Ninaen Skrevet 18. oktober #2301 Skrevet 18. oktober Sofie Maria skrev (2 minutter siden): Hjelpes, jeg gir opp kjenner jeg.. Om hun så får betalt et par millioner ifra Nrk så er det ikke DER saken ligger for Ulrikke. Saken ligger på at hun føler og mener helt oppriktig at hun ble valgt vekk fordi hun valgte å bli mamma. Jeg er enig med henne. Av nysgjerrighet, hva er dine fakta i saken? Vi er x antall i denne tråden som opplever å gå i sirkel med deg, mens vi andre fint greier å diskutere med hverandre. Jeg har redegjort for hvilke fakta jeg legger til grunn, inkludert vist til lovverk og drøftet fakta i saken også opp mot lovlig forskjellsbehandling. Du torpederer selv egen argumentasjon her i det du skriver «(…) hun føler (…)». Kontraktsrett og diskriminering handler ikke om følelser, det handler om fakta. Ulrikke kan føle seg valgt vekk og skuffa og at nrk skylder henne en unnskyldning og alt det der så mye hun vil, og vi kan forstå de følelsene herfra og til evigheten, MEN det betyr likevel ikke at NRK hverken har brutt kontrakt eller brutt lov om diskriminering. Og herved avslutter jeg all videre diskusjon med deg, fordi du klarer ikke å ta innover deg at følelser er irrelevant når det gjelder å vurdere om en kontakt er brutt eller ikke. 19 10
Ninaen Skrevet 18. oktober #2302 Skrevet 18. oktober Stargaze skrev (4 minutter siden): Nå er dette bare pinlig, hun må rulle inn. Kan jo begynne å lure på om det er en fødselsdepresjon som har slått inn og gjør at hun handler helt irrasjonelt. Både i fht til at hun tenkte hun skulle være med på lange og krevende innspillingsdager med baby på sykehuset, men også i forhold til at hun har et enormt oppmerksomhetsbehov nå. Absolutt ikke normalt sånn hun holder på nå. Komme seg videre kanskje? Eller så er det bare lav mentaliseringsevne, lav selvinnsikt og at hennes egentlige jeg kommer ufiltrert til syne. Oppmerksomhetsbehovet har vel alltid vært stort. Eventuelt en kombinasjon av dette og det du skriver. For ja, dette begynner å bli ekstremt. Media burde roe seg nå også, både av hensyn til Ulrikke, men også slutte å eksponere ungen! 14 7
pep Skrevet 18. oktober #2303 Skrevet 18. oktober Sofie Maria skrev (29 minutter siden): For det første så har hun fått halvt honorar siden det er hva hun har fakturert for. Når det gjelder de 50 andre kan jeg langt på vei være enig med deg og jg forstår Nrk sin logikk der, men ingen her i tråden har klart å gi meg et godt svar på hvem som ville blitt skadelidende eller hva galt som hadde skjedd hvis Nrk viste noe velvilje og tildelte henne en ny sesong? Eneste argumentet jeg har forstått er at noen her inne syns hun var litt «mye» som programleder, men smaken er jo som baken. Jeg personlig liker ikke han mannlige fyren i skal vi danse (han som leder showet sammen med Helene) men det stopper meg ikke fra å se på ❤️ De 50 andre hadde ikke blitt skadelidende hvis hun fikk en ny sesong,men hvis hun skulle ha vært på jobb i sesong 3,og evt fått utsatt opptak,eller at det hadde skjedd noe så hun måtte til sykehuset pga baby,eller hun ble i dårlig form selv. Det er jo sesong 3 hun gnåler om, er det ikke? Skjønner at det ikke er så lett å følge med på,når hun selv forandrer det hun sier... 14 1
Jobbermedbarn Skrevet 18. oktober #2304 Skrevet 18. oktober Slik som dette har utviklet seg tror jeg at Ulrikke hadde reagert på at hun ikke fikk sesong 4 uansett. Med tanke på de siste 1, 5 uker kan man lett se for seg overskriftene hvis hun hadde gjennomført jobben i sesong 3 og ikke fikk sesong 4; *Gikk rett fra fødsel til innspilling, følte meg tvunget tilbake, også nekter de meg sesong 4». 20 16
BobbySocks Skrevet 18. oktober #2305 Skrevet 18. oktober Sofie Maria skrev (50 minutter siden): Ikle barn, er voksen, men har Adhd som gjør at kommunikasjonen min ikke er helt a4. Kan si beklager for det hvis det hjelper deg? 🙂 Kanskje Kg ikke er for meg hvis man til enhver tid må være saklig her inne. Man bør være saklig ja, det er egentlig gange viktig når man diskuterer. 13
Sofie Maria Skrevet 18. oktober #2306 Skrevet 18. oktober Ninaen skrev (1 time siden): Vi er x antall i denne tråden som opplever å gå i sirkel med deg, mens vi andre fint greier å diskutere med hverandre. Jeg har redegjort for hvilke fakta jeg legger til grunn, inkludert vist til lovverk og drøftet fakta i saken også opp mot lovlig forskjellsbehandling. Du torpederer selv egen argumentasjon her i det du skriver «(…) hun føler (…)». Kontraktsrett og diskriminering handler ikke om følelser, det handler om fakta. Ulrikke kan føle seg valgt vekk og skuffa og at nrk skylder henne en unnskyldning og alt det der så mye hun vil, og vi kan forstå de følelsene herfra og til evigheten, MEN det betyr likevel ikke at NRK hverken har brutt kontrakt eller brutt lov om diskriminering. Og herved avslutter jeg all videre diskusjon med deg, fordi du klarer ikke å ta innover deg at følelser er irrelevant når det gjelder å vurdere om en kontakt er brutt eller ikke. Den er grei 👍🏻Takk for samtalen. 2
skravlus Skrevet 18. oktober #2307 Skrevet 18. oktober Sofie Maria skrev (1 time siden): Saken ligger på at hun føler og mener helt oppriktig at hun ble valgt vekk fordi hun valgte å bli mamma. Jeg er enig med henne. Men selv om hun føler det sånn, betyr det ikke at det er dét som faktisk har skjedd! Følelser er ikke det samme som fakta. Et tenkt eksempel: Hvis jeg følte at alle mislikte meg på jobb, eller at noen var ute etter å ta meg, ville ikke det automatisk stemme med de faktiske forhold. Det ville vært min subjektive følelse/opplevelse. Ja, det kunne selvsagt hende at jeg jobbet sammen med helt grusomme, crazy folk. Men det kan også hende at følelsene mine skyldtes at jeg var deprimert, paranoid eller ekstremt usikker på meg selv. NB! Jeg sier på ingen måte at Ulrikke er deprimert eller paranoid! Dette var kun et eksempel for å illustrere at følelser forteller oss hvordan vi opplever ting. De forteller ikke hva som faktisk har skjedd. 13 5
Kinder Skrevet 18. oktober #2308 Skrevet 18. oktober Sofie Maria skrev (8 timer siden): Jeg har nevnt det x antall ganger i tråden her og jeg har puttet på link, men virker ikke som enkelte vil forstå? Ulrikke uttalte seg sånn i vår/sommer i håp om at sesong fire skulle bli hennes. Nå husker jeg ikke ordrett hva som ble sagt og jeg orker ikke google intervjuet på nytt, men det var noe ala «i håp og tro at jeg skulle få komme tilbake i sesong fire og jeg ønsket ikke lage negativ omtalte for Bm» I tillegg er nrk en stor aktør, er det ingen her som forstår at Ulrikke holdt kortene litt tett til brystet frem til avgjørelsen om sesong fire var kommet? Ulrikke gikk jo med et håp at det skulle bli henne, hvorfor i all verden skulle hun ønske å lage storm imot nrk da? Jeg skjønner ikke den logikken for dere som mener hun skulle «blåst fløyta» tidligere for dårlig behandling av nrk. Nei, det skjønner jeg ikke. Om Ulrikke var totalt uenig i avgjørelsen om at hun ikke skulle tilbake i sesong 3, så kunne hun latt vær å si noe som helst om temaet i intervju. Iallfall ikke latet som at hun var 100% enig i avgjørelsen. Hun gikk åpenbart med et håp ja, selvfølgelig gjorde hun det. Det er jo helt normalt at man ønsker å fortsette om man trives i et oppdrag. Men så er det jo sånn at når man velger å jobbe på måten Ulrikke gjør, så er man ikke sikret å få sesong etter sesong. 12 8
Sofie Maria Skrevet 18. oktober #2309 Skrevet 18. oktober Kinder skrev (10 minutter siden): Nei, det skjønner jeg ikke. Om Ulrikke var totalt uenig i avgjørelsen om at hun ikke skulle tilbake i sesong 3, så kunne hun latt vær å si noe som helst om temaet i intervju. Iallfall ikke latet som at hun var 100% enig i avgjørelsen. Hun gikk åpenbart med et håp ja, selvfølgelig gjorde hun det. Det er jo helt normalt at man ønsker å fortsette om man trives i et oppdrag. Men så er det jo sånn at når man velger å jobbe på måten Ulrikke gjør, så er man ikke sikret å få sesong etter sesong. Hun «latet som» fordi hun ville spille på lag med Nrk og trodde det skulle øke hennes sjanser.
Kjempeliten Skrevet 18. oktober #2310 Skrevet 18. oktober Sofie Maria skrev (1 time siden): Hjelpes, jeg gir opp kjenner jeg.. Om hun så får betalt et par millioner ifra Nrk så er det ikke DER saken ligger for Ulrikke. Saken ligger på at hun føler og mener helt oppriktig at hun ble valgt vekk fordi hun valgte å bli mamma. Jeg er enig med henne. Av nysgjerrighet, hva er dine fakta i saken? Hun må komme med bevis eller gå til sak mot nrk. Å forsøke å "cancelle" nrk funker ikke. Det blir for dumt. Sålenge hun ikke viser frem bevis offentlig så vil ikke folk tro henne. Det ligger ute flere ting som gjør at folk betviler det hun sier. Feks hva hun har sagt og gjort tidligere, hva nrk sier og hva lovverket sier. (Som er postet i denne tråden tidligere) 15 3
Kjempeliten Skrevet 18. oktober #2311 Skrevet 18. oktober Sofie Maria skrev (1 minutt siden): Hun «latet som» fordi hun ville spille på lag med Nrk og trodde det skulle øke hennes sjanser. Ja det er da lurt å gjøre. Kanskje jeg skal gjøre det i neste jobbintervju eller i samtale med leder i et vikariat eller engasjement som kan bli forlenget: Neida jeg trenger ikke denne jobben jeg, det går så fint uten! Kjempefint at dere lar Astrid få sjansen til å få den. 11 2
Sofie Maria Skrevet 18. oktober #2312 Skrevet 18. oktober skravlus skrev (13 minutter siden): Men selv om hun føler det sånn, betyr det ikke at det er dét som faktisk har skjedd! Følelser er ikke det samme som fakta. Et tenkt eksempel: Hvis jeg følte at alle mislikte meg på jobb, eller at noen var ute etter å ta meg, ville ikke det automatisk stemme med de faktiske forhold. Det ville vært min subjektive følelse/opplevelse. Ja, det kunne selvsagt hende at jeg jobbet sammen med helt grusomme, crazy folk. Men det kan også hende at følelsene mine skyldtes at jeg var deprimert, paranoid eller ekstremt usikker på meg selv. NB! Jeg sier på ingen måte at Ulrikke er deprimert eller paranoid! Dette var kun et eksempel for å illustrere at følelser forteller oss hvordan vi opplever ting. De forteller ikke hva som faktisk har skjedd. Det skjønner jeg, men her har vi jo konkrete ting som faktisk har skjedd 🤔? Vi vet med hundre prosent sikkerhet at Ulrikke var gravid. Vi vet at det ble en tidlig fødsel. Vi vet at to stykk fra nrk troppet opp på sykehuset og sa vikar skulle hoppe inn permanent for resten av sesongen. Vi vet at vikar fikk ny sesong. Vi vet at Ulrikke har hatt en sterkt reaksjon på denne avgjørelsen.
Sofie Maria Skrevet 18. oktober #2313 Skrevet 18. oktober (endret) Kjempeliten skrev (14 minutter siden): Hun må komme med bevis eller gå til sak mot nrk. Å forsøke å "cancelle" nrk funker ikke. Det blir for dumt. Sålenge hun ikke viser frem bevis offentlig så vil ikke folk tro henne. Det ligger ute flere ting som gjør at folk betviler det hun sier. Feks hva hun har sagt og gjort tidligere, hva nrk sier og hva lovverket sier. (Som er postet i denne tråden tidligere) Jeg tror på henne uten at hun legger frem meldinger eller lignende som bevis, men skjønner logikken din! Endret 18. oktober av Sofie Maria
Sofie Maria Skrevet 18. oktober #2314 Skrevet 18. oktober (endret) Kjempeliten skrev (12 minutter siden): Ja det er da lurt å gjøre. Kanskje jeg skal gjøre det i neste jobbintervju eller i samtale med leder i et vikariat eller engasjement som kan bli forlenget: Neida jeg trenger ikke denne jobben jeg, det går så fint uten! Kjempefint at dere lar Astrid få sjansen til å få den. Hæ? 🙂 Hun har alltid kommunisert på «bakrommet» med Nrk at hun ville ha sesong tre uansett om baby var på sykehuset, men hun ville ikke lage noe storm eller negativ omtale om Nrk sin avgjørelse tilbake da fordi hun så gjerne ville ha en ny sesong. Jeg skjønner ikke helt åssen den er vanskelig å forstå? Man kaster jo ikke hånden til den som mater deg.. 🤔 (litt usikker på om det ordtaket ble korrekt gjengitt, men du skjønner hva jg mener håper jg 🙂) Endret 18. oktober av Sofie Maria
Stargaze Skrevet 18. oktober #2315 Skrevet 18. oktober Sofie Maria skrev (1 minutt siden): Hæ? 🙂 Hun har alltid kommunisert på «bakrommet» med Nrk at hun ville ha sesong tre uansett om baby var på sykehuset, men hun ville ikke lage noe storm eller negativ omtale om Nrk sin avgjørelse tilbake da fordi hun så gjerne ville ha sesong fire. Jeg skjønner ikke helt åssen den er vanskelig å forstå? Man kaster jo ikke hånden til den som mater deg.. 🤔 (litt usikker på om det ordtaket ble korrekt gjengitt, men du skjønner hva jg mener håper jg 🙂) Du vet tydeligvis mye om hva hun mener og kommuniserer (på bakrommet?). Men, før n’te gang. NRK var i sin fulle rett til å sette inn vikar når U fødte natten til 1.innspillingsdag. De kunne ikke la hensynet til 1 ødelegge for 50 andre. Dernest Ulrikke kunne ikke tro, føle, forvente, premieres eller trøstes for å få sesong 4. NRK valgte den de mente var best og det var Jukud. Hvis U ønsker en trygg og forutsigbar jobb så får hun tre ut av freelancelivet og søke seg en fast jobb. Hun var aldri garantert flere sesonger. NRK trenger de beste. Hvor vanskelig er det å forstå? 12 8
Tough cookie Skrevet 18. oktober #2316 Skrevet 18. oktober Sofie Maria skrev (8 minutter siden): Hæ? 🙂 Hun har alltid kommunisert på «bakrommet» med Nrk at hun ville ha sesong tre uansett om baby var på sykehuset, men hun ville ikke lage noe storm eller negativ omtale om Nrk sin avgjørelse tilbake da fordi hun så gjerne ville ha en ny sesong. Jeg skjønner ikke helt åssen den er vanskelig å forstå? Man kaster jo ikke hånden til den som mater deg.. 🤔 (litt usikker på om det ordtaket ble korrekt gjengitt, men du skjønner hva jg mener håper jg 🙂) "Man biter ikke hånden som mater deg" 5 2
Skrottefar Skrevet 18. oktober #2317 Skrevet 18. oktober Sofie Maria skrev (14 minutter siden): Jeg tror på henne uten at hun legger frem meldinger eller lignende som bevis Så lenge hun sutrer og klager så tror du på henne selv uten bevis? Du aner jo ikke hva det står i kontrakten hun hadde med NRK og hvilke grep NRK kunne ta dersom det ble behov for det, og da har det ingenting å si hva Ulrikke selv måtte mene og føle hva hun selv kunne kreve. Du må virkelig ha et fan-crush ovenfor Ulrikke slik du fortsetter å forsvare henne og ikke ha et snev av bevissthet til å forstå at Ulrikke i denne saken har malt seg inn i et hjørne som er umulig å komme ut fra. PS. Og ordtaket er at du ikke skal bite hånden som mater deg 11 8
Sofie Maria Skrevet 18. oktober #2318 Skrevet 18. oktober Tough cookie skrev (5 minutter siden): "Man biter ikke hånden som mater deg" Takk 1 1
Skrottefar Skrevet 18. oktober #2319 Skrevet 18. oktober Stargaze skrev (8 minutter siden): Hvor vanskelig er det å forstå? For @Sofie Maria så er det visstnok det, ikke bare vanskelig, men veeeeeeeldig vanskelig virker det som 😛 5 5
Kjempeliten Skrevet 18. oktober #2320 Skrevet 18. oktober Sofie Maria skrev (14 minutter siden): Hæ? 🙂 Hun har alltid kommunisert på «bakrommet» med Nrk at hun ville ha sesong tre uansett om baby var på sykehuset, men hun ville ikke lage noe storm eller negativ omtale om Nrk sin avgjørelse tilbake da fordi hun så gjerne ville ha en ny sesong. Jeg skjønner ikke helt åssen den er vanskelig å forstå? Man kaster jo ikke hånden til den som mater deg.. 🤔 (litt usikker på om det ordtaket ble korrekt gjengitt, men du skjønner hva jg mener håper jg 🙂) Det er forskjell på å lage storm og negativ omtale og å være saklig og ærlig. Hun kunne sagt at hun ikke synes det var ok det nrk gjorde, og at det er hennes rett å jobbe - på en hyggelig måte. Likevel sa hun seg enig med nrk i at det var riktig avgjørelse den gang. Og det er en av grunnene til at hun ikke blir tatt seriøst. Alle vi andre må ringe og mase når vi ikke har hørt noe etter jobbintervju, vi må stå på krava om vi føler oss forbigått i en jobb, vi må ha spisse albuer og stå opp for oss selv. Mens U mener hun bare kan "føle" og manifestere seg frem til en jobb. Det spytter på de som har det verre enn henne. Om hun skal få spesialbehandling, så hva med de som faktisk står uten jobb og inntekt etter fødsel? Det er så provoserende og usmakelig at U liksom skal få spesialbehandling når det ikke er sånn det fungerer for de av norges befolkning som er i en lignende, verre situasjon. 15 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå