pøbelsara Skrevet lørdag kl. 16:52 #2241 Skrevet lørdag kl. 16:52 Når man leser dagbladet så står det altså at de (U og moren) gikk mage runder på om de skullepublisere hulke-videoen. det er jo helt sykt at hun ikke bare la ut den videoen, men at det var planlagt og regissert også. Jeg tenker at man ikke kan vurderes som seriøs samarbeidspartner når man bevisst kynisk og planmessig legger ut en slik video - hun burde tatt dette mer NRK på en profesjonell måte. At hulking og bevisst manipulasjon av følgere, liksom skal være en OK måte være en profesjonell part i en seriøs bransje på, er bare helt hinsides. Og dessuten er det faktisk slik at alle som fulgte henne på Snap da hun fødte, ser at det tegnes et HELT annet bilde av saken nå enn den gangen. Så noen av oss kaller det løgn. Jeg blir skikkelig provosert når hun gjentar gang på gang at det hun ville, var å jobbe. Og tilslutt: At nyfødte trenger tilknytning og at mor og barn trenger tid sammen etter fødsel, er ikke mammapolitivirksomhet. Det burde være allmennkunnskap. For tidlig fødte barn er ekstremt sårbare, og trenger dette i aller høyeste grad. Ulrikke fikk den tiden med sin nyfødte, og det er helt merkelig at hun hevder at hun kunne jobbet i den perioden. Hun gjorde ikke det og hun måtte ikke det - hun fikk tid med babyen og de la hun ut svært lange og detaljerte snapper om gjennom hele perioden hun var på sykehuset. 12 34
Sofie Maria Skrevet lørdag kl. 16:56 #2242 Skrevet lørdag kl. 16:56 Minthia skrev (8 minutter siden): Idolisering fordi det ser ut som du mener at Ulrikke skal få spesialbehandling selv om det går ut over andre, og at andres behov og risiko ikke er like viktig selv om den har langt større konsekvenser for andre enn for Ulrikke. Du svarte ikke på spørsmålet mitt? Hva var spørsmålet igjen? Er så mange som skriver her inne til meg at jeg går litt i surr. Hva slags risiko ville Nrk tatt og hvem sine behov hadde gått føyken hvis Ulrikke fikk en ny sesong? 🤔 Av alle de 100 (😂) sidene i tråden her har jeg fortsatt ikke skjønt svaret på dette.. De hevder jo i intervjuer at hun har vært en god programleder?
Avispapir Skrevet lørdag kl. 16:58 #2243 Skrevet lørdag kl. 16:58 Glufseguri skrev (24 minutter siden): UB til Dagbladet: «Ikke spist på en uke» UB på Snapchat: *spiser Grandis denne uka* Er det sant? Virkelig? Blir jo veldig useriøst. 11 2
Avispapir Skrevet lørdag kl. 17:00 #2244 Skrevet lørdag kl. 17:00 Sofie Maria skrev (2 minutter siden): Hva var spørsmålet igjen? Er så mange som skriver her inne til meg at jeg går litt i surr. Hva slags risiko ville Nrk tatt og hvem sine behov hadde gått føyken hvis Ulrikke fikk en ny sesong? 🤔 Av alle de 100 (😂) sidene i tråden her har jeg fortsatt ikke skjønt svaret på dette.. De hevder jo i intervjuer at hun har vært en god programleder? Norge er stappfull av gode programledere. Virkelig. Vi har veldig mange norske tv program med programledere. De ville ha noen andre. 13
Sofie Maria Skrevet lørdag kl. 17:00 #2245 Skrevet lørdag kl. 17:00 Era Vulgaris skrev (13 minutter siden): Det du hevder er diskriminering er muligens bare din oppfatning av saken. Hvis ikke, hadde du kunnet få jobben ved å tatt saken din videre. Kan det hende at du ikke helt klarer å være objektiv i UB saken, men legger for mye synsing og følelser i det 🤔 Skrev diskriminering i hermetegn ja. Jeg forstår (nå i ettertid) hvorfor det ble gjort som det ble gjort.
Ninaen Skrevet lørdag kl. 17:04 #2246 Skrevet lørdag kl. 17:04 Ang mammapollti: Det er mammapoliti å kritisere dem som velger å ikke amme (av ulike årsaker). Å kritisere en mor som lar baby være alene med far et par døgn for å være sosial. Å kritisere mødre som lar far ta hele fellesperioden av permisjonen. Alle valg i disse kategoriene er mammapoliti. Å kritisere/påpeke at en nyfødt prematur unge trenger mammaen sin de første dagene og ukene av livet sitt er da for h…ikke mammapoliti. Det er kunnskap om grunnleggende tilknytning og basalbehov hos spedbarn. At det kan gå bra med spedbarn der far må ta over alt pga dødsfall eller alvorlig sykdom i barselperioden betyr jo for h… ikke at vi skal gå bort fra det allmenngyldige som normal! Jeg blir sjokka over folk. Hadde det vært snakk om å være programleder når ungen var blitt 2-3 mnd, og far hadde ham og var på sett for amming osv osv tror jeg de fleste av oss ikke hadde reagert, og hadde noen da kommer med den moralske pekefingeren kan jeg være enig om at vi kan snakke om mammapoliti. Men i barselfasen?! Ikke f… 19 1 13
Avispapir Skrevet lørdag kl. 17:05 #2247 Skrevet lørdag kl. 17:05 (endret) pøbelsara skrev (21 minutter siden): Når man leser dagbladet så står det altså at de (U og moren) gikk mage runder på om de skullepublisere hulke-videoen. det er jo helt sykt at hun ikke bare la ut den videoen, men at det var planlagt og regissert også. Jeg tenker at man ikke kan vurderes som seriøs samarbeidspartner når man bevisst kynisk og planmessig legger ut en slik video - hun burde tatt dette mer NRK på en profesjonell måte. At hulking og bevisst manipulasjon av følgere, liksom skal være en OK måte være en profesjonell part i en seriøs bransje på, er bare helt hinsides. Og dessuten er det faktisk slik at alle som fulgte henne på Snap da hun fødte, ser at det tegnes et HELT annet bilde av saken nå enn den gangen. Så noen av oss kaller det løgn. Jeg blir skikkelig provosert når hun gjentar gang på gang at det hun ville, var å jobbe. Og tilslutt: At nyfødte trenger tilknytning og at mor og barn trenger tid sammen etter fødsel, er ikke mammapolitivirksomhet. Det burde være allmennkunnskap. For tidlig fødte barn er ekstremt sårbare, og trenger dette i aller høyeste grad. Ulrikke fikk den tiden med sin nyfødte, og det er helt merkelig at hun hevder at hun kunne jobbet i den perioden. Hun gjorde ikke det og hun måtte ikke det - hun fikk tid med babyen og de la hun ut svært lange og detaljerte snapper om gjennom hele perioden hun var på sykehuset. Jeg trodde den var lagt ut der og da, altså filmet og sekunder letterpå lagt ut. I affekt, siden hun var så emosjonell. Hun kunne heller lagt ut en rolig og saklig greie uten alt dramaet. Jeg lurer på hvordan kontrakten for Mødre passer med kontrakten for BM. Om hun hadde lov til å "jobbe" for begge samtidig (få lønn). Eller om dealen var at hun skulle filme BM, føde og så ha med crew fra Mødre? Dersom hun tar rettslige skritt antar jeg at de blir nødt til å fremlegge bevis i stor skala og da kommer nok snappen hennes til å bli lagt frem som bevis også. Får man tro. Endret lørdag kl. 17:15 av Avispapir Oppsiktsvekkende mange skrivefeil 19 2
Glufseguri Skrevet lørdag kl. 17:05 #2248 Skrevet lørdag kl. 17:05 Avispapir skrev (6 minutter siden): Er det sant? Virkelig? Blir jo veldig useriøst. Mulig hun ikke hadde spist da intervjuet ble gjort da😂😂😂 2
Sofie Maria Skrevet lørdag kl. 17:07 #2249 Skrevet lørdag kl. 17:07 Avispapir skrev (Akkurat nå): Norge er stappfull av gode programledere. Virkelig. Vi har veldig mange norske tv program med programledere. De ville ha noen andre. Ja og som jeg jar skrevet x antall ganger det er dem i sin rett til, men de kan ikke få sin kake og spise den. De har tatt sitt valg, men må også forvente reaksjoner. Det er mange klager innmeldt til kringskastingsrådet så det er ikke sånn at jeg er eneste person som stusser. De kan ikke kaste en nybakt mor i søpla pga «programfornyelse» eller andre bullshit PR ord og samtidig forvente at hele Norge skal være okai eller støtte beslutningen. Funker ikke sånn.
