Tjoheiii Skrevet 29. januar #2621 Skrevet 29. januar (endret) Spania33 skrev (52 minutter siden): Du skriver «hvis vi ikke liker det så kan dere bare fjerne henne fra feeden». Forut før det så har du omtalt både fødsel og førstefødtes fjes, så det er dette som tolkes som «det» i den siste setningen din. Da må du lese hele innlegget - jeg snakker om graviditeten, jeg synes det er ok at folk deler graviditeten sin - har aldri sagt at jeg synes det er ok at de deler fjeset på barnet sitt jeg har ikke nevt et ord om fødsel. Slutt å finn på ting Endret 29. januar av Tjoheiii
Klink Skrevet 29. januar #2622 Skrevet 29. januar oss-to skrev (27 minutter siden): Eg opplever likevel dette som problematisk. Det verkar som om graviditetane blir brukte aktivt for å skape merksemd og klikk, og det er vanskeleg å sjå bort frå at dette også gir økonomisk gevinst. Med tanke på kor mykje som blir delt, får barna eit digitalt spor heilt frå starten ,og det synest eg er verdt å problematisere. Hun bruker graviditeten åpenbart for å få klikk og penger, men det er eksponering av barnet etter fødsel som er det problematiske her. Og hun gjør det i stor grad. 15 1
oss-to Skrevet 29. januar #2623 Skrevet 29. januar Klink skrev (7 minutter siden): Hun bruker graviditeten åpenbart for å få klikk og penger, men det er eksponering av barnet etter fødsel som er det problematiske her. Og hun gjør det i stor grad. Eg er einig i at eksponering etter fødsel er problematisk, men meiner ein ikkje kan skilje dette frå graviditeten når barnet får eit digitalt spor frå dag ein. Ho er også ein av dei verste i klassen når det gjeld eksponering og flytting av grenser. Sjølv om mykje av innhaldet kan vere fint å sjå på, bør folk vise at dette ikkje er greitt ,til dømes ved å avfølgje. 16 1
Spania33 Skrevet 30. januar #2624 Skrevet 30. januar Tjoheiii skrev (15 timer siden): Da må du lese hele innlegget - jeg snakker om graviditeten, jeg synes det er ok at folk deler graviditeten sin - har aldri sagt at jeg synes det er ok at de deler fjeset på barnet sitt jeg har ikke nevt et ord om fødsel. Slutt å finn på ting Du skriver alt i ett åndedrag, derfor er det nærliggende å tro at du mener alt du skriver om kommer innunder «så kan dere bare fjerne henne fra feeden». Det er sånn det leses, når du ikke deler det opp eller spesifiserer hva du mener. Ja, jeg skrev fødsel istedenfor graviditet. Det var en feil, og selv du skjønte nok det. 5 1
refill Skrevet 30. januar #2625 Skrevet 30. januar Jeg la merke til at hun sa at hun (delvis) ble gravid nå så tett etter T fordi hun trengte tid på å komme seg til juleturneen. Hæ? Hun kan jo gå på jobb noen timer etter fødsel uten problem? Sorry, måtte bare. 32 13
Zenhouse Skrevet 30. januar #2626 Skrevet 30. januar refill skrev (3 timer siden): Jeg la merke til at hun sa at hun (delvis) ble gravid nå så tett etter T fordi hun trengte tid på å komme seg til juleturneen. Hæ? Hun kan jo gå på jobb noen timer etter fødsel uten problem? Sorry, måtte bare. Hahah good one 👌🏼 8
Klink Skrevet 30. januar #2627 Skrevet 30. januar (endret) Jeg undrer meg over hvordan man får til å tenke at man skal rett tilbake på jobb kort tid etter en fødsel. Da tenker jeg de første ukene. Jeg hadde problemer med å være borte 15 min fra babyen. I lengre tid. ( Jeg sier ikke at det er eneste måten, men rett etterpå det forstår jeg virkelig ikke). Endret 30. januar av Klink 6
Tjoheiii Skrevet 30. januar #2628 Skrevet 30. januar Spania33 skrev (7 timer siden): Du skriver alt i ett åndedrag, derfor er det nærliggende å tro at du mener alt du skriver om kommer innunder «så kan dere bare fjerne henne fra feeden». Det er sånn det leses, når du ikke deler det opp eller spesifiserer hva du mener. Ja, jeg skrev fødsel istedenfor graviditet. Det var en feil, og selv du skjønte nok det. For et utrolig dårlig argument du kom med der🤭 du må nesten prøve litt hardere
Spania33 Skrevet 30. januar #2629 Skrevet 30. januar (endret) Tjoheiii skrev (38 minutter siden): For et utrolig dårlig argument du kom med der🤭 du må nesten prøve litt hardere Når du ikke engang kan klare å fortelle hva som var feil med argumentet mitt så får vi gå ut i fra at det var sånn, at teksten din var sammenhengende og at du heller ikke spesifiserte at dette kun gjaldt graviditet. Sånn, da tror jeg nok er sagt i denne saken fra min side. Endret 30. januar av Spania33 5 3
Tjoheiii Skrevet 30. januar #2630 Skrevet 30. januar Spania33 skrev (1 minutt siden): Når du ikke engang kan klare å fortelle hva som var feil med argumentet mitt så får vi gå ut i fra at det var sånn da, at teksten din var sammenhengende og at du heller ikke spesifiserte at dette gjaldt graviditet. Sånn, da tror jeg nok er sagt i denne saken fra min side. Du kommenterte grammatikken min🙄 takk det samme, du. La oss være enige i at vi er uenige
oss-to Skrevet 30. januar #2631 Skrevet 30. januar (endret) Mange influensarar vel å dele graviditeten tidleg og inviterer føljarane til å kome med forslag til namn. Dette handlar om meir enn berre å informere om ein livsendring , det er ein kombinasjon av feiring, sosial interaksjon og strategi. Å annonsere graviditeten tidleg gir følgjarane ei kjensle av å vere med på noko spesielt, og skaper ein sterkare tilknyting mellom influensaren og publikum.Når dei spør om tips til namn, inviterer dei følgjarane til å delta direkte. Dette aukar engasjementet, fleire likes, kommentarar og delingar noko som igjen styrker synlegheita på sosiale medier. Samstundes byggjer influensaren ei forteljing som følgjarane kan følgje over tid, der publikummet føler at dei har eit eige lite bidrag.I tillegg normaliserer og trendset influensarar denne typen openheit om private livshendingar, noko som kan inspirere andre til å vere like opne på plattforma. Frå eit meir strategisk perspektiv kan tidleg deling også ha kommersiell verdi, fordi graviditet og barn gir moglegheiter for framtidige samarbeid med merkevarer og produkt innan barneutstyr, klede og innhald. Kort sagt kombinerer influensarar feiring av personlege livshendingar med publikumsengasjement og merkevarebygging, noko som gjer tidleg deling av graviditet både sosialt og strategisk verdifullt, kort sagt "pengemaskin". Endret 30. januar av oss-to 9 17
Mozzarellastick Skrevet 4. februar #2632 Skrevet 4. februar Husker da babyen ble født. Noen her skrev at det kommer vel en serie snart. Sikkert gamle nyheter, men så nettopp at det indeed kommer en serie med bla UB og ho Spetalendama. 2
Tessa12 Skrevet 4. februar #2633 Skrevet 4. februar (endret) Mozzarellastick skrev (12 timer siden): Husker da babyen ble født. Noen her skrev at det kommer vel en serie snart. Sikkert gamle nyheter, men så nettopp at det indeed kommer en serie med bla UB og ho Spetalendama. Ja, det er gammelt nytt. Den har premiere i morgen og har vært snakket om lenge. Det er Birgitte Skastein, Linni M, Ulrikke , og ja Karianne Endret 5. februar av Tessa12 1
Taddah Skrevet 5. februar #2634 Skrevet 5. februar Ja, hva er det som klinger bra med navnet til den de har da? Ingenting… 7 2
bibliotekaren Skrevet 5. februar #2635 Skrevet 5. februar Tessa12 skrev (11 timer siden): Ja, det er gammelt nytt. Den har premiere i morgen og har vært snakket om lenge. Det er Birgitte Skastein, Linni M, Helle Staff og Ulrikke , og ja Karianne Helle er ikke med i serien.
K@tt Skrevet 7. februar #2636 Skrevet 7. februar Skjønner fortsatt ikke hvordan hun tenkte hun skulle være med i bakermesterskapet dagen etter fødsel, ut fra hva hun foreløpig sier selv i serien er det ikke veldig sannsynlig heller og det må hun ha innsett. 3 3
Tough cookie Skrevet 7. februar #2637 Skrevet 7. februar K@tt skrev (25 minutter siden): Skjønner fortsatt ikke hvordan hun tenkte hun skulle være med i bakermesterskapet dagen etter fødsel, ut fra hva hun foreløpig sier selv i serien er det ikke veldig sannsynlig heller og det må hun ha innsett. Hun trodde det var "piece of cake". Merkelig at hun ikke ble realitetsorientert av de rundt henne som har fått barn før 9
K@tt Skrevet 7. februar #2638 Skrevet 7. februar Tough cookie skrev (25 minutter siden): Hun trodde det var "piece of cake". Merkelig at hun ikke ble realitetsorientert av de rundt henne som har fått barn før Pun intended? 🤣 3
Måne Rampelyset Skrevet 8. februar #2639 Skrevet 8. februar Tråden er ryddet for ryktespredning. Måne, admin.
SurPotet Skrevet mandag kl. 11:21 #2640 Skrevet mandag kl. 11:21 Genderreveal 🤮 Er vi ikke ferdig med det? 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå