Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
CeXNS skrev (4 minutter siden):

Hun serverer enda en vill påstand i bildeteksten i artikkelen: 

BRÅKMAKER»: Hun har ikke blitt kontaktet for andre roller eller jobber på TV, forteller hun. - Det er konsekvensen av å si noe høyt. Jeg blir plutselig sett på som en bråkmaker. Det er derfor dette er et samfunnsproblem, sier Ulrikke, som fødte Timotheus i mai. Foto: John Terje Pedersen / Dagbladet

Ja, dette er en konsekvens av at du håndterer en arbeidskonflikt på denne måten ved å urimelig kritisere dem offentlig i alle kanaler. Ingen har lyst til å gi deg oppdrag når man risikerer er slikt etterspill. Det er også hennes ansvar. Det er ikke noe samfunnsproblem at folk som klikker i full offentlighet ikke ønskes til nye jobber. Igjen så fremstiller hun det totalt blottet for selvinnsikt og forståelse av profesjonalitet. 

Det høres ut som om hun mener at nrk eller andre SKAL gi henne oppdrag. Som om hun har førsterett. Skjønner jo at arbeidsgivere ikke tør nå som det stormer rundt henne i media. Kanskje det var derfor Viaplay utsatte den Mødre-serien. De hadde garantert blitt kontaktet om en uttalelse om saken fordi folk hadde brukt det de så i serien for å understreke påstander i debatten. 

Det er da ikke et samfunnsproblem at hun ikke får flere oppdrag når hun holder på sånn. Det er da flere yrker i landet det er tøft å jobbe i. Og folk har det verre enn henne uten å klage. Hun kan heller stå opp for folk som faktisk har det ille i arbeidslivet. Frem til da fremstår hun bare barnslig. Det er litt sånn 5.klassedrama. 

• Liker 20
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
CeXNS skrev (8 minutter siden):

BRÅKMAKER»: Hun har ikke blitt kontaktet for andre roller eller jobber på TV, forteller hun. - Det er konsekvensen av å si noe høyt. Jeg blir plutselig sett på som en bråkmaker. Det er derfor dette er et samfunnsproblem, sier Ulrikke, som fødte Timotheus i mai. Foto: John Terje Pedersen / Dagbladet

Ja, dette er en konsekvens av at du håndterer en arbeidskonflikt på denne måten ved å urimelig kritisere dem offentlig i alle kanaler. Ingen har lyst til å gi deg oppdrag når man risikerer er slikt etterspill. Det er også hennes ansvar. Det er ikke noe samfunnsproblem at folk som klikker i full offentlighet ikke ønskes til nye jobber. Igjen så fremstiller hun det totalt blottet for selvinnsikt og forståelse av profesjonalitet. 

Med den logikken så kan ingen kjendiser eller høyt profilerte personer si imot hva de oppfatter som urett i frykt for å miste jobber eller bli permanent kansellert ?

Jeg syns det er flott at sånne saker som dette kommer frem i lyset og ikke blir håndtert på bakrommet. 

Skrevet
Sofie Maria skrev (1 minutt siden):

jo, definitivt mye mamma politi i tråden her. 

Nei. Mange fornuftige stemmer, er det dog. Hvis man legger vekk føleriet så er det kanskje mulig å diskutere sak og ikke person her. 

At noen taler en nyfødt, prematur babys sak er ikke å være mammapoliti. Slutt med karakteristikker og kom med noen mer fornuftige motargumenter. 

• Liker 22
  • Nyttig 5
Skrevet

Med den logikken så kan ingen kjendiser eller høyt profilerte personer si imot hva de oppfatter som urett i frykt for å miste jobber eller bli permanent kansellert ?

Jeg syns det er flott at sånne saker som dette kommer frem i lyset og ikke blir håndtert på bakrommet. 

Nøyaktig hva er flott med offentlig skittentøyvask? Hun fremstår som sutrete, bortskjemt og kravstor. Har du erfaring fra arbeidslivet? 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Sofie Maria skrev (7 minutter siden):

Altså, hadde Ulrikke skrevet under på en ny kontrakt/sesong, vært i permisjon, og idet hun kommer tilbake, blir fortalt at "vi har ikke brukt for deg" ( noe i den duren), og blitt skjøvet ut, så hadde jeg forstått.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
Sofie Maria skrev (12 minutter siden):

Det mest profesjonelle hadde vært å ta dette med NRK. 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet
CeXNS skrev (2 minutter siden):

Det mest profesjonelle hadde vært å ta dette med NRK. 

Det hadde hun nok gjort også hvis hun faktisk hadde en sak.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Kommentarfeltet på facebooksiden til Dagbladet i denne saken er tydelig, hun bør gi seg nå. Godt å se at folk flest har fornuften i behold.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Era Vulgaris skrev (20 minutter siden):

Nøyaktig hva er flott med offentlig skittentøyvask? Hun fremstår som sutrete, bortskjemt og kravstor. Har du erfaring fra arbeidslivet? 

At vi dødelige får kjennskap til sånne prosesser hvor en part (i dette tilfelle en ganske stor part vil jeg påstå å mene 🙈) fremstår uryddig og uærlig. 

Har nevnt dette før, men om Julie plutselig hoppet inn uten at Ulrikke sa noe om hele bakteppe så ville ikke jeg tenkt noe over det. Nå kan jeg (og resten av befolkningen) gjøre opp sin egen mening/velge team Ulrikke eller Team nrk 🙂

• Nyttig 1
Skrevet
Tigerfrue skrev (12 minutter siden):

Altså, hadde Ulrikke skrevet under på en ny kontrakt/sesong, vært i permisjon, og idet hun kommer tilbake, blir fortalt at "vi har ikke brukt for deg" ( noe i den duren), og blitt skjøvet ut, så hadde jeg forstått.

Men.. Er jo nøyaktig det som har skjedd bortsett fra istedenfor permisjon så var det uventet fødsel 🫄 

Skrevet

At vi dødelige får kjennskap til sånne prosesser hvor en part (i dette tilfelle en ganske stor part vil jeg påstå å mene 🙈) fremstår uryddig og uærlig. 

Har nevnt dette før, men om Julie plutselig hoppet inn uten at Ulrikke sa noe om hele bakteppe så ville ikke jeg tenkt noe over det. Nå kan jeg (og resten av befolkningen) gjøre opp sin egen mening/velge team Ulrikke eller Team nrk 🙂

Det er bare å lese Dagbladets kommentarfelt så ser du hvem de holder med

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Stargaze skrev (40 minutter siden):

Du klarer ikke å forstå at de har en hel produksjon å ta hensyn til, med en haug med folk? Ikke bare en selvopptatt programleder.

Når det gjelder sesong 4 har de nok valgt den de synes er best egnet for den sesongen.

Ja, det er dems rett å gjøre, men det fremstår uansett ikke bra.

Den dobbeltrollen dems med å innta først Ulrikke sitt beste stien for deretter å hoppe over til «nei vi har 50 andre å tenke på « toget fremstår også bare uryddig i mine øyne. Pick one lane and stick with it! 

Som jg har skrevet før jeg hadde hatt mye mer godvilje imot Nrk hvis de sa at Ulrikke sine behov ikke kunne ofres noen tanker pga de hadde en produksjon å tenke på. Lynvingen om at hun har vært en god programleder and what not er heller ikke innafor all den tid de valgte Julie.

For mange løyner og usammenhenger sett med mine øyne. Kanskje hvis de hadde ansatt en viss rådgiver ifra helse nord til et par millioner så kunne dem klart å komme på en god og sammenheng fortelling.. (hehe neida just kidding 😜 ) 

Skrevet
Stargaze skrev (9 minutter siden):

Det er bare å lese Dagbladets kommentarfelt så ser du hvem de holder med

Samme for meg hvem team folk velger, jeg syns uansett det er topp at sånne saker som dette kommer opp i lyset sånn at vi dødelige får vite om ting ;) 

• Nyttig 1
Skrevet
Sofie Maria skrev (8 minutter siden):

Begrunn saklig hvor NRK fremstår uryddig og uærlig. Når du legger det fram som en sannhet, må du faktisk bakke det opp med fakta. 

Den eneste grunnen til at du reagerer er altså fordi Ulrikke skriker i media dag ut og dag inn. Dette team A mot team B blir litt for enkelt og umodent for min del. Når all fornuft og juss tilsier at NRK har sitt på det tørre, handler det mer om et ryddig arbeidsliv framfor å heie på noen.

• Liker 13
  • Nyttig 15
Skrevet
Era Vulgaris skrev (Akkurat nå):

Begrunn saklig hvor NRK fremstår uryddig og uærlig. Når du legger det fram som en sannhet, må du faktisk bakke det opp med fakta. 

Den eneste grunnen til at du reagerer er altså fordi Ulrikke skriker i media dag ut og dag inn. Dette team A mot team B blir litt for enkelt og umodent for min del. Når all fornuft og juss tilsier at NRK har sitt på det tørre, handler det mer om et ryddig arbeidsliv framfor å heie på noen.

Jeg har lest alle argumenter til nrk og hørt dem sin versjon på dagsnytt 18 🙂.

I motsetning til flere her inne som har hatt et godt øye til Ulrikke før denne saken blåste opp, men som nå er anti Ulrikke har jeg gått motsett vei. Jeg har vært ganske nøytral til hele henne, aldri vært innom instagram-en hennes før denne saken blåste opp, men nå følger jeg henne på insta og blitt en fan fordi hun tør å stå opp for seg selv og imot en så stor aktør som det nrk er, mange hadde ikke turt. 

• Nyttig 2
Skrevet
Era Vulgaris skrev (4 minutter siden):

Les det jg skrev til Stargaze 🙂

Skrevet
Kjempeliten skrev (1 time siden):

Ingen vet hva som er blitt skrevet eller sagt. Sålenge hun ikke går ut offentlig med akkurat hva som er blitt sagt og skrevet, så tolkes situasjonen slik som meg og andre gjør det. Hun kan være så uenig hun bare vil, men for å motbevise må hun komme med bevis. Det er hun som har startet hele dette sirkuset. Sier hun A må hun si B. 

Eller så kan hun ta et møte med nrk og ordne opp der.

Frem til hun gjør en av delene eller begge så vil ikke folk ta henne seriøst. 

Jeg er egentlig helt enig, hun burde få alle bevisene opp på bordet, men jeg kan forstå hvorfor hun kvier seg.

En sms/mail tråd kan bli veldig personlig og det er tross alt to parter der - ikke bare Ulrikke som har skrevet og det er ikke sikkert motparten er komfy med å få sine sms-er på forsiden av vg.

Skrevet
Pippi Lotta skrev (4 timer siden):

Hva er spekulasjon? Å tro at en fastlege vet om sykehuse kan utale seg om pasientens evne til jobb? Eller å påpeke at det er mulig å snake med både leger og sykepleiere på en avdeling? 

Jeg synes det å hevde at hun ikke kan ha snaket med en lege fordi hun hadde en annen samtale med sykepleiere er mer spekulativt! Jeg later ikke som jeg vet hva som har skjed, i motsetning til personen jeg svarte som hevdet Ulrike hade endret "forklaring"....

Jeg hevdet ikke at hun hadde forandret forklaring. 
Jeg siterte ordrett det hun har sagt. Og i tillegg la ved linken til artikkelen der hun uttalte seg. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Når debatten sklir over på «eg», karakteristikkar og whataboutism, treng du både tålmod og energi berre for å halde argumenta saklege.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet
CeXNS skrev (1 time siden):

Dette er jo bare helt ulogisk. Hvor mange tilbud forventer hun å få på 1,5 uke? Det er jo ikke lenger enn det denne saken har pågått. 

• Liker 16
  • Nyttig 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...