Myml1 Skrevet 6. november #2541 Skrevet 6. november I min omgangskrets er det ikke vanlig. Alltid mor som tar natt, så kan mor sove litt utpå i helgene når far er hjemme og kan ta baby på morgenen 2
Bibbi_ Skrevet 6. november #2542 Skrevet 6. november (endret) Myml1 skrev (På 6.11.2025 den 13.42): I min omgangskrets er det ikke vanlig. Alltid mor som tar natt, så kan mor sove litt utpå i helgene når far er hjemme og kan ta baby på morgenen Enig. Jeg ammet og var våken med baby. For meg og min omgangskrets er det vanlig. Å måtte ha en natt med søvn når barnet bare er noen dager gammelt så vet jeg at man ikke prioriterer babyens behov. Men hun var jo villig til å gå på jobb timer etter han var født også. Det sier mye om Ulrikke. Endret 10. november av Bibbi_ 12 1
Yourstruly Skrevet 6. november #2543 Skrevet 6. november (endret) Bibbi_ skrev (6 timer siden): Hun måtte jo ha mannen til å ta babyen en natt så hun fikk sove, kort tid etter han var født... Og det har hun vel hatt flere ganger i hans korte liv. Tar man det steget i livet å fpr baby, så må man forstå at våkenetter er noe som hører med. Å takler man ikke det så.... ja. Det er helt vanlig at man får hjelp. Hva er dette for noe? Gjør det noen til en dårlig mor fordi sykehuset innimellom tar barnet første natta eller far trår til? For en merkelig kritikk. Myml1 skrev (6 timer siden): I min omgangskrets er det ikke vanlig. Alltid mor som tar natt, så kan mor sove litt utpå i helgene når far er hjemme og kan ta baby på morgenen Bibbi_ skrev (6 timer siden): Enig. Jeg ammet og var våken med baby. For meg og min omgangskrets er det vanlig. Å måtte ha en natt med søvn når barnet bare er noen dager gammelt så vet jeg at man prioriterer babyens behov. Men hun var jo villig til å gå på jobb timer etter han var født også. Det sier mye om Ulrikke. At det er mindre vanlig at far stiller opp i deres omgangskrets, betyr ikke at det ikke er vanlig. Mødre har ulike behov, og det er helt greit. Jeg er enig i mye i denne tråden, og har fulgt med uten å svare, men nå er dere langt ute på vidda. Endret 6. november av Yourstruly 14 3 6
Catnip Skrevet 6. november #2544 Skrevet 6. november Bibbi_ skrev (7 timer siden): Enig. Jeg ammet og var våken med baby. For meg og min omgangskrets er det vanlig. Å måtte ha en natt med søvn når barnet bare er noen dager gammelt så vet jeg at man prioriterer babyens behov. Men hun var jo villig til å gå på jobb timer etter han var født også. Det sier mye om Ulrikke. Nei, nå må du GI deg! Det er mye man kan kritisere som disse influenserne med baby gjør, men å få kritikk fordi man vil sove og lar pappaen ta ei natt, det blir faktisk for dumt! Fader, som dere leiter etter ting å ta folk på! "I min omgangskrets"... Sorry ass, men for en søvndeprivert gjeng med mammamartyrer du omgir deg med. Spar meg. 19 15
oss-to Skrevet 6. november #2545 Skrevet 6. november (endret) Catnip skrev (50 minutter siden): Nei, nå må du GI deg! Det er mye man kan kritisere som disse influenserne med baby gjør, men å få kritikk fordi man vil sove og lar pappaen ta ei natt, det blir faktisk for dumt! Fader, som dere leiter etter ting å ta folk på! "I min omgangskrets"... Sorry ass, men for en søvndeprivert gjeng med mammamartyrer du omgir deg med. Spar meg. Eg er heilt einig i at denne typen småkritikk berre tek fokuset vekk frå det som faktisk betyr noko. Men det er synd, for då forsvinn dei viktige debattane, som barneeksponering, og det at fleire influensarar deler eigne erfaringar sjølv om dei motseier forsking, til dømes om søvn og tilknyting. Ho seier jo at "i vår familie gjer vi det slik", og det er heilt greitt men når mange følgjarar tolkar det som eit slags stempel på at dette er rett, blir det fort problematisk. Endret 6. november av oss-to Pressisering 13 1
Myml1 Skrevet 13. november #2546 Skrevet 13. november oss-to skrev (På 6.11.2025 den 22.09): Eg er heilt einig i at denne typen småkritikk berre tek fokuset vekk frå det som faktisk betyr noko. Men det er synd, for då forsvinn dei viktige debattane, som barneeksponering, og det at fleire influensarar deler eigne erfaringar sjølv om dei motseier forsking, til dømes om søvn og tilknyting. Ho seier jo at "i vår familie gjer vi det slik", og det er heilt greitt men når mange følgjarar tolkar det som eit slags stempel på at dette er rett, blir det fort problematisk. Kritikken er jo ikke at pappan tar babyen, kritikken er at det er ufattelig mye syting om søvn, uten å ha noe form for selvrefleksjon 8
oss-to Skrevet 13. november #2547 Skrevet 13. november Myml1 skrev (9 minutter siden): Kritikken er jo ikke at pappan tar babyen, kritikken er at det er ufattelig mye syting om søvn, uten å ha noe form for selvrefleksjon Eg er heilt einig i at influensaren framstår lite reflektert. Men eg står likevel på at småkritikk øydelegg for dei verkelege sakene. 4 1
Pippaa Skrevet 13. november #2548 Skrevet 13. november Myml1 skrev (På 6.11.2025 den 13.42): I min omgangskrets er det ikke vanlig. Alltid mor som tar natt, så kan mor sove litt utpå i helgene når far er hjemme og kan ta baby på morgenen I min omgangskrets har alle fedre bidratt, med unntak av en, for han er kirurg. Og kona hans har hatt det tøft. I min verden er det selvsagt å finne en mann hvor en løser ting til det beste for familien som en enhet. Uaktuelt at jeg skal gå søvndeprivert i månedsvis og mannen uthvilt, da bytter vi og rullerer. 11 1 4
Tessa12 Skrevet 13. november #2549 Skrevet 13. november Skjønner at jeg har misset ett og annet da barna var små, mannen her tok aldri hverken natt eller evt helgemorgener, for han jobbet han, det var beskjed jeg fikk, og om han skulle ha ungene så sovnet han før de, selv da de var små.
Frøkenfryden Skrevet 18. november #2550 Skrevet 18. november Får opp reklame på instagram nå for konsert med henne på Nordby shoppingsenter. Så kanskje ikke kø av drømmejobber om dagen😗 5 2
oss-to Skrevet 18. november #2551 Skrevet 18. november Frøkenfryden skrev (15 minutter siden): Får opp reklame på instagram nå for konsert med henne på Nordby shoppingsenter. Så kanskje ikke kø av drømmejobber om dagen😗 Av det eg ser i Utforsk, verkar ho å leve draumelivet i eiga forestilling, med seg sjølv i hovudrolla og barnet som middel for klikk og pengar. 13 1
Kønn Skrevet 19. november #2552 Skrevet 19. november Jeg har mest sympati med mannen og generelt mennene til disse intense påvirkerne. Samtidig nyter de vel godt av krystallene og lar det derfor stå til. U er mye, altså. 3 6
Interiørgla Skrevet 19. november #2553 Skrevet 19. november Kønn skrev (47 minutter siden): Jeg har mest sympati med mannen og generelt mennene til disse intense påvirkerne. Samtidig nyter de vel godt av krystallene og lar det derfor stå til. U er mye, altså. Ja U er mye, men det må hun få lov til å være. Mannen er voksen nok til å si ifra selv. Derimot den enorme eksponeringen av barnet er helt hinsides galskap. 4 3
Sally-Go-Round Skrevet 25. november #2554 Skrevet 25. november Interiørgla skrev (På 19.11.2025 den 21.38): Ja U er mye, men det må hun få lov til å være. Mannen er voksen nok til å si ifra selv. Derimot den enorme eksponeringen av barnet er helt hinsides galskap. Er det noen som eksponerer barnet sitt mer enn Ulrikke? Av de mer kjente er hun drøy! I dag snutt fra gulvet hvor man får innblikk i utviklingen til barnet. Trist! 2 1 5
Justlooking Skrevet 25. november #2555 Skrevet 25. november Frøkenfryden skrev (På 18.11.2025 den 20.45): Får opp reklame på instagram nå for konsert med henne på Nordby shoppingsenter. Så kanskje ikke kø av drømmejobber om dagen😗 Hører julekonsertene blir tilbudt diverse firmaer til halv pris også … 1
CeXNS Skrevet 25. november #2556 Skrevet 25. november Så at hun skal ha konsert i min hjemby. Har hatt et verken/eller forhold til henne tidligere, men etter NRK-saken så kjente jeg bare negative følelser da jeg så navnet hennes. 11 2
Vimsa84 Skrevet 25. november #2557 Skrevet 25. november CeXNS skrev (2 timer siden): Så at hun skal ha konsert i min hjemby. Har hatt et verken/eller forhold til henne tidligere, men etter NRK-saken så kjente jeg bare negative følelser da jeg så navnet hennes. Samme her.... Før kunne jeg tenkt meg å gå på julekonserten hennes. Men etter den saken, samt eksponering av barn så byr det meg nå heller i mot.... 14 1
Pigaloppa Skrevet 25. november #2558 Skrevet 25. november CeXNS skrev (3 timer siden): Så at hun skal ha konsert i min hjemby. Har hatt et verken/eller forhold til henne tidligere, men etter NRK-saken så kjente jeg bare negative følelser da jeg så navnet hennes. Samme her 7
Katten89 Skrevet torsdag kl. 17:15 #2559 Skrevet torsdag kl. 17:15 Irriterer vettet av meg at hun feilinformerer folk om amming. INGEN babyer på 6 måneder avenner seg selv brystet. Hun gadd bare ikke mer amming/pumping. Synes det er ufattelig trist at mødre i dag er så selvsentrerte og late at de ikke gidder å gi ungen sin morsmelk. Og i tillegg skryter av det som om det er noe positivt. 11
Katten89 Skrevet torsdag kl. 17:19 #2560 Skrevet torsdag kl. 17:19 Bibbi_ skrev (På 6.11.2025 den 13.25): Hun måtte jo ha mannen til å ta babyen en natt så hun fikk sove, kort tid etter han var født... Og det har hun vel hatt flere ganger i hans korte liv. Tar man det steget i livet å fpr baby, så må man forstå at våkenetter er noe som hører med. Å takler man ikke det så.... ja. Å la far ta netter med små babyer en en syk, moderne greie som viser hvor langt mødre er fjernet biologien sin. Vi er ment å være nær nyfødte, ikke sette dem til far når de trenger oss som mest. Fedre kan gjøre mye, men ikke amme. Men hun var jo villig til å forlate prematur baby for å spille inn TV, det sier jo alt. 4 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå