Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hallepalle2 skrev (23 timer siden):

Henrik Troy er på ballen. 

Ulrikke er gått fra å være artist til å bli blant de aller verste til å selge barna sine. Jeg har gått fra å finne henne sjarmerende til å ikke orke et sekund av henne. 

Kunne ikke vært mer enig! Så kynisk, utlevering fra positiv graviditetstest. Blir rett og slett fysisk dårlig av dette. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Taddah skrev (På 5.2.2026 den 6.29):

Ja, hva er det som klinger bra med navnet til den de har da? Ingenting…

Amadeus? :) 

• Liker 1
Skrevet
Hallepalle2 skrev (23 timer siden):

Henrik Troy er på ballen. 

Ulrikke er gått fra å være artist til å bli blant de aller verste til å selge barna sine. Jeg har gått fra å finne henne sjarmerende til å ikke orke et sekund av henne. 

Ja, og det gjør at man mister respekt for henne som artist også…velger andre konserter enn hennes. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Iia skrev (8 minutter siden):

Amadeus? :) 

Navnet de har i dag er jo et bibelsk navn, så de kan jo fortsette den trenden og kalle gutten for Nikodemus….

• Liker 1
Skrevet
K_mb skrev (7 timer siden):

Hun er en god vokalist, og har gjennom det blitt en kjendis. Så hun har gått fra å være kjent for sangstemmen sin til å bli en kynisk influencer og det er det jeg mener med respektabel artist.

Vet ikke om eneste sang hun synger, bortsett fra den i Encanto-filmen.

Skrevet
DesmondMiles skrev (6 minutter siden):

Vet ikke om eneste sang hun synger, bortsett fra den i Encanto-filmen.

Ikke jeg heller, men har jo sett henne i ulike tv-programmer som f.eks MGP, Stjernekamp og Maskorama. Så jeg er ikke fan altså 😅, men å synge, det kan hun og det var hele poenget mitt. At det var gjennom sangstemmen Ulrikke ble kjent.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Da er vi tilbake til snakke på Snapchat om ting hun er uenig i. Nå I Troy sitt innlegg. Jeg er jo da fullstendig enig med han, og synes ho (som i NrK debatten) er så enkel i meningene sine.

«Troy har også seere og makt, han tenker visst ikke på det?» Altså…

1. Han legger ut på Instagram, så han tjener ikke på klikk som hun gjør.

2. Han bruker ikke profilen sin til å reklamere for produkter, utlevere barn, osv.

3. Han snakker ikke til følgerne sin som de er vennene hans. 

Så sier hun at Henrik er nedlatende mot følgerne hennes. Vet hun at mange mennesker som bruker mye tid på å følge henne og sånne som henne på snap, og sitter hjemme er psykisk syke og ensomme. Noe av grunnene til at dette er meget problematisk. Dette har psykologer uttalt seg om, men ho vet visst bedre. Hun blir seriøst verre og verre 😵‍💫

Endret av SurPotet
Skrivefeil
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
SurPotet skrev (1 time siden):

Da er vi tilbake til snakke på Snapchat om ting hun er uenig i. Nå I Troy sitt innlegg. Jeg er jo da fullstendig enig med han, og synes ho (som i NrK debatten) er så enkel i meningene sine.

«Troy har også seere og makt, han tenker visst ikke på det?» Altså…

1. Han legger ut på Instagram, så han tjener ikke på klikk som hun gjør.

2. Han bruker ikke profilen sin til å reklamere for produkter, utlevere barn, osv.

3. Han snakker ikke til følgerne sin som de er vennene hans. 

Så sier hun at Henrik er nedlatende mot følgerne hennes. Vet hun at mange mennesker som bruker mye tid på å følge henne og sånne som henne på snap, og sitter hjemme er psykisk syke og ensomme. Noe av grunnene til at dette er meget problematisk. Dette har psykologer uttalt seg om, men ho vet visst bedre. Hun blir seriøst verre og verre 😵‍💫

At hun ikke selv ser galskapen og hvor creepy det er at fremmede griner og blir rørt av kjønnet på fosteret hennes sier alt om henne. Kynisk, desperat og fullstendig blottet for selvinnsikt. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
kjærring skrev (13 timer siden):

Selv om barnet har c- pap og ligger i kuvøse så passer man på babyen sin. Man kan fortsatt prate med babyen, stryke på babyen, få oppdateringer, være der, delta i stell, få opplæring på pust og oppfølgning. Bearbeide det som har skjedd...altså, det er 1000 grunner til å være der. Som prematur mamma så er jeg sjokkert 

Okai da har jeg trodd feil siden jeg trodde fysisk kontakt var en risiko for en baby som allerede er i fare. Infeksjoner osv..🙂

Jeg har skrevet side opp og side ned i denne tråden så jeg lar ballen være litt dø fra min side, men når det er sagt legger jeg merke til en stor forskjellsbehandling fra Nrk med Therese og Ulrikke. Therese og baby var i et ukjent land med svigermor på slep som nanny, men siden når ble svigermor det samme som mamma? Og hvis noe uforutsett galt hendte med baby- hvordan er helsevesenet i Italia? Ville de blitt like godt ivareta som Amatheus ble i Bergen? Noen ugler i mosen i Nrk sin logikk føler jeg. 

Endret av Sofie Maria
Skrevet
Sofie Maria skrev (6 timer siden):

Okai da har jeg trodd feil siden jeg trodde fysisk kontakt var en risiko for en baby som allerede er i fare. Infeksjoner osv..🙂

Jeg har skrevet side opp og side ned i denne tråden så jeg lar ballen være litt dø fra min side, men når det er sagt legger jeg merke til en stor forskjellsbehandling fra Nrk med Therese og Ulrikke. Therese og baby var i et ukjent land med svigermor på slep som nanny, men siden når ble svigermor det samme som mamma? Og hvis noe uforutsett galt hendte med baby- hvordan er helsevesenet i Italia? Ville de blitt like godt ivareta som Amatheus ble i Bergen? Noen ugler i mosen i Nrk sin logikk føler jeg. 

For det første så var Johaug sin baby født til termin, for det andre så var hun klar på at hun kun kom til å reise om alt var bra, for det tredje var hun annengangs fødende og for det fjerde var hun kun tredje hjulet på vogna i sendingene og det hadde gått helt fint å stå over en sending eller fem. Jeg syns logikken til nrk er helt forståelig i disse situasjonene. 

• Liker 17
  • Nyttig 16
Skrevet
Hallepalle2 skrev (2 timer siden):

For det første så var Johaug sin baby født til termin, for det andre så var hun klar på at hun kun kom til å reise om alt var bra, for det tredje var hun annengangs fødende og for det fjerde var hun kun tredje hjulet på vogna i sendingene og det hadde gått helt fint å stå over en sending eller fem. Jeg syns logikken til nrk er helt forståelig i disse situasjonene. 

Ja, man kan jo ikke sammenligne en frisk baby født til termin med en baby som ligger på NFI født to mnd for tidlig. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Sofie Maria skrev (9 timer siden):

Therese sin baby var født til termin og var rundt en måned gammel under OL.

Therese var ekspertkommentator, ikke programleder, ergo kunne hun fint være litt borte fra sendingene for å mate/kose med babyen.

Ulrikke ville forlate en prematur baby på NFI 8-10 timer daglig fra dag én etter fødsel!

Situasjonen rundt Ulrikke kan overhodet ikke sammenlignes med Therese!

• Liker 12
  • Nyttig 18
Skrevet (endret)
refill skrev (19 timer siden):

Om du følger litt med på Isabel Raad sin snap for eks vil du se hvor ekstremt reelt det er. Det er "når skal *vi* på Maldivene igjen". "Jeg gleder meg til *vi* skal flytte inn i den nye villaen". Det er folk som handler ekstra fra brandet hennes for å "støtte" henne (hun som tjener 100.000 i måneden). Det gråtes av glede og sorg. Folk kontakter familie, steder hun er på osv med bekymring om hun forsvinner uplanlagt. Folk har bestilt kakao til hytten hun er på fordi hun ikke likte den hun hadde bestilt selv (elns). Og blomster og snacks til henne på Maldivene. 

Isabel tjener opptil 100.000kr om dagen, ikke mnd, på Snap.

Og jeg kan forstå at man utnytter det å kunne tjene raske penger på Snap, men det er likevel enormt problematisk for barna som selges. Det burde bli ulovlig med barnearbeid på denne måten.

Endret av Blåttvann
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Blåttvann skrev (2 timer siden):

Isabel tjener opptil 100.000kr om dagen, ikke mnd, på Snap.

Og jeg kan forstå at man utnytter det å kunne tjene raske penger på Snap, men det er likevel enormt problematisk for barna som selges. Det burde bli ulovlig med barnearbeid på denne måten.

Jeg synes det er problematisk å snappe og fremstille seerne sine som sine venner også.

Se for eksempel på Isabel Raad; «Hvor skal vi reise, damer?» snakker til følgerne sine som om det er en venninnechat. Problemet er at inne i mellom venninne praten så blir det reklamert for egne produkter, annonser, osv. Hun tjener på at seerne hennes skal ha et form for vennskapelig relasjon som kun kan opprettholdes vet å se på snappene hennes (klikk gir penger), kjøpe produktene hennes, og kommentere hvor flott og fantastisk hun er. 

Ulrikke begynner å nærme seg dette i retorikken til sine følgere. I tillegg eksponerer hun barna sine i dette. Det gjør det hele hakket verre. 

Endret av SurPotet
Grammatikk
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Ulrikke fremstår som veldig barnlig naiv og enkel. Tror kanskje ikke hun reflekterer så mye over konsekvenser og bare lever her og nå. Hun forstår ikke kompleksiteten og rekkevidden av å leve slik hun gjør. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
HMK skrev (1 time siden):

Ulrikke fremstår som veldig barnlig naiv og enkel. Tror kanskje ikke hun reflekterer så mye over konsekvenser og bare lever her og nå. Hun forstår ikke kompleksiteten og rekkevidden av å leve slik hun gjør. 

Veldig enig. Bare retorikken «hvem bestemmer hva som er rett og galt?». Nei hva med fagfolk som skriver innlegg om akkurat disse temaene som barneeksponering og psykologer når det kommer til relasjon og tilknyting til influensere

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Ulrikke sier at hun ikke snapper for pengene. Hun har «gjort dette lenge» og hvis det var for pengene, så hadde hun gjort det på en ganske annerledes måte og mye mer. 😳

Lurer på hva mannen hennes synes? Han er jo med på galskapen han også. 

Endret av Irja
  • Liker 9
Skrevet
Irja skrev (13 minutter siden):

Ulrikke sier at han ikke snapper for pengene. Hun har «gjort dette lenge» og hvis det var for pengene, så hadde hun gjort det på en ganske annerledes måte og mye mer. 😳

Lurer på hva mannen hennes synes? Han er jo med på galskapen han også. 

Ulrikke gjør jo ingenting for penger vettu. Ikke Bakemesterskapet, ikke Snapchat, ingenting.

Det verste er at jeg tror at hun til en viss grad snakker sant. Eksponeringsbehovet hennes er uten sidestykke i Norge. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
K_mb skrev (14 timer siden):

At hun ikke selv ser galskapen og hvor creepy det er at fremmede griner og blir rørt av kjønnet på fosteret hennes sier alt om henne. Kynisk, desperat og fullstendig blottet for selvinnsikt. 

Nå har det vel alltid vært slik at noen engasjerer seg i andres liv i mangel på ett eget. Før var det gjerne i gjennom sladreblader som blant annet se og hør en fikk innsyn i " kjendisers" liv. Nå derimot kan du sitte hele dagen og se i nåtid hva de foretar seg og eventuelle sårbare personer som blir eksponert av disse. Vil også tro at dette med eksponering skaper flere uønskede relasjoner til personer som muligens ikke har like gode hensikter. Hadde Ulrikke kun utlevert seg selv så ingen problem, men her kan det se ut som penger trumfer all sunn fornuft i forhold til eksponering og utlevering av sårbare personer. 

• Nyttig 6
Skrevet
Sofie Maria skrev (14 timer siden):

Du føler ikke du overser noe vesentlig i din påstand om forskjellsbehandling fra nrk sin side?

La meg hjelpe deg. Sønnen til Therese Johaug ble født til termin. De første to ukene av OL jobbet hun fra studio på Marienlyst. Hun var ikke programleder som var i fokus under hele sendingen, men ekspert kommentator som hovedsakelig kom med innspill før og etter løpene. Babyen var med og hun kunne fint forlate sendingen om det var behov.

Therese Johaug dro til Italia siste helgen av OL. Med på turen var babyen og pappaen. En baby som på dette tidspunktet var rundt en måned. Om jeg ikke husker feil kommenterte Johaug to løp, 50 km for menn og kvinner som gikk lørdag og søndag. Som da hun kommenterte fra Oslo hadde hun mulighet til å forlate under sending om det var behov for det.

Nå er ikke Italia et u-land, så om babyen hadde hatt behov for helsehjelp ville nok det gått helt fint. Forøvrig er vel heller ikke Italia og Val di Fiemme, hvor langrenn gikk, ukjent for Johaug. Hun gikk uttallige løp der som aktiv og var på flere høydeopphold i området.

Så nei, jeg ser ikke "en eneste ugle i mosen i nrk sin logikk". Like lite som jeg ser stor eller liten forskjellsbehandling mellom Johaug og Brandstorp.

• Liker 20
  • Nyttig 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...