Stargaze Skrevet lørdag kl. 17:10 #2250 Skrevet lørdag kl. 17:10 Glufseguri skrev (35 minutter siden): UB til Dagbladet: «Ikke spist på en uke» UB på Snapchat: *spiser Grandis denne uka* Influencerlivet..utfordringen med å huske hva de har sagt hvor 23 4
Sofie Maria Skrevet lørdag kl. 17:11 #2251 Skrevet lørdag kl. 17:11 Era Vulgaris skrev (1 time siden): Ingen saklige argumenter, altså. Har skrevet sååå mye og x antall argumenter i tråden her. Kan ikke gjengi alt, du får heller bla litt bakover i tråden 🙂
pøbelsara Skrevet lørdag kl. 17:12 #2252 Skrevet lørdag kl. 17:12 Sofie Maria skrev (1 minutt siden): Ja og som jeg jar skrevet x antall ganger det er dem i sin rett til, men de kan ikke få sin kake og spise den. De har tatt sitt valg, men må også forvente reaksjoner. Det er mange klager innmeldt til kringskastingsrådet så det er ikke sånn at jeg er eneste person som stusser. De kan ikke kaste en nybakt mor i søpla pga «programfornyelse» eller andre bullshit PR ord og samtidig forvente at hele Norge skal være okai eller støtte beslutningen. Funker ikke sånn. Det er 100 mennesker som har klaget til NRK. Det bor litt fler enn det her i landet. Jeg reagerer på at du og flere andre svelger forklaringen til U på tross av at den endrer seg underveis. Jeg synes NRK har vært proffe i dette. Det har virkelig ikke Ulrikke Brandstorp vært. Planlagt og regissert hulkegråt hører virkelig ikke hjemme i et voksent, profesjonelt liv. 19 10
Stargaze Skrevet lørdag kl. 17:13 #2253 Skrevet lørdag kl. 17:13 (endret) Sofie Maria skrev (6 minutter siden): De har tatt sitt valg, men må også forvente reaksjoner. Det er mange klager innmeldt til kringskastingsrådet så det er ikke sånn at jeg er eneste person som stusser. Det bor 5.5 mil mennesker i Norge. 107 har klaget. Endret lørdag kl. 17:13 av Stargaze 9 6
Tigerfrue Skrevet lørdag kl. 17:14 #2254 Skrevet lørdag kl. 17:14 Sofie Maria skrev (25 minutter siden): Har ingen barn. Har vært i arbeidslivet. Har opplevd å bli «diskriminert» til fordel for en mann i en jobb i barnehage. Sårt og vondt der å da, men nå som jeg er litt eldre forstår jeg bedre. Det ble heldigvis ikke pakket inn som at det var «mitt beste» å ikke få den jobben, da hadde jeg nok klikka litt. Bestandig trist å føle man blir forbigått/ diskriminert. Heldigvis har vi ett ganske sterkt regelverk i Norge. Men det er utrolig masse regler, utifra om du er fast ansatt, på vikariat, kontrakter, frilanser osv, så derfor er det viktig å sette seg inn i de reglene som gjelder for den jobben du har... Selv har jeg bare vært fast ansatt gjennom livet, (fått barn ) og er medlem i en fagforening....anbefaler dette, om barn er en tanke i fremtiden.😊 1 6
Era Vulgaris Skrevet lørdag kl. 17:15 #2255 Skrevet lørdag kl. 17:15 Sofie Maria skrev (1 minutt siden): Har skrevet sååå mye og x antall argumenter i tråden her. Kan ikke gjengi alt, du får heller bla litt bakover i tråden 🙂 Nei, når du kommer med en påstand er det ditt ansvar å begrunne den. Det er ikke min jobb å lete fram tidligere innlegg fra deg. Men jeg er i grunnen ferdig med denne sirkelargumentasjonen, det fører ingen vei. 15 6
Minthia Skrevet lørdag kl. 17:25 #2256 Skrevet lørdag kl. 17:25 Sofie Maria skrev (24 minutter siden): Hva var spørsmålet igjen? Er så mange som skriver her inne til meg at jeg går litt i surr. Hva slags risiko ville Nrk tatt og hvem sine behov hadde gått føyken hvis Ulrikke fikk en ny sesong? 🤔 Av alle de 100 (😂) sidene i tråden her har jeg fortsatt ikke skjønt svaret på dette.. De hevder jo i intervjuer at hun har vært en god programleder? Nå switcher du argumenter fra kommentar til kommentar. Du kan ikke bruke argumentene for hvorfor Ulrikke ikke fikk komme tilbake til settet dagen etter fødsel til at hun skulle få en ny sesong. Det er to forskjellige situasjoner. Så ser det også ut som du får et rush av å hoppe fra kommentar til kommentar istedet for å lese argumentene eller spørsmålene og svare på dem. Er dette først og fremst et adrenalin-kick for deg? 12 7
Lyslys Skrevet lørdag kl. 17:27 #2257 Skrevet lørdag kl. 17:27 Pippi Lotta skrev (52 minutter siden): Du linket til et utsagn om samtale med sykepleiere, mem du forklarte ikke hvordan det skal bevise hva legen har sakt til henne. Jeg tror ikke du opriktig tror at sykepleiere skriver LEGEAatester.... Alvorlig talt.. Hun har ikke fått noe legeattest. Har du lest artikkelen? Der hun sa i sommer er noe annet enn det hun sier nå. Er der noen som synser og hevder, er det du. 10 2
Jobbermedbarn Skrevet lørdag kl. 17:34 #2258 Skrevet lørdag kl. 17:34 (endret) Det er helt klart mammapoliti i samfunnet vårt, men i denne saken blir det en ren hersketeknikk, dette har ikke noe med mamma politi og gjøre. Et nyfødt prematurt barn har det best med mammaen sin og trenger mammaen sin. Det er ingen helsepersonell på nyfødt intensiv som ville sagt noe annet. Og som andre skriver, kritikk er ikke hat. Jeg har virkelig aldri hatet noen i hele mitt liv. For meg er hat en veldig sterk følelse. Jeg kommer ikke over at hun virkelig fortsetter dette, og med en nybakt bestemor som støtte samtidig som de utleverer et barn og bruker det i saken. Ingen respekt igjen, men det har ingenting med hat å gjøre. Endret lørdag kl. 17:36 av Jobbermedbarn 15 6
Sofie Maria Skrevet lørdag kl. 17:38 #2259 Skrevet lørdag kl. 17:38 (endret) Minthia skrev (13 minutter siden): Nå switcher du argumenter fra kommentar til kommentar. Du kan ikke bruke argumentene for hvorfor Ulrikke ikke fikk komme tilbake til settet dagen etter fødsel til at hun skulle få en ny sesong. Det er to forskjellige situasjoner. Så ser det også ut som du får et rush av å hoppe fra kommentar til kommentar istedet for å lese argumentene eller spørsmålene og svare på dem. Er dette først og fremst et adrenalin-kick for deg? Jeg har adhd så ting blir litt uorganisert i tankene mine/hodet mitt når mange skriver til meg, beklager det ! Men for å svare på spørsmålet ditt (har forsåvidt svart på det tidligere i tråden, men samme det 🙂) : jeg tenker samme som Ulrikke at sesong tre og fire henger sammen på et vis. Da hun ble nektet av Nrk å komme på jobb/gjennomføre BM (vi kan være enig eller uenig den beslutningen, men det er hva som faktisk skjedde håper jg vi kan være enig om) så føler jeg Nrk har et slags ansvar. Ja det er riktig at hun hadde ingen kontrakt for sesong fire og nei Nrk «må» ingenting, men la oss kalle det et etisk og moralsk slags ansvar ovenfor Ulrikke når ting gikk så rett vest som det gjorde i sesong tre med falske sms-er, dårlig kommunikasjon (Nrk har innrømmet selv at de skulle vært mer tydelig med Ulrikke) ++ . Endret lørdag kl. 17:38 av Sofie Maria
Sofie Maria Skrevet lørdag kl. 17:47 #2260 Skrevet lørdag kl. 17:47 Era Vulgaris skrev (24 minutter siden): Nei, når du kommer med en påstand er det ditt ansvar å begrunne den. Det er ikke min jobb å lete fram tidligere innlegg fra deg. Men jeg er i grunnen ferdig med denne sirkelargumentasjonen, det fører ingen vei. Enig at ting går veldig i sirkel her inne siden nesten alle er imot Ulrikke og tydeligvis nekter å ta imot noen argumenter for at hun kanskje har en sak, men her kommer en kort oppsummering av mine argumenter siden du etterlyste det: - «falsk» sms fra et menneske (eller fler?) uten myndighet er ikke innafor på noen måte 😒. Nrk burde passet på at sånt ikke skjer. - nrk burde håndtert denne saken på en mye bedre måte :både ovenfor Ulrikke selv, men også ut i media - Nrk viser arroganse og en ovenfra og ned holding ved å bestemme hva som er best for Ulrikke. En belærende holdning på dagsnytt 18. - Mamma politiet freser, men baby hadde kyndig legehjelp, far og bestemor på plass. - nrk skifter argumenter ifra Ulrikke sitt beste til produksjonen sitt beste som om det var en tennis kamp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå