Ninaen Skrevet lørdag kl. 15:56 #2221 Skrevet lørdag kl. 15:56 Janey79 skrev (6 minutter siden): Dette er jo bare helt ulogisk. Hvor mange tilbud forventer hun å få på 1,5 uke? Det er jo ikke lenger enn det denne saken har pågått. Og det er som om hun tror hun har rett på oppdrag. Altså ærlig talt, så forbaska unik er hun ikke. Jada, hun kan synge. Men jeg personlig har aldri skjønt hypen. Hun har ikke en spesielt spesiell stemme. Hun har ikke noen særegen egenart. Hun er en dyktig sanger, som det går 13 på dusinet av. Men hun er ikke et multitalent som kan forvente å velge og vrake i tilbud om programlederjobber og roller som liksom skal komme rekende på en fjøl. Jeg gjør meg jo noen tanker rundt moren sin rolle her, og lurer oppriktig på hva slags motstand UB har møtt i livet. At hun er oppdratt med våkentid er arbeidstid og høy arbeidsmoral i familien er en ting, men hvis du samtidig bare er omgitt av ja-mennesker som uansett mener du er unik og spesielt og flinkest av alle uansett (og uavhengig av det objektive) så gjør det noe med perspektivene dine, og kan føre til at du føler deg berettiget uten at du egentlig har en reell forståelse av din «verdi» og posisjon. Og hvordan ble dama egentlig kjent? Jeg husker MGP i 2020, men det er jo like mye pga stemmekaoset og så korona. Så var det Maskorama, hvor Marion Ravn var helt over seg (og husker jeg stussa litt). Og Skal vi danse. Men dette er jo program man er med i fordi man er (litt) kjent fra før. Jeg lurer oppriktig. 20 10
Minthia Skrevet lørdag kl. 16:01 #2222 Skrevet lørdag kl. 16:01 Sofie Maria skrev (28 minutter siden): Ja, det er dems rett å gjøre, men det fremstår uansett ikke bra. Den dobbeltrollen dems med å innta først Ulrikke sitt beste stien for deretter å hoppe over til «nei vi har 50 andre å tenke på « toget fremstår også bare uryddig i mine øyne. Pick one lane and stick with it! Som jg har skrevet før jeg hadde hatt mye mer godvilje imot Nrk hvis de sa at Ulrikke sine behov ikke kunne ofres noen tanker pga de hadde en produksjon å tenke på. Lynvingen om at hun har vært en god programleder and what not er heller ikke innafor all den tid de valgte Julie. 😜 1) Det er ikke en dobbeltrolle. NRK har ansvaret for alle 51 med Ulrikke på lik linje. Mens Ulrikke bare har ansvar for seg selv har NRK også den juridiske og økonomiske ansvaret for hele produksjonen og at den går som den skal, uten å få erstatningskrav fra innleide pga forsinkelser, eller selv bli sparket om økonomien i prosjektet havarerte fordi de tok inn en programleder som nettopp hadde gjennomgått en styrtfødsel og fått et prematurt barn med den risikoen det medfører. Ikke minst med tanke på den nybakte moren, risikoen for søksmål fra henne om noe hadde gått galt ser vi jo er skyhøy her. Og om den saken hadde havnet i retten hadde NRK stått langt svakere enn i den de står i nå 2) Jeg tenker HR-avdelinga til NRK tenkte på Ulrikke sine behov for å være med sin nyfødte prematur-baby, og at produksjonen klarer seg fint - de har jo vikar. Hvem skulle gjette at Ulrikke sine behov var å ikke være med sin nyfødte? Det er ikke akkurat sedvane for å si det sånn. Vet ikke om det fins noen stillingsinstruks som sier at eller hvordan de skal hjelpe nyfødte mødre med prematurbarn tilbake på produksjonssettet dagen etter fødsel? 7 22
Era Vulgaris Skrevet lørdag kl. 16:09 #2223 Skrevet lørdag kl. 16:09 Sofie Maria skrev (43 minutter siden): Jeg har lest alle argumenter til nrk og hørt dem sin versjon på dagsnytt 18 🙂. I motsetning til flere her inne som har hatt et godt øye til Ulrikke før denne saken blåste opp, men som nå er anti Ulrikke har jeg gått motsett vei. Jeg har vært ganske nøytral til hele henne, aldri vært innom instagram-en hennes før denne saken blåste opp, men nå følger jeg henne på insta og blitt en fan fordi hun tør å stå opp for seg selv og imot en så stor aktør som det nrk er, mange hadde ikke turt. Ingen saklige argumenter, altså. 14 13
Tigerfrue Skrevet lørdag kl. 16:09 #2224 Skrevet lørdag kl. 16:09 Sofie Maria skrev (55 minutter siden): Men.. Er jo nøyaktig det som har skjedd bortsett fra istedenfor permisjon så var det uventet fødsel 🫄 Nei, men nå må jo du gi deg..... har du aldri vært i arbeidslivet, fått eventuelt barn, eller satt deg inn i reglene rundt arbeidsliv og permisjon....... mente en ny sesong, som i sesong 4, etter 8 md- 1 års permisjon med barnet sitt. 18 5
Minthia Skrevet lørdag kl. 16:11 #2225 Skrevet lørdag kl. 16:11 Sofie Maria skrev (50 minutter siden): Samme for meg hvem team folk velger, jeg syns uansett det er topp at sånne saker som dette kommer opp i lyset sånn at vi dødelige får vite om ting …kjendiser er ikke dødelige?? 12
Sofie Maria Skrevet lørdag kl. 16:12 #2226 Skrevet lørdag kl. 16:12 Minthia skrev (Akkurat nå): …kjendiser er ikke dødelige?? Du skjønte hva jeg mente da.. Vi som ikke er kjendiser, happy nå?
Kjempeliten Skrevet lørdag kl. 16:12 #2227 Skrevet lørdag kl. 16:12 Sofie Maria skrev (1 time siden): Med den logikken så kan ingen kjendiser eller høyt profilerte personer si imot hva de oppfatter som urett i frykt for å miste jobber eller bli permanent kansellert ? Jeg syns det er flott at sånne saker som dette kommer frem i lyset og ikke blir håndtert på bakrommet. Problemet er at hun ikke akkurat oppfører seg saklig og profesjonell. Da hadde hun blitt tatt mer seriøst. Kjendiser har det ikke dårlig. Det finnes mange som har det verre og de får ikke like mye oppmerksomhet. Minner meg om hu der influensern jeg ikke husker hva heter i farta... Men som skulle vise følgerne sine at de også hadde det kjipt på ferie, med rotete yacht og funkishus-byggeplass i spania. Folk reagerte jo så klart på dette. Hun fyrte seg også opp tilbake. Skjønner jo at kjendiser og rike folk har det kjipt iblant også. Men det ligger noe egoistisk og usmakelig over det all den tid ingen andre holder på sånn. Mange, mange har satt samfunnsproblemer på agendaen uten å oppføre seg som disse influenserne gjør. Det kan godt hende hun virkelig har noe uoppgjort med nrk. Men sålenge hun bare sitter og klager og ikke gidder å kontakte dem og be om et ordentlig møte, så tror jeg ikke på det hun mener om at nrk har brutt loven. Jeg jobber mye med konfliktløsing i min jobb, og om vi hadde lært folk å holde på sånn som disse influenserne så hadde det blitt helt krise. De som setter seg på bakbeina og nekter å bidra til konfliktløsing må klare seg selv, også får man bare være enige om å være uenige og la hverandre være. Det er alltid to sider av en sak. Jeg skjønner at U er lei seg, men det virker som om hun nekter å se den andre siden i det hele tatt. Hun kan som sagt ta en prat med nrk. I hvilken som helst andre konflikter (hvertfall blant voksne folk) prøver man ikke å ordne opp på en saklig måte? Om man ikke gjør det, går det jo til helvete. Nrk ligger veldig lavt i denne saken, og det er lurt. Det er U som styrer skuta nå, og bestemmer hvor veien går videre. Hun kan ta et godt valg.... 15 10
Minthia Skrevet lørdag kl. 16:15 #2228 Skrevet lørdag kl. 16:15 Sofie Maria skrev (1 minutt siden): Du skjønte hva jeg mente da.. Vi som ikke er kjendiser, happy nå? Det faller jo sammen med den idoliseringen av Ulrikke som ligger i innleggene dine. Mitt spørsmål til deg: Hva med hensynet til deltakerne? Hva med resten av produksjonen? Har ikke NRK like mye ansvar for dem? Eller er Ulrikke i en særstilling og skal tas spesielt hensyn til? 21 8
DesmondMiles Skrevet lørdag kl. 16:28 #2229 Skrevet lørdag kl. 16:28 Sofie Maria skrev (3 timer siden): Nei selvfølgelig ikke, men hun mistet jobben som følge av morskap. Jeg syns det siste intervjuet i dagbladet oppsummerte saken helt fint. Ganske snodig at Nrk ikke har rukket ut en hånd til Ulrikke og prøvd å løse dette, de kunne gitt henne sesong 5 kanskje? 🤔 Eller et annet program å få ansvar for ❤️. Når det gjelder pengeargumentet « Det er så utrolig kjipt at de som hater meg sier «hold kjeft, du fikk betalt». Da har du ikke forstått. Det handler ikke om penger. « Ferdig snakka. Ærlig talt, hvor mange ganger skal du gjenta dette opplegget med at UB kunne fått en ekstra sesong som plaster på såret? 22 4
Pippi Lotta Skrevet lørdag kl. 16:29 #2230 Skrevet lørdag kl. 16:29 Lyslys skrev (22 minutter siden): Jeg hevdet ikke at hun hadde forandret forklaring. Jeg siterte ordrett det hun har sagt. Og i tillegg la ved linken til artikkelen der hun uttalte seg. Du linket til et utsagn om samtale med sykepleiere, mem du forklarte ikke hvordan det skal bevise hva legen har sakt til henne. Jeg tror ikke du opriktig tror at sykepleiere skriver LEGEAatester....
