielle oppdragsgivere.

• Liker 15
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sofie Maria skrev (17 timer siden):

Jeg gidder ikke frem og tilbake igjen da jeg har skrevet mye i denne tråden tidligere og jeg har ikke endret mening. De kunne utsatt innspilling, fått inn en ekstra programleder (de hadde jo hun nye på standby hvis jeg ikke husker feil). 

Aller viktigst så kunne de gitt henne neste sesong som var det hun ønsket seg. Da ville de anerkjent Ulrikke både som person og mamma og som bonus fått bevist at de ikke diskriminerer basert på mammarollen 🥰

Men hun var jo ikke flink som programleder. Det var nok like gjerne derfor NRK ikke ville ha henne. Hadde de vært fornøyd så hadde hun fått sesong 3. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Sofie Maria skrev (14 timer siden):

«Sutring» som du kaller det fordi hun hele veien trodde at neste sesong var hennes da alt gikk skeis pga fødselen. Hun ble jo sjokkert da de valgte å fortsette med hun nye. 

Men det er jo ikke NRK sin feil at Ulrikke trodde at neste sesong var hennes hele veien? Hun hadde jo bare signert kontrakt frem mot den sesongen hvor hun endte opp med å føde. 

• Liker 12
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Miominoen skrev (4 timer siden):

Hvilken urettferdighet må belyses her? At en nybakt mor slipper å bekymre seg for jobben, men kan rette all oppmerksomhet og fokus mot sitt premature spedbarn? Eller er det urettferdigheten ved å få betalt for et oppdrag hun ikke kunne gjennomføre? 

Det å vri dette over til en kampsak om en kvinne som blir forbigått fordi hun er mor blir bare så feil. Her snakker vi om et nyfødt barn, ikke en toåring.

Så har vi dette evige argumentet, "hun kunne fått neste sesong av Bakemesterskapet". Hvorfor skulle hun det? Den bransjen er i stor grad basert på kontrakter. Som du sikkert vet er mediebedrifter basert på seer og lesertall. For nrk er det viktig å holde på, gjerne øke seertallene på dette programmet. Nøkkelen til det er fornyelse. Den fornyelsen kan, som i dette tilfellet, bestå i ny programleder. UB har selvfølgelig lov å bli lei seg for at hun ikke fikk ny kontrakt og sesong. Men den overreaksjonen hun kjørte i media er ikke attraktivt for potensielle oppdragsgivere.

Forstår hva du mener, men når denne fornyelsen skjer nesten rett etterpå hun er blitt mor så får Nrk forvente reaksjoner. De kan ikke få «i pose og sekk» 🙂 

Endret av Sofie Maria
Skrevet
Celebrimbor skrev (7 timer siden):

Dette blir en merkelig omskriving av realitetene. NRK satt inn programleder fordi situasjonen til UB ikke var forutsigbar nok for produksjonen av bakemesterskapet. Som de har rett til, da de har betalt UB for oppdraget – på tross av at hun ikke gjennomførte det.

Det er ikke NRK sin skyld at UB er mer opptatt av å eksponere seg selv enn barnet sitt. NRK som arbeidsgiver og produksjonsansvarlig har flere å tenke på enn Ulrikke Brandstorp, selv om Ulrikke Brandstorp ikke tenker på stort annet enn Ulrikke Brandstorp. 

Betaling er ikke vesentlig her. Ulrikke hadde en jobb hun var signert for å gjøre og som hun ville gjøre, men hun fikk ikke lov. Så overtok vikar neste sesong på tross av visse løfter som var blitt gitt. Det er ikke en omskriving av realiteter. 

Skrevet
Novellemonster skrev (15 minutter siden):

Men det er jo ikke NRK sin feil at Ulrikke trodde at neste sesong var hennes hele veien? Hun hadde jo bare signert kontrakt frem mot den sesongen hvor hun endte opp med å føde. 

Jeg siterer hva Cerutti sa Hele saken er vel at NRK sa «vær mor, du får komme tilbake». Så blir vikaren tatt inn og dørastengt. Alle ville vel opplevd det svært belastende.  

Skrevet
Nussepus skrev (4 timer siden):

Men hun var jo ikke flink som programleder. Det var nok like gjerne derfor NRK ikke ville ha henne. Hadde de vært fornøyd så hadde hun fått sesong 3. 

Hvem som er flink programleder er vel høyst subjektivt? 🙂 Jeg så på Mgp finalen live forrige helg i Lillehammer og jeg syns Markus Nebu sine påfunn er så teite som de kan få blitt, men jeg er helt sikker på at det finnes mange mennesker der ute som digger han! En venn av meg har gått lei av Moholt, mens jeg syns hun er både flink og søt. Sånn kunne jeg fortsatt inn i evigheten med subjektive eksempler.. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Sofie Maria skrev (12 minutter siden):

Jeg siterer hva Cerutti sa Hele saken er vel at NRK sa «vær mor, du får komme tilbake». Så blir vikaren tatt inn og dørastengt. Alle ville vel opplevd det svært belastende.  

Det kommer vel helt ann på hvem som sa det? Det høres ut som noen kan si for å trøste i situasjonen. Du må gjerne linke til at en med myndighet lovte dette. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Sofie Maria skrev (13 minutter siden):

Hvem som er flink programleder er vel høyst subjektivt? 🙂 Jeg så på Mgp finalen live forrige helg i Lillehammer og jeg syns Markus Nebu sine påfunn er så teite som de kan få blitt, men jeg er helt sikker på at det finnes mange mennesker der ute som digger han! En venn av meg har gått lei av Moholt, mens jeg syns hun er både flink og søt. Sånn kunne jeg fortsatt inn i evigheten med subjektive eksempler.. 

men her syntes tydeligvis ikke arbeidsgiveren at hun var god nok. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (23 minutter siden):

Det kommer vel helt ann på hvem som sa det? Det høres ut som noen kan si for å trøste i situasjonen. Du må gjerne linke til at en med myndighet lovte dette. 

Nrk har jo innrømmet at personen(e)? som sa det ikke hadde myndighet til slike avgjørelser, men det endrer ikke på saken at Ulrikke ble forbigått pga morskap.

For å ikke glemme at det er ganske uproft fra Nrk sin side å ikke ha kontroll på hva de ansatte sier av løfter/håpefulle ord til en allerede redd og traumatisert mor. 

Skrevet
Sofie Maria skrev (1 minutt siden):

Nrk har jo innrømmet at personen(e)? som sa det ikke hadde myndighet til slike avgjørelser, men det endrer ikke på saken at Ulrikke ble forbigått pga morskap.

For å ikke glemme at det er ganske uproft fra Nrk sin side å ikke ha kontroll på hva de ansatte sier av løfter/håpefulle ord til en allerede redd og traumatisert mor. 

Hun ble jo ikke forbigått pga morskap. Hun fikk et barn og var i svangerskapspermisjon, og så ble hun ikke hyret inn til sesong 3. Den avgjørelsen ble tatt på annet grunnlag enn at hun ble mor. Kanskje hun ikke var god nok som programleder, kanskje reserven var bedre. 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
Hallepalle2 skrev (1 minutt siden):

Hun ble jo ikke forbigått pga morskap. Hun fikk et barn og var i svangerskapspermisjon, og så ble hun ikke hyret inn til sesong 3. Den avgjørelsen ble tatt på annet grunnlag enn at hun ble mor. Kanskje hun ikke var god nok som programleder, kanskje reserven var bedre. 

Hun ble jo det siden hadde hun aldri vært gravid eller født så ville den opprinnelige sesongen hundre prosent vært hennes (var tross alt skrevet kontrakt) og kanskje neste sesong ville vært hennes.  

Skrevet
Sofie Maria skrev (48 minutter siden):

Jeg synes det er helt forkastelig at en nybakt mor tenker tanken på å forlate sin sønn som er født mange uke før tiden for å jobbe🙄 Dette burde ikke vært ett tema.

Beklager å si det men jeg kaller det å være en dårlig mamma

• Liker 14
  • Nyttig 8
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er helt forkastelig at en nybakt mor tenker tanken på å forlate sin sønn som er født mange uke før tiden for å jobbe🙄 Dette burde ikke vært ett tema.

Beklager å si det men jeg kaller det å være en dårlig mamma

Jeg tror virkelig ikke hun hadde noe ønske om det, men hun vet at det er spist eller bli spist i hennes bransje 🤷

• Liker 1
Skrevet
Sofie Maria skrev (15 minutter siden):

Hun ble jo det siden hadde hun aldri vært gravid eller født så ville den opprinnelige sesongen hundre prosent vært hennes (var tross alt skrevet kontrakt) og kanskje neste sesong ville vært hennes.  

Hun gikk glipp av 2. sesong pga prematur fødsel. Det kunne ingen styre. Hun gikk glipp av 3. sesong fordi de heller ville ha en annen. «Kanskje» teller ikke hos frilansere. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
Sofie Maria skrev (1 time siden):

Betaling er ikke vesentlig her. Ulrikke hadde en jobb hun var signert for å gjøre og som hun ville gjøre, men hun fikk ikke lov. Så overtok vikar neste sesong på tross av visse løfter som var blitt gitt. Det er ikke en omskriving av realiteter. 

Kan du bekrefte disse løftene du påstår ? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Sofie Maria skrev (24 minutter siden):

Da gir det jo ingen mening at du fortsetter å skrive at hun er blitt lovt noe når den som har sagt det ikke har myndighet til å av gjøre det. 
Og mener du virkelig at en leder skal ha kontroll på det alle ansatte sier? Du forstår vel at det er helt umulig? Dessuten kan det ha blitt sagt på en måte som er oppfattet annerledes det var ment. 
Hun ble ikke forbigått pga morsskap da hadde hun jo aldri vært der for å spille inn sesongen i utgangspunktet. 

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
Sofie Maria skrev (9 minutter siden):

Jeg tror virkelig ikke hun hadde noe ønske om det, men hun vet at det er spist eller bli spist i hennes bransje 🤷

Kjære vene. Når man har født et barn som er prematurt og ligger på NFI så er jobb det siste man tenker på. Uansett hva for jobb man har!  Ulrikke er for opptatt av å være kjendis og være på tv. Ser ut som hun klarer seg fint uten BM jobben. Hun tjener til salt til maten med å selge barna sine. 

Å si at hun ikke fikk sesong 3 fordi hun er mor er noe av det dummeste jeg leser. Hun fikk ikke den jobben fordi de fant noen andre som de synes passet bedre til jobben. Enkelt og greit. Slik er frilans livet. Og det vet Ulrikke. I stedet viste hun seg som en furten unge og sørget vel samtidig for at ingen ønsker å hyre henne til noe. 

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet
Sofie Maria skrev (12 minutter siden):

Det spiller liten rolle. Sønnen bør være det viktigste i livet hennes. Da får en heller brette opp ermene og finne en annen jobb

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
elskersommer skrev (17 minutter siden):

Det spiller liten rolle. Sønnen bør være det viktigste i livet hennes. Da får en heller brette opp ermene og finne en annen jobb

Valid argument det, men jeg syns uansett nrk sin håndtering av hele saken var for dårlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...