Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Perfekt med sikret ny inntekt når den gamle inntekten begynner i barnehagen......

• Liker 13
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva jobber mannen hennes med? Eller har han sluttet i jobb? Han holdt jo masse på i huset før baby ble født også, så må ha mye fri? Nå har han kanskje perm?

• Liker 1
Skrevet
Viki6 skrev (1 time siden):

Koselig med ny graviditet 🙂. Men liker ikke at det blir en baby til som skal eksponeres for fullt, det må jeg innrømme.

Også lurer jeg på når de to skal få tid til å tjene inn penger til å gjøre ferdig huset 🙃. Jeg følger henne bare for å følge med på det. Skjønner ikke helt hvor de får penger fra.

Det har jeg også lurt på. Hvordan har de råd til å pusse opp det huset, betale lån, leie en leilighet, og hun kan umulig ha så mye penger. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Viki6 skrev (20 minutter siden):

Hva jobber mannen hennes med? Eller har han sluttet i jobb? Han holdt jo masse på i huset før baby ble født også, så må ha mye fri? Nå har han kanskje perm?

Han har permisjon nå. Ulrikke har ikke hatt eller valgt permisjon pga frilans. 

Skrevet
Litenoggod skrev (20 minutter siden):

Det har jeg også lurt på. Hvordan har de råd til å pusse opp det huset, betale lån, leie en leilighet, og hun kan umulig ha så mye penger. 

Og kjøpe ny bil. Hun jobber jo nesten ingenting. Men tjener kanskje mye på julekonserter og Snap? Mener jeg har hørt at han har en helt vanlig jobb. Men så har tydeligvis foreldrene hennes bra med penger 🙂. Den hytta må være verdt en formue.

• Liker 1
Skrevet

De tjener mye penger på dere som følger ho på snap 😉

• Liker 10
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

Han er førskolelærer tror jeg, eller så er det mannen til Maria Mena som er det🤭

Endret av Tough cookie
Skrevet (endret)
Viki6 skrev (1 time siden):

Han hadde vel permisjon/pleiepenger mellom baby ble født og til den dagen hun hadde termin. Det var vel en del uker. 

Endret av elskersommer
Skrevet
Tough cookie skrev (1 time siden):

Han er førskolelærer tror jeg, eller så er det mannen til Maria Mena som er det🤭

Kjæresten til Maria Mena jobber i barnehage ☺️

Skrevet
Tough cookie skrev (1 time siden):

Jeg fant det. Han jobber på Filetfabrikken AS

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ulrikke fekk massiv merksemd og følgarskare då ho var gravid sist. No ventar ho barn nummer to , og eg håpar folk endå meir no ser farane ved å bruke born som inntektskjelde. Eg oppfordrar å avfølgjer influensarar som eksponerar barna sine for profitt. Born fortener privatliv, også på sosiale mediar. 

Endret av oss-to
  • Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 15
Skrevet
Viki6 skrev (4 timer siden):

Koselig med ny graviditet 🙂. Men liker ikke at det blir en baby til som skal eksponeres for fullt, det må jeg innrømme.

Også lurer jeg på når de to skal få tid til å tjene inn penger til å gjøre ferdig huset 🙃. Jeg følger henne bare for å følge med på det. Skjønner ikke helt hvor de får penger fra.

Mannen har permisjon (istedenfor Ulrikke) så han får jo lønn selv om han bruker mye tid i huset. 
Ulrikke tjente nok godt på juleturneen, i tillegg til det hun tjener på barneeksponeringen på Snap.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Når du tar med deg et lass med gravid tester på hotell/juleturne så har du vell en ganske sterk mistanke om at du er gravid og i tillegg sier den satt på første forsøk, fake it 

• Nyttig 2
Skrevet

Heier på ulrikke, jeg💛 for noe tull dere som sier at hun bare har gravid bare for å tjene penger? Hun er en dame på over 30 år, det er da en veldig naturlig alder å etablere familie… og God forbid at man ønsker å ha barna sine tette i alder. Det at hun filmer sin førstefødtes fjes kan man jo diskutere om er riktig eller galt, men det er absolutt ingenting galt i å legge ut snapper om livet som gravid, vel? Hvis dere ikke liker det kan dere bare fjerne henne fra feeden ;) 

Skrevet
Tjoheiii skrev (7 minutter siden):

Heier på ulrikke, jeg💛 for noe tull dere som sier at hun bare har gravid bare for å tjene penger? Hun er en dame på over 30 år, det er da en veldig naturlig alder å etablere familie… og God forbid at man ønsker å ha barna sine tette i alder. Det at hun filmer sin førstefødtes fjes kan man jo diskutere om er riktig eller galt, men det er absolutt ingenting galt i å legge ut snapper om livet som gravid, vel? Hvis dere ikke liker det kan dere bare fjerne henne fra feeden ;) 

Sterkt uenig i din holdning om at man bare skal se bort i fra noe som på individnivå kan gi store følger. Heldigvis så er samfunnet vårt fortsatt skrudd sammen på den måten at vi kan bry oss på andres vegne, selv om det ikke er vårt barn, min hund etc.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Spania33 skrev (Akkurat nå):

Sterkt uenig i din holdning om at man bare skal se bort i fra noe som på individnivå kan gi store følger. Heldigvis så er samfunnet vårt fortsatt skrudd sammen på den måten at vi kan bry oss på andres vegne, selv om det ikke er vårt barn, min hund etc.

Når har jeg sagt at vi skal se bort i fra noe som på individnivå kan gi store følger? Jeg sier at jeg ikke ser problemet i at hun deler reisen som gravid, og at jeg ikke tror hun gjør det for å tjene penger. Når man blir gravid så kan det være ganske altoppslukende. For noen er det naturlig å holde ting for seg selv - mens andre ønsker å være mer åpen. Begge deler er helt greit!

Skrevet

Det stopper jo ikke ved graviditeten. Hun eksponerer dermed barnet sitt i alle livsfaser. Og det er problematisk, spesielt når hun tjener gode penger på det. I tillegg driver hun med et enormt og dyrt husprosjekt. Selvfølgelig blir folk skeptisk da. Pengene må jo komme fra et sted.

• Liker 5
  • Nyttig 10
Skrevet
Viki6 skrev (På 26.1.2026 den 18.40):

Jeg fant det. Han jobber på Filetfabrikken AS

Trodde først du mente barnehagen til Menamannfolket 😆

Litt friskt navn på en barnehage 🥶

• Liker 2
Skrevet
Tjoheiii skrev (37 minutter siden):

Når har jeg sagt at vi skal se bort i fra noe som på individnivå kan gi store følger? Jeg sier at jeg ikke ser problemet i at hun deler reisen som gravid, og at jeg ikke tror hun gjør det for å tjene penger. Når man blir gravid så kan det være ganske altoppslukende. For noen er det naturlig å holde ting for seg selv - mens andre ønsker å være mer åpen. Begge deler er helt greit!

Du skriver «hvis vi ikke liker det så kan dere bare fjerne henne fra feeden». Forut før det så har du omtalt både fødsel og førstefødtes fjes, så det er dette som tolkes som «det» i den siste setningen din.

• Liker 6
Skrevet
Tjoheiii skrev (1 time siden):

Eg opplever likevel dette som problematisk. Det verkar som om graviditetane blir brukte aktivt for å skape merksemd og klikk, og det er vanskeleg å sjå bort frå at dette også gir økonomisk gevinst. Med tanke på kor mykje som blir delt, får barna eit digitalt spor heilt frå starten ,og det synest eg er verdt å problematisere.

• Liker 6
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...