Sofie Maria Skrevet lørdag kl. 16:33 #2231 Skrevet lørdag kl. 16:33 Minthia skrev (11 minutter siden): Det faller jo sammen med den idoliseringen av Ulrikke som ligger i innleggene dine. Mitt spørsmål til deg: Hva med hensynet til deltakerne? Hva med resten av produksjonen? Har ikke NRK like mye ansvar for dem? Eller er Ulrikke i en særstilling og skal tas spesielt hensyn til? Ideolisering fordi jeg mener hun har rett og Nrk tar feil? 🤔 Jaja.. Når det gjelder dette med produksjon and what not forstår jeg selvsagt Nrk sitt dilemma, problemet her er bare at de umyndiggjorde Ulrikke. Mye mamma politi/en arrogant attitude fra Nrk som jeg ikke er komfy med. Jeg er også helt enig med personen som skrev at det var helt sikkert totalt utenkelig for Nrk at Ulrikke skulle ha et SÅ stor behov for å komme tilbake så fort, men da setter man seg ned, finner en løsning sammen og møtes på midten. En «møtes på midten» i denne sammenheng ville vært at hun fikk sesong fire eller et annet morsomt oppdrag i Nrk ❤️. Ikke kaste henne i søpla.
Glufseguri Skrevet lørdag kl. 16:33 #2232 Skrevet lørdag kl. 16:33 UB til Dagbladet: «Ikke spist på en uke» UB på Snapchat: *spiser Grandis denne uka* 25 11
Sofie Maria Skrevet lørdag kl. 16:34 #2233 Skrevet lørdag kl. 16:34 DesmondMiles skrev (5 minutter siden): Ærlig talt, hvor mange ganger skal du gjenta dette opplegget med at UB kunne fått en ekstra sesong som plaster på såret? Fordi dere maser om at det var fysisk umulig for henne med sesong tre. Derfor en ny sesong
Sofie Maria Skrevet lørdag kl. 16:34 #2234 Skrevet lørdag kl. 16:34 Glufseguri skrev (Akkurat nå): UB til Dagbladet: «Ikke spist på en uke» UB på Snapchat: *spiser Grandis denne uka* 😂 Den var litt morsom 5
Sofie Maria Skrevet lørdag kl. 16:38 #2235 Skrevet lørdag kl. 16:38 Tigerfrue skrev (25 minutter siden): Nei, men nå må jo du gi deg..... har du aldri vært i arbeidslivet, fått eventuelt barn, eller satt deg inn i reglene rundt arbeidsliv og permisjon....... mente en ny sesong, som i sesong 4, etter 8 md- 1 års permisjon med barnet sitt. Har ingen barn. Har vært i arbeidslivet. Har opplevd å bli «diskriminert» til fordel for en mann i en jobb i barnehage. Sårt og vondt der å da, men nå som jeg er litt eldre forstår jeg bedre. Det ble heldigvis ikke pakket inn som at det var «mitt beste» å ikke få den jobben, da hadde jeg nok klikka litt.
Sh999 Skrevet lørdag kl. 16:40 #2236 Skrevet lørdag kl. 16:40 Sofie Maria skrev (3 minutter siden): Ideolisering fordi jeg mener hun har rett og Nrk tar feil? 🤔 Jaja.. Når det gjelder dette med produksjon and what not forstår jeg selvsagt Nrk sitt dilemma, problemet her er bare at de umyndiggjorde Ulrikke. Mye mamma politi/en arrogant attitude fra Nrk som jeg ikke er komfy med. Jeg er også helt enig med personen som skrev at det var helt sikkert totalt utenkelig for Nrk at Ulrikke skulle ha et SÅ stor behov for å komme tilbake så fort, men da setter man seg ned, finner en løsning sammen og møtes på midten. En «møtes på midten» i denne sammenheng ville vært at hun fikk sesong fire eller et annet morsomt oppdrag i Nrk ❤️. Ikke kaste henne i søpla. De har da ikke «kastet henne i søpla «. Kjære vene.. UB kunne nok helt sikkert fått en ny mulighet ved en senere anledning, men dette har hun nok ødelagt for seg selv nå. Det er noe fryktelig irriterende med folk som roper «SE MEG SE MEG hele tiden. Man mister integritet og profesjonalitet. Dette kunne UB fint tatt på «kammerset» med NRK, uten å smøre det utover hele Norge. 15 5
CeXNS Skrevet lørdag kl. 16:42 #2237 Skrevet lørdag kl. 16:42 Janey79 skrev (53 minutter siden): Dette er jo bare helt ulogisk. Hvor mange tilbud forventer hun å få på 1,5 uke? Det er jo ikke lenger enn det denne saken har pågått. Det er et veldig godt poeng, hun er i ferd med å iscenesette seg selv som offer igjen. Men kanskje hun faktisk trodde at dette skulle bli konsekvensen? At all denne viraken skulle manifestere seg i jobb enten i NRK eller hos andre. Men da burde hun ta seg en runde og sjekke hvem som støtter og heier på henne; det er naturligvis ikke folk som sitter med arbeidsgiver ansvar. Et problem er jo at kjendiser som profileres mye ofte brukes opp. Og som kommentarfeltene etterhvert viser så er folk lei av henne. 15 4
Era Vulgaris Skrevet lørdag kl. 16:44 #2238 Skrevet lørdag kl. 16:44 Sofie Maria skrev (3 minutter siden): Har ingen barn. Har vært i arbeidslivet. Har opplevd å bli «diskriminert» til fordel for en mann i en jobb i barnehage. Sårt og vondt der å da, men nå som jeg er litt eldre forstår jeg bedre. Det ble heldigvis ikke pakket inn som at det var «mitt beste» å ikke få den jobben, da hadde jeg nok klikka litt. Det du hevder er diskriminering er muligens bare din oppfatning av saken. Hvis ikke, hadde du kunnet få jobben ved å tatt saken din videre. Kan det hende at du ikke helt klarer å være objektiv i UB saken, men legger for mye synsing og følelser i det 🤔 13 5
Minthia Skrevet lørdag kl. 16:46 #2239 Skrevet lørdag kl. 16:46 Sofie Maria skrev (10 minutter siden): Ideolisering fordi jeg mener hun har rett og Nrk tar feil? 🤔 Jaja.. Når det gjelder dette med produksjon and what not forstår jeg selvsagt Nrk sitt dilemma, problemet her er bare at de umyndiggjorde Ulrikke. Mye mamma politi/en arrogant attitude fra Nrk som jeg ikke er komfy med. Jeg er også helt enig med personen som skrev at det var helt sikkert totalt utenkelig for Nrk at Ulrikke skulle ha et SÅ stor behov for å komme tilbake så fort, men da setter man seg ned, finner en løsning sammen og møtes på midten. En «møtes på midten» i denne sammenheng ville vært at hun fikk sesong fire eller et annet morsomt oppdrag i Nrk ❤️. Ikke kaste henne i søpla. Idolisering fordi det ser ut som du mener at Ulrikke skal få spesialbehandling selv om det går ut over andre, og at andres behov og risiko ikke er like viktig selv om den har langt større konsekvenser for andre enn for Ulrikke. Du svarte ikke på spørsmålet mitt? 15 4
BobbySocks Skrevet lørdag kl. 16:48 #2240 Skrevet lørdag kl. 16:48 Sofie Maria skrev (4 timer siden): Nei selvfølgelig ikke, men hun mistet jobben som følge av morskap. Jeg syns det siste intervjuet i dagbladet oppsummerte saken helt fint. Ganske snodig at Nrk ikke har rukket ut en hånd til Ulrikke og prøvd å løse dette, de kunne gitt henne sesong 5 kanskje? 🤔 Eller et annet program å få ansvar for ❤️. Når det gjelder pengeargumentet « Det er så utrolig kjipt at de som hater meg sier «hold kjeft, du fikk betalt». Da har du ikke forstått. Det handler ikke om penger. « Ferdig snakka. Nei, hun mistet ikke jobben på grunn av morskap, hun tok «permisjon» med lønn grunnet prematur fødsel. Permisjon i hermetegn da hun ikke er fast ansatt. Sesong 4 mistet hun aldri, da hun aldri hadde fått den. 19 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå