Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
HMK skrev (6 timer siden):

Ulrikke fremstår som veldig barnlig naiv og enkel. Tror kanskje ikke hun reflekterer så mye over konsekvenser og bare lever her og nå. Hun forstår ikke kompleksiteten og rekkevidden av å leve slik hun gjør. 

Så enten er hun dum eller kynisk. Barna blir de skadelidende uansett. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hallepalle2 skrev (10 timer siden):

For det første så var Johaug sin baby født til termin, for det andre så var hun klar på at hun kun kom til å reise om alt var bra, for det tredje var hun annengangs fødende og for det fjerde var hun kun tredje hjulet på vogna i sendingene og det hadde gått helt fint å stå over en sending eller fem. Jeg syns logikken til nrk er helt forståelig i disse situasjonene. 

Ok. Jeg er ikke enig med Nrk sine avgjørelser uansett. Enten burde de begge to fått jobbnekt eller så burde de begge to fått lov å jobbe. Som jeg har skrevet før i tråden, Nrk kunne valgt å vært kreative i måten de løste situasjonen på, men det ville de ikke. 

Skrevet
Sofie Maria skrev (29 minutter siden):

Ok. Jeg er ikke enig med Nrk sine avgjørelser uansett. Enten burde de begge to fått jobbnekt eller så burde de begge to fått lov å jobbe. Som jeg har skrevet før i tråden, Nrk kunne valgt å vært kreative i måten de løste situasjonen på, men det ville de ikke. 

Hvor mye innsikt har du i hvordan en realitykonkurranse produseres? Det er lage dager, over kort tidsrom, og ja, lite fleksibilitet til store endringer. Det meste er nøye planlagt på forhånd.

• Liker 19
Skrevet
SurPotet skrev (1 minutt siden):

Hvor mye innsikt har du i hvordan en realitykonkurranse produseres? Det er lage dager, over kort tidsrom, og ja, lite fleksibilitet til store endringer. Det meste er nøye planlagt på forhånd.

Jeg gidder ikke frem og tilbake igjen da jeg har skrevet mye i denne tråden tidligere og jeg har ikke endret mening. De kunne utsatt innspilling, fått inn en ekstra programleder (de hadde jo hun nye på standby hvis jeg ikke husker feil). 

Aller viktigst så kunne de gitt henne neste sesong som var det hun ønsket seg. Da ville de anerkjent Ulrikke både som person og mamma og som bonus fått bevist at de ikke diskriminerer basert på mammarollen 🥰

Skrevet
Sofie Maria skrev (34 minutter siden):

Jeg gidder ikke frem og tilbake igjen da jeg har skrevet mye i denne tråden tidligere og jeg har ikke endret mening. De kunne utsatt innspilling, fått inn en ekstra programleder (de hadde jo hun nye på standby hvis jeg ikke husker feil). 

Aller viktigst så kunne de gitt henne neste sesong som var det hun ønsket seg. Da ville de anerkjent Ulrikke både som person og mamma og som bonus fått bevist at de ikke diskriminerer basert på mammarollen 🥰

Jeg tror kanskje ikke du kjenner til prossessen med innspilling av programmer. Her er det mange personer det skal tas hensyn til. Deltakere som er kjøpt fri fra jobb de tre ukene det tar å spille inn denne serien. Sannsynligvis var det også frilansere i produksjonen som skulle over i nye prosjekter etter innspillingen var over. Så nei, det var ikke bare å utsette innspillingen for UB sin del. Det var veldig mange andre å ta hensyn til.

Så er det en gang slik at når du er gravid har du ingen garanti for at babyen blir født til termin, eller at det du har planlagt kan gjennomføres. Da må du sette deg selv og dine ambisjoner til side for en stund. 

Hvordan henger anerkjennelse av UB som person og mor sammen med en programleder jobb? Om det er slik at det er en direkte sammenheng her går det sannsynligvis en del deprimerte personer rundt som har fått avslag på jobbsøknaden.

Det har ikke slått deg at UB har ødelagt for seg selv med denne mediestormen. Jeg vil tro potensielle oppdragsgivere vil ha dette oppstyret langt fremme i pannebrasken.

• Liker 11
  • Nyttig 15
Skrevet
Sofie Maria skrev (2 timer siden):

De kunne ikke utsatt innspilling.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt. 

Sol, admin. 

Skrevet
lin skrev (På 26.1.2026 den 17.06):

De tjener mye penger på dere som følger ho på snap 😉

Ja, folk klarer ikke gi seg.

• Nyttig 2
Skrevet
Anonym Frøken skrev (På 1.3.2026 den 17.15):

En gutt til 😊 Slapp og bla gjennom utallige snapper da Se&Hør har publisert artikkel. 

IMG_5035.jpeg

Visste det jo allerede 😄 Gender reveal mye Ass.

Skrevet (endret)
Miominoen skrev (1 time siden):

Jeg tror kanskje ikke du kjenner til prossessen med innspilling av programmer. Her er det mange personer det skal tas hensyn til. Deltakere som er kjøpt fri fra jobb de tre ukene det tar å spille inn denne serien. Sannsynligvis var det også frilansere i produksjonen som skulle over i nye prosjekter etter innspillingen var over. Så nei, det var ikke bare å utsette innspillingen for UB sin del. Det var veldig mange andre å ta hensyn til.

Så er det en gang slik at når du er gravid har du ingen garanti for at babyen blir født til termin, eller at det du har planlagt kan gjennomføres. Da må du sette deg selv og dine ambisjoner til side for en stund. 

Hvordan henger anerkjennelse av UB som person og mor sammen med en programleder jobb? Om det er slik at det er en direkte sammenheng her går det sannsynligvis en del deprimerte personer rundt som har fått avslag på jobbsøknaden.

Det har ikke slått deg at UB har ødelagt for seg selv med denne mediestormen. Jeg vil tro potensielle oppdragsgivere vil ha dette oppstyret langt fremme i pannebrasken.

Det kan hende noen oppdragsgivere vil tenke det, men for oss vanlige dødelige syns jeg det er fint å vite hvordan ting foregår bak kulissene. Urettferdighet må frem i lyset og ja kanskje det ble for vanskelig med den opprinnelige sesongen, men da kunne hun fått neste. Hvis andre mennesker blir avslått basert på morskap (som er mitt standpunkt i denne saken) har åpenbart de lov å bli lei seg også. Er ikke bare forbeholdt kjendiser å bli lei seg, men de har en plattform som kan få ting opp i lyset, det har ikke vi vanlige dødelige. 

Endret av Sofie Maria
Skrevet
Sofie Maria skrev (2 minutter siden):

Det kan hende, men for oss vanlige dødelige så syns jeg det er fint å vite hvordan ting foregår bak kulissene. Urettferdighet må frem i lyset og ja kanskje det ble for vanskelig med den opprinnelige sesongen, men da kunne hun uansett fått neste.

Hvis andre mennesker blir avslått basert på morskap (som er mitt standpunkt i denne saken) har åpenbart de lov å bli lei seg også. Er ikke forbeholdt kjendiser å bli lei seg, men de har en plattform som kan få ting opp i lyset, det har ikke vi vanlige dødelig hvis vi eks opplever mobbing på jobb eller hva enn. 

Men det er ikke sånn de avgjør om hvilken programleder de bruker. UB sier jo selv at om det har blitt et programlederskifte, så fortsetter man med vikaren oftest 

• Nyttig 5
Skrevet
Sofie Maria skrev (4 timer siden):

Mener du virkelig at Ulrikke burde jobbet dagen etter hun fødte et barn 2 mnd for tidlig som lå på NFI? 

Trodde alle forstod forskjellen på et prematurt barn innlagt på sykehus hvor hvor mor måtte jobbe 8 timer hver dag, og en frisk baby på 1 mnd med en mor som var på jobb noen minutter om gangen?

Nrk var fornuftige og oppegående som forstod at både mor og baby hadde best av at mor kunne være på sykehuset med sitt sårbare barn. Dessuten sa Ulrikke selv at de hadde en plan om vikar hvis fødselen skulle skje. Så plutselig, når Ulrikke ikke blir hentet inn til neste sesong, DA sutrer Ulrikke. 

• Liker 12
  • Nyttig 13
Skrevet
Sofie Maria skrev (3 timer siden):

Var det hun ønsket seg? Mener du nrk skal ansette alle som ønsker seg en programlederjobb?! 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

La oss snu på det. Hva om UB fikk dra på jobb, og holde ut hektiske dager på jobb. Og så skjedde det noe med barnet på NFI (for det er aldri garanti uansett). Hvordan hadde stemningen vært i etterkant da? «NRK tvang meg på jobb, fordi jeg var redd for å miste jobben»?

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet

Nrk ønsket vel Johaug fordi hun er god til å kommentere. Akkurat som de ønsker den og den til å lede diverse programmer. De står fritt til å velge hvem de vil,så lenge de holder seg til kontrakter. Underholdningsbransjen funker på en litt annen måte enn andre yrker.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Bibbi_ skrev (5 timer siden):

Mener du virkelig at Ulrikke burde jobbet dagen etter hun fødte et barn 2 mnd for tidlig som lå på NFI? 

Trodde alle forstod forskjellen på et prematurt barn innlagt på sykehus hvor hvor mor måtte jobbe 8 timer hver dag, og en frisk baby på 1 mnd med en mor som var på jobb noen minutter om gangen?

Nrk var fornuftige og oppegående som forstod at både mor og baby hadde best av at mor kunne være på sykehuset med sitt sårbare barn. Dessuten sa Ulrikke selv at de hadde en plan om vikar hvis fødselen skulle skje. Så plutselig, når Ulrikke ikke blir hentet inn til neste sesong, DA sutrer Ulrikke. 

«Sutring» som du kaller det fordi hun hele veien trodde at neste sesong var hennes da alt gikk skeis pga fødselen. Hun ble jo sjokkert da de valgte å fortsette med hun nye. 

Endret av Sofie Maria
Skrevet
SurPotet skrev (1 time siden):

La oss snu på det. Hva om UB fikk dra på jobb, og holde ut hektiske dager på jobb. Og så skjedde det noe med barnet på NFI (for det er aldri garanti uansett). Hvordan hadde stemningen vært i etterkant da? «NRK tvang meg på jobb, fordi jeg var redd for å miste jobben»?

Ser den, derfor neste sesong hadde vært optimalt for alle parter. 

Skrevet
Bibbi_ skrev (2 timer siden):

Var det hun ønsket seg? Mener du nrk skal ansette alle som ønsker seg en programlederjobb?! 

Absolutt ikke, men i mine øyne har de dømt henne/kastet henne i søpla basert på at hun er blitt mor og det syns jeg ingenting om.

• Liker 1
Skrevet

Hele saken er vel at NRK sa «vær mor, du får komme tilbake». Så blir vikaren tatt inn og døra stengt. Alle ville vel opplevd det svært belastende. 

Skrevet
Sofie Maria skrev (7 timer siden):

Absolutt ikke, men i mine øyne har de dømt henne/kastet henne i søpla basert på at hun er blitt mor og det syns jeg ingenting om.

Dette blir en merkelig omskriving av realitetene. NRK satt inn programleder fordi situasjonen til UB ikke var forutsigbar nok for produksjonen av bakemesterskapet. Som de har rett til, da de har betalt UB for oppdraget – på tross av at hun ikke gjennomførte det.

Det er ikke NRK sin skyld at UB er mer opptatt av å eksponere seg selv enn barnet sitt. NRK som arbeidsgiver og produksjonsansvarlig har flere å tenke på enn Ulrikke Brandstorp, selv om Ulrikke Brandstorp ikke tenker på stort annet enn Ulrikke Brandstorp. 

• Liker 17
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...