Tigerfrue Skrevet lørdag kl. 13:50 #2181 Skrevet lørdag kl. 13:50 Pippi Lotta skrev (15 minutter siden): Altså beskykdninger om at hun lyger, endrer historie, laterligjøring og kaller henne bortskjemt, men du ser ikke noe hat? Hvor sleme må utalelser være før det blir hat synes du? Hun gjør jo det..... hun har jo fremtilt seg SELV som en meget bortskjemt jentunge, ego og narrsi, som kun ser seg selv..... historien hennes har forandret seg, flere ganger....tipper på det kommer flere.....jeg hadde ett positivt syn på Ulrikke, ikke nå lenger.... 19 5
Zenhouse Skrevet lørdag kl. 13:51 #2182 Skrevet lørdag kl. 13:51 Sofie Maria skrev (48 minutter siden): Fordi de får veldig mye hat? 🤔 Er bare å se i tråden her det hvordan enkelte tillegger henne egenskaper de ikke kan vite noe om: utrygg og dårlig mor osv. Mamma politiet mener at babyen ikke kunne overlevd uten Ulrikke de ukene, men er tross alt 14 timer igjen av en dag hvis hun var på jobb 10 timer (som var estimert) I tilegg noen dager fri per uke. Hadde dette vært opptak som skulle vare i lengre tid (la oss si noen måneder) hadde jeg nok vært på team med mamma politiet og nrk i saken her Hvordan synes du at det å jobbe 10 timer+ reisevei samsvarer med det Ulrikke her sier hun har å gjøre etter fødsel? De 14 timene hun hadde hatt til overs så skulle hun helst hatt litt søvn også, i tillegg til alt hun nevner i innlegget her. Det er tydelig at det var stritt da, ( helt normalt altså) også når de var to stk tilstede hele tiden. 12 1 7
Stargaze Skrevet lørdag kl. 13:52 #2183 Skrevet lørdag kl. 13:52 Sofie Maria skrev (1 minutt siden): Greit nok det, men da må de takle motbør ifra Ulrikke og at mange støtter hennes standpunkt. They cant have their cake and eat it to.. Nå vet du ikke hva som var i kontrakten. Hun burde skjønne sitt eget beste og trekke seg tilbake nå. NRK hadde en hel produksjon å ta hensyn til og kunne ikke gamble på at det gikk bra med en kvinne som nettopp har gødt, med en baby på intensiven. Hvor vanskelig er det å forstå det? Mener hun at hun har en så sterk sak så får hun heller gå til sak mot dem da. Hun har jo en advokatmor, som tydeligvis heller ikke ser galskapen i denne kverningen de holder på med. Som mor så datter kanskje? 24
Pippi Lotta Skrevet lørdag kl. 13:56 #2184 Skrevet lørdag kl. 13:56 Tigerfrue skrev (5 minutter siden): Hun gjør jo det..... hun har jo fremtilt seg SELV som en meget bortskjemt jentunge, ego og narrsi, som kun ser seg selv..... historien hennes har forandret seg, flere ganger....tipper på det kommer flere.....jeg hadde ett positivt syn på Ulrikke, ikke nå lenger.... Hva definerer du som hat?
Sofie Maria Skrevet lørdag kl. 14:00 #2185 Skrevet lørdag kl. 14:00 Stargaze skrev (3 minutter siden): Nå vet du ikke hva som var i kontrakten. Hun burde skjønne sitt eget beste og trekke seg tilbake nå. NRK hadde en hel produksjon å ta hensyn til og kunne ikke gamble på at det gikk bra med en kvinne som nettopp har gødt, med en baby på intensiven. Hvor vanskelig er det å forstå det? Mener hun at hun har en så sterk sak så får hun heller gå til sak mot dem da. Hun har jo en advokatmor, som tydeligvis heller ikke ser galskapen i denne kverningen de holder på med. Som mor så datter kanskje? Vel.. Hvis jeg har lest rett så har hun ikke bestemt seg for hva som skal skje videre så kan godt skje at hun tar saken videre på et eller annet vis. Når det gjelder kverning er det jo media som kommer til Ulrikke å spør om uttalelser og intervjuer? Eneste Ulrikke har gjort selv er vel de to innleggene på insta.. Som for min del var informative innlegg, særlig det siste innlegget.
Anonym_2024 Skrevet lørdag kl. 14:04 #2186 Skrevet lørdag kl. 14:04 Stargaze skrev (4 minutter siden): Nå vet du ikke hva som var i kontrakten. Hun burde skjønne sitt eget beste og trekke seg tilbake nå. NRK hadde en hel produksjon å ta hensyn til og kunne ikke gamble på at det gikk bra med en kvinne som nettopp har gødt, med en baby på intensiven. Hvor vanskelig er det å forstå det? Mener hun at hun har en så sterk sak så får hun heller gå til sak mot dem da. Hun har jo en advokatmor, som tydeligvis heller ikke ser galskapen i denne kverningen de holder på med. Som mor så datter kanskje? Jeg kunne ikke vært mer enig. Det er nok nå! Enten så må de ta rettslige skritt, som uansett vil være på et meget tynt grunnlag, eller så må Ulrikke slutte å lyve om at hun ikke fortsetter dette shitshowet for å tjene penger. Hver eneste visning på snap gir cash is kassa. Og i hennes verden vil all PR være god PR, for å holde seg relevant. Selv om det hun driver med nå potensielt kan drepe karrieren hennes, så skjønner hun åpenbart ikke når hun seriøst bør stoppe. 16
Mrs Robinson Skrevet lørdag kl. 14:05 #2187 Skrevet lørdag kl. 14:05 Love2017juni skrev (18 minutter siden): https://www.dagbladet.no/kjendis/har-ikke-hort-fra-nrk/83720795 «Det er mye sjukere at NRK i første sesong lot meg gjennomføre fem dager opptak i uka, sier hun og beskriver dagene den gang: - Da pendlet jeg med fly fra Bergen til Oslo fredag kveld, spilte dobbel forestilling av (musikalen, red. anm.) «Mamma Mia» lørdag og søndag, før jeg fløy tilbake til Bergen søndag kveld, og gjorde opptak mandag til fredag igjen - uten å ha vært programleder før!» Her viser hun bare hvilken sjau som hadde Blitt satt igang om hun hadde fått fullføre sesong 3, men alikevel blitt bytta ut til sesong 4. 😅 Da hadde det nok vært helt feil av nrk å få tilbake en førstegangsmor som hadde født prematur og fremdeles var i sjokk. Så NRK hadde tapt uansett. De gjorde det beste de kunne!! Så hvis jeg skjønner henne rett... Den gang, når hun ikke var mor til et nyfødt barn, og selv valgte å kombinere musikal i helgene og BM i ukedagene, DA hadde NRK større ansvar for helsen og sikkerheten hennes? 20 14
Tigerfrue Skrevet lørdag kl. 14:05 #2188 Skrevet lørdag kl. 14:05 Pippi Lotta skrev (2 minutter siden): Hva definerer du som hat? Det kan jeg gjerne fortelle deg.... I sent tenårene og tidlig 20 årene var jeg i ett forhold som jeg endelig klarte å bryte ut av....... hadde jeg visst da, alt hva jeg skulle igjennom, så hadde jeg ikke klart det........ kort fortalt så måtte jeg flytte til storbyen og leve på hemmelig adresse i flere år...... endelig kunne jeg sove om nettene og jobbe, å ta tilbake livet mitt...... denne personen HATET jeg, og det var helt greit da han døde.... 2 10
Love2017juni Skrevet lørdag kl. 14:05 #2189 Skrevet lørdag kl. 14:05 Sofie Maria skrev (12 minutter siden): Hva mener du med at Nrk hadde tapt uansett? Ulrikke ville blitt happy med sesong fire og dermed ingen sak i det hele tatt? Hun har aldri blitt lova sesong 4, hun har aldri hatt kontrakt om sesong 4. Eneste hun har er en sms der det står at det var plass til henne når hun var klar i sesong 3. Garantet for og få henne til og slappe av med baby. (Og den sms’en er sendt av noen som Ikke bestemmer) Så den sesongen er jo ingenting og diskutere. 🤷🏼♀️ De kan ikke gi henne trøstegevinst fordi hun blei mor? Det er heller ikke det hennes klage handler om (lengre). Det var det hun starta med og klage på, men innså fort at det ble feil. Så da snudde hun det til ny historie. 23
Sofie Maria Skrevet lørdag kl. 14:06 #2190 Skrevet lørdag kl. 14:06 Zenhouse skrev (10 minutter siden): Hvordan synes du at det å jobbe 10 timer+ reisevei samsvarer med det Ulrikke her sier hun har å gjøre etter fødsel? De 14 timene hun hadde hatt til overs så skulle hun helst hatt litt søvn også, i tillegg til alt hun nevner i innlegget her. Det er tydelig at det var stritt da, ( helt normalt altså) også når de var to stk tilstede hele tiden. Jeg nekter ikke for at det ville blitt komplisert og kanskje så komplisert at Julie uansett måtte hoppet inn uansett, men hele Ulrikke sitt premiss er at det må være et valg for henne å ta, ikke nrk sitt, noe jeg støter henne langt på vei i. Tenker også at hvis Nrk mente alvor med å tenke på hennes beste så ville hun absolutt fått sesong fire, hun sier jo selv at det var ikke før avgjørelsen om sesong fire kom at ting ble veldig vondt og vanskelig.
Era Vulgaris Skrevet lørdag kl. 14:20 #2191 Skrevet lørdag kl. 14:20 Sofie Maria skrev (1 time siden): Fordi de får veldig mye hat? 🤔 Er bare å se i tråden her det hvordan enkelte tillegger henne egenskaper de ikke kan vite noe om: utrygg og dårlig mor osv. Mamma politiet mener at babyen ikke kunne overlevd uten Ulrikke de ukene, men er tross alt 14 timer igjen av en dag hvis hun var på jobb 10 timer (som var estimert) I tilegg noen dager fri per uke. Hadde dette vært opptak som skulle vare i lengre tid (la oss si noen måneder) hadde jeg nok vært på team med mamma politiet og nrk i saken her Kritikk er ikke det samme som hat. Ingen her er mammapoliti. 15 7
Kjempeliten Skrevet lørdag kl. 14:22 #2192 Skrevet lørdag kl. 14:22 (endret) Ingen vet hva som er blitt skrevet eller sagt. Sålenge hun ikke går ut offentlig med akkurat hva som er blitt sagt og skrevet, så tolkes situasjonen slik som meg og andre gjør det. Hun kan være så uenig hun bare vil, men for å motbevise må hun komme med bevis. Det er hun som har startet hele dette sirkuset. Sier hun A må hun si B. Eller så kan hun ta et møte med nrk og ordne opp der. Frem til hun gjør en av delene eller begge så vil ikke folk ta henne seriøst. Endret lørdag kl. 14:22 av Kjempeliten 17 3
Anemoi Skrevet lørdag kl. 14:24 #2193 Skrevet lørdag kl. 14:24 (endret) Det er fascinerende å se hvordan noen blindt forsvarer en influenser som i dag er en av de aller verste mtp barneeksponering. Umiddelbart etter fødselen har Ulrikke delt 24/7 fra sykehuset, under dekke av folkeopplysning om prematur fødsel. Andre influensere som eksponerer, har iallfall anstendighet til å skjule babyens ansikt, selv det gjør ikke Ulrikke, barnet vises fram også i artikkelen i Dagbladet. Ulrikke kjører på hardt og tøft, også ovenfor NRK. På spørsmål fra avisen om hva hun ønsker fra NRK, svarer hun: «- At de innrømmer at de har gjort en feil. Jeg krever en offentlig beklagelse fra NRK. Jeg vil at de skal innrømme at de har brutt loven, men det er dette vi er uenige om. Jeg vil at de skal ta grep for at dette ikke skal skje igjen.» Ulrikke har sikkert som influenser en følgerskare på snap som hyller og støtter henne, pluss støtte fra andre som jobber på kontrakter. Men i kommentarfelt og i ulike diskusjonsforum er støtten til NRK massiv. Hva dette vil gjøre med Ulrikke sin karriere framover, kan man bare gjette seg til, i verste fall har hun egenhendig og effektivt skadet egen merkevare i lang tid framover. https://www.dagbladet.no/kjendis/har-ikke-hort-fra-nrk/83720795 Endret lørdag kl. 14:26 av Anemoi 20 8
Stargaze Skrevet lørdag kl. 14:29 #2194 Skrevet lørdag kl. 14:29 Sofie Maria skrev (27 minutter siden): Vel.. Hvis jeg har lest rett så har hun ikke bestemt seg for hva som skal skje videre så kan godt skje at hun tar saken videre på et eller annet vis. Når det gjelder kverning er det jo media som kommer til Ulrikke å spør om uttalelser og intervjuer? Eneste Ulrikke har gjort selv er vel de to innleggene på insta.. Som for min del var informative innlegg, særlig det siste innlegget. Hadde hun vært smart så hadde hun takket nei til ytterligere intervjuer. Som i Dagbladet, dra dem inn i stua til moren og vise ungen. Men ja ja, bare henne selv dumskapen går utover. 18 4
Stargaze Skrevet lørdag kl. 14:32 #2195 Skrevet lørdag kl. 14:32 Sofie Maria skrev (24 minutter siden): Jeg nekter ikke for at det ville blitt komplisert og kanskje så komplisert at Julie uansett måtte hoppet inn uansett, men hele Ulrikke sitt premiss er at det må være et valg for henne å ta, ikke nrk sitt, noe jeg støter henne langt på vei i. Tenker også at hvis Nrk mente alvor med å tenke på hennes beste så ville hun absolutt fått sesong fire, hun sier jo selv at det var ikke før avgjørelsen om sesong fire kom at ting ble veldig vondt og vanskelig. Du klarer ikke å forstå at de har en hel produksjon å ta hensyn til, med en haug med folk? Ikke bare en selvopptatt programleder. Når det gjelder sesong 4 har de nok valgt den de synes er best egnet for den sesongen. 19 9
CeXNS Skrevet lørdag kl. 14:33 #2196 Skrevet lørdag kl. 14:33 (endret) Hun serverer enda en vill påstand i bildeteksten i artikkelen: BRÅKMAKER»: Hun har ikke blitt kontaktet for andre roller eller jobber på TV, forteller hun. - Det er konsekvensen av å si noe høyt. Jeg blir plutselig sett på som en bråkmaker. Det er derfor dette er et samfunnsproblem, sier Ulrikke, som fødte Timotheus i mai. Foto: John Terje Pedersen / Dagbladet Ja, dette er en konsekvens av at du håndterer en arbeidskonflikt på denne måten ved å urimelig kritisere dem offentlig i alle kanaler. Ingen har lyst til å gi deg oppdrag når man risikerer er slikt etterspill. Det er også hennes ansvar. Det er ikke noe samfunnsproblem at folk som klikker i full offentlighet ikke ønskes til nye jobber. Igjen så fremstiller hun det totalt blottet for selvinnsikt og forståelse av profesjonalitet. Endret lørdag kl. 14:34 av CeXNS Språk 14 21
oss-to Skrevet lørdag kl. 14:34 #2197 Skrevet lørdag kl. 14:34 Sofie Maria skrev (1 time siden): Fordi de får veldig mye hat? 🤔 Er bare å se i tråden her det hvordan enkelte tillegger henne egenskaper de ikke kan vite noe om: utrygg og dårlig mor osv. Mamma politiet mener at babyen ikke kunne overlevd uten Ulrikke de ukene, men er tross alt 14 timer igjen av en dag hvis hun var på jobb 10 timer (som var estimert) I tilegg noen dager fri per uke. Hadde dette vært opptak som skulle vare i lengre tid (la oss si noen måneder) hadde jeg nok vært på team med mamma politiet og nrk i saken her Eg forstår at du ser det annleis, men frå eit fagleg ståstad er det ikkje anbefalt å starte fulltid (10 timar, 4 dagar i veka) med ein gong for premature eller nyfødde barn. Risikoen for utfordringar i bonding og regulering er høg, sjølv om barnet ikkje automatisk vil ta skade. Å påpeike det er ikkje hat eller ‘mammapoliti’, det er berre eit forsøk på å diskutere anbefalingar på eit sakleg grunnlag. Det er trist når diskusjonen blir redusert til karakteristikkar. Og svaret hadde vore annaleis om barnet var tre mnd . 11 11
Frøkenfryden Skrevet lørdag kl. 14:39 #2198 Skrevet lørdag kl. 14:39 CeXNS skrev (5 minutter siden): Hun serverer enda en vill påstand i bildeteksten i artikkelen: BRÅKMAKER»: Hun har ikke blitt kontaktet for andre roller eller jobber på TV, forteller hun. - Det er konsekvensen av å si noe høyt. Jeg blir plutselig sett på som en bråkmaker. Det er derfor dette er et samfunnsproblem, sier Ulrikke, som fødte Timotheus i mai. Foto: John Terje Pedersen / Dagbladet Ja, dette er en konsekvens av at du håndterer en arbeidskonflikt på denne måten ved å urimelig kritisere dem offentlig i alle kanaler. Ingen har lyst til å gi deg oppdrag når man risikerer er slikt etterspill. Det er også hennes ansvar. Det er ikke noe samfunnsproblem at folk som klikker i full offentlighet ikke ønskes til nye jobber. Igjen så fremstiller hun det totalt blottet for selvinnsikt og forståelse av profesjonalitet. Tenkte det samme.. det er et Ulrikkeproblem, ikke et samfunnsproblem😏 17 4
Sofie Maria Skrevet lørdag kl. 14:40 #2199 Skrevet lørdag kl. 14:40 Love2017juni skrev (10 minutter siden): Hun har aldri blitt lova sesong 4, hun har aldri hatt kontrakt om sesong 4. Eneste hun har er en sms der det står at det var plass til henne når hun var klar i sesong 3. Garantet for og få henne til og slappe av med baby. (Og den sms’en er sendt av noen som Ikke bestemmer) Så den sesongen er jo ingenting og diskutere. 🤷🏼♀️ De kan ikke gi henne trøstegevinst fordi hun blei mor? Det er heller ikke det hennes klage handler om (lengre). Det var det hun starta med og klage på, men innså fort at det ble feil. Så da snudde hun det til ny historie. Trøstepremie blir kanskje litt feil ord, men vi kan sikkert si det på den måten.. De hadde i så fall hatt en happy Ulrikke og ikke det shit showet som har foregått nå. Tenker også som jeg skrev i stad at de kan desverre ikke få i pose og sekk. De må gjerne behandle Ulrikke dårlig for all del (de har tross alt makten i relasjonen her) men nå er fremstillingen/etosen for oss som er tema Ulrikke at Nrk ikke er inkluderende, de gjør ting som ikke er fair play og de gjør morskap til en vanskelig greie. Dette tullet med at de bare tenkte på Ulrikke sitt beste må de lengre ut på landet med for min del. Når det gjelder sms så kunne jeg virkelig ikke gitt mer blaffen i hvilken intensjoner den ble sendt med, det er uansett å leke med følelsene til en allerede sårbar mamma! Kan heller ikke forstå at Nrk aksepterer noe sånt fra en medarbeider uten noe makt og håper virkelig det ble litt pepper for hvem enn som har gitt Ulrikke falske forhåpninger.
Sofie Maria Skrevet lørdag kl. 14:40 #2200 Skrevet lørdag kl. 14:40 Era Vulgaris skrev (19 minutter siden): Kritikk er ikke det samme som hat. Ingen her er mammapoliti. jo, definitivt mye mamma politi i tråden her. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå